430 CAIB 658286 ca 7676 2022-02-25 ca 102850 CAIB ![CDATA[Aprovació definitiva Reglament teletreball de l’Ajuntament d’Eivissa]] 2022-03-01 text/html 7665 CAIB ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per Acord del Ple de data 27 de gener de 2022, s'aprovà definitivament el Reglament de teletreball de l'Ajuntament d'Eivissa, el què es publica als efectes de l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">“<strong>Reglament de teletreball </strong></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">ÍNDEX </span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">CAPÍTOL I Disposicions generals</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 1. Objecte i fins</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 2. Definicions</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 3. Àmbit subjectiu d'aplicació</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 4. Àmbit objectiu d'aplicació</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">CAPÍTOL II De les condicions del teletreball</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 5. Característiques i efectes generals del teletreball</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 6. Duració del teletreball i distribució de la jornada</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 7.Organització i supervisió dels serveis</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 8. Requisits tècnics i estructurals</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 9. Formació de les persones teletreballadores i dels seus responsables</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 10. Protecció i confidencialitat de les dades de caràcter personal</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 11. Prevenció de riscos laborals</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 12. Comissió Tècnica de Seguiment del Teletreball.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">CAPÍTOL III Del procediment</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 13. Convocatòria</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 14. Requisits de les persones sol·licitants</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 15. Presentació de sol·licituds</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 16. Comprovació inicial pel Serveis de Recursos Humans i Organització</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 17. Informe específic de les persones titulars dels serveis o unitats administratives</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 18. Resolució d'autorització pel Servei de Recursos Humans i Organització</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 19. Revisió de la resolució d'autorització</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 20. Suspensió temporal del teletreball</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 21. Finalització del teletreball</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 22. Barems de les sol·licituds</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Article 23. Llista d'aspirants en reserva.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Disposició addicional primera. Empleades públiques en període de gestació</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Disposició addicional segona. Víctimes de violència de gènere</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Disposició derogatòria única.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Disposició final primera. Execució i desenvolupament.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Disposició final segona. Entrada en vigor.</span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">EXPOSICIÓ DE MOTIUS</span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Derivat de la posada en marxa del Pla Concilia per l'Administració General de l'Estat, en temps com els actuals, a més de la situació provocada per la pandèmia de la COVID-19, en els quals l'estalvi i l'eficiència haurien de ser una prioritat per a les administracions, són cada vegada més freqüents les experiències desplegades per diferents comunitats autònomes, ajuntaments i universitats públiques.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En l'àmbit comunitari, amb l'Estratègia de Lisboa, la Comissió Europea va adoptar una sèrie de recomanacions polítiques sobre la dimensió social i del mercat de treball en la societat de la informació, entre les quals s'inclou un compromís per a fomentar el teletreball a Europa. En aquest context, els interlocutors socials europeus van arribar el juliol de 2002 a l'Acord Marc Europeu sobre Teletreball. Els i les signants entenien:</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Que el teletreball consisteix tant en un mitjà per a l'organització del treball, com de conciliació de la vida professional i vida personal, així com per aconseguir una major autonomia en l'acompliment de les seues tasques. La Unió Europea en l'àmbit de la nova estratègia Europa 2020 “per un creixement intel·ligent, sostenible i integrador” estableix cinc objectius quantificables que es tradueixen en objectius nacionals: l'ocupació, la investigació i la innovació, el canvi climàtic i l'energia, l'educació i la lluita contra la pobresa.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, exposa que les administracions públiques establiran la jornada de treball dels seus i de les seves funcionaris/àries públics/ques en la seva redacció de l'article 47 bis i que en relació amb el règim de jornada de treball del personal laboral s'estarà a l'establert en aquest capítol i en la legislació laboral corresponent, és l'article 13 del Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 30 d'octubre, que regula el treball a distància. En data 30 de setembre de 2020 s'ha publicat el Reial decret-llei 29/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents en matèria de teletreball a les administracions públiques i de recursos humans al Sistema Nacional de Salut per fer front a la crisis sanitària ocasionada per la COVID-19. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En el marc descrit, el teletreball pot perseguir objectius més ambiciosos, resulta un instrument idoni per a contribuir a l'organització dels recursos humans al servei de l'Administració pública, a la protecció de la salut del personal al seu servei, així com la sostenibilitat del medi ambient, es considera necessari portar a terme una nova regulació que s'adapti a les noves necessitats i als avanços que s'han produït en aquests últims anys i mesos.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El present Reglament s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els principis de necessitat i d'eficàcia exigeixen que la norma serveixi a l'interès general, que consisteix a possibilitar l'acompliment del mandat normatiu de regular les condicions de treball dels empleats i empleades públics i el dret a l'adopció de mesures que afavoreixin la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El Reglament permet establir les vies procedimentals per les quals s'ha d'efectuar la prestació de serveis en règim de teletreball a l'Ajuntament d'Eivissa, l'eficàcia queda garantida per mitjà de l'establiment d'un procediment àgil i que requereix el menor cost possible.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">D'acord amb el principi de proporcionalitat, la regulació que aquesta norma conté és la imprescindible per atendre les exigències que l'interès general requereix. No suposa restricció de drets i les obligacions que imposa a les persones destinatàries són les indispensables per a garantir un procediment reglat i ordenat en la prestació de serveis en règim de teletreball.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per garantir el principi de seguretat jurídica, el Reglament s'integra en un marc normatiu estable i coherent, el seu contingut està en la línia de la regulació sobre aquesta matèria establerta en el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, pendent de les possibles regulacions que ha d'efectuar el Govern balear en relació a la modificació de la Llei de la funció pública de les Illes Balears.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Igualment, la regulació establerta al Reglament contribueix a fer efectiu el principi d'eficiència, de forma que s'aconsegueix la realització efectiva de la modalitat de teletreball per mitjà dels menors costos possibles i amb els mitjans més adequats. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Els avanços tecnològics han permès que el teletreball sigui un model tècnicament viable per al sector públic i que tengui beneficis econòmics tant per a l'Administració com per a les persones empleades, ja que permet reduir, entre d'altres, els costos de material i desplaçament.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Els beneficis també són socials, ja que és una manera de conciliar la vida laboral i familiar, que pot repercutir en una millora de la productivitat, així com una gestió més sostenible dels recursos i de la consecució d'estalvi energètic, de transport i d'altres consums derivats de l'activitat presencial, i per això es pretén impulsar l'establiment del teletreball per part de l'Ajuntament d'Eivissa.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">S'incorpora al present Reglament un règim jurídic especial que preveu, tant per a les empleades públiques que es troben en període de gestació, com per a les que acreditin la seua condició de víctima de violència de gènere; es pot sol·licitar aquesta modalitat de prestació no presencial del treball malgrat hagi passat el termini de presentació de sol·licituds que s'hagi establert amb caràcter general, facilitant amb això que les empleades públiques interessades puguin accedir al teletreball quan ho desitgin amb independència del moment en que s'hagués iniciat el període de gestació. En aquests casos l'autorització del teletreball és obligatòria sempre i quan es compleixin els requisits previstos en aquest Reglament, tot i que amb això es superi el nombre màxim de persones teletreballadores que puguin ser autoritzades dins de l'àmbit funcional que es tracti.</span></span></p> <p> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">CAPÍTOL I </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Disposicions generals</span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 1. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Objecte i finalitat</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Aquest Reglament té per objecte regular la prestació del servei en la modalitat no presencial, mitjançant la fórmula del teletreball a l'Ajuntament d'Eivissa, realitzant les funcions pròpies del lloc de treball per mitjà de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. El present Reglament té com a finalitat fonamental contribuir a la modernització de l'Ajuntament i afavorir la conciliació de la vida professional, personal i familiar per mitjà de la flexibilitat per a realitzar el treball des del domicili, tot això sense la disminució de la dedicació i la qualitat del servei.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 2. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Definicions</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Als efectes d'aquest Reglament, s'entén per:</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Teletreball: tota modalitat de prestació de serveis de caràcter no presencial en virtut de la qual es pot desenvolupar part de la jornada laboral fora de les dependències administratives amb plenes garanties de les condicions exigides en matèria de prevenció de riscos laborals, de seguretat social, de privacitat, de protecció i confidencialitat de les dades, mitjançant l'ús de les noves tecnologies de la informació, sempre que les necessitats del servei ho permetin i en el marc de les polítiques de qualitat dels serveis públics i de la conciliació de la vida persona i familiar i laboral del personal empleat públic.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Persona teletreballadora: aquell empleat/da públic de l'Ajuntament d'Eivissa que, en l'acompliment del seu lloc de treball, alterna la seva presència en el seu centre de treball amb la prestació del servei en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Lloc de teletreball: lloc de treball que ocupa la persona teletreballadora.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Supervisor/a: Empleat/da públic que ha de definir amb la persona teletreballadora el document de compromís al qual es refereix l'apartat corresponent d'aquest reglament i realitzar el seu seguiment per mitjà del pla individual de teletreball definit en el apartat referit. Es nomena supervisor/a la persona encarregada de dirigir, coordinar o controlar les funcions pròpies del lloc de treball que sol·licita ser exercit en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Superior/a: Empleat/da públic amb rang mínim de cap de Secció i cap administratiu que ostenta la direcció de la persona que sol·licita teletreball o del teletreballador/a. El supervisor/a i el superior/a poden ser les mateixes persones. En el cas que així sigui, no s'han de duplicar els tràmits en què hagin de participar tots dos.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Oficina a distància: Lloc elegit per la persona sol·licitant de teletreball per a exercir les jornades no presencials, que ha de disposar dels mitjans tecnològics necessaris per a realitzar les funcions pròpies del lloc de treball i en el qual han de quedar garantides les condicions exigides en matèria de prevenció de riscos laborals, de privacitat i de confidencialitat de les dades.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Jornades de teletreball: són les jornades en les quals el teletreballador/a realitza les seues funcions a l'oficina a distància. El nombre s'ha d'especificar a la sol·licitud i s'ha de determinar al document de compromís al qual es refereix l'apartat <em>i)</em>. </span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Aquestes poden establir-se en períodes de 3 dies de teletreball i 2 dies presencials a la setmana, 4 dies de teletreball i 1 dia presencial a la setmana o 5 dies de teletreball i la setmana següent 5 dies presencials. Aquestes jornades són escollides pel treballador/a amb el vistiplau de la persona responsable corresponent.</span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Períodes d'interconnexió: són els espais de temps de treball efectiu durant els quals el teletreballador/a ha d'estar disponible per a contactar amb el o la supervisora així com amb la resta dels membres de la unitat o l'òrgan administratiu al qual presti funcions. Aquest serà el mateix que l'establert pel personal que realitza la prestació de servei de manera presencial. </span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Document de compromís: és l'instrument en el qual el teletreballador/a formalitza les obligacions que adquireix en relació amb la prestació de serveis durant les jornades de teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">El seu contingut s'ha d'establir entre el supervisor o supervisora i el teletreballador/a i sotmès posteriorment a informe favorable del superior/a.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">L'eficàcia de la resolució d'autorització del teletreball resta vinculada a l'acompliment del seu contingut i el document de compromís és vigent mentre ho sigui la referida resolució.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Ha de contenir els següents extrems:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- El nivell de teletreball al qual s'acull la persona sol·licitant.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- La ubicació de l'oficina a distància.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- La determinació dels períodes d'interconnexió i els mitjans per fer-los efectius</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- La descripció de la forma d'organització del treball així com del compromís de mantenir de manera permanent actualitzat el pla individual de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Els mecanismes que garanteixen la protecció i la confidencialitat de les dades objecte de tractament en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- El període de temps durant el qual s'efectuen funcions sota aquesta modalitat de prestació de serveis.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- <span style="color:black">La determinació de les jornades de teletreball, que poden distribuir-se de manera uniforme durant la vigència de l'autorització o no uniforme en atenció a les necessitats del servei.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">El document de compromís pot modificar-se a instància del teletreballador/a sempre que existeixi acord al respecte per part del supervisor/a i si escau del superior/a.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">No obstant això, els canvis d'ubicació de l'oficina a distància han de ser únicament comunicats a la unitat de gestió competent en matèria de teletreball, si bé s'exigeix la declaració que es coneixen les recomanacions de l'Ajuntament d'Eivissa en matèria de prevenció de riscos laborals per als teletreballadors/res i compromís del seu acompliment a la nova oficina a distància.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">El document de compromís ha de figurar com a annex a la resolució per la qual és autoritzada la prestació de serveis en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- <span style="color:black">Pla individual de teletreball: és l'instrument de seguiment i control de l'activitat del teletreballador/a durant les jornades de teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Aquest document ha de mantenir-se permanentment actualitzat. S'ha de formalitzar després de cada jornada de teletreball i ha de recollir les progressions efectuades pel treballador/a en les funcions encomanades. També ha de detallar l'inici i la finalització dels períodes d'interconnexió.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">El supervisor o supervisora ha de ratificar el pla individual de teletreball a cada jornada presencial</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Així mateix, el referit document pot ser requerit en qualsevol moment per la Comissió de Seguiment del Teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Nivells de teletreball: són els tipus de teletreball als quals es pot acollir la persona sol·licitant de teletreball. Són els següents:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Nivell 1: L'empleat/da públic realitza les seues funcions al centre de treball i a l'oficina a distància.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Nivell 2: L'empleat/da públic realitza les seues funcions al centre de treball, a l'oficina a distància, i a aquells llocs en els quals es requereixi la seva presència física per raó de les funcions pròpies del seu lloc de treball, sense que hi hagi un canvi de departament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- <span style="color:black">Nivell 3: L'empleat/da públic exerceix les seues funcions en règim d'itinerància en el centre de treball que se li assigni i en l'oficina a distància, sense que hi hagi un canvi de departament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Comissió de Seguiment del Teletreball: és l'òrgan col·legiat de seguiment i control de la modalitat de prestació de serveis en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 3. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Àmbit subjectiu d'aplicació</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. El present Reglament és d'aplicació al personal funcionari i laboral que presta serveis a l'Ajuntament d'Eivissa i que ocupa un lloc de treball susceptible de ser exercit en la modalitat de teletreball, de conformitat a l'establert a l'article següent d'aquest escrit.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 4. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Àmbit objectiu d'aplicació</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Tenen la consideració de llocs de treball susceptibles de ser exercits mitjançant teletreball els que poden ser efectuats de forma autònoma i no presencial atenent a les seues característiques específiques i els mitjans requerits per al seu desenvolupament.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. Per les seues característiques, no són susceptibles de ser realitzats mitjançant teletreball els llocs següents:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Llocs a oficines de registre i atenció i informació a la ciutadania.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Llocs que les funcions comportin necessàriament la prestació de serveis presencials.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">S'entén per serveis presencials aquells en què la prestació efectiva solament queda plenament garantida amb la presència física de la persona treballadora.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Qualsevol altre lloc que així ho determinin els serveis de Recursos Humans i Organització després d'analitzar les diferents consultes realitzades als diferents caps dels serveis i unitats administraves de les quals formin part els llocs de treball analitzats, amb consulta prèvia a la part social.</span></span></p> <p> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">CAPÍTOL II </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">De les condicions del teletreball</span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 5. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Característiques i efectes generals del teletreball</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Les característiques i efectes comuns que deriven del teletreball són:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) L'adhesió al teletreball és voluntària i reversible en qualsevol moment a petició de la persona teletreballadora, sense perjudici del fet que com conseqüència d'una revisió de la resolució d'autorització per part de l'Ajuntament es determini la finalització de l'autorització, modificació dels seus termes o suspensió temporal del teletreball, previstes als articles 19 i 20 d'aquest Reglament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) El personal empleat públic subjecte al règim de teletreball té els mateixos drets i deures que la resta del personal de l'Ajuntament d'Eivissa i no pateix variació en les seues retribucions ni detriment en les seues oportunitats de formació, promoció professional ni en cap altre dret dels empleats/des públics.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) La condició de personal teletreballador ho és únicament pel temps de duració de la prestació de serveis en la modalitat no presencial i mentre s'ocupi el lloc de treball exercit mitjançant aquesta modalitat, i resta sense efecte si es canvia de lloc de treball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Aquesta condició s'atribueix a la persona amb caràcter individual, si aquesta cessa al seu lloc de treball, qui pugui ocupar-lo amb posterioritat no tendrà la consideració de personal teletreballadora en el marc de la convocatòria vigent. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 6. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Duració del teletreball i distribució de la jornada</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. La duració del teletreball és d'un any a comptar des de la data d'inici que s'hagués fet constar a la resolució d'autorització, sens perjudici de les possibilitats de suspensió, pèrdua d'efectes, renúncia o extinció automàtica.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. No obstant això, un mes abans que arribi a la finalització el termini per al qual es va concedir el teletreball, l'empleat/da públic pot sol·licitar la pròrroga de l'autorització a l'òrgan competent per a la seua concessió, que podrà concedir-la o denegar-la, amb informe previ del superior/a.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">L'atorgament de la pròrroga es troba condicionada al manteniment dels requisits i de les necessitats del servei que van donar lloc a l'autorització inicial, així com a la inexistència d'altres sol·licitants de teletreball del servei o unitat administrativa en el qual el teletreballador/a presti serveis.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La duració de cada pròrroga és com a màxim d'un any i es poden sol·licitar les pròrrogues que es desitgin, sempre que es donin les condicions enunciades.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. La jornada de feina es pot distribuir de la següent manera:</span> poden establir-se en períodes de 3 dies de teletreball i 2 dies presencials a la setmana, 4 dies de teletreball i 1 dia presencial a la setmana o 5 dies de teletreball i la setmana següent 5 dies presencials. Aquestes jornades són escollides pel treballador/a amb el vistiplau de la persona responsable corresponent. <span style="color:black">En cap cas, la jornada diària de treball pot fraccionar-se per a la seua prestació en totes dues modalitats. En els dies de prestació de treball sigui no presencial, es computa una jornada de treball diària proporcional a la jornada setmanal establerta legalment. Per als dies en què la prestació del treball s'efectuï presencial, és d'aplicació allò disposat al Conveni Col·lectiu i Pacte de Funcionaris vigent en els articles que regulin la jornada i horaris de treball, els permisos i les vacances del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament d'Eivissa.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Els períodes d'interconnexió comprenen el mateix horari que es dona a la feina presencial al departament corresponent, que es pot sotmetre a les adaptacions d'horari previstes a la normativa vigent per raons de conciliació de la vida familiar i laboral. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Els teletreballadors/res que tenguin concedida una reducció de jornada han d'aplicar proporcionalment dita reducció a la jornada presencial i la jornada de teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. L'acompliment de la jornada de teletreball és establerta per acord entre els serveis de Recursos Humans i Organització i l'empleat/da públic, segons es determini la millor prestació del servei. Per a la determinació dels termes de l'acord, els serveis referits rebran la corresponent proposta de la persona titular del servei on presti el seu treball la persona teletreballadora.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">5. Per circumstàncies sobrevingudes que afectin la persona empleada o les necessitats del servei, mitjançant resolució del servei de Recursos Humans, amb audiència prèvia de la persona interessada, es pot modificar la distribució de la jornada de treball entre la modalitat presencial i no presencial, així com reduir el nombre de dies setmanals de teletreball </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">6. En finalitzar el temps per al qual s'autoritza la prestació en règim no presencial, l'empleat/da ha de tornar a prestar serveis d'acord amb la jornada presencial que tengués assignada prèviament i en els termes i règim jurídicament aplicable en el moment de la seua reincorporació a la modalitat presencial de prestació del servei.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">7. Els permisos susceptibles de gaudiment en les jornades de teletreball han de ser sol·licitats i justificats en els termes establerts reglamentàriament amb caràcter general.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">8. A efectes del règim d'incompatibilitats del personal al servei de l'Ajuntament d'Eivissa, es pren en consideració la jornada i l'horari corresponent al lloc de treball exercit pel teletreballador/a en els mateixos termes que si aquest no fos efectuat en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 7. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Organització i supervisió dels serveis</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Correspon a les persones titulars dels serveis, als responsables de les unitats administratives dels empleats/des públics que prestin serveis en règim de teletreball determinar les tasques concretes que aquests han de realitzar en aquesta modalitat de prestació de serveis, i la realització del seguiment del treball desenvolupat durant aquesta d'acord amb els objectius i resultats a aconseguir, els criteris de control de les feines exercides i els sistemes d'indicadors o mecanismes de mesurament que permetin comprovar que els objectius s'han efectuat. D'aquests extrems, se n'ha de deixar constància per escrit i notificar-ho degudament a la persona teletreballadora.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. Dels resultats d'aquest seguiment, se n'ha de donar compte periòdicament a l'òrgan superior de què depenguin les persones teletreballadores, sense perjudici d'altres mecanismes de seguiment i avaluació que es determinin a cada convocatòria i pel servei responsable en aquesta matèria.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 8. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Requisits tècnics i estructurals</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Les persones empleades autoritzades per prestar servei en règim de teletreball han de disposar d'un espai adequat a les funcions a exercir. Aquest requisit es valora en els termes establerts a l'article 11 d'aquest Reglament.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. L'equipament bàsic ha de ser aportat per l'Ajuntament d'Eivissa i està constituït per un ordinador personal amb accés a la xarxa d'internet per mitjà d'una connexió suficient i segura, perquè pugui desenvolupar les tasques pròpies del seu lloc de treball.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. Correspon a l'Ajuntament d'Eivissa solucionar les incidències que li resultin imputables en el hardware o software de l'equip informàtic.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. Les persones teletreballadores han de facilitar un telèfon de contacte per si es requereix la seua presència per necessitats del servei.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">5. Depenent de les funcions a realitzar, l'Ajuntament facilita el següent:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Un compte de correu electrònic.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Les aplicacions informàtiques necessàries per al desenvolupament de les seues feines quotidianes.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Un escriptori remot, amb accés VPN o qualsevol altre sistema que reprodueixi les condicions de treball d'un lloc físic del centre de destí.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Un telèfon i/o el desviament del telèfon particular per poder atendre i fer les trucades que corresponguin a les tasques a realitzar. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">6. En cas que es produeixi un mal funcionament a l'equip informàtic o a les aplicacions instal·lades en aquest, així com al servidor o plataformes que permetin el teletreball, que impedeixin el teletreball al domicili i que no pugui ser solucionat en el mateix dia en un temps màxim de dues hores, la persona teletreballadora ha de reincorporar-se al seu centre de treball i tornar a l'exercici de la seva activitat en la modalitat de teletreball quan s'hagi solucionat el referit problema de caràcter tècnic. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">7. El servei d'Informàtica de l'Ajuntament pot revisar les condicions de l'equip empleat en qualsevol moment, amb comunicació prèvia a la persona teletreballadora, i sempre que amb caràcter previ aquesta hagués autoritzat expressament per escrit l'accés als equips informàtics.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">En tot cas, es respecta el dret a la intimitat, privacitat i inviolabilitat de les comunicacions de la persona teletreballadora.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 9. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Formació de les persones teletreballadores i dels seus responsables</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Una vegada hagi estat autoritzat/da com a persona teletreballadora, i amb caràcter previ a l'inici de la prestació del seu treball en règim no presencial, l'empleat/da públic ha de:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Rebre formació específica en matèria de prevenció de riscos laborals associats a la prestació del seu treball en règim no presencial, en particular ha de rebre formació específica relativa a la forma com ha de condicionar el seu lloc de treball fora de les dependències administratives, així com les nocions necessàries sobre seguretat i ergonomia en els llocs de treball amb pantalles de visualització de dades.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Rebre formació específica en relació al maneig d'eines informàtiques i, en particular, sobre les mesures a adoptar per a la protecció de dades. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Rebre formació específica en qualsevol altra matèria, si escau, relacionada amb l'especialitat pròpia d'aquesta modalitat de prestació del servei.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. També s'ha de procurar als o a les caps dels serveis i de les unitats administratives dels empleats/des públics seleccionats una acció formativa en tècniques de direcció per objectius i resultats, planificació i gestió.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. Aquestes accions formatives tenen caràcter obligatori per a les persones afectades, quan aquesta sigui necessària. No obstant això, no tenen caràcter obligatori en aquells casos en què la persona empleada pública ja hagués rebut la referida formació en convocatòries anteriors.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 10. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Protecció i confidencialitat de les dades de caràcter personal</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La persona teletreballadora, en la prestació del servei en la modalitat no presencial, ha de complir la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal i mantenir la deguda reserva respecte als assumptes que conegui, en els mateixos termes que en el desenvolupament de les seues funcions en la modalitat presencial.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 11. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Prevenció de riscos laborals</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Sense perjudici del que disposa l'article 14.1.d) i 14.4 d'aquest Reglament, amb caràcter previ a la data d'inici del teletreball, el servei de Prevenció ha de valorar l'entorn en el qual la persona teletreballadora realitzarà les seues funcions en règim no presencial per mitjà d'un autoqüestionari, que ha de ser retornat degudament formalitzat i signat. El servei de Prevenció ha d'emetre informe sobre les seues condicions. Únicament serà realitzada una valoració presencial del referit entorn quan així ho sol·liciti la persona teletreballadora o quan el propi servei de Prevenció ho consideri necessari, i sempre amb comunicació prèvia a la persona teletreballadora.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. En el cas que el servei de Prevenció recomani adoptar mesures correctores en el lloc de treball, és responsabilitat del personal teletreballador la seua implantació.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La falta d'adopció d'aquestes mesures pot tenir com a conseqüència la revisió de l'autorització de teletreball, tal i com s'estableix a l'article 19.2.e) d'aquest Reglament. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. Als efectes de contingències professionals és d'aplicació la normativa vigent en matèria d'accidents de treball i malalties professionals.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 12. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Comissió Tècnica de Seguiment del Teletreball</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Es crea la Comissió Tècnica de Seguiment del Teletreball, que és l'òrgan encarregat del seguiment de la modalitat de prestació de serveis no presencial mitjançant el teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. Aquesta Comissió Tècnica està composta per:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Presidència: la persona titular del servei de Recursos Humans o persona en qui delegui.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Secretari/ària: tècnic/a del servei de Recursos Humans; té veu però no vot en la presa de decisions de la Comissió.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- Vocals:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">◦</span> <span style="color:black">Una persona en representació del servei d'Informàtica i Noves Tecnologies.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">◦</span> <span style="color:black">Una persona en representació del servei de Prevenció de Riscos Laborals.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">◦</span> <span style="color:black">Una persona del servei de Secretaria.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">◦</span> <span style="color:black">Una persona en representació de cadascuna de les organitzacions sindicals amb algun membre al Comitè d'Empresa o en la Junta de Personal. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. La Comissió Tècnica de Seguiment té les següents funcions:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Avaluar els resultats i experiències que es derivin de les diferents convocatòries de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Estudiar les incidències que li facin arribar els diferents serveis competents en matèria de teletreball i dictar instruccions per a la seua resolució.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Establir criteris orientatius en relació amb els llocs de treball exclosos del règim de teletreball. Els referits criteris s'han de publicar a la intranet de l'Ajuntament d'Eivissa.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Elaborar i valorar qüestionaris destinats a avaluar el funcionament de la prestació de serveis en règim de teletreball, així com l'índex de satisfacció dels teletreballadors/res, els supervisors i la resta de l'organització.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">e) Informar les queixes que es presentin en relació amb la prestació de serveis en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">f) Controlar els expedients de teletreball tramitats. A tal efecte, han de realitzar un mostreig que arribi com a mínim al 25% dels expedients de teletreball autoritzats anualment, en relació amb l'existència i la permanent actualització que ha de mantenir el pla individual de teletreball. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">g) Realitzar les propostes de millora i modificació per a les successives convocatòries.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">h) Elaborar un informe anual amb les conclusions i les feines realitzades.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">i) Estudiar i valorar les sol·licituds que es presentin fora del termini establert per a la convocatòria ordinària</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. La Comissió Tècnica de Seguiment es reuneix amb caràcter ordinari una vegada cada sis mesos i amb caràcter extraordinari quan així ho consideri convenient la persona titular del servei de Recursos Humans o ho sol·licitin els i les representants dels o de les treballadors/es.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">5. En el seu funcionament i organització, la Comissió es regeix pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.</span></span></p> <p> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">CAPÍTOL III </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Del Procediment</span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 13. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Convocatòria</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Consultats prèviament els diferents serveis de l'Ajuntament d'Eivissa, el servei de Recursos Humans i Organització dicta resolució per la qual es convoca procés per a l'autorització del exercici de llocs de treball en la modalitat de prestació no presencial realitzant teletreball. Amb caràcter general, la referida convocatòria es comunica a la intranet de l'Ajuntament amb una periodicitat anual. La resolució de la convocatòria ha de contenir els següents extrems:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Nombre mínim de llocs que poden ser autoritzats en cada servei.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Condicions que han de complir els sol·licitants.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Procediment d'autorització.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Sistemes d'avaluació del treball realitzat en règim no presencial.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 14. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Requisits de les persones sol·licitants</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Pot sol·licitar la prestació del servei en la modalitat de teletreball el personal empleat/da públic inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest Reglament que reuneixi els següents requisits:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Estar en situació de servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa que comporti la reserva del lloc de treball. En aquest últim cas, si la persona sol·licitant resultàs seleccionada, ha d'incorporar-se al seu lloc de treball, sol·licitant el reingrés des de la situació administrativa en la qual es trobi abans de la data d'inici del teletreball que es faci constar a la resolució d'autorització.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Haver exercit el lloc de treball per al qual se sol·licita el teletreball durant almenys un any a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds o a la data en què va ser declarat en situació administrativa amb reserva de lloc.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Ser titular o ocupant d'un lloc de treball susceptible de ser prestat de manera no presencial en règim de teletreball conforme a l'establert a l'article 4 d'aquest Reglament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Que el lloc des del qual es vagi a realitzar el teletreball compleixi amb la normativa vigent en matèria de seguretat i salut laboral.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">e) Tenir coneixements informàtics i telemàtics teòrics i pràctics que garanteixin l'aptitud per teletreballar, així com la protecció de les dades objecte de tractament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">f) Disposar en la data en què comenci el règim de teletreball de l'equip informàtic, dels sistemes de comunicació i de la connectivitat amb les característiques que disposi l'Ajuntament en funció de la disponibilitat tecnològica i la seguretat dels sistemes.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. L'acompliment dels requisits establerts en aquest article està referit al dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. L'acompliment dels requisits esmentats en els apartats <em>a), b), i c)</em> del punt 1 no requereix aportació de documentació per part de les persones sol·licitants.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. L'acompliment del requisit referit en els apartats <em>d), e) i f)</em> s'ha d'acreditar inicialment, i als únics efectes de continuar amb la tramitació del procediment, mitjançant declaració responsable de l'empleat/da públic que es fa constar a la pròpia sol·licitud. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 15. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Presentació de sol·licituds</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Una vegada publicada la resolució de convocatòria a la intranet de l'Ajuntament, en el termini que en aquesta s'estableixi, les persones empleades públiques interessades han de presentar la seua sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. Les sol·licituds s'han de dirigir al servei de Recursos Humans, amb els documents que justifiquin els criteris que integrin el barem establert a l'article 22 d'aquest Reglament.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. La sol·licitud resta referida exclusivament al lloc de treball que es trobi ocupant la persona empleada pública al moment de la sol·licitud.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. La sol·licitud de teletreball ha de contenir:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Declaració que es compleixen a la data de sol·licitud o que es compliran a data de l'autorització dels requisits subjectius a què es refereix l'article 14.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Jornades que es volen exercir en règim de teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) La ubicació de l'oficina a distància.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Declaració del fet que es posseeixen a la data de sol·licitud o que es posseiran a data en què s'hagi de fer la connexió informàtica, de la connexió a internet adequada per a teletreballar.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">e) Declaració del fet que s'han llegit les recomanacions en matèria de prevenció de riscos laborals facilitades per l'Ajuntament i compromís que a data d'inici de l'autorització del teletreball, en cas de produir-se, aquestes es compliran a l'oficina a distància. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 16. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Comprovació inicial pels serveis de Recursos Humans i Organització</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Acabat el termini de presentació i, en el seu cas, el d'esmena de les sol·licituds, els serveis de Recursos Humans i Organització comprovaran l'acompliment dels requisits referits a l'article 14.1 d'aquest Reglament, i denegaran motivadament aquelles sol·licituds que no els compleixin.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. Les resolucions denegatòries que es dictin després d'aquesta primera comprovació posaran fi a la via administrativa i seran notificades a les persones interessades.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Article 17. </strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Informe específic dels caps dels serveis i unitats administratives</strong> </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Les sol·licituds inicialment admeses es remeten als o a les caps dels serveis i de les unitats administratives respectius i aquests n'emeten informe favorable o desfavorable. El referit informe es limita a examinar si les funcions específiques que desenvolupa habitualment el/la sol·licitant són o no susceptibles de ser prestades en règim de teletreball i, si escau, ha d'indicar el nombre màxim d'empleats/des públics que, dins del servei o unitat administrativa, poden prestar simultàniament els seus serveis en règim de teletreball. S'ha de determinar qui n'és el supervisor o supervisora si l'informe és favorable.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 18. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Resolució d'autorització pels serveis de Recursos Humans i Organització.</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Els serveis de Recursos Humans i Organització, havent comprovat prèviament els requisits i a la vista de l'informe específic del o la cap del servei o unitat administrativa, dicten resolució d'autorització o denegació motivada de teletreball. En tots dos casos s'ha de notificar la resolució a la persona interessada.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos a comptar des de la publicació de la resolució de la convocatòria a la intranet de l'Ajuntament. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat té efectes desestimatoris de la sol·licitud. La resolució dels serveis de Recursos Humans i Organització autoritzant o denegant el teletreball esgota la via administrativa.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. La resolució d'autorització fixa la data d'inici d'aquest sistema de prestació de serveis de caràcter no presencial.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. Els serveis de Recursos Humans i Organització han d'efectuar les següents actuacions:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Comunicar a l'empleat/da públic corresponent la designació com a supervisor/a en cas de no ser aquest la mateixa persona que el superior/a.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Comunicar a la persona sol·licitant qui és el seu supervisor/a en el cas d'autoritzar-se el teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Li ha d'atorgar un termini de deu dies per a l'acompliment dels següents requisits:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- La remissió del document de compromís signat per la persona interessada i pel supervisor/a, i si escau el superior/a.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">- L'efectivitat de la connexió informàtica necessària per a la prestació de serveis en el referit règim en condicions d'eficiència i seguretat pel servei d'Informàtica.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">5. Han de remetre còpia de totes les resolucions denegatòries a la Comissió Tècnica de Seguiment del Teletreball. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 19. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Revisió de la resolució d'autorització</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. L'autorització de prestació del servei en la modalitat no presencial mitjançant la fórmula del teletreball pot ser revisada pel serveis de Recursos Humans i Organització.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. A més del supòsit establert a l'article 6.4 d'aquest Reglament, la revisió de l'autorització determina la seua finalització o la modificació dels termes en què ha estat concedida, quan es produeixin les següents causes:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Per necessitats dels servei degudament acreditades.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Per incompliment de les tasques concretes o objectives fixades pel cap o la cap del servei o unitat administrativa, de conformitat al que estableix l'article 7 d'aquest Reglament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Per causes sobrevingudes que alterin substancialment les condicions i requisits que van motivar la resolució d'autorització, en particular l'incompliment dels requisits tècnics i estructurals esmentats a l'article 8 del Reglament.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Per la modificació de les circumstàncies que van motivar la seua concessió.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">e) Per no adoptar l'empleat/da públic les mesures preventives i correctores recomanades pel servei de Prevenció de Riscos Laborals.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">f) Per no adoptar l'empleat/da públic les mesures recomanades en matèria de protecció de dades de caràcter personal, així com de confidencialitat d'aquests.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. El procediment per acordar la revisió de l'autorització se subjecta a les regles contingudes en aquest article, donant audiència a la persona teletreballadora afectada, que té un termini de set dies naturals per presentar les al·legacions i proves que estimi oportunes en defensa dels seus interessos.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Els serveis de Recursos Humans i Organització, una vegada tramitat el procediment i si ha quedat acreditada la necessitat de modificar els termes de l'autorització o finalitzar-la, ha de dictar resolució motivada i n'ha de donar trasllat immediatament a les parts afectades.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Entre la notificació de la citada resolució i l'exigibilitat i efectes de la nova distribució de la jornada ha de mediar un termini raonable, no inferior a set dies naturals amb el fi que la persona teletreballadora pugui subvenir a les necessitats derivades de la nova distribució de la jornada setmanal.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 20. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Suspensió temporal del teletreball</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. L'autorització per la prestació del servei en la modalitat de treball no presencial es pot suspendre temporalment per circumstàncies sobrevingudes que afectin a la persona empleada o a les necessitats del servei que justifiquin la mesura.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. La tramitació del procediment de suspensió s'ha d'ajustarà a les regles contingudes a l'article 19.3 d'aquest Reglament. Acreditades les circumstàncies justificatives els serveis de Recursos Humans i Organització han de dictar resolució motivada de suspensió de l'autorització, a la qual es determina el termini de suspensió.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. Amb independència de quina sigui la causa que hagués motivat la suspensió, el període de temps que es trobi suspès el teletreball és computable als efectes del que disposa l'article 6.1 d'aquest Reglament en relació a la duració màxima del teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 21. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Finalització del teletreball</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. La finalització del teletreball es produeix per alguna de les següents causes:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) L'acompliment del termini establert a la resolució d'autorització del teletreball.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Per cessament en el lloc de treball de la persona teletreballadora.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Per renúncia de la persona teletreballadora.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Per mort de la persona teletreballadora.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">e) Com a conseqüència de la resolució de revisió de l'autorització del teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. En els casos de renúncia, aquesta ha de ser comunicada al servei o unitat administrativa a la qual estigui adscrita la persona teletreballadora i als serveis de Recursos Humans i Organització que han de dictar resolució de finalització de la prestació del servei en la modalitat de teletreball per renúncia expressa d'aquesta, indicant la data d'incorporació a la modalitat presencial.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 22. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Baremació de les sol·licituds</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Quan el nombre de persones sol·licitants d'un mateix servei o unitat administrativa és superior al nombre màxim d'empleats/des públics que, a judici de l'informe específic emès pel cap o la cap corresponent, pugui trobar-se simultàniament prestant els seus serveis mitjançant la fórmula del teletreball, els serveis de Recursos Humans i Organització han de valorar els i les diferents sol·licitants amb el fi de crear un ordre de preferència entre tothom.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. No obstant això, quan concorren en un mateix servei o unitat administrativa sol·licitants que ja han gaudit del teletreball a la convocatòria immediatament anterior amb sol·licitants que no l'han gaudit a la citada convocatòria, aquests últims tenen preferència per ser autoritzats com a persones teletreballadores amb respecte a aquelles que ja hagin gaudit del teletreball a la convocatòria immediatament anterior; per aquesta raó, les persones sol·licitants que gaudeixen d'aquesta preferència no han de ser baremades, únicament en el supòsit que sigui necessari establir un ordre de preferència entre elles.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La preferència contemplada en el paràgraf anterior no és d'aplicació quan la duració del teletreball ho és per temps igual o inferior a tres mesos.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. La valoració de les diferents sol·licituds s'efectua, quan escau, conforme al següent barem:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a) Per conciliació de la vida familiar i personal amb la laboral:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a.1. Per tenir fills o filles menors d'edat amb discapacitat reconeguda o grau i nivell de dependència declarada: 7,5 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a.2. Per tenir fills o filles menors d'edat, d'acord amb l'escala següent:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Igual o menors d'1 any: 4 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Des d'1 any fins 3 anys: 3,5 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Des de 3 anys fins 6 anys: 3 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Des de 6 anys fins 12 anys: 2,5 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Des de 12 anys fins 16 anys: 2 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a.3. Per tenir el cònjuge o la parella de fet inscrita al Registre corresponent o fills o filles majors d'edat amb discapacitat reconeguda, o grau o nivell de dependència declarada: 5 punts.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">a.4. Per tenir altre familiar a càrrec directe fins al segon grau de consanguinitat o afinitat amb discapacitat reconeguda, grau i nivell de dependència declarada, sempre que existeixi relació de convivència i no desenvolupi activitat retribuïda: 4 punts per cadascun.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">b) Per ser família monoparental: 2 punts</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">c) Per ser personal empleat públic amb una discapacitat reconeguda relacional amb la mobilitat o que afecti a aquesta mobilitat:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Si la discapacitat reconeguda és superior al 45 %: 5 punts.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">— Si la discapacitat reconeguda és entre el 33 % i el 45 %: 3 punts.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">d) Per la distància de desplaçament des de la localitat on té el seu domicili la persona sol·licitant al lloc on es troba ubicat el seu lloc de treball: 0,25 punts per cada 5 km, fins a un màxim de 2,5 punts.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Els diferents apartats del barem han d'acreditar-se en la forma que es prevegi a la resolució anual de la convocatòria.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">En cas d‘igualtat en la puntuació total entre les persones sol·licitants s'ha de desempatar, successivament, amb la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats en l'ordre que estan indicats. Si persisteix, es prefereix la persona amb més antiguitat en el lloc de treball del servei o unitat administrativa que es tracti. En últim lloc, es resol per sorteig públic.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Les referències que en aquest article es fan a fills i filles s'entenen fetes també a les persones que es trobin en règim de tutela o acolliment permanent o preadoptiu, o simple si es preveu que duri durant tot el temps del teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La desaparició de les circumstàncies objecte de baremació que han estat tingudes en compte per autoritzar el teletreball, ha de comunicar-se als serveis de Recursos Humans i Organització en el termini màxim de tres dies. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Article 23. </span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Llista d'aspirants en reserva</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Una vegada realitzades les oportunes resolucions d'autorització de teletreball, dins de cada servei o unitat administrativa, per als casos en què no s'hagin autoritzat totes les sol·licituds presentades, es constitueix ordenada per puntuació una llista d'aspirants en reserva a la qual es pot acudir per cobrir les baixes que puguin produir-se en aquest sistema de prestació del servei. L'ordre de prelació entre els i les diferents aspirants és el que resulta de l'aplicació del barem establert a l'article 22 d'aquest Reglament.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. Únicament es pot acudir a la llista d'aspirants en reserva quan la baixa és per qualsevol de les causes previstes a l'article 19.2, apartats <em>b, c, d, e</em> i <em>f</em> i a l'article 21.1, apartats <em>b, c, d</em> i <em>e</em> d'aquest Reglament.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. Dins la llista degudament ordenada per la puntuació resultant del barem establert a l'article 22 d'aquest Reglament, gaudeix de preferència qui dels aspirants pertanyi al mateix cos i especialitat o grup, categoria professional i especialitat que la persona teletreballadora de la situació que es tracta. En cas de renúncia per part d'aquest/a, es crida la pròxima persona aspirant que figura a la llista al lloc immediatament posterior.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. En els casos en què es produeix la substitució, la duració del teletreball és el que queda per complir conforme a la resolució d'autorització inicialment dictada a favor de la persona substituïda. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Disposició addicional primera. Empleades públiques en període de gestació</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Les empleades públiques en període de gestació que compleixin els requisits previstos en el present Reglament, poden presentar la seua sol·licitud en qualsevol moment i obtenir autorització per prestar el servei en règim de teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. No és d'aplicació l'establert a l'article 22 en relació al nombre d'empleades públiques que puguin trobar-se simultàniament prestant els seus serveis mitjançant la fórmula del teletreball en un mateix servei o unitat administrativa.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. A més de la resta de causes que posen fi al teletreball, en aquest cas es dona per acabada la prestació del servei de manera no presencial quan finalitza el període de gestació.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Disposició addicional segona. Víctimes de violència de gènere</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">1. Les empleades públiques que tenguin la condició de víctimes de violència de gènere i compleixin amb els requisits previstos en el present Reglament poden presentar la seua sol·licitud en qualsevol moment i obtenir autorització per prestar el servei en règim de teletreball.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">2. És d'aplicació el que disposa l'apartat 2 de la disposició addicional primera.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. A més de la resta de les causes que posen fi al teletreball, en aquest cas es dona per acabada la prestació del servei de manera no presencial quan finalitza la consideració de l'empleada pública com a víctima de violència de gènere.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Disposició final primera. Execució i desenvolupament</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">Es faculta el/la cap de Recursos Humans per dictar quantes disposicions siguin necessàries per al desenvolupament i acompliment de l'establert en el present Reglament amb consulta prèvia a la part social.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="color:black">Disposició final segona. Entrada en vigor</span></strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:white"><span style="color:black">El present Reglament entra en vigor al dia següent de la seua aprovació per l'òrgan competent.</span></span>”</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Contra el present acord, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Eivissa, &nbsp;23 de febrer de 2022</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><strong>El secretari acctal</strong></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center">Joaquim Roca mata</p> ]]