CAIB 1035 2023-01-09 ca CAIB 2023-01-12 ca ![CDATA[Resolució d'Alcaldia núm. 0015 de 5 de gener de 2023, de l'Ajuntament de Santa Margalida per la qual s'aproven les bases i la convocatòria per cobrir tres (3) places de peó, personal laboral fix, de l’Ajuntament de Santa Margalida, pel sistema de concurs, la qual consta dins l’Oferta d’Ocupació Pública 2022 per l’estabilització de personal temporal; i la constitució d’una borsa de treball]] 668973 21222 ![CDATA[<p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Havent-se aprovat per Resolució d'Alcaldia núm. 0015 de 5 de gener de 2023, les bases i la convocatòria per cobrir tres (3) places de peó, personal laboral fix, de l'Ajuntament de Santa Margalida, pel sistema de concurs, la qual consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per l'estabilització de personal temporal; i la constitució d'una borsa de treball, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el <em>Butlletí Oficial de l'Estat</em>.</span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Santa Margalida, a data de signatura electrònica <em>(9 de gener de 2023)</em></span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El batle<span style="display:block; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></span></strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Joan Monjo Estelrich</span></span></p> <p> </p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:</span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A COBRIR TRES PLACES DE PEÓ D'OBRA, PERSONAL LABORAL FIX DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA, PEL SISTEMA DE CONCURS, LES QUALS CONSTEN DINS L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA 2022 PER A L'ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL TEMPORAL; I LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL.</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA I SISTEMA DE SELECCIÓ</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva, amb caràcter de personal laboral fix i pel sistema de concurs de mèrits, de tres (3) places de peó d'obra, de l'Ajuntament de Santa Margalida, les quals consten a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 per a l'estabilització del personal temporal aprovada i publicada en el BOIB núm. 64 de 17 de maig de 2022.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El sistema de concurs de mèrits aplicat a dita convocatòria es sustenta en la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">A més, d'acord amb la Disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, dita convocatòria preveu la constitució d'una borsa de treball de personal laboral interí, composta per les persones aspirants per ordre de major puntuació en l'avaluació dels mèrits presentats, per a cobrir les circumstàncies temporals previstes a l'article 10 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), un cop efectuada la contractació de personal laboral a l'aspirant que hagi obtingut la major puntuació.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les places de peons d'obra, de l'Ajuntament de Santa Margalida tenen la categoria de peó d'obres, grup de cotització 10 o AP, classe laboral, i estan dotades de les retribucions bàsiques corresponents a la seva categoria, amb les pagues extraordinàries i demés retribucions complementàries, les quals li corresponguin d'acord amb la legislació i pressupost vigent.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les tasques o funcions del lloc de treball són: col·laborar en la realització dels treballs que amb caràcter general s'assignen a la brigada d'obres; realitzar treballs de pintura i manteniment de la senyalització viària; realitzar els treballs de manteniment dels edificis municipals; realitzar muntatges d'instal·lacions necessàries per a actes o festes públiques de caràcter puntual; controlar i tenir cura del bon ús i manteniment de materials i eines; realitzar treballs de picapedreratge d'obres; qualsevol altra funció corresponent al seu grup professional o categoria i/o que li sigui encomanada pel seu superior jeràrquic, en funció del departament al qual estigui adscrit. </span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La present convocatòria es regirà pel que disposen les presents bases específiques i en especial per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública. En el seu defecte, i respecte a que no contradigui la Llei esmentada, serà d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i la normativa vigent com el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">També serà d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases de règim local i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. </span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La convocatòria i les presents bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) fent referència a la publicació efectuada al BOIB. El termini per a la presentació d'instàncies i sol·licituds per a participar en aquest procés s'iniciarà des del dia següent de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Posteriorment, qualsevol anunci al respecte es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida Enllaç a la seu electrònica i al Portal de Transparència de la pàgina web de l'Ajuntament Enllaç al portal de transparència</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'import i la forma de pagament del dret de participació al procés es regulen a l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per accedir a les proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014). La taxa per a participar en el procés selectiu és de 10 euros.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El pagament s'efectuarà en un dels següents comptes:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ES37 0061 0098 6100 2286 0187 BCA.MARCH (BIC BMARES2MXXX)</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ES38 2100 0107 1402 0000 1164 CAIXABANK (BIC CAIXESBBXXX)</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ES91 0049 3186 5819 1000 2890 BANC SANTANDER (BIC BSCHESMM)</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>TERCERA.- REQUISITS MÍNIMS DE LES PERSONES ASPIRANTS </strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per prendre part en el procés de selecció, les persones aspirants han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, les condicions fixades a l'article 56 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, amb les següents especificacions:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Haver complert l'edat mínima exigida per accedir a l'ocupació pública, 16 anys, i no excedir l'edat de jubilació forçosa.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, del que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">e) Estar en possessió del certificat de coneixements de català, nivell A2, d'acord amb l'establert a la relació de llocs de treball i fitxes dels llocs de treballs de l'Ajuntament de Santa Margalida, aprovades per l'Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 21 de setembre de 2017 (veure Base Tretzena; Excepcions de la titulació del nivell de català). </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">f) No tenir la condició de personal funcionari en el mateix cos, escala o especialitat; en la mateixa escala, subescala, classe o categoria, o no tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DRETS D'EXAMEN</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1.- Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar obligatòriament mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida Enllaç a la seu electrònica En aquest tràmit telemàtic s'adjuntarà la documentació requerida en aquesta base quarta.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La sol·licitud a presentar conté la declaració responsable indispensable de la persona interessada per la qual declara que en la data de finalització de presentació de sol·licituds per a participar en el procés selectiu, compleix tots els requisits exposats a la base tercera.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2.- A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) DNI/NIE.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana, de conformitat amb l'apartat e) de la base tercera.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin. Els mèrits insuficientment acreditats no seran valorats. En el supòsit que es presenti més d'un document en cada un dels apartats de justificació de mèrits, aquests s'han de presentar agrupats en un únic pdf o comprimits en un arxiu tipus rar o zip.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d) Resguard del pagament de la taxa per a drets d'examen.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3.- L'import de la taxa pels drets a participar en el present procés selectiu és de 10 euros, d'acord amb la base segona, i cal realitzar el pagament per transferència als comptes detallats a continuació, fent constar de forma imprescindible en el concepte de la transferència «Taxa OEP22 POBRES + nom complet de la persona aspirant»:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ES37 0061 0098 6100 2286 0187 BCA.MARCH (BIC BMARES2MXXX)</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ES38 2100 0107 1402 0000 1164 CAIXABANK (BIC CAIXESBBXXX)</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ES91 0049 3186 5819 1000 2890 BANC SANTANDER (BIC BSCHESMM)</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.- El termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb les previsions de la Disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, serà de deu dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>CINQUENA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1.- Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació, o autoritat delegada, dictarà resolució aprovant la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2.- Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada, per formular davant l'alcaldia les reclamacions o esmenes que considerin oportunes, adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir. Les reclamacions o esmenes es presentaran telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida dins el termini indicat.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les reclamacions o esmenes de deficiències presentades seran resoltes en una nova resolució d'aprovació de la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1.- El Tribunal qualificador estarà format per un/a president/a, tres vocals i un/a secretari/ària. Així mateix, es nomenarà un/a suplent per a cada un dels membres del Tribunal.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2.- Els membres del Tribunal hauran de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3.- Podran nomenar-se assessors del Tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.- El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president, o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d'adoptar-se per majoria.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5.- L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El procediment de selecció serà el de concurs de mèrits d'acord amb l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 de l'Ajuntament de Santa Margalida per a l'estabilització de l'ocupació temporal; i d'acord amb la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Desenvolupament del concurs de mèrits</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El sistema de concurs consisteix a qualificar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el barem inclòs en aquestes bases. Només es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria d'aquest procés selectiu en el BOIB.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La puntuació màxima a obtenir en aquesta fase és de 50 punts.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1.- Mèrits professionals: fins a un màxim de 20 punts (40%)</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2.- Altres mèrits: fins a un màxim de 30 punts (60%)</span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">​​​​​​​</span></span><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. <strong>Mèrits professionals (màxim 20 punts) </strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'administració convocant, com a personal funcionari o laboral, en la mateixa escala, subescala, grup, subgrup, classe o categoria de peó d'obres (AP), exercint funcions anàlogues a la plaça a la qual s'opta: 0,40 punts per mes de serveis prestats. </span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en una altra administració, com a personal funcionari o laboral, en la mateixa escala, subescala, grup, subgrup, classe o categoria amb funcions anàlogues a la plaça a la qual s'opta: 0,28 punts per mes de serveis prestats. </span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Serveis prestats dins l'àmbit de l'empresa privada o per compte propi, amb funcions anàlogues a les de la plaça a ocupar i amb la mateixa categoria: 0,28 punts per mes treballat a jornada completa</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La valoració amb major puntuació dels serveis prestats i reconeguts a l'administració convocant es justifica atenent a la singularitat i excepcionalitat dels processos d'estabilització i consolidació de personal temporal, d'acord amb la Llei 20/2021, de 28 de desembre. A més, dita preponderància es veu reforçada i justificada amb la línia jurisprudencial de la doctrina del Tribunal Constitucional, la qual considera lícit que en els processos de consolidació de l'ocupació temporal, atès el seu caràcter excepcional, siguin valorats els serveis prèviament prestats a l'Administració convocant sempre que aquesta no sigui desproporcionada.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La forma d'acreditació d'aquest mèrit haurà d'adequar-se a les següents indicacions:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Mitjançant una certificació acreditativa dels serveis prestats, expedida per l'entitat corresponent, amb la indicació de l'escala, subescala, categoria i les dates d'alta i baixa de la mateixa. Juntament amb aquest certificat s'haurà d'aportar també un informe de vida laboral ACTUALITZAT expedit per la TGSS. També serà necessari un certificat de funcions on constin les funcions realitzades al lloc de feina acreditat com a mèrit. </span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En l'exercici de la professió, mitjançant un certificat d'alta i baixa de l'impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat, juntament amb un informe de vida laboral expedit per la TGSS, a més d'una certificació de l'administració acreditativa de la relació contractual i de les tasques o funcions encomanades.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En les empreses privades, mitjançant els contractes laborals o certificats d'empresa, juntament amb la vida laboral. A més haurà de presentar una certificació de l'empresa acreditant les funcions realitzades.</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">De no aportar-se tota la documentació, encara que sigui parcialment (manca de vida laboral o certificat) no es valorarà aquest mèrit. La puntuació s'atorgarà per cada mes complet de servei prestat. El còmput del temps d'alta a la TGSS que apareix a la vida laboral es farà en mesos i no en dies.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>2.- Altres mèrits (màxim 30 punts)</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>2.1.- Per la superació d'exercicis en convocatòries anteriors (màxim 20 punts)</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per a la valoració de la superació d'exercicis en convocatòries anteriors d'accés com a funcionari interí o de carrera, o personal laboral, amb un màxim de 20 punts:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per haver superat tots els exercicis a l'administració convocant, a la mateixa escala o superior, subescala, grup, subgrup i/o categoria, amb funcions de la plaça convocada: 20 punts.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per haver superat part dels exercicis del procés selectiu a l'administració convocant, a la mateixa o superior escala, subescala, grup, subgrup i/o categoria, amb funcions de la plaça convocada: 10 punts.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per haver superat tots els exercicis a l'administració convocant, a una altra escala, subescala, grup, subgrup o categoria, i amb funcions diferents a les de la plaça convocada; o a la mateixa escala, subescala, grup, subgrup o categoria i amb funcions diferents a les de la plaça convocada: 6 punts.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per haver superat part dels exercicis del procés selectiu a l'administració convocant, a una altra escala, subescala, grup, subgrup o categoria i amb funcions diferents a les de la plaça convocada; o a la mateixa escala, subescala, grup, subgrup o categoria i amb funcions diferents a les de la plaça convocada: 3 punts.</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Només es valorarà una sola vegada la superació dels exàmens en un mateix procés selectiu.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La forma d'acreditació d'aquest mèrit haurà d'adequar-se a les següents indicacions:</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Certificat de l'entitat corresponent, fent-hi constar la data de publicació al BOIB o tauler d'anuncis de la convocatòria del procés que correspongui, així com les actes, els anuncis, les resolucions que contenguin les qualificacions obtingudes a cada un dels exercicis del procés o qualsevol altre document oficial i públic que acrediti aquest extrem.</span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>​​​​​​​</strong></span></span><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>2.2- Cursos de formació (màxim 10 punts)</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Quant a la formació, ha d'estar relacionada amb les funcions de la plaça a la qual s'opta. A més de les relacionades amb les funcions de la plaça, també es consideren relacionades, les titulacions de les branques de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals, prevenció de riscs, igualtat i responsabilitat social corporativa.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits, certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels Plans per a la Formació Continua del Personal de les Administracions Públiques.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració, organisme o entitat que formi part del sector públic d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015 i Llei 40/2015.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, i els cursos impartits per col·legis oficials.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">No es valorarà la formació impartida per una entitat, empresa o universitat privada.</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,06 punts per hora. </span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,03 punts per hora.</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores. En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o amb un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació. Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica a nivell d'usuari.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La forma d'acreditació d'aquests mèrits haurà d'adequar-se a les següents indicacions:</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- L'acreditació de les formacions no reglades es farà mitjançant certificacions, diplomes o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si no consten les hores, no es valorarà. Si no consta si un determinat curs és d'assistència o d'aprofitament, es considerarà com a d'assistència. No seran valorats ni en cap cas es puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment. El Tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>VUITENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Realitzada la valoració dels mèrits per part del Tribunal, es publicaran les valoracions i corresponents puntuacions provisionals les persones aspirants per ordre descendent, al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En cas d'empat, per establir l'ordre de les persones aspirants es tindrà en compte en primer lloc, l'antiguitat a l'entitat convocant, la major puntuació obtinguda en la superació d'exercicis en convocatòries anteriors, en el cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració dels cursos de formació. En cas de persistir l'empat es resoldrà per sorteig.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les persones aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions provisionals, per fer al·legacions.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les al·legacions es presentaran telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Un cop transcorregut el termini anterior i resoltes les al·legacions per part del Tribunal si se'n presenten, el Tribunal Qualificador donarà per finalitzada la selecció i elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de nomenament de l'aspirant que hagi obtingut major qualificació. A la mateixa acta, el Tribunal també elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de relació de candidats que formaran part de la borsa de treball per ordre descendent de puntuació d'acord amb les qualificacions atorgades en la valoració dels mèrits, amb la finalitat de que la batlia dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Abans de procedir a dictar la resolució de nomenament de funcionari de carrera del candidat proposat pel Tribunal, es requerirà al mateix que en el termini de tres dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació de l'acta definitiva del Tribunal, presenti la següent documentació relacionada amb els requisits de la base tercera:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Certificat mèdic que acrediti que el candidat tengui les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les resolucions que es dictin es publicaran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament i en el Portal de Transparència, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva. </span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En relació a l'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic regulada a l'artícle 103 de la Llei 3/2007,de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autónoma de las Illes Balears. Amb l'objectiu de complir en la reducció de la temporalitat objecte de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, i davant l'excepcionalitat dels processos d'estabilització regulats en la mateixa llei, no serà aplicable a aquests processos la previsió de l'article 103.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte en el supòsit d'accés pel sistema de promoció interna de convocatòries derivades d'ofertes públiques que es convoquin paral·lela o conjuntament a aquests processos d'estabilització.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Així mateix, en l'execució d'aquests processos selectius ha de considerar-se com una causa justificada de denegació de l'excedència voluntària per interès particular, vinculada a les necessitats dels serveis, la consecució de l'objectiu de reducció de la temporalitat per sota del 8% establert en la Llei 20/2021 i la conseqüent necessitat de cobertura de totes les places. </span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>NOVENA. FUNCIONAMENT I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La borsa de treball que es formi resultant d'aquest procés, estarà vigent fins que l'Ajuntament en constitueixi una altra de la mateixa categoria professional, s'hagi esgotat o hagin transcorregut més de tres anys des de la seva constitució.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Quan es produeixi la necessitat de contractar personal, les persones aspirants seran requerides segons l'ordre de puntuació mitjançant contacte telefònic durant dos dies seguits amb un màxim de tres intents totals o a per una sola vegada a través de correu electrònic del qual es requerirà resposta dins les vint-i-quatre hores posteriors independentment del caràcter hàbil o inhàbil del dia següent de l'enviament del correu. A través de diligència quedarà constància a l'expedient de què l'aspirant ha rebut la comunicació, o dels requeriments efectuats.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">A la persona aspirant se li comunicarà el lloc i el termini en el que sigui precís que es presenti. Si l'aspirant no manifesta la seva conformitat amb el nomenament interí en el termini d'un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent a la cridada si es fa en divendres) i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renuncia.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita (conforme al paràgraf anterior) passaran a l'últim lloc de la borsa de treball, excepte en el cas de la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals han de justificar-se documentalment dins del termini de tres (3) dies hàbils:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en que sigui procedent la concessió de l'excedència pel cuidat de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Trobar-se en servei actiu en un lloc de treball de qualsevol administració pública.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Malaltia o incapacitat temporal.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Estar exercint funcions sindicals.</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les persones aspirants que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes anteriorment conservaran la posició obtinguda a la borsa. No obstant això, quedaran en la situació de no disponible i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada. Així mateix, hauran de comunicar per escrit la finalització de la circumstància al·legada, amb la corresponent justificació, en un termini no superior a deu dies hàbils des de la seva finalització per a poder passar a disponible i poder ocupar el lloc ofert en cas de ser seleccionats. La falta de comunicació en el termini determinarà perdre el seu ordre de prelació a la borsa.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'ordre de cridada als aspirants s'alterarà per donar preferència als qui tinguin un nomenament vigent amb l'Ajuntament, quan es tracti d'un nomenament a temps parcial i sempre que els correspongui per major posició en la llista, i que el nou nomenament millori el vigent.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Quan es produeixi el cessament de la persona seleccionada en el seu lloc de treball, es reincorporarà a la borsa de treball ocupant el mateix ordre de prelació, tret que sigui per renúncia voluntària.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'incompliment del deure d'incorporar-se al lloc de treball prèviament acceptat o una vegada ocupat, la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>DESENA.- NOMENAMENTS INTERINS PER ÚS DE LA BORSA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En el moment de fer ús borsa de treball, l'aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida, dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, la documentació següent:</span></span></p> <ul> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Certificat mèdic que acrediti que el candidat té les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.</span></span></li> <li><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.</span></span></li> </ul> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'aspirant que en el termini fixat no presenti la documentació, exceptuant en els casos de força major o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base tercera, no podrà ser anomenat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància. En el seu lloc es contractarà a la persona que ocupi el lloc següent de la borsa.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>ONZENA.- INCIDÈNCIES</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-administrativa.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>DOTZENA.- PREVISIONS EN ORDRE A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL</strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.</span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>TRETZENA.-EXCEPCIONS DE LA TITULACIÓ DE CATALÀ </strong></span></span></p> <p><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En el cas de no disposar del certificat de coneixements del nivell mínim exigit, l'aspirant haurà de presentar una declaració responsable, on declari el compromís d'obtenir-lo en un termini màxim de deu (10) anys a comptar des de la publicació de la respectiva convocatòria de la plaça a estabilitzar, sempre i quan el/la candidat/a es trobi treballant a l'administració convocant en el moment d'adjudicació de la plaça.</span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Santa Margalida, a data de la signatura electrònica <em>(9 de gener de 2023)</em></span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>El batle</strong><span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></span></span><span style="line-height:1"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Joan Monjo Estelrich</span></span></p> ]] CAIB 320 1041 text/html