Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 737244
Aprovació definitiva del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Escolar municipal de sa Pobla
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Escolar municipal de sa Pobla s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Escolar municipal de sa Pobla, es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
«REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL DE SA POBLA
TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS
CAPÍTOL I Naturalesa i règim jurídic
Article 1. Naturalesa
1. El Consell Escolar Municipal de sa Pobla és l'òrgan de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació de l'ensenyament no universitari en l'àmbit municipal, de conformitat al disposat al capítol III del Títol II del Decret legislatiu 12/2001, de 7 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de consells escolars de les Illes Balears.
2. Als efectes administratius i pressupostaris, i sense cap perjudici de la seva autonomia com a institució de caire consultiu, el Consell Escolar Municipal s'adscriu a l'Àrea d'Educació de l'Ajuntament de sa Pobla.
Article 2. Règim jurídic
1. Quant a l'organització i al funcionament, el Consell Escolar Municipal es regeix per la Llei de consells escolars de les Illes Balears ja esmentada; pel Decret 10/2003, de 14 de febrer, de regulació dels consells escolars insulars i dels consells escolars municipals de les Illes Balears; per aquest Reglament, i per la resta de normes del procediment administratiu comú.
2. En totes les qüestions no previstes en la normativa específica o comuna o en aquest Reglament, el Consell Escolar Municipal se sotmet als acords del Ple.
CAPÍTOL II Llengua
Article 3. Llengua
La llengua catalana és la llengua del Consell Escolar Municipal i s'ha d'emprar en totes les ocasions com a llengua vehicular, oral i escrita, sens perjudici dels drets que les lleis atorguen a les persones castellanoparlants.
CAPÍTOL III Competències i funcions
Article 4. Competències
S'ha d'informar i consultar el CEM sobre els assumptes previstos a l'article 10 del Decret 10/2003, en l'àmbit municipal.
Les matèries d'informació i consulta preceptives són les següents:
a) Convenis i acords de col·laboració amb l'administració educativa que afectin a l'ensenyament en l'àmbit municipal.
b) Serveis Educatius complementaris i activitats extraescolars amb incidència en el funcionament dels centres educatius del municipi.
c) Creació o modificació de centres docents a sa Pobla.
d) Programes i actuacions municipals relacionats amb la conservació, el manteniment, els usos extraescolars i la vigilància dels centres docents.
e) Competències educatives que afectin a l'ensenyament no universitari en totes les etapes i modalitats que la legislació vigent atorgui als municipis.
f) Distribució de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu entre tots els centres docents del municipi.
g) Constitució i funcionament de patronats o d'instituts municipals d'educació.
h) Edició i distribució de materials didàctics per a la promoció dels valors patrimonials i identitaris específicament relacionats amb sa Pobla.
i) Qualsevol altre tema relacionat amb les necessitats educatives específiques del municipi.
Article 5. Funcions
En virtut del que s'ha exposat, les funcions del Consell Escolar Municipal són:
1. Elaborar una acta per a cada CEM ordinari i extraordinari celebrat i publicar-la al a l'àrea d'educació de la plana web de l'ajuntament.
2. Elaborar aquells informes específics sobre situacions concretes relatives a l'àmbit educatiu en el terme municipal que puguin ser requerits pel Ple de l'Ajuntament, per les institucions supramunicipals, o bé a iniciativa del mateix Consell Escolar Municipal.
4. Sol·licitar a l'Administració educativa competent els assessoraments i informacions relacionades amb les funcions pròpies del Consell Escolar Municipal de sa Pobla.
5. Elevar, potestativament, a l'Ajuntament i a l'Administració educativa informes i propostes sobre temes educatius, en l'àmbit de les seves competències.
6. Elevar al Consell Escolar de Mallorca i/o al Consell Escolar de Mallorca o al de les Illes Balears propostes amb relació a qualsevol assumpte que afecti sa Pobla i sobre el qual en siguin aquests òrgans competents per informar o fer propostes, d'acord amb la Llei de consells escolars de les Illes Balears.
TÍTOL II COMPOSICIÓ I ESTRUCTURA DEL CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL
Article 6. Composició del CEM
1. El Consell Escolar Municipal està format pel President/a, el Vicepresident/a, i els vocals.
2. El President del Consell Escolar Municipal de sa Pobla és el Batle/ Batlessa.
3. El Vicepresident/a és el regidor/a d'Educació per ser l'àrea d'adscripció administrativa del Consell Escolar Municipal.
4. Els/les vocals, que estaran integrats per :
a) Un professor/a o mestre/a, i llur suplent, proposats pel claustre, i que podrà ser el director/a o membre de l'equip directiu, en representació del claustre de cadascun dels centres d'ensenyament que a continuació s'indiquen:
∙ CP SA GRADUADA
∙ CP VIALFÀS
∙ CP TRESORER CLADERA
∙ CEIP SON BASCA
. CEIP NOU
∙ ESCOLA SANT FRANCESC D'ASSIS
∙ CIFP JOAN TAIX
∙ IES CAN PEU BLANC
∙ CEPA SA POBLA (ESCOLA D'ADULTS)
∙ ESCOLETA INFANTIL MUNICIPAL HUIALFÀS
. CEI CONFITS
∙ ALTRES CENTRES RECONEGUTS PER LA CONSELLERIA D'EDUCACIÓ
b) Un/a vocal, i llur suplent, proposat/da per les Associacions de mares i pares, i que podran ser els/les Presidents/es o membres de l'equip directiu, en representació de les mares i pares d'alumnes, dels centres d'ensenyament que a continuació s'indiquen:
CP SA GRADUADA
∙ CP VIALFÀS
∙ CP TRESORER CLADERA
∙ CEIP SON BASCA
. CEIP NOU
∙ ESCOLA SANT FRANCESC D'ASSIS
∙ CIFP JOAN TAIX
∙ IES CAN PEU BLANC
∙ CEPA SA POBLA (ESCOLA D'ADULTS)
∙ ESCOLETA INFANTIL MUNICIPAL HUIALFÀS
. CEI CONFITS
∙ ALTRES CENTRES RECONEGUTS PER LA CONSELLERIA D'EDUCACIÓ.
c) Un/a vocal, i llur suplent, en representació de l'alumnat d'ensenyament no universitari, proposat/da entre els representants d'alumnes en els respectius consells escolars del centre, per a cadascun dels centres que a continuació s'indiquen:
∙ IES CAN PEU BLANC
∙ CIFP JOAN TAIX
∙ CEPA SA POBLA
∙ ESCOLA SANT FRANCESC D'ASSIS
e) Un/a Vocal, i llur suplent, per a cadascun dels grups polítics amb representació al consistori, que seran proposats pels portaveus dels respectius grups municipals a l'Ajuntament, entre els regidors dels seus grups municipals.
f) Un vocal designat per l'Ajuntament a l'empara de l'article 8.4.d) del Decret 10/2003, de 14 de febrer: el Policia Local Responsable del Servei de Policia Tutor, o tècnic del servei en qui delegui.
g) Un vocal designat per l'Ajuntament a l'empara de l'article 8.4.d) del Decret 10/2003, de 14 de febrer: el/la Tècnic Coordinador/a dels Serveis Socials Municipals, o tècnic del servei en qui delegui.
h) Un vocal designat per l'Ajuntament a l'empara de l'article 8.4.d) del Decret 10/2003, de 14 de febrer: el/la Tècnic Coordinador del Servei de Mediació Cultural, que actualment es realitza per a l'Ajuntament a través de l'associació Pa i Mel,o tècnic del servei en qui delegui.
i) Un vocal designat per l'Ajuntament a l'empara de l'article 8.4d) del Decret 10/2003, de 14 de febrer: un responsable del cos de la Guàrdia Civil, o tècnic del servei en qui delegui.
j) Un vocal designat per l'Ajuntament a l'empara de l'article 8.4d) del Decret 10/2003, de 14 de febrer; un responsable de l'IB-SALUT, o tècnic del servei en qui delegui.
5. El/la Secretari, que serà el de la Corporació, podent delegar aquesta funció en cas d'absència, vacances o malaltia en una persona funcionaria dels serveis administratius de l'Ajuntament.
Article 7. Designació, presa de possessió, durada del mandat i cessament dels membres del Consell Escolar Municipal
1. Els membres del Consell Escolar Municipal i les persones que en són suplents, els designa el Ple de l'Ajuntament, llevat dels càrrecs de President/a i Vicepresident/a que ho són de forma automàtica des del començament del seu mandat a l'Ajuntament. La designació es fa segons les propostes dels òrgans i/o entitats o associacions relacionats i en els termes establerts a l'article 6é.
2. Els òrgans, entitats i/o associacions disposaran del termini d'un mes des de l'aprovació del present reglament pel ple de l'Ajuntament, per tal de fer les seves respectives propostes de designació de vocals davant el Batle-President. En el termini màxim de tres mesos, des de l'aprovació del present reglament, el Ple de l'Ajuntament haurà de procedir a la designació dels vocals segons les esmentades propostes.
3. Tots els vocals tenen suplent, a excepció dels membres que designa l'Ajuntament indicats als apartats f), g) i h) del punt 4 de l'article anterior i a allò establert pel President i pel Vicepresident.
4. Tots els membres del Consell exerceixen el càrrec per un període de quatre anys, sens perjudici dels canvis que es produeixin pel cessament anticipat d'algun dels membres. En acabar el termini per al qual han estat nomenats, els membres del Consell cessen de forma automàtica i aquest cessament s'ha de fer efectiu quan s'han nomenat els nous membres.
6. Els membres del consell que han exercit les funcions en el Consell Escolar Municipal poden tornar a ser proposats per l'estament o la institució pública que representen en els processos següents de renovació dels membres.
7. Els sectors, les entitats i les organitzacions que han proposat els membres del CEM poden revocar-los i substituir-los en qualsevol moment.
8. Els membres que ho són en virtut de la representació que exerceixen perden aquesta condició en el moment de perdre la condició de representants dels seus col·lectius.
9. Són també causes de cessament del càrrec de membre del Consell Escolar Municipal, a més de les ja esmentades, la renúncia per escrit dirigida a la Presidència del CEM; la incompatibilitat sobrevinguda; la condemna per delicte en virtut de sentència ferma que inhabiliti per a l'exercici d'un càrrec públic; la incapacitat declarada legalment; la mort i la declaració de defunció; la pèrdua de la condició política de ciutadana o ciutadà de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i l'incompliment greu o reiterat de les funcions,
amb la declaració prèvia del Ple de l'Ajuntament. En aquests casos, la persona suplent ha de reemplaçar la titular, fins que l'entitat o l'organisme que la proposà presenti una nova proposta de vocals titular i suplent. El nou membre ho ha de ser pel temps que resti per completar el mandat o fins que cessi.
10. En cas d'absència justificada o de malaltia, els vocals titulars són substituïts en el Ple i en les comissions per les persones que en són suplents.
11. Els terminis de renovació del CEM es computen a partir de la data de la sessió constitutiva des de l'aprovació pel ple de l'Ajuntament del present reglament.
12. El càrrec de membre del Consell Escolar Municipal de sa Pobla té caràcter gratuït, no retribuït.
Article 8. Drets dels membres del Consell Escolar Municipal
Els membres del Consell, que actuen en l'exercici de les seves funcions amb plena autonomia i independència, tenen els drets següents:
a) Assistir i participar amb veu i vot en les sessions del Ple del Consell Escolar Municipal i en el seu cas, de les comissions de les quals formin part.
b) Accedir a la documentació que està en poder del CEM.
c) Disposar de la informació sobre els temes o els estudis que desenvolupen el Ple del CEM i, en el seu cas, les Comissions de Treball.
d) Presentar propostes, esmenes, mocions i suggeriments perquè el CEM adopti acords o perquè s'estudiïn en les comissions, referits a les matèries competència del CEM, de conformitat amb el procediment que s'estableix en aquest Reglament.
e) Exercir la representació del CEM en tots els actes en els quals la Presidència del CEM els l'ha delegada expressament.
f) Assistir, sense dret a vot, a qualsevol de les comissions de treball de què no formen part, en les quals poden fer ús de la paraula amb l'autorització prèvia de la persona que presideix la Comissió.
g) Qualsevol altre que els sigui reconegut legalment.
Article 9. Deures
Els membres del CEM tenen els deures següents:
a) Assistir a les sessions del Ple del Consell Escolar Municipal, i en el seu cas, de les comissions de treball per a les quals hagin estat designats, i excusar-se quan no hi puguin assistir, a fi de ser suplerts oportunament. La Presidència del CEM ha d'assabentar les organitzacions proponents i, si escau, el Ple del Consell Escolar Municipal dels noms dels membres que incompleixin reiteradament i de forma injustificada el deure d'assistir a les sessions.
b) Participar en tots els treballs per als quals els designin els òrgans del CEM competents.
c) Guardar el secret sobre les matèries i les actuacions que els òrgans corresponents declarin expressament reservades, i la reserva deguda sobre les deliberacions del Ple del consell i de les comissions.
d) Donar compte a la Presidència del CEM de les gestions derivades de la representació del CEM que se li hagi delegat per a un acte.
e) Qualsevol altre que estableixi el Ple del CEM o la Presidència en l'exercici de les seves funcions.
TÍTOL III ESTRUCTURA ORGÀNICA
Article 10. Òrgans del Consell Escolar Municipal de sa Pobla
Són òrgans del Consell Escolar Municipal de sa Pobla:
1. Unipersonals
a) La Presidència
b) La Vicepresidència
c) La Secretaria
2. Col·legiats
a) El Ple
b) Les Comissions de Treball
CAPÍTOL I Òrgans unipersonals
Article 11. La Presidència
1. El/la President/a del Consell Escolar Municipal de sa Pobla és el Batle/Batlessa.
2. Corresponen a la Presidència del Consell Escolar Municipal les funcions següents:
a) Representar el Consell Escolar Municipal de sa Pobla.
b) Executar els acords del Ple i de les comissions.
c) Autoritzar, amb la rúbrica, les actes, els informes i les propostes del CEM.
d) Donar possessió del càrrec als nous vocals i al/la vicepresident/a al primer CEM que es convoqui per a cada curs escolar.
e) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del CEM; dirigir les deliberacions, i dirimir els assumptes amb el vot de qualitat.
f) Crear, a proposta de la Vicepresidència i/o del Ple del CEM, comissions de treball sobre assumptes concrets i designar ponències, i després d'haver consultat el Ple del Consell Escolar Municipal.
g) Delegar la presidència d'aquestes comissions de treball específiques en la Vicepresidència.
i) Elevar al Ple l'informe anual sobre l'estat del sistema educatiu a sa Pobla, elaborat per la Vicepresidència, perquè l'aprovi el Ple del CEM.
j) Elevar al Ple del Consell Escolar Municipal l'esborrany de Reglament intern d'organització i funcionament del CEM, i les seves modificacions, per a la seva aprovació
k) Qualsevol altra que en sigui determinada reglamentàriament.
Article 12. La Vicepresidència
1. El/la Vicepresident/a del Consell Escolar Municipal és el/la regidor/a responsable de l'Àrea d'Educació de l'Ajuntament.
2. El/La Vicepresident/a substitueix al President/a en els casos de vacant, d'absència o de malaltia, i n'ha de realitzar les funcions que li delegui.
3. A més, i en tot cas, corresponen a la Vicepresidència les funcions següents:
a) Dirigir la gestió ordinària del Consell Escolar Municipal i a aquest efecte, coordinar l'actuació amb la Secretaria i els serveis administratius de l'Ajuntament.
b) Presentar Periòdicament davant el Ple del Consell Escolar Municipal la Informació de les activitats del Consell Escolar Municipal i de l'estat del treball de les comissions, així com informar als vocals d'aquestes activitats i/o treballs de les comissions.
c) Sol·licitar a l'administració o a qualsevol altra organització o entitat la documentació i la informació que es consideri necessària per desenvolupar les funcions del CEM.
d) Proposar la creació de comissions de treball sobre assumptes concrets de la competència del Consell Escolar Municipal, quan existeixi una situació o necessitat específica.
e) Gestionar administrativament els assumptes del CEM, en coordinació amb la Secretaria del Consell Escolar Municipal.
f) Proposar a la Presidència les línies generals del programa d'actuacions del CEM per a cada curs escolar a sotmetre a l'aprovació del Ple del CEM.
g) Elaborar l'esborrany d'informe anual sobre l'estat del sistema educatiu a sa Pobla, perquè l'aprovi el Ple del CEM.
h) Elaborar l'esborrany de Reglament intern d'organització i funcionament del CEM, i les seves modificacions.
i) Informar anualment de les activitats del CEM als membres del mateix.
Article 13. La Secretaria
1. El/la Secretari/a del Consell Escolar Municipal és el/la Secretari/a de la Corporació.
2. El/la Secretari/a participa en les sessions del Ple amb veu i sense vot. En l'exercici de les seves funcions la pot auxiliar una persona funcionària dels serveis administratius de l'Ajuntament.
3. Les funcions principals de la Secretaria són les següents:
a) Redactar les actes de les sessions del CEM.
b) Certificar totes les actes i els acords dels òrgans del CEM, i donar-ne fe, amb el vistiplau de la Presidència.
c) Custodiar les actes del CEM.
d) Participar en la gestió administrativa dels assumptes del CEM, en coordinació amb la Vicepresidència.
e) Tramitar les convocatòries del Ple del Consell Escolar Municipal, i de les Comissions de Treball si en fora el cas, juntament amb l'ordre del dia i la documentació necessària.
f) Dur a terme qualsevol altra tasca relativa a les funcions genèriques de secretaria que li encomani la Presidència del CEM.
g) Qualsevol altra que es determini reglamentàriament.
CAPÍTOL II Òrgans col·legiats
Secció primera El Ple
Article 14. Naturalesa i composició
El Ple és l'òrgan suprem de decisió i de formació de la voluntat del CEM. Està integrat per tots els vocals més la Vicepresidència i la Presidència, la qual el dirigeix, i amb l'assistència de la persona titular de la Secretaria.
Article 15. Funcions
Corresponen al Ple les funcions següents:
a) Aprovar, a proposta de la Presidència o dels membres del CEM, les línies generals del programa d'actuacions del CEM per a cada curs escolar.
b) Ratificar o modificar, debatre i aprovar els dictàmens, els informes o les propostes que presenta la Presidència i que han elaborat prèviament la Secretaria, la Vicepresidència o Comissions de Treball.
c) Aprovar el Reglament intern d'organització i funcionament del CEM.
d) Delegar les atribucions que consideri oportunes en qualsevol dels altres òrgans del CEM.
e) Aprovar els informes i les activitats que es realitzin.
f) Elevar propostes a l'administració educativa, al Consell Escolar de Mallorca i al Consell Escolar de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 5 d'aquest Reglament.
Secció segona Les Comissions de treball específiques
Article 16. Naturalesa
1. Les comissions específiques, de caràcter permanent o temporal, són òrgans del CEM per estudiar i analitzar assumptes i matèries concrets, que correspon crear a la Presidència, amb caràcter específic d'acord amb les competències del CEM, a iniciativa de la Vicepresidència o del mateix Ple del CEM, i un cop consultat aquest. Els resultats d'aquests treballs s'han de presentar al Ple del CEM com a informes o propostes de dictamen.
2. Els informes de les comissions específiques no tenen caràcter vinculant per al Ple, que pot retornar-los-els perquè elaborin un nou estudi.
Article 17. Integrants i comesa
1. El Ple del CEM ha d'establir la composició, les funcions i les normes de funcionament de les comissions específiques.
2. El ple del CEM pot aprovar la creació d'una comissió específica a demanda, el mateix acord determinarà els membres que els composen
3. L'elaboració d'informes i propostes de dictamen s'ha de fer cercant el màxim grau de consens possible entre els membres de la comissió.
4. Si algun/a vocal manifesta la voluntat de participar en alguna comissió específica, ho ha de sol·licitar a la Presidència, i hi pot intervenir amb veu i sense vot.
TÍTOL IV RÈGIM DE LES SESSIONS I ADOPCIÓ D'ACORDS
Article 18. Funcionament del Ple
1. Les sessions del Ple del CEM poden ser ordinàries o extraordinàries.
2. El Ple s'ha de reunir en sessió ordinària, com a mínim, dues vegades a l'any: una vegada en el primer quadrimestre del curs, abans de l'inici del curs escolar, i l'altra, en el darrer trimestre.
3. Amb caràcter extraordinari es pot reunir:
a) A iniciativa de la Presidència, d'ofici o a proposta de la Vicepresidència.
b) Quan ho sol·licitin un terç dels vocals, cas en què s'ha de convocar i fer la sessió en el termini d'un mes comptador des d'haver rebut la sol·licitud.
4. Les convocatòries del Ple s'han de trametre als consellers amb una antelació mínima de tres dies hàbils, que es poden reduir a dos en cas d'urgència.
5. L'ordre del dia l'ha de fixar la Presidència, tenint en compte la proposta de la Vicepresidència i les peticions dels membres del Consell Escolar Municipal.
6. Les sessions del Ple del Consell Escolar Municipal es podran desenvolupar en els llocs que a aquest efecte habiliti l'Ajuntament atenent a les necessitats de reunió. De forma subsidiària i per defecte, si la convocatòria no indica expressament un altre lloc específic, les sessions del Ple del CEM tindran lloc al saló de Plens de la Corporació Local.
7. Per decisió de la Presidència o a proposta d'alguns dels membres del CEM, poden assistir a les sessions del Ple les persones que puguin assessorar o informar respecte dels temes que s'han de tractar. Així mateix, la Presidència o a proposta d'alguns dels membres del CEM es pot convidar personalitats dels àmbits públic i privat a assistir-hi com a observadores.
Article 19. Convocatòria de les sessions
1. Les convocatòries del Ple les ha de fer la Presidència, i s'han de notificar i dirigir per escrit a tots els vocals per mitjans que garanteixin una antelació suficient i que permetin confirmar-ne la recepció. L'escrit de convocatòria, que ha de contenir l'ordre del dia de la sessió i la data, l'hora i el lloc en què s'ha de fer, s'ha d'acompanyar de la documentació específica sobre els temes que s'han de tractar. Es pot ampliar l'ordre del dia o trametre documentació complementària fins a vint-i-quatre hores abans de la sessió.
2. En les sessions ordinàries del Ple, pot ser objecte de deliberació o, si escau, de decisió qualsevol assumpte no inclòs en l'ordre del dia, sempre que siguin presents tots els membres del CEM i que ho acordin per majoria al començament de la sessió.
Article 20. Quòrum de les sessions
1. Perquè el Ple del Consell Escolar Municipal es constitueixi vàlidament és necessari que hi siguin presents les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria o, si escau, les que reglamentàriament les substitueixin, i la meitat més un dels membres.
2. Si no es dóna aquest quòrum, el Ple del CEM quedarà constituït vàlidament en segona convocatòria, mitja hora després de la primera, quan hi sigui present una tercera part dels membres, incloent-hi les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria.
Article 21. Ordenació dels debats i les deliberacions
1. La Presidència obre, suspèn i aixeca les sessions.
2. La Presidència dirigeix els debats; vetlla pel manteniment de l'ordre i per l'observança del Reglament, per tots els mitjans que les circumstàncies exigeixin, i concedeix i retira l'ús de la paraula, com a norma general en l'ordre en què es demana. Així mateix, sotmet a votació els assumptes objecte del debat i en proclama els resultats.
3. L'ordre de les intervencions pot incloure la possibilitat d'acumular temps entre els membres d'una mateixa organització o un mateix grup.
Article 22. Votacions
1. Els acords es poden adoptar per assentiment unànime a la proposta de la Presidència, en el cas que no susciti objecció ni oposició en cap dels membres presents
2. Si no hi ha assentiment unànime, la Presidència ha de sotmetre els acords a votació, per un dels procediments següents:
a) Per votació ordinària o a mà alçada: en primer lloc han d'aixecar la mà les persones que l'aproven, després les que la desaproven i, finalment, les que voten en blanc.
b) Per votació secreta: tots els membres del CEM són cridats un a un, per qualsevol ordre preestablert. Aquest procediment s'aplica en totes les qüestions que afectin personalment els membres del CEM i també sempre que ho sol·liciti una quarta part dels consellers presents.
Article 23. Adopció d'acords
- Llevat dels casos en què expressament es prevegi una majoria qualificada, el Ple ha d'adoptar els acords per majoria simple dels vots dels membres assistents i dirimeix els empats la Presidència, mitjançant el vot de qualitat.
- El vot és personal i indelegable. No s'admet el vot per correu.
- Qualsevol membre pot requerir que consti expressament en l'acta el seu vot contrari a l'acord de la majoria o en blanc, i els motius que el justifiquen.
- Els membres que discrepin de l'acord majoritari poden formular un vot particular, sempre que ho anunciïn abans que s'aixequi la sessió, i l'han de trametre per escrit al president del CEM, dins el termini dels dos dies hàbils següents, perquè s'incorpori al text aprovat.
- Els membres que hagin votat en contra poden adherir-se al vot particular o redactar- ne un, sempre que s'hagin reservat aquest dret abans que s'aixequi la sessió.
Article 24. Actes
1. De cada sessió s'ha d'estendre una acta, que la persona titular de la Secretaria ha de signar al final, amb el vistiplau de la Presidència. Ambdues han de signar també al marge totes les pàgines, en les quals han de figurar, inexcusablement, els continguts següents:
∙ Lloc de la reunió.
∙ Data.
∙ Hora de començament i hora que s'aixeca la sessió.
∙ Persones assistents a la sessió i relació de membres que s'excusen d'assistir-hi. ∙ Caràcter ordinari o extraordinari de la sessió.
∙ Ordre del dia.
∙ Acords presos. En aquest apartat s'ha d'assenyalar la forma amb què s'han adoptat i s'han d'indicar els vots a favor, en contra i en blanc i, quan ho sol·licitin expressament les persones interessades, els motius.
∙ Quan es tracti d'eleccions, hi han de figurar totes les dades numèriques.
∙ Incidències d'alguna importància que, a parer de la Secretaria, es produeixin en el transcurs de la sessió.
2. Les actes s'arxiven al sistema informàtic de gestió propi de l'Ajuntament amb el vist i plau de Presidència.
3. Les actes s'han de sotmetre a aprovació en la sessió ordinària següent, amb les objeccions que proposin els membres per precisar millor el desenvolupament de la sessió.
4. Les actes queden sota la custòdia de la Secretaria, que n'ha de facilitar una fotocòpia a qualsevol membre del Consell Escolar Municipal que la sol·liciti.
Article 25. Certificats
Els certificats, expedits per la Secretaria amb el vistiplau de la Presidència, donen fe dels acords del CEM.
TÍTOL V
Article 28. Formulació de propostes
1. El CEM pot elevar a l'administració educativa, al Consell Escolar de Mallorca, al Consell Escolar de les Illes Balears i a altres òrgans de les administracions públiques, propostes sobre els assumptes de la seva competència o sobre qualsevol altres qüestions relatives a la qualitat de l'ensenyament.
2. Les propostes han de ser motivades i precises, i s'ha de diferenciar clarament la proposta de les raons que la justifiquen.
3. Les propostes s'han de trametre per escrit a la Secretaria del CEM, que les ha d'elevar a la Presidència perquè, després d'haver-ne examinat el contingut, decideixi si versen o no sobre les qüestions a què es refereix l'apartat 1 d'aquest article.
4. La Presidència del CEM, quan apreciï que una proposta no és competència del Consell Escolar Municipal de sa Pobla o que no expressa clarament el contingut, l'ha de retornar a qui l'ha presentada i ha d'indicar les raons que en justifiquen la devolució. Si la proposta està subscrita per diversos vocals, l'ha de retornar a qui figura en primer lloc.
5. La Presidència ha de trametre les propostes a tots els membres, perquè hi puguin presentar proposicions de modificació de punts concrets i suggeriments, que han de formular almenys dos dies abans que es faci el Ple del Consell Escolar Municipal en què s'han de debatre.
6. Les propostes les ha de defensar en el Ple un dels membres que l'ha formulada i, després del debat, s'han de sotmetre a l'aprovació del Ple.
Article 29. Procediment
- Aquest Reglament es pot reformar o modificar, totalment o en part, a proposta de la Presidència o bé a proposta de la majoria absoluta dels membres del Ple del Consell Escolar Municipal.
- El Ple ha d'aprovar el nou text per majoria absoluta dels seus membres.
- Un cop que l'ha aprovat el Ple del CEM, el nou Reglament s'ha d'elevar al Ple de l'Ajuntament, a l'efecte del control de legalitat, perquè s'aprovi definitivament.
Disposició transitòria
Mentre no l'aprovi el Ple de l'Ajuntament, un cop aprovat pel Ple del Consell Escolar Municipal, el present Reglament té caràcter de normativa interna provisional.
Disposició Derogatòria
Amb l'entrada en vigor del present Reglament queda expressament derogat el Reglament del Consell Escolar Municipal publicat al BOIB núm. 48 de 02-04.2011.
Disposició final
Aquest Reglament s'ha d'aprovar de conformitat amb l'article 9 del Decret 10/2003, i s'haurà de publicar de forma íntegra el seu text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La qual cosa es fa pública als efectes oportuns.»
Contra el present Acord es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Sa Pobla, a data de signatura electrònica (7 de novembre de 2024)
El batle Biel Ferragut i Mir