2022-03-28 11943 ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Fets</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), estableix, en l'article 74, que l'escolarització de l'alumnat que presenta necessitats educatives especials es regeix pels principis de normalització i inclusió i n'assegura la no-discriminació i la igualtat efectiva en l'accés i la permanència en el sistema educatiu. El punt 2 del mateix article determina el següent:</span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La identificació i valoració de les necessitats educatives d'aquest alumnat l'han de fer, tan aviat com sigui possible, professionals especialistes i en els termes que determinin les administracions educatives. En aquest procés han de ser escoltats i informats preceptivament els pares, mares o tutors legals de l'alumnat. Les administracions educatives han de regular els procediments que permetin resoldre les discrepàncies que puguin sorgir, sempre tenint en compte l'interès superior del menor i la voluntat de les famílies que mostrin la seva preferència pel règim més inclusiu.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. En l'article 73 de la LOE s'hi inclou el tractament educatiu dels alumnes que requereixen determinats suports i atencions específiques derivades de les circumstàncies socials o de discapacitat física, psíquica o sensorial o que manifesten trastorns greus de conducta.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. La competència lingüística, oral i escrita, és un factor que condiciona directament la possibilitat d'aprenentatge dels alumnes i el seu desenvolupament social i emocional. La relació entre la capacitat de comprensió i l'expressió del llenguatge oral i escrit i la millora de l'assoliment dels objectius i les competències educatives és directa i, per tant, la millora d'aquesta capacitat pot contribuir al descens del fracàs escolar. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4. Correspon a les administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè els alumnes que requereixen una atenció educativa diferent de l'ordinària pel fet de presentar necessitats educatives especials per desconeixement greu de la llengua d'aprenentatge, per trobar-se en situació de vulnerabilitat socioeducativa, per les seves altes capacitats intel·lectuals, o perquè s'han incorporat tard al sistema educatiu o per condicions personals o d'història escolar, puguin assolir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter general per a tot l'alumnat.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5. En data 21 de febrer de 2022, el cap del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions va emetre un informe en el qual exposava la necessitat de crear i reconèixer a efectes administratius a l'orientador/a del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions. Aquesta necessitat es justificava per les dificultats que es trobaven en aquest Servei a l'hora de realitzar els dictàmens d'escolarització o estimacions del nivell curricular o d'oferir estratègies i orientacions per a una orientació correcta de cara a la matriculació dels alumnes de famílies nouvingudes procedents d'altres països o comunitats autònomes. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6. Per altra banda, també indicà la necessitat que tenien d'elaborar acreditacions sobre les necessitats específiques de suport educatiu (NESE) d'alumnes de primer cicle d'educació infantil que no havien estat escolaritzats en cap centre de la xarxa pública o complementària i que s'havien d'incorporar al segon cicle d'educació infantil.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">7. Les necessitats educatives exposades fan que sigui necessari implementar en aquest Servei l'orientador/a del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions i que pugui coordinar- se amb tots els serveis d'orientació educativa EOEP i EAP i amb els serveis especialitzats EADISOC, EADIVI, ECLA, etc. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8. En data 16 de març de 2022, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre el reconeixement a efectes administratius de l'orientador/a del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions i el fet d'atorgar-li un codi administratiu.</span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p> </p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Fonaments de dret</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril). </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4. La Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència (BOE núm. 175, de 23 de juliol).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5. El Reial decret 334/1985, de 6 de març, d'ordenació de l'educació especial (BOE núm. 65, de 16 de març).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 78, de 28 de maig).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">7. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per tot això, i a l'empara de l'article 16 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent</span></p> <p style="text-align:center"> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>RESOLUCIÓ</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Reconèixer a efectes administratius l'orientador/a del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i atorgar-li el codi administratiu 07500567.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Determinar que, com a conseqüència d'aquest reconeixement, l'orientador/a del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions, queda configurat de la manera següent:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Codi administratiu: 07500567</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Denominació genèrica: orientació educativa i psicopedagògica </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Denominació específica: orientador/a del Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Domicili: c. del Ter 16, 4a planta</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Municipi: Palma</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">CP: 07009</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. Inscriure aquest reconeixement en el Registre autonòmic de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (Repositori).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4. Comunicar aquesta Resolució a la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa i al Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5. Publicar aquesta Resolució en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears.</em></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Interposició de recursos</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Palma, 17 de març de 2022</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>El director general de Planificació,&nbsp;Ordenació i Centres<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></strong></span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Antonio Morante Milla</span></p> ]] 2022-03-31 175790 CAIB CAIB ca 300 text/html 11945 CAIB ![CDATA[Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 17 de març de 2022 per la qual es reconeix a efectes administratius l’orientador/a del Servei d’Escolarització, Títols i Legalitzacions de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i se li atorga un codi administratiu, per tal de millorar les accions referides a les famílies nouvingudes procedents d’altres països i altres comunitats autònomes i a les famílies d’alumnes que no han assistit a cap centre de la xarxa pública o complementària i volen la incorporació al segon cicle d’educació infantil]] ca 659169