656321 51148 2021-12-17 2021-12-21 CAIB text/html 51141 120 ca ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El regidor de l'Àrea d'Hisenda , Innovació i Funció Pública per decret núm. 22686 de data 24 de novembre de 2021 ha resolt el següent: </span></p> <p><strong>PRIMER</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.- Convocar concurs oposició pel torn lliure per cobrir una plaça TÈCNIC/A CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ, vacant a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala l'Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat Ciències de la informació, grup A, subgrup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de la oferta d'ocupació pública de l'any 2018, publicada al BOIB núm. 161 de 25 de desembre de 2018.</span></p> <p><strong>SEGON.- </strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten.</span></p> <p><strong>TERCER</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).</span></p> <p><strong>QUART</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.- Les instàncies s'hauran de dirigir al Molt Honorable Senyor Batle en la forma establerta en la base tercera de les bases generals que regeixen aquesta convocatòria que varen ser publicades al BOIB núm. 129 de 21 de setembre de 2019.</span></p> <p><strong>CINQUÈ</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d'aspirants superior al de les places convocades.</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR UNA PLAÇA VACANT DE TÈCNIC/A CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (taxa addicional d'estabilització de la feina temporal) PEL TORN LLIURE, OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2018.</strong></span></p> <p><strong><span style="color:black">OBJECTE I NORMES GENERALS</span></strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició torn lliure, per a la cobertura d'una plaça TÈCNIC/A CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ, vacant a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala l'Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat Ciències de la informació, grup A, subgrup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de la oferta d'ocupació pública de l'any 2018, publicada al BOIB núm. 161 de 25 de desembre de 2018.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques</span><span style="color:#7b7b7b; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears</span><span style="color:#7b7b7b; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "</span><span style="color:black; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". </span><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.</span></p> <p><strong>REQUISITS&nbsp; DE LES PERSONES&nbsp; ASPIRANTS:</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif"> A més dels que es preveuen a les bases generals:</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">1.- Estar en possessió del títol de llicenciatura en Periodisme, Comunicació audiovisual o equivalent.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">2.- </span><span style="color:black; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell C1 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.</span></p> <p><strong>FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Els drets d'examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant la pàgina web (serveis+destacats-Emissió d'autoliquidacions). També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">El termini de presentació de les sol·licituds serà de </span><strong>vint dies naturals</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els&nbsp; successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establerts. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">c. El resguard del pagament de la taxa.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">d. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.</span></p> <p><strong>ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en el tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web. La relació de persones excloses es publicarà al </span><em>Butlletí Oficial de les Illes Balears </em><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">(BOIB).</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina </span><span style="color:black; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">web </span><span style="color:black">www.palma.cat</span><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">, i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.</span></p> <p><strong>PROCEDIMENT DE SELECCIÓ:</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif"> concurs oposició pel torn lliure.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat tots els exercicis o alguns, d'acord amb allò establert a l'article 18.2 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Participació de les persones aspirants en la convocatòria del torn lliure per taxa de reposició i en la convocatòria pel torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació&nbsp; temporal de la mateixa especialitat.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En el cas que una persona aspirant figuri a les llistes provisionals de persones aprovades corresponents a la convocatòria del torn lliure per taxa de reposició i en la convocatòria pel torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal de la mateixa especialitat si no ha optat per alguna d'elles, se la considerarà aprovada en la convocatòria de l'oferta pel torn lliure per taxa de reposició, i quedarà eliminada de la llista definitiva de persones aprovades a la convocatòria de l'oferta de la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació&nbsp; temporal.</span></p> <p><strong>QUALIFICACIONS</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">: Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d'acord amb allò establert a les presents bases específiques.</span></p> <p><strong>CALENDARI DELS EXERCICIS:</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">El primer exercici s'efectuarà el tercer trimestre 2022, la resta es determinaran pel tribunal.</span></p> <p><strong>COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR:</strong><span style="color:black; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif"> Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la de les persones suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.</span></p> <p><strong>PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ.</strong></p> <p><strong>FASE DE CONCURS</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de </span><strong>10 dies naturals</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif"> comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d'aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">L'acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:</span></p> <p><strong>Experiència professional.</strong></p> <ul> <li>Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.</li> <li>Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.</li> </ul> <p style="margin-left:40px">Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública. En aqu<span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">est apartat es valoraran els serveis prestats en l'Administració Local en qualitat de personal funcionari de carrera o interí pertanyent a la subescala tècnica d'administració especial, ocupant un lloc de treball de TAE en ciències de la informació. Així mateix es valoraran els serveis prestats en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB) en qualitat de personal funcionari de carrera o interí pertanyent al cos facultatiu superior, especialitat ciències de la informació; així com en l'Administració General de l'Estat o de qualsevol altra comunitat autònoma, en qualitat de personal funcionari de carrera o interí ocupant un lloc de TAE ciències de la informació o de la corresponent comunitat autònoma.</span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Aquest apartat serà valorat a raó de 0,10 punts per mes de serveis prestats a l'Administració Local; i 0,07 punts per mes de serveis prestats a l'Administració autonòmica o estatal, fins a un màxim de 18&nbsp; punts.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La puntuació màxima és de 20 punts.</span></p> <p><strong>Cursos de formació</strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es valorarà la formació</span><strong> </strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola&nbsp; Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels Col·legis Professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d'accés a la plaça convocada.</span></p> <ul> <li><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">L'hora d'impartició es valora amb: 0,012 punts</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,009 punts</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'hora d'assistència es valora amb: 0,004 punts</span></li> </ul> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Un crèdit equival a 10 hores de formació.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La puntuació màxima és de 9&nbsp; punts.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Formació&nbsp; que es valorarà&nbsp; a qualsevol especialitat</strong>. </span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Cursos de l'àrea jurídic-administrativa.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Cursos d'igualtat de gènere.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Cursos d'informàtica.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Cursos de prevenció de riscs laborals</span></p> <ul> <li><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">L'hora d'impartició es valora amb: 0,007 punts</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts</span></li> </ul> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La puntuació màxima és de 3 punts .</span></p> <p><strong>Titulacions acadèmiques</strong></p> <p><strong>1.Estudis que es valoren.</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial&nbsp; o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació i Formació Professional, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">1.3 Es valoraran les titulacions de nivell superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.&nbsp;</span></p> <p><strong>2. Puntuació.</strong></p> <p><strong>2.1 Estudis de Postgrau.</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">2.1.2 Per cada títol de màster universitari oficial: 2 punts.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">2.1.3 Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La puntuació màxima és de 5&nbsp; punts</span></p> <p><strong>Coneixement de llengua catalana.</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:&nbsp;</span></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.</span></li> </ul> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La puntuació màxima és de 2 punts.</span></p> <p><strong>Exercicis per oposició superats</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Per cada exercici obligatori superat&nbsp; per l'accés a la mateixa especialitat, dins els últims 14 anys anteriors a la present convocatòria: 0,33 punts.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La puntuació màxima serà d'1 punt</span><u>.</u></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Total puntuació fase de concurs: 40 punts.&nbsp;&nbsp;</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La fase de concurs suposarà un 40% de la puntuació final.</span></p> <p><strong>FASE D'OPOSICIÓ:</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La fase d'oposició suposarà un 60% de la puntuació final.</span></p> <p><strong>PRIMER&nbsp; EXERCICI:</strong></p> <p><span style="color:#231f20; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Obligatori i eliminatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, </span><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">dos temes elegits entre quatre temes designats per sorteig públic del temari específic que s'enumeren a continuació. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici, 5 per cada tema.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">En el cas que el temari específic s'incloguin temes relacionats amb el funcionament o protocols interns de l'Ajuntament de Palma seran facilitats per l'Àrea interessada a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.</span></p> <p><strong>SEGON EXERCICI:</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l'atzar d'entre els tres que proposi el tribunal, relacionat amb les funcions pròpies de la plaça. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de dues hores. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.</span></p> <p><strong>TERCER EXERCICI: </strong><span style="color:#231f20; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Obligatori i eliminatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim d'una hora un tema entre dos temes extrets a l'atzar per sorteig públic del temari de la part general.</span></p> <p><span style="color:#231f20; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es valorarà fins a un màxim de 10 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Total puntuació fase d'oposició 50 punts.</span></p> <p><strong>Borsa de persones aspirants per nomenar personal funcionari interí</strong></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Constitució de la borsa de personal interí.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Es constituirà una borsa per al nomenament de personal interí de l'especialitat de tècnic/a ciències de la informació, que estarà integrada per les persones aspirants que hagin superat, com a mínim, el primer exercici d'aquesta convocatòria i per les persones que hagin superat, com a mínim, el primer exercici de la convocatòria relativa a la mateixa especialitat de l'oferta corresponent a la taxa de reposició de l'ocupació temporal.</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:150%"><strong><span style="line-height:150%">ANNEX TEMARIS</span></strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>TEMARI PART ESPECÍFICA: </strong></span></p> <ol> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Màrqueting públic i comunicació corporativa.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'ètica en la comunicació institucional.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Canals informatius de l'Ajuntament de Palma: presencials, editats, audiovisuals i virtuals.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les estratègies de comunicació en les institucions públiques. Instruments per a una comunicació pública eficaç.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'anàlisi de les necessitats socials.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El Pla de comunicació.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Selecció de mitjans i definició de públics objectius.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Comunicació Local. Fases, eines, criteris i metodologies i mitjans.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Direcció de Comunicació als Ajuntaments: funcions i competències.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Gestió de la comunicació en noves polítiques públiques: menors, migració, gènere.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els llibres d'estil. Ús i funcions.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La imatge corporativa. El protocol institucional.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La publicitat: com a instrument comunicatiu i font de finançament dels mitjans de comunicació local.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La imatge a la informació local. La fotografia. La infografia.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La planificació de les campanyes de premsa.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El departament de premsa. Funcions.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Ús i valoració dels diferents registres periodístics en la relació amb els mitjans: nota, comunicat, butlletí, notícia, article, entrevista, reportatge.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Roda de Premsa. Preparació i Convocatòria. L'entrevista periodística. Preparació i estratègies de desenvolupament.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Ràdio local: passat i nous reptes. Anàlisi programacions. Models de gestió.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La institució local pública com a font d'informació.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Processos de participació ciutadana. La comunicació com a eina. La informació per a la dinamització de la Participació Ciutadana.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El portal de Ciutat, eina pel coneixement integral i la participació.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les Oficines Municipals d'Informació i Atenció Ciutadana. Canals presencials, telefònics i virtuals.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La informació ciutadana mitjançant els telèfons “010”.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El paper de la comunicació dins l'organització. Models, eines i objectius. La Comunicació interna. El correu electrònic: anàlisi de l'eficàcia com eina de comunicació</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La gestió comunicativa de les crisis. Relació amb els mitjans.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Avaluació de les audiències. Metodologia.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Constitució Espanyola i el Dret a la informació.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La legislació de les Illes Balears en relació amb els mitjans de comunicació.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El Consell audiovisual de les Illes Balears.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El pluralisme comunicacional. Les llibertats públiques. Funcions dels poders públics en els sistemes democràtics.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Opinió pública i estat d'opinió. Mitjans de comunicació i estat d'opinió. Líders d'opinió.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Dret a la informació. Implicacions jurídiques. Drets de rèplica i de rectificació.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Informació i drets fonamentals. Dret a l'honor, a la intimitat, a la pròpia imatge i a la privacitat de les dades personals. Principis i límits.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Drets dels informadors. Dret a investigar, a difondre i a rebre informacions i opinions.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Llibertat i responsabilitat de l'Informador. Clàusules de consciència. Secret professional i codis deontològics.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els portals de transparència: accés a la informació i publicitat activa.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El codi deontològic dels i les periodistes a les Illes Balears.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Ràdios i televisions locals: objectius i continguts.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les xarxes socials com a canal de comunicació institucional.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El paper de les TIC'S en la millora de la gestió municipal i la transparència informativa: l'administració electrònica al servei de les persones.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Webs municipals i ciutadanes. Gestió de continguts.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El paper del “Community manager”.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'adaptació dels continguts comunicatius als nous formats digitals.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El canal és el missatge: Twitter, Telegram, Whatsapp, Instagram, Facebook</span></li> </ol> <p><strong>TEMARI &nbsp;PART GENERAL:</strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 1: Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomana de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 2: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: Disposicions generals del Procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 3: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: La iniciació del Procediment: classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del Procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 4: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 5: Llei 39/2015 de Procediment administratiu comú: Identificació i signatura dels interessats en el Procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb els Administracions Públiques</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 6: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Les prerrogatives de l'Administració en els contractes administratius. La modificació dels contractes. Extinció del contracte: recepció i resolució dels contractes administratius. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 7: L'activitat administrativa de prestació de serveis. La iniciativa econòmica pública i els serveis públics. El servei públic. Concepte. La reserva de serveis en favor de les entitats locals</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 8: Especialitats del règim orgànic-funcional en els municipis de gran població. La llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma: organització del govern municipal.&nbsp; El Consell de Capitalitat. Prestacions dels serveis municipals: Formes de prestació dels serveis. El personal al servei de l'Ajuntament. La iniciativa pública municipal en l'activitat econòmica. Règim financer.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 9: El personal al servei de les entitats locals: Classes i règim jurídic. Accés a l'ocupació pública. Planificació de recursos humans. Estructuració de l'ocupació pública.&nbsp; Instruments d'ordenació dels llocs de feina. Provisió de llocs de feina i mobilitat. Situacions administratives.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 10: Els drets dels funcionaris locals. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. Els deures dels funcionaris locals. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. Els delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social dels empleats públics. El règim d'incompatibilitats: Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 11: El pressupost com instrument de planificació, com instrument de gestió i com mecanisme general de coordinació. El cicle pressupostari i les seves fases. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 12: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 13: La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 14: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Tema 15: La centralitat del ciutadà. Participació ciutadana. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. El Consell de Transparència i Bon Govern. El Portal de Transparència. La transparència i l'accés a la informació en les comunitats autònomes i entitats locals. Govern obert. Codis de bon govern.</span></p> <p><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Palma, a la data de la signatura electrònica <em>(1 de desembre de 2021)</em></span></p> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">La cap del &nbsp;Departament de Personal&nbsp;</span></strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span></strong>(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"> </span>Esperanza Vega Terrón </span></p> ]] CAIB ca CAIB 617407 ![CDATA[Departament de Personal. Servei de Selecció. Convocatòria concurs-oposició 1 plaça de tècnic/a ciències de la informació, taxa d’estabilització temporal de l’Ajuntament de Palma]]