CAIB text/html 2022-04-07 CAIB 2022-04-05 ca 659547 ![CDATA[Departament de Personal. Servei de Selecció. Convocatòria per a la constitució d’un borsí extraordinari pel sistema de concurs per a posteriors nomenaments com a personal funcionari interí de la policia local de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup C, subgrup C1]] CAIB ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública per decret número 04986 de data 25 de març de 2022, ha resolt el següent:</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>PRIMER.-</strong> Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d'un borsí extraordinari pel sistema de concurs per a posteriors nomenaments com a personal funcionari interí de la policia local de l'Ajuntament de Palma enquadrats en l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup C, subgrup C1, que s'adjunten.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>SEGON.</strong>- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.</span></p> <p style="text-align:center"> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>BASES ESPECIFIQUES DE CONCURS BORSÍ POLICIA LOCAL</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'objecte d'aquesta convocatòria és regular el procediment de concurs per constituir una borsa de treball de la categoria de policia local com a personal funcionari interí, per cobrir places vacants quan no sigui possible la seva cobertura mitjançant personal funcionari de carrera, així com per substituir de manera transitòria al personal titular de les places que conformen la plantilla municipal i que té reserva de plaça.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les persones aspirants s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs que ha de consistir en la valoració dels mèrits que es detallen a la normativa de coordinació. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Denominació de la plaça: policia local (subgrup C1)</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Nivell de titulació acadèmica: títol de Batxiller o títols oficialment equivalents</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Nomenament com a personal funcionari interí, amb una vigència màxima de tres anys improrrogables</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Funcions a desenvolupar: les pròpies de la seva categoria professional</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>2. NORMATIVA APLICABLE</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquestes Bases específiques i, en el que no s'hi prevegi, per les Bases de borsins 2016 que han de regir les convocatòries de proves selectives per a la constitució de borsins per cobrir temporalment places vacants de la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, publicades al BOIB núm. 86, de 7 de juliol i les Bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, publicades al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; ambdós modificats pel Decret Llei 6/2021, de 9 de juliol, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 10 de juliol de 2021), el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Ordre PCI/154/2019, de 19 de febrer, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 30 de novembre de 2018, pel qual s'aproven instruccions per a actualitzar les convocatòries de proves selectives de personal funcionari, estatutari i laboral, civil i militar, en ordre a eliminar certes causes mèdiques d'exclusió en l'accés a l'ocupació pública, i la resta de normativa que li sigui d'aplicació.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Així mateix, hi seran d'aplicació supletòria, quan no contradiguin el que disposa la normativa ressenyada al paràgraf anterior, els preceptes recollits a l'Acord de Junta de Govern del 18 de novembre de 2014, mitjançant el qual es varen aprovar les directrius sobre la constitució i el funcionament dels tribunals de selecció de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, modificat per l'Acord de Junta de Govern de dia 21 de febrer de 2018.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3.1. Els requisits per a participar en aquesta convocatòria són:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Tenir la nacionalitat espanyola.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Tenir divuit anys complerts.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Tenir el títol de batxillerat, tècnic, o equivalents, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licitud. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha de presentar l'homologació corresponent del ministeri competent en matèria d'educació.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que determina l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">e) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a exercir la funció pública.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">g) Tenir els permisos de conduir A2 i B en vigor.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">h) Comprometre's mitjançant declaració expressa a dur armes i, si escau, utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">i) Acreditar disposar del curs bàsic de capacitació de policies locals de l'Escola Balear d'Administració Pública, degudament actualitzat.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">j) Acreditar el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, o els reconeguts com a equivalents d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3.2. Abans de la presa de possessió, la persona interessada haurà de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat al sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3.3. Les persones aspirants hauran de complir els requisits establerts en aquestes Bases en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. Si una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant es donen una o diverses causes d'exclusió es podrà revocar el nomenament.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal qualificador tengués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió a l'òrgan convocant, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades en la sol·licitud d'admissió.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>4. DRETS PROVES SELECCIÓ PERSONAL</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La taxa per a participar a les proves de selecció de personal té un import de 15,91 euros, que s'hauran d'abonar en el termini d'admissió de sol·licituds (Ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Pagar els drets de participació al procés no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins el termini establert. No escau la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. Això no obstant, es tornarà la taxa quan l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa no es realitzi per causes no imputables al subjecte passiu.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>5. ANUNCIS</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran només a la seu electrònica municipal: https:// seuelectronica.palma.es</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.1. Presentació de sol·licituds</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les sol·licituds per a prendre part al procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de deu dies hàbils comptat a partir de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria en el BOIB i s'han d'adreçar a l'Àrea de Funció Pública de l'Ajuntament de Palma. Si el darrer dia de presentació és un dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També es poden presentar mitjançant les altres formes previstes per l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.2. Presentació de requisits i mèrits</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en la sol·licitud, les persones interessades han de presentar la documentació que s'assenyala a continuació:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o del resguard de la sol·licitud de renovació.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Declaració responsable que compleix els requisits exigits a les Bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d) Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Púbica o el Govern de les Illes Balears o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">e) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">f) Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta de justificació del pagament íntegre d'aquests drets en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de la persona aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">g) Certificat/s acreditatiu/s dels serveis prestats i reconeguts com a policia local.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">h) Certificat acreditatiu de la nota final obtinguda en el curs bàsic de policies locals de l'Escola Balear d'Administració Pública.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La documentació que han d'aportar les persones aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.3. &nbsp;Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.4. &nbsp;Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva seva tant els errors descriptius com no comunicar durant el procés de selecció qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>7. ADMISSIÓ DELS/DE LES ASPIRANTS</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En el termini màxim de deu dies hàbils comptats des de que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tingui la delegació haurà de dictar una resolució per la qual s'aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al web municipal, amb expressió del nom dels/de les aspirants admesos/ses i exclosos/es i, si escau, de la causa de la no-admissió. Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Pagar la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Presentar la sol·licitud fora de termini.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licitud.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes Bases.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, consten a la de persones admeses.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per a esmenar els possibles defectes, adjuntar els documents que siguin preceptius o presentar reclamacions, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà que es publiqui la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament. Les persones sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si es presenten reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils posteriors a la finalització del termini d'esmena. Aquesta resolució es publicarà, així mateix, als lloc indicat per a la llista provisional. Aquesta darrera publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les errades de fet es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>8. ÒRGAN DE SELECCIÓ</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'òrgan encarregat de la selecció de la borsa és el Tribunal Qualificador que figura en l'annex 2.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La composició i la constitució del Tribunal Qualificador s'han d'ajustar al que estableix el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els membres del tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes per l'art. 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els/les aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es dona alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'art. 24 de la dita Llei 40/2015.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El tribunal podrà acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de las proves, que poden actuar amb veu però sense vot.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Són funcions del tribunal qualificador:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d) Elevar a l'òrgan competent la composició definitiva de la borsa.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>9. BORSA DE TREBALL</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">9.1. Càlcul de la puntuació i ordre de prelació</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'ordre de prelació de la borsa de treball s'ha de determinar en funció de la major puntuació obtinguda producte de la suma de la nota final del curs bàsic de policies locals de l'Escola Balear d'Administració Pública i del nombre d'anys complets de serveis prestats i reconeguts com a policia local.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">A aquests efectes, la valoració del concurs s'ha de dur a terme segons el barem de mèrits que s'estableixen a l'Annex 1</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si dues o més persones aspirants obtenen la mateixa qualificació total es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Ser dona, d'acord amb l'art. 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, segons el que s'ha de donar prioritat a les dones en els cossos, les escales, els nivells i les categories de l'Administració en què la seva representació sigui inferior al 40 %, excepte si es donen en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per a l'accés a l'ocupació.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Acreditar més temps de serveis prestats i reconeguts com a policia local.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Acreditar una qualificació major en el curs bàsic de policies locals de l'Escola Balear d'Administració Pública</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d) Si l'empat persisteix, finalment s'ha de fer un sorteig.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La borsa de treball té una vigència de dos anys. En cas que la borsa s'hagi exhaurit abans dels dos anys, la Corporació podrà obrir un nou termini perquè les persones interessades presentin les sol·licituds de participació, segons les condicions d'aquestes bases.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>10. FUNCIONAMENT DE LA BORSA</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.1. Les persones que integren la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, poden estar en situació de disponibles o no disponibles.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En el moment de cobrir un lloc de treball de la categoria de policia local per a cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir, s'ha d'oferir per estricte ordre de prelació a les persones que integrin la borsa de treball i que es trobin en la situació de disponible.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si hi ha més d'un lloc de treball a cobrir de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones integrants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.2. S'ha de comunicar a la persona que correspongui el lloc i el termini en el qual s'ha de presentar. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini de dos dies hàbils següents, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Departament de personal, s'entendrà que renúncia a l'oferiment.</span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.3. A les persones aspirants que renunciïn al lloc de manera expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior – passaran a l'últim lloc de la llista de la borsa, excepte que al·leguin, en el moment de la crida, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera o interí de la Policia Local en un municipi de les Illes Balears.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Sofrir malaltia o incapacitat temporal.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.4. Les persones interessades, a fi de quedar en situació de disponible, estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Personal la finalització de les situacions previstes en l'apartat anterior, amb la justificació documental corresponent.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin a conseqüència de la crida per a ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat, subescala, classe o categoria de l'Administració Pública o en els casos de força major.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.6. El personal funcionari interí, quan cessi en el lloc de treball, tret que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la borsa de treball en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda segons el que s'estableix en la base 9a.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.7. Estaran en la situació de no disponible - fins que comuniquin al Departament de personal, en la forma prevista en l'apartat 10.4 la finalització de les situacions esmentades - les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es trobin en alguna de les situacions previstes en l'apartat 10.3 d'aquestes bases. Mentre una persona estigui en la situació de no disponible, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.8. Estaran en la situació de disponible la resta de persones que integren la borsa de treball, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-les un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>ANNEX 1<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>Barem de mèrits</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Valoració del curs de capacitació (puntuació màxima 8 punts)</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP). La valoració de la nota obtinguda en el Curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Valoració dels serveis prestats (puntuació màxima 6 punts)</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,5 punts per any complet, sense que s'hagin de tenir en compte els mesos i dies sobrants.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>ANNEX&nbsp;2<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>Composició del tribunal qualificador</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i pel mateix nombre de suplents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) President/a: designat/da per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Vocals: un membre vocal proposat per la Direcció General, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Secretari/ària: designat/da per l'ajuntament convocant amb veu i vot.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>11. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Palma, 30 de març de 2022</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>La cap de Departament de Personal<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></strong><span style="color:black">pd Decret de Batlia núm.&nbsp;3000, de 26.02.2014<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></span></span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">(BOIB núm. 30 de 03/04/2014)<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></span></span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Esperanza Vega Terrón</span></p> ]] 199029 13632 330 ca 13627