CAIB ca ca 2023-01-19 CAIB 225360 CAIB text/html text/html ![CDATA[Resolució de la Presidència de l’IMAS de dia 12 de gener de 2022 per la qual es convoca la concertació social del servei d'intervenció familiar en el domicili]] 2112 410 ca 2124 669112 37039 ca ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong><strong>Antecedents</strong></strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>1.</strong> En data de 24 de novembre de 2022 s'emet per part del Cap de Servei d'Infància i Família, amb el vist-i-plau de la directora insular d'Infància i Família Informe justificatiu de la necessitat de concertació social de 90 places del servei d'intervenció familiar en el domicili.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>2.</strong><span style="color:#000000"> </span>En </span><span style="color:#000000">la mateixa data </span><span style="color:#000000">la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant, IMAS) va ordenar l'inici de</span><span style="color:#000000"> l'expedient relatiu a la </span><span style="color:#000000">c</span><span style="color:#000000">oncertació del </span><span style="color:#000000">servei </span><span style="color:#000000">esmentat.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">3.</span></strong></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Consta a l'expedient</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, la </span></span><span style="color:#000000">proposta</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">d</span><span style="color:#000000">els Plecs de prescripcions tècniques </span><span style="color:#000000">que han de regir el concert, </span><span style="color:#000000">i la </span><span style="color:#000000">proposta de convocatòria amb els annexes corresponents, signats </span><span style="color:#000000">per part de la Direcció Insular d'Infància i Família. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>4. </strong></span><span style="color:#000000">En data </span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">3</span><span style="color:#000000"> de desembre</span><span style="color:#000000"> de 2022</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000">la Presidència de l'IMAS </span><span style="color:#000000">ha emès la</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">R</span><span style="color:#000000">esolució d'aprovació de la previsió i fixació de preus dels serveis a concertar durant l'any 202</span><span style="color:#000000">3</span><span style="color:#000000"> per la Direcció Insular d'Infància i Família de l'IMAS, </span><span style="color:#000000">serveis entre els quals es troba el que és objecte d'aquest informe.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>5.</strong></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">La despesa prevista per aquest expedient </span><span style="color:#000000">té caràcter pluriennal i</span><span style="color:#000000"> és de </span><span style="color:#000000"><strong>1.846.776,74 </strong></span><span style="color:#000000"><strong>€</strong> i el Servei de Comptabilitat i Pressuposts va emetre Informe d'autorització en data de 12 de desembre de 2022. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">6. </span></strong><span style="background-color:#ffffff">El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables a la convocatòria del concert objecte d'aquesta Resolució. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>Fonaments de dret</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Pel que fa a la competència,</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>1.</strong> La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (</span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em></span><span style="color:#000000"> núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades </span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em> núm. 29, de 28 de febrer de 2008), en concret l'article 70.4 relatiu a la competència pròpia dels consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>2.</strong> L</span><span style="color:#000000">a Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, estableix a l'article 14 la potestat reglamentària normativa atribuïda als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears (</span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em> núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>3.</strong> La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (<em>BOIB</em> núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE </span>núm. 163 de 7 de juliol de 2009<span style="color:#000000">) preveu a l'article 27 i a la disposició final quarta, que cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>4.</strong> E</span><span style="color:#000000">ls Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (</span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em> núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">5. </span></strong><span style="background-color:#ffffff">Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, </span></span><span style="background-color:#ffffff">de dia 8 de juliol de 2019,modificat per el Decret de la Presidència de dia 28 de desembre de 2021, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (</span><em><span style="background-color:#ffffff">BOIB</span></em><span style="background-color:#ffffff"> núm. 92, de 9 de juliol de 2019, BOIB 180 de 30 de desembre de 2021), entre els quals es troba el Departament de Drets Socials.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>6. </strong></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de dia 12 de novembre de 2021 (</span></span><span style="color:#000000"><em><span style="background-color:#ffffff">BOIB</span></em><span style="background-color:#ffffff"> núm. 158 de 16 de novembre de 2021) per el que es nomenada la Sra. Sofia Alonso Bigler consellera executiva de Drets Socials.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>7. </strong></span><span style="color:#000000">L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (</span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em> núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%">Pel que fa al fons,</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>8.</strong></span><span style="color:#000000"> La Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca aprovada definitivament en Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (</span><span style="color:#000000"><em>BOIB </em></span><span style="color:#000000">núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 2022 per Acord del Ple en sessió ordinària de dia 8 de juliol de 2021 (</span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em></span><span style="color:#000000"> núm. 95, de 17 de juliol de 2021). </span><span style="color:#000000">I novament prorrogada per Acord del Ple en sessió ordinària de 15 de desembre de 2022, pendent de publicació en el </span><span style="color:#000000"><em>BOIB</em>. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">9.</span></strong><span style="background-color:#ffffff"> El títol IV de la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i dels drets de la infància i adolescència de les Illes Balears es regula el conjunt de mesures i actuacions de prevenció, detecció, intervenció i reparació de situacions de risc, de desemparament i de conductes inadaptades o problemes de conducta en què l'infant o l'adolescent o, si n'és el cas, el concebut es pot trobar, tendents a garantir-ne el ple desenvolupament i autonomia personal, així com la integració familiar i social, i promoure'n la inserció en un context social i familiar normalitzat, amb la prevalença, en tot cas, de l'interès superior de la persona menor d'edat (BOIB núm. 26, de 18 de febrer de 2019).</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">10.</span></strong><span style="background-color:#ffffff"> La Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor (BOE núm 15, de 17 de gener de 1996),reformada per la Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol i Llei 26/2015, de 28 de juliol, de reforma del sistema de protecció de la infància i la adolescència. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>11</strong>. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, estableix, en el seu considerant 114 estableix que els Estats membres i els poder públics segueixen tenint llibertat per prestar per si mateixos aquest serveis i organitzar els serveis socials de manera que no sigui necessari celebrar contractes públics, per exemple, mitjançant el finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a tots els operadors econòmics que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, sempre que aquest sistema garanteixin una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="background-color:#ffffff"><span style="color:#000000">I es ratifica a la sentència del Tribunal de Justícia de la UE (Sala Quarta) de 14 de juliol de 2022 en relació al assumpte </span><span style="color:#000000"> C-436/20.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>12.</strong> La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en el seu article 11.6 estableix que: <em>«Queda exclosa de la present Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que aquesta es realitzi sense necessitat de celebrar contractes públics, a través, entre altres mitjans, del simple finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a totes les entitats que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, i que aquest sistema garanteixi una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació».</em></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>13.</strong></span><span style="color:#000000"> </span>La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que regula el règim de concertació als articles 89 i següents.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>14.</strong> La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018), regula al Capítol I el «Règim de col·laboració privada en la gestió de serveis socials per a les persones mitjançant l'acció concertada» (en endavant Llei 12/2018).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>15. </strong>El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (en endavant Decret 48/2017), la vigència del qual s'ha vist parcialment afectada per la Llei 12/2018 i, en conseqüència, resta en vigor en tot allò que no contradigui ni s'oposi al que disposa aquesta llei<strong>. </strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>16. </strong>La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018), regula als seus articles 3 i 4 les entitats que tenen la consideració d'entitats del tercer sector d'acció social.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>17.</strong> Resolució de la </span><span style="color:#000000">Presidència de l'IMAS </span><span style="color:#000000">de </span><span style="color:#000000">2</span><span style="color:#000000">3</span><span style="color:#000000"> de desembre</span><span style="color:#000000"> de 2022 d'aprovació de la previsió i fixació de preus dels serveis a concertar durant l'any 2023 per la Direcció Insular d'Infància i Família de l'IMAS .</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Pel que fa al procediment,</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>18</strong></span><span style="color:#000000"><strong>.</strong></span><span style="color:#000000"><strong> </strong></span><span style="color:#000000">La Llei 12/2018 </span><span style="color:#000000">disposa a l'article 5 els «Requisits exigibles a les entitats gestores dels serveis concertats i a l'article 6 els «Procediments de concertació i criteris de preferència a favor d'entitats del tercer sector social».</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>19. </strong>El Decret 48/2017 al Títol III, estableix els «<em>Procediments de concertació</em>» en tot el que no contradigui la Llei 12/2018 abans esmentada. </span></span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>20</strong></span><span style="color:#000000"><strong>. </strong>La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>21.</strong> <span style="color:#000000">L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha </span><span style="color:#000000">estat sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">En virtut de la competència atribuïda legalment;</span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="background-color:#ffffff">RESOLC</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Primer. </strong></span><strong>DECLARAR</strong> que d'acord amb els antecedents d'aquesta resolució, queda acreditada la concurrència de les circumstàncies que fan necessari recórrer a l'acció concertada per a la gestió de la prestació del <span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">s</span><span style="color:#000000">ervei </span><span style="color:#000000">de intervenció familiar en el domicili.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">Segon. </span></strong><span style="background-color:#ffffff"><strong>CONVOCAR</strong> </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">la concertació de </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">9</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">0</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> places del </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ervei </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">e intervenció </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">familiar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">en el domicili</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">p</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">er </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">dues</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> anualitat</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">s</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">, d'acord amb els termes següents:</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px; text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>«Convocatòria de la concertació </strong></span><span style="color:#000000"><strong>social ordinària del del<span style="background-color:#ffffff"> servei d'intervenció familiar en el domicili»</span></strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>1. Objecte</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar el procediment, els criteris de preferència, els requisits i les condicions de la concertació social del servei <span style="background-color:#ffffff">d'intervenció familiar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">en el domicili. </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">E</span></span><span style="color:#000000">s dicta a l'empara de la Llei 12/2018</span><span style="color:#000000">, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, </span><span style="color:#000000">en endavant Llei 12/2018; </span><span style="color:#000000">i del</span><span style="color:#000000"> Decret </span><span style="color:#ff0000"> </span>48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, <span style="color:#000000">en endavant Decret 48/2017.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">2. Àmbit territorial.</span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%">L'àmbit territorial d'aquesta concertació és l'Illa de Mallorca.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>3. Places a concertar.</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Les<span style="color:#000000"> </span>place</span><span style="color:#000000">s a concertar, en el marc d'</span><span style="color:#000000">aquesta </span><span style="color:#000000">convocatòria</span> són <span style="color:#000000">90</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">place</span><span style="color:#000000">s. Aquest nombre té caràcter estimatiu i s'ha establert en funció de les necessitats actuals del Servei d'Infància i Família.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>4. Vigència de la concertació</strong>.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">La vigència d'aquest concert serà de<span style="color:#000000"> </span>2<span style="color:#000000"> </span>any</span><span style="color:#000000">s,</span><span style="color:#000000"> des de la seva formalització o </span><span style="color:#000000">des de </span><span style="color:#000000">la data que expressament es determini a l'acord d'acció concertada subscrit entre l'IMAS i </span><span style="color:#000000">les entitats que resultin adjudicatàries. </span><span style="color:#000000">El concert s</span><span style="color:#000000">erà susceptible de renovació per igual termini. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>5. Pressupost i preu màxim del servei.</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>5.1. Pressupost</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'import màxim estimat per assignar la concertació social és de 1.846.776,74 € (IVA exempt). </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>5.2. Preu</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">El preu de referència màxim per plaça concertada és per:</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Any 2023<span style="color:#000000">:</span></span></strong></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Preu plaça ocupada: 840,10 € plaça / mes (IVA exempt)</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Preu plaça no ocupada: 805,66 €<span style="color:#c9211e"><strong> </strong></span>plaça / mes (IVA exempt)</span></span></span></li> </ul> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Any 2024<span style="color:#000000">:</span></span></strong></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Preu plaça ocupada: 862,98 € </span><span style="color:#000000">plaça / </span><span style="color:#000000">mes (IVA exempt)</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Preu plaça no ocupada: 827,60</span><span style="color:#000000"> €<span style="color:#c9211e"><strong> </strong></span>plaça / mes (IVA exempt)</span></span></span></li> </ul> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Any 2025<span style="color:#000000">:</span></span></strong></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Preu plaça ocupada: 895,24 €</span><span style="color:#000000"> plaça / </span><span style="color:#000000">mes (IVA exempt)</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Preu plaça no ocupada: 858,54</span><span style="color:#000000"> €<span style="color:#c9211e"><strong> </strong></span>plaça / mes (IVA exempt)</span></span></span></li> </ul> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>6. Requisits de les entitats</strong>.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:#ffffff; color:#000000">Les entitats que vulguin optar a aquesta concertació social han de complir els requisits següents:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:#ffffff; color:#000000">a) Inscripció en el Cens d'organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears, d'acord amb l'establert a la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, 31 de maig de 2018).</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">b)Tenir el servei objecte d'aquesta convocatòria legalment constituït i </span>acreditat </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">per l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant, l'IMAS) </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">en el moment de l'adjudicació, així com tenir el servei inscrit en el Registre Unificat de Serveis Socials. </span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">c) Complir els requisits mínims que s'estableixen en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 18 de juny de 2009).</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d) Acreditar una experiència mínima d'un any en la prestació del servei i perfil de les persones usuàries objecte d'aquesta concertació social. L'experiència ha de ser acreditada d'acord amb el punt 7.2 d'aquesta convocatòria.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">e) Acreditar solvència financera i tècnica per prestar el servei objecte de la concertació social d'acord amb el punt 7.2 d'aquesta convocatòria. </span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l'IMAS, i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que són imposades per la normativa vigent.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">g) Que respecte el servei a concertar, l'entitat no hagi estat objecte de resolució d'expedient sancionador en matèria de serveis socials, causes que consten als articles 128 i 129 de la Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears, durant els darrers 24 mesos anteriors a la concertació social, a excepció que, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud, l'entitat hagi satisfet el pagament íntegre de la totalitat de l'import de la sanció i hagi acreditat davant l'òrgan sancionador que s'han corregit les causes que motivaren la sanció. En qualsevol cas, aquesta acreditació s'ha de requerir preceptivament amb la verificació i l'informe corresponent de l'òrgan administratiu competent. </span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">h) L'entitat no ha d'estar afectada per cap prohibició de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni per cap dels supòsits prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària. </span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">i) En els darrers quatre anys, l'entitat no ha d'estar sancionada mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social o prevenció de riscs laborals.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">j) Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació social. </span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">k) Acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat de l'espai físic necessari per desenvolupar el servei, mitjançant qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert.</span> </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>7. Presentació de sol·licituds</strong>.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>7.1. Lloc i termini de sol·licituds</strong>.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Les sol·licituds s'han de presentar al registre electrònic de l'IMAS, el qual es troba disponible a l'enllaç</span><span style="color:#000000"> </span></span>https://imas.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12092 <span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">així com des de la icona que es </span><span style="color:#000000">troba</span><span style="color:#000000"> a la seu electrònica del Consell de Mallorc</span></span>a https://seu.conselldemallorca.net/la-seu.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Per a qualsevol informació o assessorament sobre aquesta convocatòria es pot contactar amb el Servei d'Infància i Família</span><span style="color:#000000"> de l'IMAS (C/ General Riera, 67 – 07010) </span><span style="color:#000000">o </span><span style="color:#000000">a la direcció electrònica següent: </span>serveidemenors<span style="color:#000080"><u>@</u></span></span></span>imas.conselldemallorca.net.<span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><u> </u></span></span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">7.2. Documentació que s'ha de presentar.</span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Les entitats <span style="background-color:#ffffff"> interessades </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">han de presentar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">l</span></span><span style="color:#000000">es sol·licituds d'acord amb el model normalitzat que figur</span><span style="color:#000000">a</span><span style="color:#000000"> a la seu electrònica del Consell </span><span style="color:#000000">de Mallorca </span><span style="color:#000000">i </span><span style="color:#000000">al Tauler d'Anuncis de l'IMAS, i </span><span style="color:#000000">que s'aprov</span><span style="color:#000000">a</span><span style="color:#000000"> amb aquesta convocatòria, </span><span style="color:#000000">juntament amb la documentació següent:</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">1.Model de </span><span style="color:#000000">s</span><span style="color:#000000">ol·licitud que ha de signar la persona representant legal de l'entitat indicant expressament el nombre de places que sol·licita concertar amb l'IMAS en el marc d'aquesta convocatòria. Aquesta sol·licitud s'ha d'acompanyar dels documents que es detallen a continuació:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat, per acreditar la identitat de la persona que legalment representi a l'entitat, així com l'acreditació de la seva representació.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">b) Certificat de la inscripció al Cens Públic d'Organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears, amb menys de 6 mesos de vigència. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">c) Certificat de la inscripció al Registre </span><span style="color:#000000">Unificat</span><span style="color:#000000"> de Serveis Socials, amb menys de 6 mesos de vigència. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d) Còpia de la resolució d'acreditació vigent del servei per concertar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">o </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">còpia de la </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">sol·licitu</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d de l'acreditació.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">e) Documentació acreditativa de la solvència tècnica. </span><span style="color:#000000">En el cas que la solvència tècnica s'acrediti mitjançant Resolució de serveis prèviament contractats o concertats amb l'IMAS no és preceptiu presentar la documentació acreditativa. Si bé, en tot cas, </span><span style="color:#000000">s'ha d'</span><span style="color:#000000">indicar a l'Annex. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">f) Documentació acreditativa de la solvència financera conforme amb l' assenyalat en el Model de Sol·licitud.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">g) Assegurança de riscos professionals i de responsabilitat civil específica per a tot el període de durada del concert, amb una cobertura mínima de 150.000 euros per víctima i 600.000 euros per sinistre.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">h) Documentació acreditativa de la titularitat o de disponibilitat de l'espai físic en el que es desenvoluparà el servei, per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior al de la vigència del concert.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">i) Documentació acreditativa dels criteris de preferència del punt 8.4 d'aquesta convocatòria. </span><span style="color:#00000a"><span style="background-color:#ffffff">La no presentació d'aquesta documentació no serà objecte de requeriment d'esmena, si bé, pot ser objecte de sol·licitud d'aclariment si l'òrgan instructor o la Comissió Avaluadora ho considera idoni.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">En relació a la documentació referenciada a les lletres a), b), c), d) i e) del punt 1, de conformitat a l'establert a l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant Llei 39/2015), no serà necessària la presentació d'aquella documentació que ja hagi estat prèviament aportada, havent d'indicar-lo l'entitat, emplenant a aquest efecte la informació continguda , sempre que estigui en vigor i no hagi sofert modificacions.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">La presentació de la sol·licitud implica que l'entitat autoritza a l'IMAS per a què pugui consultar i demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient, i que l'entitat s'obliga a complir amb el plec de prescripcions tècniques d'aquesta convocatòria. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="background-color:#ffffff">7.3. Esmena de deficiències</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:#ffffff; color:#000000">En el supòsit que la sol·licitud no compleixi els requisits legals exigits i els que es deriven d'aquesta convocatòria de concertació social, l'Administració ha de requerir a l'entitat sol·licitant, d'acord amb l'establert a l'article 68 de la Llei 39/2015 per a què, en un termini no superior a cinc dies hàbils, de conformitat amb l'article 33.1 d'aquesta Llei, esmeni les deficiències o aporti els documents demandats, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 de la llei esmentada.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>8. Instrucció del procediment.</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>8.1. Òrgan competent per a la instrucció i procediment. </strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:#ffffff">L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció insular d'Infància i Família de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, qui tindrà la prerrogativa d'interpretar-lo i resoldre els dubtes que poden sorgir durant la instrucció.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="background-color:#ffffff">Els serveis tècnics de la Direcció insular d'Infància i Família han d'examinar les sol·licituds, i si escau tramitar els requeriments d'esmena que siguin necessaris, emetent-se informe al respecte. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="background-color:#ffffff">8.2</span></strong><span style="background-color:#ffffff">. </span><strong><span style="background-color:#ffffff">El procediment de concertació es resoldrà d'acord amb els següents criteris:</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:#ffffff">- Si el còmput total de places que ofereixen les entitats que compleixin amb els requisits establerts al punt 6 d'aquesta convocatòria no supera el nombre total màxim de places previstes en la convocatòria, l'informe proposarà que s'adjudiquin directament a les entitats sol·licitants.</span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="background-color:#ffffff">- Si el còmput total de places que ofereixen les entitats que compleixin amb els requisits establerts al punt 6 d'aquesta convocatòria supera el nombre total màxim de places previstes en la convocatòria, s'actuarà segons els criteris de preferència establerts al punt 8.4 d'aquesta convocatòria.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="background-color:#ffffff">- A </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">petició de l'òrgan instructor, </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">e</span></span><span style="background-color:#ffffff">n cas que hi hagi dificultats en la interpretació de les ofertes presentades o dubtes en el procediment d'adjudicació, o així ho consideri l'òrgan instructor es convocarà una comissió avaluadora, amb la composició i funcions que s'estableixen al punt 8.3 d'aquesta convocatòria. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>8.3. </strong></span><strong>De la Comissió Avaluadora</strong>.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Comissió Avaluadora ha d'actuar de conformitat amb l'article 15 del Decret 48/2017, relatiu al «Comitè tècnic d'assessorament». La Comissió Avaluadora té la consideració de figura anàloga respecte al Comitè Tècnic d'Assessorament esmentat.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><em>i. Composició</em>.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:</span></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">President:<span style="color:#000000"> </span><span style="background-color:#ffffff">El vicepresident primer de l'IMAS</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> o </span>persona que la substitueixi. </span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Vocals: </span></span></span> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">El cap del S</span><span style="color:#000000">ervei d'Infància</span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> i Família</span>, o persona que la substitueixi;</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">La cap del Servei de Gestió Econòmica , o persona que el substitueixi i;</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">La gerent de l'IMAS o persona que la substitueixi.</span></span></span></li> </ul> </li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Secretà</span><span style="color:#000000">ri</span><span style="color:#000000">a</span><span style="color:#000000"> (amb veu i sense vot): La cap del Servei Juridicoadministratiu de l'IMAS, o perso<span style="background-color:#ffffff">na que la substitueixi.</span></span></span></span></li> </ul> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><em>ii. Règim de funcionament</em>.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">Aquesta comissió ha d'analitzar i interpretar les incidències o dificultats detectades i ha d'emetre </span><span style="color:#000000">informe </span><span style="color:#000000">al respecte</span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000">el qual ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució. </span><span style="color:#000000">Només serà convocada per l'òrgan instructor en cas que, per existir dificultats o dubtes aquest òrgan ho consideri necessari. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">La Comissió Avaluadora queda vàlidament constituïda amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: la presid<span style="color:#000000">ència</span><span style="color:#000000"> o persona suplent, la secretària o persona suplent i dos vocals.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>8.4. Criteris de preferència</strong><span style="color:#000000">.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Els criteris de preferència per resoldre aquesta concertació social, fins esgotar el crèdit pressupostari disponible per atendre les sol·licituds presentades, són els següents: </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">a) En primer lloc es tindrà en compte l' arrelament de la persona en l'entorn d'atenció <span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">per donar-</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">l</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">i</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> continuïtat al servei del qual ja er</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> beneficiàri</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"> </span>i les condicions d'atenció que requereix. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">b) En segon lloc, es tindran en compte els criteris següents:<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span> </span> </span></span></span></p> <table border="1" cellpadding="1" style="width:100%"> <tbody> <tr> <td style="width:477px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Criteris</span></strong></p> </td> <td style="width:78px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Punts</span></strong></p> </td> <td style="width:110px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Màxim per criteri</span></strong></p> </td> </tr> <tr> <td style="width:477px"> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Per la presentació d'un pla de formació amb aprofitament relativa a les matèries següents: </span></p> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">- Preservació familiar</span></p> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">- Capacitació parental</span></p> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">- Parentalitat positiva</span></p> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">- Suport social i integració de les famílies en la comunitat</span></p> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">- Intervenció amb adolescents i resolució de conflictes</span></p> </td> <td style="width:78px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">*</span></p> </td> <td style="width:110px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">5 punts</span></p> </td> </tr> <tr> <td colspan="3"> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Per cada curs per a més de 2 professionals es donarà 1 punt. S'haurà de presentar la formació que es desenvoluparà durant la concertació i el nombre de persones que rebran la formació i compromís de dur-la a terme</span></p> </td> </tr> <tr> <td style="width:477px"> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Per la presentació d'un pla de formació en Igualtat i/o prevenció de la violència contra les dones pels i les professionals, a partir de 20 hores</span></p> </td> <td style="width:78px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="line-height:115%"><em><span style="background-color:#ffffff">*</span></em></span></span></p> </td> <td style="width:110px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="line-height:115%"><span style="background-color:#ffffff">2 punts</span></span></span></p> </td> </tr> <tr> <td colspan="3"> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Per cada curs per a més de 2 professionals es donarà 1 punt. S'haurà de presentar la formació que es desenvoluparà durant la concertació i el nombre de persones que rebran la formació i compromís de dur-la a terme</span></p> </td> </tr> <tr> <td style="width:477px"> <p style="text-align:left"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Per presentar programes d'investigació o d'estudi del servei pel qual es presenta</span></p> </td> <td style="background-color:#ffffff; width:78px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="line-height:115%">1 punt </span></span></p> </td> <td style="background-color:#ffffff; width:110px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="line-height:115%">3 punts</span></span></p> </td> </tr> <tr> <td colspan="3"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">S'ha de presentar el projecte d'investigació o estudi, la planificació, la temporalització i al finalitzar, la memòria de l'estudi o investigació, al Servei d'Infància i Família. Per a la posada en marxa del projecte serà necessària l'autorització de l'Entitat Pública. Per acreditar aquest criteri es presentarà un compromís de dur a terme l'estudi o projecte d'investigació dins del termini del concert.&nbsp;</span></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="background-color:#ffffff">8.5 Continuació del procediment</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Un&nbsp;vegada comprovats tots els requisits s'emetrà informe proposta d'adjudicació </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">de les places a concertar del servei </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d'intervenció familiar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">en el domicili , </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">que inclourà la designació d'</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">un responsable del seguiment del concert i l'enunciat i motivació, si és el cas, de l'exclusió de les entitats que no compleixin amb els requisits establerts, així com qualsevol altra informació que resulti necessària per a la resolució de l'expedient. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>9. Resolució i notificació.</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="background-color:#ffffff">9.1. Òrgan competent per a la resolució</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'òrgan competent per aprovar la resolució d'adjudicació relativa a aquesta concertació social és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">9.2. Termini</span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la present concertació és de tres mesos comptadors de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds. S'han de considerar desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini indicat anteriorment. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">9.3. Notificació</span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">La resolució de la concertació social objecte d'aquesta convocatòria, s'ha de notificar individualment a les entitats interessades, d'acord amb el previst a l'article 42 de la Llei 39/2015, han de ser expresses, motivades i han de fixar la quantia individual del concert. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">A més, aquesta resolució es publicarà al Tauler d'Anuncis de l'IMAS</span></span></span></span> (h<span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#0000ff"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">ttps://imas.sedipualba.es/tablondeanuncios/</span></span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">) i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">9.4. Modificació resolució</span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la concertació social pot comportar la modificació de la resolució. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">9.5. Dels Recursos</span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 112 de la Llei 39/2015.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>10. Formalització dels concerts</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">La concertació social que s'estableix a l'empara d'aquesta convocatòria s'ha de formalitzar mitjançant un document administratiu anomenat «acord d'acció concertada», el model del qual s'ha d'aprovar per resolució de la Presidència de l'IMAS. En l' acord d'acció concertada s'ha de fer constar els continguts mínims prevists a l'article 8 de la Llei 12/2018, així com, d'acord l'establert a l'article 7 del Decret 48/2017, els drets i les obligacions recíprocs, les característiques concretes del servei, altres circumstàncies que deriven de la Llei 4/2009 i dels decrets de desplegament, i del plec de condicions tècniques d'aquest concertació. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>11. Cessió</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">D'acord amb el previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018 queda prohibida la cessió, total o parcial, del servei objecte de l'acord d'acció concertada. No obstant això, quan l'entitat concertada sigui declarada en concurs de creditors, l'administració pública competent podrà autoritzar la cessió amb l'adopció de les mesures necessàries per garantir la continuïtat i la qualitat del servei.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>12. Condicions tècniques d'execució</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular, i els reglaments de desplegament vigents en el seu àmbit territorial d'actuació, així com també s'han d'ajustar a la Llei 12/2018 i al Decret 48/2017.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Per altra banda, l'execució de la concertació social objecte de la present convocatòria s'ha de regir pel contingut del plec de prescripcions tècniques aplicable en aquesta concertació i que s'aprova conjuntament amb aquesta convocatòria. Concretament, el plec, de conformitat amb el previst a l'article 8 del Decret 48/2017 detalla: l'objecte, la definició del servei, el perfil de les persones usuàries, la prestació del servei, el projecte educatiu, els recursos materials, les assegurances, el règim econòmic, la cobertura del servei, el nombre de places i finançament de la concertació social, la justificació, coordinació i seguiment, les obligacions de l'entitat concertada, la protecció de dades de caràcter personal, la modificació, els incompliments i penalitats, així com el termini de la concertació social.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Al respecte, l'article 9.3 del Decret 48/2017 estableix les obligacions de les entitats i determina que mitjançant la concertació social, l'entitat titular del servei s'obliga a complir els plecs tècnics, així com les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els corresponents decrets de desplegament i d'aplicació d'aquesta Llei. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>13. Seguiment i criteris d'accés de les persones usuàries</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Des de la Direcció Insular d'Infància i Família es farà el seguiment tècnic del servei concertat objecte de la present convocatòria, de conformitat amb l'esmentat a l'article 10 de la Llei 12/2018 i a l'article 27 del Decret 48/2017 i amb el plec tècnic, havent-se anomenat un responsable del concert. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció Insular d'Infància i Família.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">L'IMAS, a través del Servei d'Infància i Família,<span style="color:#000000"> </span>ha de gestiona</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">r</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> directament l'accés als serveis.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>14. Penalitats.</strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">L'incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei s'ha de penalitzar, d'acord amb el Plec de prescripcions tècniques</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">d'aquest</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">a</span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> concertació social i amb la normativa d'aplicació. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>15. Causes d'extinció</strong>.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">Els acords d'acció concertada s'extingeixen, d'acord amb el previst a l'article 9 de la Llei 12/2018, pel compliment i venciment del termini, sempre que no s'hagin renovat, o per resolució. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents: </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">a) Acord mutu de les parts, manifestat amb l'antelació de dos mesos. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">b) Renúncia de l'entitat concertada, la qual ha de comunicar-lo amb una antelació mínima de dos mesos per garantir la continuïtat del servei. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">c) Incompliment de les normes de caràcter obligatori a què s'han de sotmetre el servei objecte d'aquesta concertació social i de les obligacions en matèria de seguretat i instal·lacions.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">d) Incompliment dels objectius qualitatius i quantitatius establerts, sempre que l'incompliment sigui imputable a l'entitat concertada, així com de les estipulacions essencials de l'acord i dels plecs de prescripcions tècniques aplicables.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">e) Prestació defectuosa de les obligacions acordades. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">f) Negació a atendre les persones usuàries que ha derivat l'IMAS. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">g) Infracció amb caràcter greu de la legislació fiscal, laboral, de la Seguretat Social, d'integració social de discapacitats i de prevenció de riscs laborals. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">h) Pèrdua sobrevinguda dels requisits de participació a aquesta convocatòria o de les condicions tècniques, econòmiques i financeres que hagin habilitat l'acord d'acció concertada, així com, la revocació o la caducitat de l'autorització d'obertura i funcionament i/o de l'acreditació del servei. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">i) Mort de la persona física titular del servei o l'extinció de la persona jurídica a la qual correspon la titularitat, excepte el que preveu l'article 29 del Decret 48/2017.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">j) Declaració de concurs de creditors de l'entitat titular del servei, a excepció del previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">k) Modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per part de l'Administració, sempre que l'entitat d'iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">l) No disponibilitat sobrevinguda del títol jurídic que acredita la titularitat del servei durant la vigència de l'acord d'acció concertada.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#231f20">m) Les causes de revocació previstes en es plec tècnic objecte del servei. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>16. Modificació i/o ampliació de l'acord d'acció concertada.</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000">El procediment d'ampliació de places concertades del servei objecte d'aquesta convocatòria, així com de modificació de la concertació social esmentada, s'ha de dur a terme de conformitat amb l'establert al plec de prescripcions tècniques.</span></span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>​​​​​​​</strong></span></span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><strong>17. Jurisdicció competent</strong>.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquesta concertació social i, endemés, de les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, l'efecte i l'extinció de la concertació social.»</span></span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">Tercer</span></strong></span><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">.</span></strong></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><strong>APROVAR</strong> els Plecs de prescripcions tècniques </span><span style="color:#000000">(Codí</span><span style="color:#000000"> de verificació</span><span style="color:#000000"> :</span><span style="color:#333333">K9AA RK4M WYN2 C4P2 3XLH)</span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">, </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">el Llistat de personal a subrogar </span></span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">(Codi de verificació K9AA RMAZ Z7DW Y2DJ VZE4 ) i el model de sol·licitud per a la concertació,</span></span><span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff"> annexes a aquesta resolució. </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong><span style="background-color:#ffffff">Quart</span></strong><span style="background-color:#ffffff">. <strong>AUTORITZAR</strong> la despesa </span> <span style="background-color:#ffffff">màxima total de</span><span style="color:#000000"><strong> </strong></span><span style="color:#000000"><strong>1.846.776,74 </strong></span><span style="color:#000000"><strong>€</strong></span><span style="color:#000000"><strong> </strong></span><span style="background-color:#ffffff"> (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 20.23135.26000.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="background-color:#ffffff">La distribució de la despesa per anualitats és la següent: </span></span></span></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="background-color:#ffffff">718.287,69 € amb càrrec als pressuposts d</span>e l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2023. </span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="background-color:#ffffff">929.962,60 € </span> amb càrrec als pressuposts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2024.</span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="background-color:#ffffff">198.526,45 €</span> amb càrrec als pressuposts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2025.</span></span></li> </ul> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#00000a"><span style="color:#000000">L'execució de la despesa corresponent a </span><span style="color:#000000">tots els exercicis futurs queda </span><span style="color:#000000">condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses d'aquests exercicis.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong><span style="background-color:#ffffff">Cinquè</span></strong><span style="background-color:#ffffff">. </span></span><strong>PUBLICAR</strong> aquesta Resolució en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears, </em>així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS a la Seu electrònica del Consell de Mallorca i al Diari Oficial de la Unió Europea.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><strong><span style="background-color:#ffffff">Sisè</span></strong><span style="background-color:#ffffff">. </span><strong><span style="background-color:#ffffff">COMUNICAR</span></strong><span style="background-color:#ffffff"> aquesta resolució a la Direcció Insular d'Infància i Família, al Servei de Gestió Econòmica, al Servei de Pressuposts i a la Intervenció Delegada.</span></span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució. </span></span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.</span></span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució). </span></span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. </span></span></span></span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">Palma, 13 de gener de 2023</span></span></span></span></span></p> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffff00"><span style="background-color:#ffffff">La presidenta de l'IMAS</span></span></span></span></span></strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>Sofía Alonso Bigler</span>​​​​​​​</p> ]] CAIB CAIB 2023-01-13 2023-01-19 CAIB