8982 CAIB 2023-02-23 ca 2023-02-20 ![CDATA[<p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Antecedents</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">1.</span></strong><span style="color:#000000"> </span><span style="background-color:#ffffff">La president</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">en endavant </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">IMAS) </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">mitjançant Resolució núm. </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">358</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">de </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">13 </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">de g</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ener</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> de 202</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">3</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">va aprovar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">la </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">convocatòria </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">pel procediment ordinari</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">de l</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> concert</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ació </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">social</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> del </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ervei </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">(</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">BOIB núm. </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">9</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, de </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">1</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">9</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">e </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">gener</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">de 20</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">2</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">3).</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>2.</strong><span style="color:#000000"> </span>Amb aquesta resolució es va a</span><span style="color:#000000">utoritzar la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import total </span><span style="color:#000000">màxim </span><span style="color:#000000">2.</span><span style="color:#000000">4</span><span style="color:#000000">84</span><span style="color:#000000">.</span><span style="color:#000000">444</span><span style="color:#000000">,</span><span style="color:#000000">42</span><span style="color:#000000">€</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">(IVA exempt)</span><span style="color:#000000"><strong> </strong></span><span style="color:#000000">amb càrrec a la partida pressupostària </span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">0.231</span><span style="color:#000000">35.</span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">6000<span style="color:#000000"> </span>del pressupost de despesa de l'IMAS<span style="background-color:#ffffff">.</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>3.</strong> La convocatòria es va publicar al DOUE en data 18 de gener de 2023 (2023/S 013-034255)<span style="color:#444444"> i al</span> <span style="color:#000000">BOIB núm. </span><span style="color:#000000">9</span><span style="color:#000000">,</span><span style="color:#000000"> de </span><span style="color:#000000">1</span><span style="color:#000000">9</span><span style="color:#000000"> de g</span><span style="color:#000000">ener</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">de 20</span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">3, </span><span style="color:#000000">així com</span><span style="color:#000000"> </span>al tauler d'anuncis de l'IMAS i a la seu electrònica del Consell de Mallorca.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>4.</strong> Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds únicament ha presentat sol·licitud per a <span style="color:#000000">l</span><span style="color:#000000">a</span><span style="color:#000000"> concert</span><span style="color:#000000">ació</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">social </span><span style="color:#000000">del </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ervei </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, </span></span>l'entitat INSTITUTO DE TRABAJO SOCIAL Y DE SERVICIOS SOCIALES (en endavant INTRESS), per un total de 560 places.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>5.</strong> Per part del Servei d'Autoritzacions, Acreditació, Registre i Inspecció de Serveis Socials, en data 7 de febrer de 2023, s'informa favorablement sobre els serveis acreditats i vigents de l'entitat sol·licitant, així com de la inexistència d'expedient sancionador en matèria de serveis socials per infraccions de les que consten en els articles 128 i 129 de la Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears durant els darrers 24 mesos.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>6.</strong><span style="color:#000000"> </span>En data </span><span style="color:#000000">13</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">de </span><span style="color:#000000">febrer</span><span style="color:#000000"> de 202</span><span style="color:#000000">3</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000">v</span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ser signat</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">l'informe</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">proposta de resolució </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">de la convocatòria esmentada</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">emès</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">pel cap del Servei d'Infància i Família</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">amb el vist i plau de </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">l</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">directora insular </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Infància</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> i Família</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">en el que es recull l'exposat als antecedents </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">quart</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> i </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">cinquè,</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> i una vegada realitzada la instrucció del procediment </span></span><span style="color:#000000">s'informa que </span><span style="color:#000000">l'entitat</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">INTRESS</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">ha presentat la documentació </span><span style="color:#000000">indicada a l'apartat 7.</span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000"> de la convocatòria </span><span style="color:#000000">en temps i forma</span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">,</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">i en conseqüència, es proposa </span>que la presidenta de l'IMAS resolgui l'adjudicació de 560 places <span style="color:#000000">de l</span><span style="color:#000000">a</span><span style="color:#000000"> concert</span><span style="color:#000000">ació</span><span style="color:#000000"> del </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ervei </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu,</span><span style="color:#000000"> </span>a favor de l'esmentada entitat.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>7.</strong> El Servei Juridicoadministratiu ha elaborat el pertinent model d'acord d'acció concertada mitjançant el que es formalitzaran les col·laboracions per a la prestació del <span style="color:#000000"> del </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ervei</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">objecte d'aquesta concertació, d'acord amb l'article 5.4 de la Llei 12/2018, de 22 de novembre de 2018.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:#000000">8</span><span style="color:#000000">. </span></strong><span style="color:#000000">Per la</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">D</span><span style="color:#000000">irec</span><span style="color:#000000">ció</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">I</span><span style="color:#000000">nsular </span><span style="color:#000000">d'</span><span style="color:#000000">Infància</span><span style="color:#000000"> i Família </span><span style="color:#000000">s'ha aportat el </span><span style="color:#000000">M</span><span style="color:#000000">odel d'Avaluació i </span><span style="color:#000000">s</span><span style="color:#000000">eguiment del </span><span style="color:#000000">servei </span><span style="color:#000000">d</span><span style="color:#000000">'acolliment residencial </span><span style="color:#000000">per a la seva aprovació</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000">de conformitat amb l'article 10.1 de la Llei 12/2018, de 22 de novembre de 2018.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>9. </strong>El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció Delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables a la proposta. </span></span></p> <p><strong><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Fonaments de dret</span></span></strong></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Pel que fa a la competència,</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>1.</strong> La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008), en concret l'article 70.4 relatiu a la competència pròpia dels consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>2.</strong> La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, estableix a l'article 14 la potestat reglamentària normativa atribuïda als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>3.</strong> La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE </span>núm. 163 de 7 de juliol de 2009<span style="color:#000000">) preveu a l'article 27 i a la disposició final quarta, que cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>4.</strong> Els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'IMAS, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>5. </strong>Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, </span>de dia 8 de juliol de 2019, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019), modificat pel Decret de la <span style="color:#000000">Presidència del Consell de Mallorca, </span>de dia 28 de desembre de 2021, entre els quals es troba el Departament de Drets Socials (BOIB núm. 180, de 30 de desembre de 2021).</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>6. </strong><span style="background-color:#ffffff">Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de dia 12 de novembre de 2021 (BOIB núm. 158 de 16 de novembre de 2021) per el que és nomenada la Sra. Sofia Alonso Bigler consellera executiva de Drets Socials.</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>7.</strong><strong> </strong>L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Pel que fa al fons,</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>8.</strong><span style="color:#000000"> </span>L</span><span style="color:#000000">a Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca </span><span style="color:#000000">aprovada definitivament e</span><span style="color:#000000">n Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) </span><span style="color:#000000">i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 202</span><span style="color:#000000">3</span><span style="color:#000000"> per Acord</span><span style="color:#000000">s</span><span style="color:#000000"> del Ple en sessi</span><span style="color:#000000">ons</span><span style="color:#000000"> de 8 de juliol de 2021 </span><span style="color:#000000">(BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021) </span><span style="color:#000000">i de </span><span style="color:#000000">15 de desembre de 2022 </span><span style="color:#000000">(BOIB núm. </span><span style="color:#000000">168</span><span style="color:#000000">, de </span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">7 de </span><span style="color:#000000">desembre</span><span style="color:#000000"> de 2022).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">9. </span></strong><span style="background-color:#ffffff">El títol IV de la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i dels drets de la infància i adolescència de les Illes Balears es regula el conjunt de mesures i actuacions de prevenció, detecció, intervenció i reparació de situacions de risc, de desemparament i de conductes inadaptades o problemes de conducta en què l'infant o l'adolescent o, si n'és el cas, el concebut es pot trobar, tendents a garantir-ne el ple desenvolupament i autonomia personal, així com la integració familiar i social, i promoure'n la inserció en un context social i familiar normalitzat, amb la prevalença, en tot cas, de l'interès superior de la persona menor d'edat (BOIB núm. 26, de 18 de febrer de 2019).</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">10.</span></strong><span style="background-color:#ffffff"> La Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor (BOE núm 15, de 17 de gener de 1996), reformada per la Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol i Llei 26/2015, de 28 de juliol, de reforma del sistema de protecció de la infància i la adolescència. </span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>11</strong>. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública (DOUE núm. 94, de 28 de març de 2014).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>12.</strong> La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en el seu article 11.6 estableix que: <em>«Queda exclosa de la present Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que aquesta es realitzi sense necessitat de celebrar contractes públics, a través, entre altres mitjans, del simple finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a totes les entitats que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, i que aquest sistema garanteixi una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació».</em></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>13.</strong><span style="color:#000000"> </span>La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que regula el règim de concertació als articles 89 i següents</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">(</span><span style="color:#000000">BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>14.</strong> La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018), regula al Capítol I el «Règim de col·laboració privada en la gestió de serveis socials per a les persones mitjançant l'acció concertada» (en endavant Llei 12/2018).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>15. </strong>El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (en endavant Decret 48/2017), la vigència del qual s'ha vist parcialment afectada per la Llei 12/2018 i, en conseqüència, resta en vigor en tot allò que no contradigui ni s'oposi al que disposa aquesta llei<strong>.</strong></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>16. </strong>La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018), regula als seus articles 3 i 4 les entitats que tenen la consideració d'entitats del tercer sector d'acció social.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>17.</strong> Resolució de la Presidència de l'IMAS, núm. 23708 de 23 de desembre de 2022, d'aprovació de la previsió i fixació de preus dels serveis a concertar durant l'any 2023 per la Direcció Insular d'Infància i Família de l'IMAS (BOIB núm. 169, de 29 de desembre de 2022).</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>18. </strong><span style="color:#000000">Resolució </span><span style="color:#000000">de la presidenta de l'IMAS,</span><span style="color:#000000"> núm. </span><span style="color:#000000">35</span><span style="color:#000000">8</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">de</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">13</span><span style="color:#000000"> de g</span><span style="color:#000000">ener</span><span style="color:#000000"> de 202</span><span style="color:#000000">3</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000">d'aprovació de la convocatòria de la concertació social pel procediment ordinari del servei d'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu </span><span style="color:#000000">(</span><span style="color:#000000">BOIB núm. </span><span style="color:#000000">9</span><span style="color:#000000">,</span><span style="color:#000000"> de </span><span style="color:#000000">1</span><span style="color:#000000">9</span><span style="color:#000000"> de g</span><span style="color:#000000">ener</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">de 20</span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">3).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Pel que fa al procediment,</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>19.</strong></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública </span><span style="color:#000000">(DOUE núm. 94, de 28 de març de 2014),</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">preveu a l'article 75 la publicació dels anuncis </span><span style="color:#000000">al DOUE</span><span style="color:#000000">, en compliment del principi de transparència, assegurant un grau de publicitat adequat.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>20.</strong></span><span style="color:#000000"><strong> </strong></span><span style="color:#000000">La Llei 12/2018 disposa a l'article 5 els «Requisits exigibles a les entitats gestores dels serveis concertats i a l'article 6 els «Procediments de concertació i criteris de preferència a favor d'entitats del tercer sector social».</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>21. </strong>El Decret 48/2017 al Títol III, estableix els «<em>Procediments de concertació</em>» en tot el que no contradigui la Llei 12/2018 abans esmentada. </span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>22. </strong>La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>23.</strong></span><span style="color:#000000"> L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha estat sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">En virtut de la competència atribuïda legalment,</span></span></span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>RESOLC</strong></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Primer.</strong></span> APROVAR l'adjudicació de 560 places <span style="color:#000000">de la concertació </span><span style="color:#000000">social </span><span style="color:#000000">del </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ervei </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu</span></span><span style="color:#000000">,</span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> a l'entitat </span></span><span style="color:#000000">INSTITUTO DE TRABAJO SOCIAL Y DE SERVICIOS SOCIALES </span><span style="color:#000000">(CIF G08973224)</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">per un període d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">e 2</span></span><span style="color:#000000"> any</span><span style="color:#000000">s</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> des&nbsp; de&nbsp;la&nbsp; data&nbsp; de&nbsp;la&nbsp; seva&nbsp;formalització&nbsp; o&nbsp; data&nbsp; que&nbsp; s'estableixi&nbsp; en&nbsp; l</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">acord&nbsp; d'acció concertada</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">;</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> i DISPOSAR a favor d'aquest</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> entitat una despesa per import total </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">màxim </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">e</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">2.</span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">4</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">84</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">.</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">444</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">,</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">42</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">€</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">amb c</span><span style="color:#000000">à</span><span style="color:#000000">rrec</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">a la partida pressupostària núm.</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">0.231</span><span style="color:#000000">35.</span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">6000</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">segons el </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">detall següent:</span> </span></span></span></p> <table border="1" style="width:100%"> <tbody> <tr> <td rowspan="2" style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">ENTITAT</span></strong></p> </td> <td rowspan="2" style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">CIF</span></strong></p> </td> <td rowspan="2" style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Núm. PLACES</span></strong></p> </td> <td colspan="4" style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">IMPORTS</span></strong></p> </td> </tr> <tr> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">IMPORT 2023<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>15/02/2023-30/11/2023<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>(181,62€/mes)</span></strong></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">IMPORT 2024<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>01/12/2023-31/12/2023<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>(181,62€/mes)<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>01/01/2024-30/11/2024<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>(186,60€/mes)</span></strong></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">IMPORT 2025<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>01/12/2024-31/12/2024<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>(186,60€/mes)<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>01/01/2025-14/02/2025<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>(193,52€/mes)</span></strong></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">TOTAL ENTITAT</span></strong></p> </td> </tr> <tr> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">INTRESS</span></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">G08973224</span></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">560</span></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">966.235,14 € </span></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.251.154,80 €</span></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">267.054,48 € </span></p> </td> <td style="height:15px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">2.484.444,42 €</span></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#00000a"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">L'execució de la despesa corresponent </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a l'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">exercici</span></span><span style="color:#000000"> 20</span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">4</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">i 202</span><span style="color:#000000">5</span><span style="color:#000000"> est</span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">à condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despes</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> d'aquest exercici.</span></span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Segon.</strong> APROVAR, </span><span style="color:#000000">segons </span><span style="color:#000000">l'establert a l'article 5.4 de la Llei 12/2018,</span><span style="color:#000000"> el </span><span style="color:#000000">model d'acord d'acció concertada mitjançant el que es formalitzaran les col·laboracions objecte d'aquesta concertació, </span><span style="color:#000000">que </span><span style="color:#000000">consta com</span><span style="color:#000000"> Annex I </span><span style="color:#000000">d'aquesta resolució.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">Tercer.</span></strong><span style="color:#000000"> </span><span style="background-color:#ffffff">APROVAR, </span>de conformitat amb l'article 10.</span><span style="color:#000000">1</span><span style="color:#000000"> de la Llei 12/2018, el </span><span style="color:#000000">M</span><span style="color:#000000">odel d'Avaluació i </span><span style="color:#000000">S</span><span style="color:#000000">eguiment </span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000">que </span><span style="color:#000000">consta com</span><span style="color:#000000"> Annex I</span><span style="color:#000000">I</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">d'aquesta resolució.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">Quart. </span></strong><span style="background-color:#ffffff">NOTIFICAR aquesta resolució a l'entitat sol·licitant i adjudicatària.</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">Cinquè. </span></strong>REQUERIR a l'</span><span style="color:#000000">entitat </span><span style="color:#000000">adjudicatàri</span><span style="color:#000000">a</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">per</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">què</span></span><span style="color:#000000"> sign</span><span style="color:#000000">i</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">electrònicament</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">l'acord d'acció concertada </span><span style="color:#000000">en </span><span style="color:#000000">el</span><span style="color:#000000"> termini </span><span style="color:#000000">màxim </span><span style="color:#000000">de </span><span style="color:#000000">tres</span><span style="color:#000000"> dies hàbils, a contar des de la notificació d'</span><span style="color:#000000">aquesta resolució<span style="background-color:#ffffff">.</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Sisè.</strong><span style="color:#000000"> </span>PUBLICAR aquesta Resolució en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears,</em></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">en el</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><em>Diari Oficial de la Unió Europea, </em></span><span style="color:#000000">així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS </span><span style="color:#000000">i<span style="color:#000000"> </span>a<span style="color:#000000"> </span>la Seu electrònica del Consell de Mallorca.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Setè. </strong><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">COMUNICAR</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> aquesta resolució a la </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">D</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">irecció </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">I</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">nsular d'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Infància i Família</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, al Servei de Gestió Econòmica, al Servei de Comptabilitat i Pressuposts i a la Intervenció Delegada.</span></span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució. </span></span> </span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.</span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució). </span></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.</span></span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Palma, a data de la signatura electrònica<em>: (16 de febrer de 2023)</em></span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>La presidenta de l'IMAS<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></strong></span></span><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Sofia Alonso Bigler</span></span></p> ]] 132283 ca text/html CAIB 670299 CAIB 590 ![CDATA[Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, de dia 14 de febrer de 2023, d'adjudicació de la concertació social del servei d’acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu]] 8979