190 2021-12-09 CAIB 655969 49400 2021-12-03 CAIB ca 49406 ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">BDNS (Codi): 598781</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Expedient: 139/2021</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">El Ple en sessió ordinària de data 30 de novembre de 2021 i de conformitat amb allò que s'ha fixat en l'article 21.1.f) i s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local va acordar:</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Primer.- </strong>Aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions per procediment de concurrència competitiva en matèria de concessió d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses locals per a l'any 2021, amb el text següent </span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Bases reguladores de la segona convocatòria d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses amb local amb atenció al públic, que desenvolupen l'activitat al municipi de Consell, que han hagut de cessar la seva activitat més de quinze dies, per la situació de crisi del coronavirus Covid-19 exercici 2021”. </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 1.- Objecte i àmbit d'aplicació </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a persones treballadores autònomes i empreses del municipi de Consell afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 2.- Bases reguladores </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2021, aprovats per acord del ple de l'ajuntament de dia 09 de febrer de 2021 (BOIB núm. 19 de 13/02/2021). </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 3.- Beneficiaris/àries i requisits </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">1.- Poden ser beneficiaris/àries de les ajudes les persones físiques, jurídiques o l'agrupació d'aquestes amb activitat mercantil, que a més compleixin amb els requisits següents: </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">a) No haver obtingut la condició de beneficiari en la convocatòria d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses amb local amb atenció al públic, que desenvolupen l'activitat al municipi de Consell, que han hagut de cessar la seva activitat més de quinze dies, per la situació de crisi del coronavirus Covid-19 exercici 2021 (BOIB núm. 80, de 17 de juny de 2021). Aquells sol·licitants els quals va ser denegada la subvenció poden ser beneficiaris en aquesta convocatòria<strong>.</strong></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">b) Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites abans de 13/03/2020. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">c) Que el domicili social i/o l'activitat principal de la persona sol·licitant estigui ubicada al terme municipal de Consell. En el cas que la persona sol·licitant sigui treballador/a autònom/a o empresari/a no obligada a la possessió del títol habilitant (o antiga llicència d'obertura) aquest requisit és que el domicili fiscal de la persona sol·licitant estigui ubicat al terme municipal de Consell. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">d) Que tingui una facturació inferior a 1.000.000,00 d'euros en l'exercici 2020.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">e) Que l'empresa o autònom/a no tengui una mitjana anual respecte a l'any 2020 de més de 15,00 treballadors/es al seu càrrec. A efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà que no té una mitjana superior a 15,00 treballadors/es al seu càrrec en el cas que en el certificat o el document acreditatiu expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social en relació a l'any 2020 consti una mitjana de treballadors/es entre 0,00 i 14,99.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">f) Que tenguin una reducció mínima d'una mitjana anual de l'activitat d'un 20% dels ingressos o facturació durant l'exercici 2020 respecte a l'exercici 2019. En el cas que l'autònom/a o microempresa no tengui activitat l'any 2019 i la seva activitat s'hagi iniciat entre el dia 01/01/2020 i el 13/03/2020, haurà de complir el requisit de presentar una reducció mínima d'un 20% dels ingressos o facturació de la mitjana dels trimestres posteriors a l'estat d'alarma de març de 2020 en els quals hagi exercit la seua activitat fins a desembre de 2020 respecte al primer trimestre del mateix any. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">g) Que no estiguin incurses en alguna de les causes de prohibició de ser beneficiàries de les subvencions establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">h) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">i) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Ajuntament de Consell, sense perjudici d'allò disposa l'article 7.8 de la convocatòria. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute i es comprovarà d'ofici per part d'aquest Ajuntament. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">j) Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, com ara una comunitat de béns, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels seus membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris/àries. En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, que serà el coordinador/a del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com beneficiària, corresponen a l'agrupació. En el cas que hi hagi sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst en l'article 69 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La presentació de la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, en aquest cas, no serà vàlida per justificar aquest requisit.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">k) En compliment de l'article 11 de la Llei autonòmica 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i els organismes i les entitats dependents d'aquestes denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">2.- Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquests, i no se subvencionarà la mateixa situació encara que la presentin dos beneficiaris/àries diferents. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">3.- Podran ser beneficiaris/àries dels ajuts, els autònoms o les empreses que l'any 2019 o 2020 hagin realitzat un canvi de titularitat, sempre que la persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques creades tengui com a soci o sòcia la persona física que realitzava l'activitat o viceversa, acreditant la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">4.- L'Ajuntament de Consell podrà comprovar, d'ofici mitjançant autorització expressa de la persona sol·licitant o mitjançant requeriment en virtut de l'article 6 de la present convocatòria, l'acreditació de la situació de la persona sol·licitant d'estar al corrent amb les seues obligacions davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) , l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i el Consell Insular de Mallorca. En el cas que, en realitzar la comprovació, existís un incompliment per part de la persona sol·licitant davant qualsevol de les esmentades administracions, es podrà esmenar aquest requisit durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajut mitjançant el pagament del deute, aportant el certificat corresponent de trobar-se al corrent de pagament amb l'administració que té l'incompliment, o haver obtingut la concessió del pagament fraccionat del deute. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 4. Crèdit pressupostari, finançament i quantia de les ajudes. </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">1.- El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 77.357,58 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2021 430 479.00 del pressupost general 2021. Aquesta convocatòria està cofinançada pel Govern de les Illes Balears (25.785,86 €), el Consell Insular de Mallorca (25.785,86 €) i l'ajuntament de Consell (25.785,86 €). </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">2.- La quantia màxima a percebre serà de 1.500,00 euros per sol·licitant. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">3.- S'afegiran 500,00 euros addicionals als beneficiaris/àries que compleixin amb els requisits de l'article 3 i amb establiments que realitzin activitats de serveis culturals, gimnasos, restauració o allotjament hoteler, agroturismes o hotels rurals, i queden exclosos d'aquesta quantitat addicional les estades turístiques en habitatges, anteriorment anomenades cases vacacionals, i regulades pel capítol IV de la Llei autonòmica 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears. L'import s'afegirà al càlcul de l'ajuda de cada sol·licitud i en el cas que les quantitats s'hagin de prorratejar, la quantitat serà afegida abans del prorrateig. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">4.- S'afegiran 1.000,00 euros addicionals als beneficiaris/àries que compleixin amb els requisits de l'article 3 i desenvolupen la seva activitat íntegrament o parcialment en dos o més locals subjectes a la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems i no destinades a habitatge. Serà necessari que el beneficiari sigui subjecte passiu del pagament de la taxa i que estiguin donats d'alta al padró fiscal de cobrament de la taxa abans de 13/03/2020. L'import s'afegirà al càlcul de l'ajuda de cada sol·licitud i en el cas que les quantitats s'hagin de prorratejar, la quantitat serà afegida abans del prorrateig. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">5.- Si les sol·licituds vàlides que tendrien teòricament dret a rebre la subvenció superassin la suma total del crèdit consignat a l'aplicació pressupostària dels ajuts, la comissió avaluadora formularà una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">6.- En el cas que amb la partida pressupostària de la convocatòria aportada per l'Ajuntament de Consell es cobreixin totes les sol·licituds que compleixen amb els requisits de les ajudes amb els seus imports màxims i existeixi un sobrant, l'Ajuntament podrà proposar un increment proporcional de l'import màxim de cada ajuda completa (incloent la quantitat addicional, en el seu cas) de cada línia d'ajudes, amb un import màxim de 3.500,00 euros per subvenció concedida incloent l'increment esmentat. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">7.- En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podrà incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes retroactius, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 5. Termini i forma presentació de les sol·licituds. </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">1.- El termini per a la presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">2.- Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, està disponible a la pàgina web de l'ajuntament de Consell (www.ajconsell.net) </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">3.- La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">4.- S'ha de presentar una sol·licitud per empresa i activitat econòmica afectada, independentment que es disposi d'un o més establiments o locals per a l'exercici de les activitats.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">5.- Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit segons el model normalitzat de sol·licitud que s'adjunta com a annex I. Han d'anar adreçades a la batlia i acompanyades de la documentació indicada en l'article 6. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds es poden presentar de forma telemàtica a la seu electrònica de l'ajuntament de Consell (https://ajconsell.sedelectronica.es/). Les sol·licituds també es poden presentar de forma presencial al Registre General de l'ajuntament de Consell, o bé utilitzant qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 6. Sol·licitud i documentació necessària </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Per poder participar en la convocatòria les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació de caràcter obligatori: </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">1.- Annex 1: Sol·licitud de subvenció, completa, degudament emplenada i signada. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">2.- Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant: </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia del seu DNI/NIE. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">b. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. La persona representant aportarà còpia del seu DNI/NIE. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">c. En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, com per exemple una comunitat de béns, s'aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la persona representant o apoderada única de l'agrupació nomenada per aquesta i la fotocòpia del DNI/NIE de la persona representant o apoderada.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">El document acreditatiu de la persona representant o apoderada única consistirà en la presentació d'un document signat per tots els participants en l'agrupació de persones físiques o jurídiques identificant: raó social, NIF de l'agrupació, nom i cognoms, DNI/NIE de tots els membres i el percentatge de participació. Així mateix, en el mateix document l'agrupació nomenarà un dels seus membres com a "persona representant única i apoderada per complir amb les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació, per tal de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió de subvencions a autònoms i empreses del municipi de Consell afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19". La presentació de la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si és el cas, no serà vàlida per justificar la presentació de la documentació requerida en aquest subapartat. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">3.- Certificat mitjà de plantilla emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o un altre document acreditatiu emès per aquesta, en el qual consti la mitjana de treballadors/es durant l'any 2020. En el cas que no tenguin treballadors/es al seu càrrec, certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació o altre document acreditatiu emès per aquesta. La data del certificat o document ha d'estar actualitzada a data posterior al dia 01/01/2021.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">4.- Per acreditar la reducció mínima d'un 20% en els ingressos o facturació de l'any 2020 respecte a l'any 2019 es realitzarà mitjançant UNA de les formes següents:</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Presentació de la liquidació anual d'IVA (model 390 o el model anual que correspongui de l'esmentat impost) dels exercicis 2019 i 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Presentació de les liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model trimestral que correspongui de l'esmentat impost) presentades durant tot l'exercici 2019 i 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Presentació de les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l' exercici 2019 i 2020.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Presentació de la liquidació anual de l'Impost de Societats dels exercicis 2019 i 2020.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">En el cas de les comunitats de béns que no estiguin obligades a realitzar liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model que correspongui de l'esmentat impost), presentaran les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'any 2019 i 2020 de tots els seus comuners. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Aquells treballadors/es autònoms/es que es trobin en règim d'estimació objectiva, també conegut per sistema de mòduls, vist que no estan obligats a portar llibres que acreditin el volum d'activitat, hauran de presentar la documentació següent: </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Annex 2. Declaració responsable per a treballadors/es autònoms/es en règim d'estimació objectiva (mòduls), degudament emplenada i signada. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Fotocòpia d'una liquidació trimestral d'IRPF (model 131) de l'exercici 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">5.- En el cas que l'autònom/a o microempresa no tengui activitat l'any 2019 i la seva activitat s'hagi iniciat entre el dia 01/01/2020 i el 13/03/2020, l'acreditació d'una reducció mínima d'un 20% dels ingressos o facturació de la mitjana dels trimestres posteriors a l'estat d'alarma de març de 2020 en què hagi exercit la seva activitat fins a desembre de 2020 respecte al primer trimestre del mateix any es realitzarà mitjançant UNA de les formes següents: </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Presentació de les liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model trimestral que correspongui de l'esmentat impost) presentades durant tot l'exercici 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Presentació de les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'exercici 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">En el cas de les comunitats de béns que no estiguin obligades a realitzar liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model que correspongui de l'esmentat impost) presentaran les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'any 2020 de tots els seus comuners. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Aquells treballadors/es autònoms/es que es trobin en règim d'estimació objectiva, també conegut per sistema de mòduls, pel fet que no estan obligats a portar llibres que acreditin el volum d'activitat, hauran de presentar la documentació següent: </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Annex 2. Declaració responsable per a treballadors/es autònoms/es en règim d'estimació objectiva (mòduls), degudament emplenada i signada. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Fotocòpia d'una liquidació trimestrals d'IRPF (model 131) de l'exercici 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">6.- Certificat o altre document acreditatiu de les dades bancàries de la persona sol·licitant emès per l'entitat bancària. En l'esmentat document haurà d'aparèixer el NIF/DNI/NIE i el nom, cognoms i la raó social de la persona sol·licitant de l'ajuda. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">7.- Certificat de situació censal d'activitats econòmiques a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. El certificat ha d'estar actualitzat a data posterior al dia 01/01/2021. En el cas de que es donà de baixa durant 2020 per motiu de l'estat d'alarma, aportar també el mateix certificat corresponent a l'exercici fiscal 2020. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">8.- Certificats d'estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i la Seguretat Social. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">9.- En el cas que el sol·licitant sigui una persona física, presentació de fotocopia de l'informe de vida laboral, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, actualitzat amb data posterior al dia 01/01/2021. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">10.- En el cas que sigui una persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques, com una comunitat de béns, una declaració fiscal trimestral o anual presentada davant l'administració pertinent, aportada en referència a l'any 2020 (declaracions IVA, IRPF o/i la que sigui procedent segons la seva situació). </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">11.- En el cas que hi hagi un canvi de titularitat durant l'exercici 2019 o 2020, acreditarà la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">12.- En el cas de desenvolupar la seva activitat íntegrament o parcialment en dos o més locals, còpia dels rebuts de la quota de 2019 de la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems de cada local. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">13.- En el cas de les persones sol·licitants que varen presentar sol·licitud en la primera conv</span><span style="color:#000000">ocatòria d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses amb local amb atenció al públic, que desenvolupen l'activitat al municipi de Consell, que han hagut de cessar la seva activitat més de quinze dies, per la situació de crisi del coronavirus Covid-19 exercici 2021 (BOIB núm. 80, de 17 de juny de 2021) i no van o</span><span style="color:#000000">btenir condició de beneficiari només hauran de presentar la següent documentació: </span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">a) Annex 1: Sol·licitud de subvenció, completa, degudament emplenada i signada. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">b) Certificats d'estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i la Seguretat Social, actualitzats. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">c) Qualsevol altre documentació obligatòria de les indicades en aquest article que no presentà en aquella convocatòria i que fou motiu de denegació de la subvenció. Així mateix podran presentar qualsevol altre documentació que considerin oportú que pugui millorar aquesta sol·licitud respecte la que presentà en l'anterior convocatòria. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">L'Ajuntament de Consell podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut dins els criteris d'avaluació establerts. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 7.- Procediment, resolució i pagament de les subvencions. </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de la concurrència no competitiva. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">2.- Una comissió avaluadora serà l'òrgan per a la instrucció de la subvenció. Una vegada comprovada la documentació presentada i que figura en l'expedient, i l'informe de la comissió avaluadora, aquest ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant publicació en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació i, si escau, en la pàgina web municipal (www.ajconsell.net) amb un termini de 10 dies hàbils des de la publicació en el tauler d'anuncis per a formular al·legacions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">3.- La Junta de Govern Local serà l'òrgan per a la resolució de la subvenció. La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la comissió avaluadora en el termini màxim de 6 mesos, una vegada acabat el corresponent termini de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 de Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">4.- La proposta de resolució provisional i definitiva no crea cap dret a favor del beneficiari davant l'ajuntament de Consell, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió. Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es pot al·legar com a precedents. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">5.- En aquesta convocatòria no està prevista la reformulació de les sol·licituds presentades. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">6.- S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i la pàgina web de l'Ajuntament (www.ajconsell.net). </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">7.- El pagament de la subvenció s'efectuarà un cop s'hagi resolt la concessió de la subvenció i estigui publicada la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">8.- En cas que la persona beneficiària tengui deutes pendents amb la hisenda municipal, l'Ajuntament pot saldar prèviament d'ofici els deutes pendents de cobrament, per compensació amb el total o amb part de la subvenció reconeguda. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 8.- Justificació de les ajudes </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Pel fet de concedir-se aquestes subvencions a causa d'una determinada situació en el perceptor/a no es requerirà altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació prèviament a la concessió, sens perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència, tal com s'estableix en l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 9.- Termini per a la correcció d'errors </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Si la sol·licitud no estigués degudament emplenada o no s'acompanyés la documentació sol·licitada en aquestes bases, l'ajuntament de Consell requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà a la notificació, indicant-li que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud prèvia resolució, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">En el cas que la documentació a esmenar sigui per justificar la quantitat addicional de l'article 4.4 i no es presenti o sigui insuficient per justificar l'import addicional, no s'afegirà aquesta a la subvenció de la línia a què opti la persona sol·licitant, no excloent-la de la línia de l'ajut que correspongui. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 10.- Compatibilitats </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">Aquesta ajuda no és compatible amb les ajudes de la primera convocatòria d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses amb local amb atenció al públic, que desenvolupen l'activitat al municipi de Consell, que han hagut de cessar la seva activitat més de quinze dies, per la situació de crisi del coronavirus Covid-19 exercici 2021 (BOIB núm. 80, de 17 de juny de 2021) . </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que l'import no sigui, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de l'activitat.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">A aquests efectes, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, referent a les obligacions dels beneficiaris/àries, el beneficiari/ària haurà de comunicar a l'ajuntament de Consell l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin l'activitat subvencionada i qualsevol altra modificació de la mateixa naturalesa que afecti el pressupost de l'activitat presentada i aprovada </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 11.- Composició i funcions de la comissió avaluadora </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents: </span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">- President/a: El Batle. Substituta: Regidora delegada de Promoció Econòmica.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">- Secretari-vocal: Secretari-Interventor. Substituta: Administratiu de l'Àrea Econòmica.</span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">- Vocal: Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local. Substitut/a: Tresorera.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Són funcions de la comissió avaluadora, que serà paritària si és tècnicament viable: </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">a. Estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts. En el cas que les persones sol·licitants identifiquin a l'annex que es troben en una línia, però la documentació presentada les situa en una altra línia, la comissió podrà reubicar la sol·licitud en la línia que correspongui. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">b. Emetre les propostes de resolució. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">c. Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquesta convocatòria.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 12.- Obligacions del beneficiari/ària </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Són obligacions dels beneficiaris/àries: </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">b) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions i, en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho haguessin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer que preveu l'article 14 de la Llei general de subvencions.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">c) Complir la resta d'obligacions que detalla l'article 14 de la Llei General de Subvencions.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">d) Conèixer i acceptar íntegrament la convocatòria; i saber que, en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'l pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció per considerar-se una infracció molt greu segons l'article 58.a de la Llei 38/2007, de 17 de novembre, general de subvencions, i són les sancions a aquesta infracció les tipificades en el títol IV de la mateixa llei. Així mateix, si és el cas, els fets es poden posar en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 13.- Revocació i reintegrament </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Correspon la revocació de l'ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari/ària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats indegudament rebudes.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajut concedit i, si s'escau, l'exigència dels interessos de demora, en els casos següents: </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">1. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin els requisits necessaris per obtenir la condició de beneficiari, incloent la falsificació o ocultació en les dades aportades que hagin motivat l'atorgament de la subvenció.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">2. No comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Concretament, els supòsits de revocació i reintegrament de la subvenció estan regulats en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, els articles 91 a 93 de Reial decret 887/2006, per qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius establerts en la legislació estatal bàsica, sens perjudici del que estableixen els articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, l'article 84 de Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 14.- Infraccions i sancions. </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">L'incompliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol V de Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, el títol IV de Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 15.- Recursos </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant la Batlia de l'ajuntament de Consell en el termini d'UN MES, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Article 16.- Publicitat </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">La present convocatòria es publicarà al web de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i el seu extracte es publicarà, a través de la BDNS, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i entrarà en vigor endemà de ser publicat l'extracte de la convocatòria. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000"><strong>Segon.- </strong>Aprovar la segona convocatòria de la concessió de subvencions per procediment de concurrència competitiva en matèria de concessió d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses locals per a l'any 2021. </span></span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Consell, en data de la signatura electrònica<em> (3 de desembre de 2021)</em></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">El batle</span></span></strong></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#000000">Andreu Isern Pol</span></span></p> ]] ca 595726 text/html ![CDATA[Convocatòria de subvencions per a empreses amb local amb atenció al públic, que desenvolupen l'activitat en el municipi de Consell, que han hagut de cessar la seva activitat més de quinze dies, per la situació de crisi sanitària del COVID19, segona convocatòria]] CAIB