<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2024/12031/695266/acord-de-data-23-12-2024-del-ple-extraordinari-i-u/xml">
    <env:dataRegistre>2024-12-23</env:dataRegistre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2024/12031/695266/acord-de-data-23-12-2024-del-ple-extraordinari-i-u/"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:dataPublicacio>2024-12-26</env:dataPublicacio>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2024/12031"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numeroRegistre>845720</env:numeroRegistre>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">62598</env:numPaginaInicial>
    <dc:date>2024-12-26</dc:date>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Desestimades les al·legacions presentades a l'Ordenança Fiscal Reguladora de l'Impost de Béns Immobles, queda elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ordenança Fiscal Reguladora de l'impost de Béns Immobles, el text íntegre del qual es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;em&gt;«&lt;/em&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE BENS IMMOBLES&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 1r.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;De conformitat amb el que preveu l'article 73 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, el tipus de gravamen de l'Impost sobre Bens Immobles aplicable en aquest municipi queda fixat en els termes que s'estableixen a l'article se­güent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 2n.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;1. El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa urbana queda fixat en el 0,85 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;2. El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa rústica queda fixat en el 0,85 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3è.- Bonificacions.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Primer.- Bonificacions per a les famílies nombroses i monoparentals equiparables en Llei.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Els titulars de família nombrosa gaudiran d'una bonificació de la quota íntegra de l'immoble del qual siguin subjectes passius per aquest tribut.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;La bonificació de l'apartat anterior solament serà aplicable a l'immoble catalogat d'us residencial i utilitzat pel subjecte passiu com a habitatge habitual.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;L'import de la bonificació regulada en el present article, apartat primer, queda limitada a les famílies nombroses, i es regirà per les següents normes i limitacions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;1. Les famílies declarades nombroses de categoria general, de 3 o 4 fills, i altres situacions familiars equiparables, l'import de la bonificació serà del 50% de la quota íntegra de l'impost de béns immobles, amb un import màxim de bonificació de 400 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;2. Les famílies declarades nombroses de categoria especial, de 5 o més fills, i altres situacions familiars equiparables, l'import de la bonificació serà del 70% de la quota íntegra de l'impost de béns immobles, amb un import màxim de bonificació de 600 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;3. Les bonificacions previstes en els apartats anteriors només serà aplicable si les rendes o ingressos obtinguts per la unitat familiar no sobrepassen els imports següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;table border="1" cellspacing="0" class="Table"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:337.95pt"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Para famílies amb 3 fills, o situacions familiars equiparables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:70.9pt"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;36.980,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:337.95pt"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Para famílies amb 4 fills, o situacions familiars equiparables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:70.9pt"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;51.773,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:337.95pt"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Para famílies amb 5 fills, o situacions familiars equiparables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:70.9pt"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;66.565,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:337.95pt"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Para famílies amb 6 fills, o situacions familiars equiparables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:70.9pt"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;81.358,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:337.95pt"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Para famílies amb 7 o més fills, o situacions familiars equiparables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="vertical-align:top; width:70.9pt"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;96.150,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Els imports de renda o ingressos indicats en el quadre anterior, seran els que resultin o apareixen com a suma de les bases imposables a la declaració anual de l'Impost sobre la Renda de les persones Físiques de l'any que sigui d'aplicació la bonificació pretesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;4. Els subjectes passius, titulars de família nombrosa, per poder gaudir de la bonificació del punt primer del present article, l'hauran de sol·licitar per escrit dirigit a l'Ajuntament, indicant l'immoble en qüestió i adjuntant a la sol·licitud la següent documentació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Certificat o cartilla de família nombrosa, expedida per l'organisme competent.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;La declaració de l'IRPF, corresponent a l'exercici immediatament anterior al de la sol·licitud, de tots els membres que formin la unitat familiar. En el supòsit de no haver realitzada l'esmentada declaració, aquesta es substituirà per un certificat expedit per l'AEAT, a sol·licitud del propi interessat, a on quedi de manifest els ingressos obtinguts i declarats pels agents pagadors. Aquest certificat serà d'obligada presentació en el supòsit de que un o més membres de la unitat familiar hagi realitzat la declaració de l'IRPF i els altres no l'hagin realitzada.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;5. Les sol·licituds de bonificacions regulades en el present punt primer del present article, i la documentació indicada en el apartat anterior, s'hauran de presentar abans de dia 5, o següent feiner, de desembre de cada any. Es presentaran en el registre general de l'Ajuntament o a través de qualsevol altre de les formes admeses per la Llei de Procediment Administratiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;6. L'òrgan competent per concedir o denegar la bonificació per família nombrosa serà el Batle -President, previ informe dels serveis municipals corresponents a on quedarà de manifest el compliment o no dels requisits per poder gaudir de l'esmentada bonificació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Segon.- Bonificacions dels immobles exclosos en aplicació de l'article 62.2.b) del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refús de la Llei d'Hisendes Locals.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Els immobles inscrits en el Registre Municipal de Immobles Catalogats, gaudiran d'una bonificació màxima del 75% de la quota íntegre del present impost. Aquest percentatge es reduirà en funció i proporcionalment al grau de protecció que tingui l'immoble. A aquest efectes, serà preceptiu informe dels serveis urbanístics municipals que determinaran el percentatge de protecció sobre el total de l'immoble.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;La bonificació de l'apartat anterior solament serà aplicable si es reuneixen les condicions següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;1. Que l'immoble afectat sigui l'habitatge habitual del subjecte passiu, i el seu ús no estigui cedit, total o parcialment, baix qualsevol fórmula admesa en dret.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;2. Que l'immoble afectat no constitueixi el domicili de cap activitat econòmica o empresarial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;3. Que la unitat familiar a la qual pertanyi el subjecte passiu no tingui una renda superior a 4 vegades el Salari Mínim Interprofessional.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;La bonificació regulada en aquest apartat segon, ho serà prèvia sol·licitud de l'interessat, el qual haurà d'aportar la següent documentació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Còpia del darrer rebut de l'Impost sobre Béns Immobles Urbans de l'immoble afectat.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Certificat d'empadronament. Certificat de que l'immoble està inclòs en el Registre Municipal de Immobles Catalogats.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Informe del departament d'urbanisme municipal a on s'indiqui que l'immoble afectat sembli no cedit a tercers, ni que es realitzi cap tipus d'activitat econòmica o empresarial.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Darrera declaració de l'IRPF del titular de l'immoble afectat, així com, si pertoca, del seu cònjuge i resta de membres de la unitat familiar. Si no tinguessin l'obligació de presentar les declaracions esmentades, certificat de l'AEAT, o organisme competent, a on quedi de manifest aquest extrem.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;En relació al concepte d'unitat familiar, s'aplicarà la definició que disposi al respecte la pròpia normativa reguladora de l'IRPF.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Les bonificacions concedides pel concepte regulat en aquest punt segon, sorgiran efectes a partir de l'exercici de la sol·licitud. Pels exercicis següents, s'haurà de tornar presentar la documentació descrita anteriorment i corresponent a l'exercici pel qual es sol·licita la bonificació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 4t.- Exempcions.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Atenint a criteris d'eficiència i economia en la gestió de recaptació, i de conformitat amb el que disposa l'article 63.4 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, estaran exempts els immobles rústics la quota líquida agrupada dels quals, que resulti per aplicació de l'apartat 2 de l'article 78 de la Llei 39/1988,&amp;nbsp; no superi la quantia de 18,00 €. Respecte als immobles de naturalesa urbana, aquesta exempció serà d'aplicació quan la quota líquida no superi els 6,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició derogatòria&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;A l'entrada en vigor de la present ordenança fiscal, quedaran sense efectes les bonificacions concedides fins a 31 de desembre de 2015, en concepte de ostentar la condició de família nombrosa, sense perjudici de les que es puguin concedir a partir de l'1 de gener de 2016, en aplicació de la nova redacció de l'article 3er., punt primer, de la present ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Igualment es deroga expressament l'Ordenança anterior publicada al BOIB núm 187 de 26 de desembre de 2015&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar‑se a partir del dia 1 de gener de l'any 2.025. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.&lt;em&gt;»&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Sa Pobla, a data de signatura electrònica &lt;em&gt;(23 de desembre de 2024)&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;El batle&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;Biel Ferragut i Mir&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:idEnviament>695266</env:idEnviament>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">62600</env:numPaginaFinal>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Acord de data 23.12.2024 del ple extraordinari i urgent de l’Ajuntament de sa Pobla d’Aprovació definitiva de l'Ordenança Fiscal Reguladora de l’impost de Béns Immobles   ]]</env:sumariEnviament>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1232"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
