Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 420550
Convocatòria concessió subvencions ordinàries entitats esportives Any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament en Ple en sessió celebrada dia 28-07-2022 va aprovar la convocatòria i bases de les subvencions ordinàries a entitats esportives per a l'any 2022 en els termes següents:  

“CONVOCATÒRIA I BASES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS ESPORTIVES PER A L'ANY 2022”

1. Objecte

Aquesta Convocatòria té per objecte fomentar i impulsar les activitats esportives de les diverses associacions inscrites al registre municipal i fomentar la participació ciutadana al municipi de Santa Maria del Camí.

2. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de la subvenció les entitats esportives del municipi de Santa Maria del Camí legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites en el registre municipal, que acompleixin una activitat subvencionable.

3. Requisits dels beneficiaris

-No estar afectades per cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

-Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb l'Administració Estatal de l'Agència Tributària i amb l'Ajuntament de Santa Maria del Camí.

-No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat que s'hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutores per resolució en què es declari que és precedent reintegrar una subvenció anterior.

4. Activitats i despeses subvencionables

Els programes i les actuacions subvencionables s'atendran als següents aspectes:

-Despeses derivades de la realització d'activitats esportives dins el terme de Santa Maria del Camí o fora de Santa Maria del Camí en cas de representació del municipi, s'inclou els desplaçaments fora de l'illa.

-Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l'activitat, necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades i relacionades amb l'activitat.

-Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per a desenvolupament de les activitats descrites al projecte, així com les fitxes dels jugadors.

-Despeses de drets federatius i arbitratge

-Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprès entre el dia 1 de febrer de 2022 i el dia 30 de gener de 2023.

No seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministrament, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen al local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat.

Tampoc seran subvencionables els pagaments efectuats per les famílies i/o pel propi jugador/a per a qualsevol concepte.

Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20% del total de les despeses justificables.

No seran subvencionables aquells programes que promoguin qualsevol forma de discriminació ni programes amb finalitat lucrativa.

5. Criteris de valoració

La forma de determinació i repartiment de les subvencions és la següent:

a.Per promoció i participació dins l'esport base i als jocs esportius escolars: fins a un màxim de 20 punts.

b.Llicències federatives o nombre d'inscrits a les activitats anuals: fins a un màxim de 40 punts.

c.Campanyes de promoció i foment (festivals, diades, tornejos, etc.): fins a un màxim de 40 punts.

6. Import

Per a la subvenció que regulen aquestes bases es destina l'import màxim determinat als pressupostos municipals de l'any 2022.

Partida pressupostària: 34200- 48900 import destinat 40.000,00€ Any 2022

El repartiment dels fons s'ha de fer d'acord amb la puntuació obtinguda en la baremació de cadascuna de les sol·licituds segons els criteris establerts a aquestes bases. Es calcula de manera proporcional als punts obtinguts i sempre en funció de la dotació econòmica disponible i els límits fixats en aquestes bases.

Si una vegada calculats els imports de les subvencions, es produís qualque romanent en la dotació pressupostària, aquest es distribuirà entre aquelles sol·licituds que no hagin obtingut la quantia màxima subvencionable seguint el mateix procediment explicat anteriorment.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.

7. Sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar mitjançant el model formulari facilitat pel propi Ajuntament, que figura com a annex 1 d'aquesta convocatòria i que es pot recollir a l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, Plaça de la Vila nº1. A més, el model formulari també es pot descarregar a la web de https://www.ajsantamariadelcami.org/

Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida adjunta, s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d'anar dirigides a Participació Ciutadana.

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 20 dies hàbils, que s'inicien a partir del dia següent hàbil al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Resolució

La valoració tècnica de les sol·licituds la realització una Comissió Avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. La Comissió ha d'elaborar un informe previ per a la Junta de Govern.

Aquesta Comissió Avaluadora està formada per:

  • Presidència: El Batle o regidor en qui delegui.
  • Vocals: El regidor o regidora delegada del servei.
  • Un regidor o regidora de cada grup polític municipal.
  • Interventora municipal.
  • Secretària: la de la Corporació o funcionari en qui delegui.

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és d'un mes, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.

A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal i a efectes informatius es realitzarà una comunicació mitjançant correu electrònic a aquelles entitats que hagin facilitat una direcció a l'efecte.

L'acceptació de la proposta, per part de l'entitat beneficiària, s'entén produïda si en el termini de 10 dies, comptador a partir de la recepció de la notificació, no s'expressa el contrari.

9. Justificació de les despeses

Els sol·licitants estan obligats a justificar la realització de les activitats previstes i la destinació dels fons obtinguts, d'acord amb el següent procés:

-S'haurà de presentar la justificació de les activitats és d'un mes després de la finalització del termini subvencionable.

-La no justificació de la subvenció en les condicions i temps establerts en aquestes bases donarà lloc a la pèrdua del dret a obtenir la subvenció.

10. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris estan obligats a:

-Respondre de la veracitat de les dades donades i del desenvolupament del projecte o activitat subvencionada.

-Comunicar qualsevol eventualitat que es produeixi en el projecte de l'activitat desenvolupada

-Justificar la concessió de la subvenció en els terminis establerts en les clàusules corresponents.

-Retornar l'import de la subvenció quan no es realitzi l'activitat per la qual fou atorgada o no es justifiqui en termini i forma. El procediment de la devolució es determina segons l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11. Documentació específica que s'ha de presentar

La documentació que s'ha de presentar és la següent:

A.Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat.

B.Fotocòpia del CIF de l'entitat.

C.En el cas que signi una persona distinta, documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal, en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l'autorització corresponent i suficient.

D.Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.

E.Model formulari, que consta de:

a.Sol·licitud (annex I)

b.Full de dades bancàries de l'entitat (annex II)

c.Fitxa tècnica de les activitats amb les despeses realitzades. S'ha d'emplenar una fitxa tècnica per a cada activitat que es presenti (annex III A i annex III B).

F.Declaració responsable del representant de l'entitat d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques o privades per a les activitats o, si n'és el cas, relació de les demandes amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS (annex IV).

G.Declaració d'utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes, si n'és el cas (annex V)

H.Justificants de pagaments: factures, nòmines i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament.

I.Exemplars de la documentació i de la publicitat generada per l'activitat.

J.Documents que acreditin la col·laboració efectiva en actes organitzats per l'Ajuntament.

K.Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

L.Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració Tributària de les Illes Balears.

LL.Certificat d'estar al corrent amb les obligacions de la Seguretat Social.

12. Esmena de deficiències

Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de 10 dies, comptador a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini l'interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament considerarà que l'interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13. Abonament de les subvencions

El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l'acord adoptat als interessats, i comprovat per part de l'ajuntament que s'han justificat les despeses generades per l'activitat per a la qual s'ha concedit l'ajuda, i resta de requisits legalment exigibles.

14. Caràcter de les subvencions

Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual. Són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

15. Compatibilitat

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, precedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

16. Incompliment, revocació i reintegrament

L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció en pot provocar l'anul·lació total o parcial, la qual cosa han d'acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part del beneficiari o, si escau, l'import que hagi de reintegrar, s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.

17. Normativa

Les Bases de la present Convocatòria es regiran pel que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; en el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació”.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Santa Maria del Camí, (signat electrònicament: 29 de juliol de 2022)

El batle-president Nicolau Canyelles