CAIB 2022-04-02 880 12848 ca 183293 text/html 12851 CAIB 2022-03-30 CAIB ca ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert </span>a<span style="color:#000000"> </span><span style="color:#000000">l'article </span><span style="color:#000000">25</span><span style="color:#000000">.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental</span><span style="color:#000000">,</span><span style="color:#ce181e"> </span><span style="color:#000000">es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de </span><span style="color:#000000">17 de febrer</span><span style="color:#000000"> de 2022</span><span style="color:#000000">,</span></span></span></span></p> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">Declaració ambiental estratègica</span></span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'art. 6 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental estableix els plans o programes que són objecte d'una Avaluació Ambiental Estratègica (AAE) ordinària.</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1. Antecedents</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">El Pla Especial de la Ruta de Pedra en Sec (PERPS) va ser aprovat definitivament pel Ple del Consell de Mallorca de 21 de maig de 2015 (BOIB núm. 93, de 25 de juny de 2015).</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2. Objecte de la modificació núm. 1 del Pla Especial</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La Ruta de Pedra en Sec (GR-221) és un sender de gran recorregut que travessa la Serra de Tramuntana, des del Port d'Andratx fins al Cap de Formentor.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'ús principal de la ruta és el senderista; no obstant, també es permet la circulació a cavall, amb bicicleta i vehicles a motor (a trams on actualment ja hi circulen vehicles). </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'objectiu de la Modificació núm. 1 és millorar el PERPS aprovat l'any 2015, tant en el que fa referència al text normatiu, com en el que fa referència al traçat de la ruta que incrementa la&nbsp;</span></span></span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">seva longitud i s'hi introdueixen correccions i variacions, així com en relació als refugis vinculats prevists.</span></span></span></p> <table border="1" style="border:1px solid #000000; width:100%"> <thead> <tr> <th scope="col" style="height:15px; width:93px"> <p> </p> </th> <th scope="col" style="height:15px; width:227px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Ruta del Pla Especial aprovat</span></span></span></p> </th> <th scope="col" style="height:15px"> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Ruta de la modificació del Pla Especial</span></span></span></p> </th> </tr> </thead> <tbody> <tr> <td style="height:15px; width:93px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Longitud</span></span></span></p> </td> <td style="height:15px; width:227px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">299,56 km</span></span></span></p> </td> <td style="height:15px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">356,65 km</span></span></span></p> </td> </tr> <tr> <td style="height:15px; width:93px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Etapes i variants</span></span></span></p> </td> <td style="height:15px; width:227px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">8 etapes (170,74 km)</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">8 variants (128,82 km)</span></span></span></p> </td> <td style="height:15px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">8 etapes (169,31 km)</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">16 variants (187,34 km)</span></span></span></p> </td> </tr> <tr> <td style="height:15px; width:93px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Municipis</span></span></span></p> </td> <td style="height:15px; width:227px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Andratx, Calvià, Puigpunyent, Estellencs, Banyalbufar, Esporles, Valldemossa, Fornalutx, Bunyola, Alaró, Mancor de la Vall, Deià, Sóller, Escorca i Pollença.</span></span></span></p> </td> <td style="height:15px"> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"><span style="color:#000000"><span style="line-height:115%">Andratx, Calvià, Puigpunyent, Estellencs, Banyalbufar, Esporles, Palma, Valldemossa, Bunyola, Alaró, Santa Maria del Camí, Mancor de la Vall, Lloseta, Deià, Sóller, Fornalutx, Escorca i Pollença.</span></span></span></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'itinerari de la Modificació núm. 1 del Pla Especial s'estructura en 8 etapes i 16 variants (itineraris complementaris a la Ruta que donen accés a indrets o poblacions considerats d'interès o que li aporten un valor afegit). Els nous traçats prevists a la Modificació discorren principalment per camins existents.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Les modificacions proposades tenen la següent finalitat:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1. Millorar el traçat de la Ruta de Pedra en Sec per tal d'augmentar la seguretat dels usuaris, la viabilitat i l'interès patrimonial i paisatgístic del recorregut. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2. Donar resposta a les peticions d'inclusió de noves variants de determinats ajuntaments (que suposen més de 70 km nous) i recorreguts que enllacen amb pobles o llocs d'interès. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3. Millorar la Normativa, revisant la zona de protecció, els articles de redacció deficients i aspectes considerats necessaris per el compliment dels objectius de la Ruta. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">4. Adequar la compatibilitat d'usos per tal d'assegurar la màxima connectivitat possible per als diferents col·lectius d'usuaris.</span></span></span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A més del traçat, a l'àmbit de la ruta (vigent i modificada) s'inclouen:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Les infraestructures de serveis i equipaments complementaris a la Ruta, que consisteixen en instal·lacions, aparcaments, ponts, passarel·les, baranes i elements de senyalització, entre d'altres, així com refugis i altres hostatges. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Una zona de protecció de 3 m a banda i banda del límit exterior dels camins que conformen la Ruta, que garanteixi la qualitat paisatgística de l'itinerari i els seus valors patrimonials i naturals. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A més, la Modificació del Pla Especial ha previst la necessitat i possibilitat de crear nous refugis que donaran servei, entre d'altres, als usuaris de la Ruta. La incorporació de la previsió de nous refugis al Pla només té caràcter orientatiu, no implica reserves de territori ni desenvolupament de obligacions ni restriccions.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">En el Pla Especial també s'identifiquen els elements del patrimoni natural, històric, artístic i etnològic, que es troben pròxims al recorregut de la ruta i que li proporcionen un valor afegit. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">El programa d'actuacions, les mesures ambientals (destinades a corregir i minimitzar els impactes negatius) i el Programa de seguiment ambiental del Pla Especial vigent no es modifiquen.</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">3. Anàlisi d'alternatives</span></span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Per a cada nou tram o modificació de tram s'ha realitzat un estudi d'alternatives i s'han descrit els motius del traçat seleccionat; en alguns casos no s'han proposat alternatives per considerar que la modificació en sí mateixa ja és una millora ambiental.</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">4.Elements ambientals significatius afectats pel Pla</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La Ruta (aprovada i modificada) discorre per el Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, per espais de la Xarxa Natura 2000 i per espais protegits per la Llei d'Espais Naturals (ANEI, ARIP, AAPI i alzinars); en cap cas s'ha previst l'obertura de nous camins a l'àmbit del Paratge Natural de la Serra de Tramuntana. </span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">5.Modificacions proposades i els seus efectes ambientals</span></span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5.1. Modificacions a la Normativa</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">De forma genèrica es pot dir que els canvis introduïts milloren el redactat (sense efectes ambientals) i incrementen el grau de protecció del patrimoni, del paisatge i de l'avifauna (efectes ambientals positius).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5.2. Modificacions introduïdes al traçat</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">De manera general s'ha optat per camins existents que ja presenten ús recreatiu a l'aire lliure en modalitat de senderisme; per a petits trams que interconnecten itineraris s'han tingut en compte les possibles connexions viables i s'han previst mesures per a minimitzar efectes ambientals desfavorables.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Les modificacions que poden tenir efectes potencials sobre el medi ambient són:</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1. Correccions per millores tècniques del traçat aprovat.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Es tracta d'una rectificació en la representació cartogràfica del traçat de l'etapa, per tal d'adaptar-se a la realitat existent, sense preveure's nous traçats ni nous usos. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2. Eliminació de trams del traçat actualment aprovat.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Es suprimeixen trams aprovats que suposaven la creació de nous camins i la implantació d'usos senderistes en espais on actualment no s'hi desenvolupaven. Aquests trams que s'eliminen són substituïts per un traçat ambientalment més adequat, quedant garantida la continuïtat de la ruta. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3. Incorporació de nous traçats:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">a. Nous traçats a itineraris senderistes existents oberts i senyalitzats, o a camins existents on es desenvolupen usos senderistes.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Només s'han previst actuacions de senyalització o substitució dels senyals existents per tal d'adaptar-los a la imatge definida del Pla Especial.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La senyalització es durà a terme amb eines manuals; en general, la major part dels treballs es realitzaran amb una mínima utilització de maquinària i seran puntuals, de curta durada i magnitud assumible. </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">b. Nous traçats a camins existents sense usos senderistes.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Són camins on es realitzen usos de passeig recreatiu als quals només s'ha previst la senyalització.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">c. Habilitació de nous senders.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">En tots els casos es mantendrà el paviment actual, es realitzaran actuacions de neteja, delimitació i senyalització. Aquests nous traçats discorren majoritàriament pel límit de finques agrícoles o per la servitud de 3 metres de carreteres existents. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Els nous traçats no afecten, en cap cas, a hàbitats d'interès ni a elements patrimonials. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">De forma temporal es preveu l'emissió de pols i renou de baixa magnitud.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5.3. Efectes sobre espais XN 2000</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Tots els nous traçats que discorren per XN 2000 discorren per camins existents; en cap cas es preveu la creació i/o habilitació de nous camins, ni transformació dels elements amb interès ambiental.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Les actuacions que es duran a terme en aquests trams consisteixen, principalment, en senyalització, conservació i manteniment de la ruta.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Tot i que la incorporació dels camins a la Ruta té un efecte d'atracció d'usuaris, existeixen instruments per a gestionar la pressió humana (actuacions de protecció i vigilància). </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A més, en els casos que s'ha considerat, el Pla Especial ha introduït restriccions urbanístiques dels usos permesos en l'actualitat (circulació vehicles motoritzats, bicicletes i cavalls).</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">6. Resum del procés d'avaluació</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">6.1. Fase Prèvia de Consultes</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Tal com preveu l'art. 19 de la Llei 21/2013, l'òrgan ambiental va redactar el Document d'Abast que va ser tramés a l'Ajuntament el 31 de maig de 2017, juntament amb còpia dels informes rebuts de les administracions afectades. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">6.2. Fase d'informació pública i de consultes </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La versió inicial de la Modificació núm. 1 del Pla Especial de Protecció i Ordenació de la Ruta de Pedra en Sec va ser aprovat inicialment en el Ple del Consell de Mallorca de dia 11 d'abril de 2019 i es va sotmetre al tràmit d'informació pública durant un període de 45 dies (BOIB núm. 57 de 30/4/2019); la documentació que forma part d'aquesta Modificació és la següent:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1. Document 1. Memòria Justificativa i Annexes.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2. Document 2. Normativa.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3. Document 3. Estudi Econòmic i Financer.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">4. Document 4. Annex Cartogràfic.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5. Estudi Ambiental Estratègic. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Durant el tràmit d'informació pública s'han rebut 6 informes de les administracions consultades i 9 al·legacions. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Les administracions que han emès informe són les següents:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- DG d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural. Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari (9/8/2019). </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- DG d'Emergències i Interior. Servei de Planificació (2/9/2019) i Servei d'Ordenació d'Emergències (8/10/2019). </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Consell de Mallorca. Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística. Informe tècnic de Patrimoni Etnològic (15/10/2019).</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- DG d'Espais Naturals i Biodiversitat. Paratge Natural de la Serra de Tramuntana (8/10/2019).</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Ajuntament de Palma (13/9/2019).</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Ajuntament de Valldemossa (7/10/2019)</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Tots els informes són favorables, realitzant algunes consideracions i recordant la normativa d'aplicació. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A la documentació tramesa pel promotor hi consta un document anomenat tractament de les al·legacions i dels informes de les administracions consultades de juny de 2021; d'aquest document es destaquen el següents aspectes:</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1. Una vegada llegits tots els informes/al·legacions rebuts s'han extret les sol·licituds realitzades i s'han organitzat en funció de les següents categories: </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Que mostren conformitat.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Que demanen modificacions als usos de la ruta</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Que demanen modificació de traçat.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">- Etc. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2.Resolució de les sol·licituds seguint criteris tècnics i jurídics. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3.Incorporar els canvis arran del tractament dels informes i al·legacions. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">També en el Document Resum s'analitzen els diferents informes i les al·legacions, indicant si implica modificació en el Pla o en l'EAE.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">En el darrer aparat d'aquest document es detallen les modificacions no substancials introduïdes a la versió inicial del Pla (tant el traçat com a la normativa) arran del tràmit d'informació pública.</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">7. Conclusions</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000"><span style="background-color:#ffffff">Per tot l'anterior, es formula la declaració ambiental estratègica favorable de la Modificació núm. 1 del Pla Especial de Protecció i Ordenació de la Ruta de Pedra en Sec.</span></span></span></span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">Palma, 25</span><span style="color:#000000"> de febrer de 2022</span></span></span></span></p> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">El president de la CMAIB<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></span></span></span></span></strong><span style="color:#000000; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Antoni Alorda Vilarrubias</span></p> ]] ![CDATA[Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació nº 1 Pla especial ordenació i protecció ruta pedra en sec, Mallorca (215E/2016)]] 659266