CAIB text/html 537625 ca 2021-11-09 ca 45075 ![CDATA[Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, de 4 de novembre de 2021, per la qual s’aproven les instruccions per avaluar l’aprenentatge dels alumnes dels ensenyaments d’idiomes de règim especial a les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears]] 45078 ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:white"><span style="line-height:115%"><strong><span style="line-height:115%"><span style="color:black">Antecedents</span></span></strong></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">1. El Reial decret 1/2019, d'11 de gener, estableix els principis bàsics comuns d'avaluació aplicables a les proves de certificació oficial dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1 i Avançat C2 dels ensenyaments de règim especial. Aquest Reial decret dóna un nou desplegament reglamentari a l'article 61.1 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i cerca assegurar, a tot l'Estat, incorporant estàndards internacionals, la qualitat de les proves conduents a l'obtenció dels certificats dels ensenyaments d'idiomes de règim especial dels nivells intermedi B1, intermedi B2, avançat C1 i avançat C2, mitjançant l'establiment d'uns principis bàsics comuns en l'avaluació de certificat d'aquests nivells.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">2. Dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Decret 34/2019, de 10 de maig (BOIB, núm. 66, de 16 de maig), pel qual s'estableixen l'ordenació, l'organització i el currículum dels nivells bàsic, intermedi i avançat dels ensenyaments d'idiomes de règim especial impartits a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina al seu capítol V les característiques de l'avaluació i certificació en aquests ensenyaments i els documents d'avaluació.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">3.&nbsp; Per abordar la crisi provocada per la COVID-19 s'elaboraren pel curs 2019-2020 unes instruccions de caràcter excepcional que es varen prorrogar al llarg del curs 2020-2021. Aquestes instruccions establiren tota una sèrie de modificacions que responien al nou escenari i donaven cabuda al tractament de la mediació, els criteris de certificació i promoció i els criteris d'avaluació dels cursos d'avaluació continuada</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">4. A les Instruccions bàsiques per al curs 2021-22, en relació amb l'avaluació i la promoció, del Servei d'Ensenyaments de Règim Especial, de 27 de &nbsp;juliol de 2021, es determinen els criteris d'avaluació i promoció dels alumnes de les EOI de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que es complementen i actualitzen amb el contingut d'aquesta resolució.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>Fonaments de dret</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:black">1. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), en la seva redacció actual, donada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">2. Reial decret 1041/2017, de 22 de desembre, (BOE núm. 311, de 23 desembre), pel qual es fixen les exigències mínimes del nivell bàsic a efectes de certificació, s'estableix el currículum bàsic dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1, i Avançat C2, dels Ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i s'estableixen les equivalències entre els ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades en diversos plans d'estudis i les d'aquest reial decret.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">3. Reial decret 1/2019, d'11 de gener, (BOE núm. 11, de 12 de gener), estableix els principis bàsics comuns d'avaluació aplicables a les proves de certificació oficial dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1 i Avançat C2 dels ensenyaments d'idiomes de règim especial.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">4. Decret 34/2019, de 10 de maig (BOIB,núm. 66, de 16 de maig), pel qual s'estableixen l'ordenació, l'organització i el currículum dels nivells bàsic, intermedi i avançat dels ensenyaments d'idiomes de règim especial impartits a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">5. Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, de 19 de novembre de 2020, per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per al curs 2020-21 (BOIB núm. 199, de 24/11/2020).</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Per tot això, i a l'empara de l'article 16.c de la Llei 3/2003, de 26 de marc, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent </span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>RESOLUCIÓ</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>Primer</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Aprovar les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes a l'annex 1 d'aquesta Resolució.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>Segon</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.</span></span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Palma, 4 de novembre de 2021</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong><span style="line-height:115%">El director general de Planificació, Ordenació i Centres</span></strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Antonio Morante Milla</span></span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>ANNEX 1</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>Instruccions</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>1. Característiques de l'avaluació</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:black">L'avaluació dels aprenentatges dels alumnes ha de tenir com a referència les competències pròpies dels nivells d'ensenyament establerts, així com els objectius generals i els específics per a cada activitat de llengua, comuns a tots els idiomes, fixats en el currículum per a cada nivell i concretats per cursos en les respectives programacions didàctiques, segons s'estableix a l'article 11.1 del capítol V del </span>Decret 34/2019<span style="color:black">, de 10 de maig.<strong> </strong>En aquest mateix apartat, es determina que l'avaluació ha de ser contínua, </span>sistemàtica, formativa i personalitzada<span style="color:black">, i ha d'incloure l'avaluació de diagnòstic, la de seguiment i la final d'aprofitament, que ha de demostrar la consecució dels objectius establerts en la programació didàctica corresponent. Així mateix, els alumnes han d'estar informats del seu progrés al llarg del curs.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:normal"><strong>2. Avaluació inicial</strong> </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Es durà a terme a l 'inici de curs a l'objecte d'identificar el nivell de competència de l'alumnat, les seves capacitats i maneres d'aprenentatge. Com a conseqüència del resultat d'aquesta avaluació inicial, s'hauran d'adequar les programacions didàctiques a les característiques dels alumnes i s'adoptaran les mesures pertinents de suport per als alumnes que les necessitin. Aquesta avaluació ha de tenir caràcter informatiu i orientador, i no comportarà cap qualificació. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:normal"><strong>3. Avaluació de progrés o de seguiment</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Aquesta avaluació és continuada, té un caràcter formatiu i consisteix a valorar l'aprenentatge de l'alumne a partir del seguiment del seu treball al llarg del curs i del progrés del seu aprenentatge, mitjançant la recollida sistemàtica d'informació per part del professor. Ha de servir per comprovar el grau d'assoliment dels objectius establerts, i detectar les dificultats d'aprenentatge de cada alumne, per poder-hi intervenir i ajudar-lo en la millora del seu procés d'aprenentatge<span style="background-color:white">.</span> Ha de servir també per realitzar, si cal, les adaptacions o reajustaments pertinents en les programacions didàctiques. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">L'avaluació de progrés de l'alumnat requereix la seva assistència i participació a classe, així com la realització de les activitats programades, tant a les sessions presencials com a les virtuals, dins l'aula amb caràcter puntual o a casa.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">S'han d'avaluar les següents activitats de llengua:</span></span></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#1d1b11">Comprensió de textos orals </span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#1d1b11">Comprensió de textos escrits</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#1d1b11">Producció i coproducció de textos orals</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#1d1b11">Producció i coproducció de textos escrits</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#1d1b11">Mediació </span></span></li> </ul> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:white"><strong>4. Avaluació d'aprofitament i de domini</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Amb l'avaluació d'aprofitament s'ha de comprovar el grau de consecució dels objectius assolits per l'alumnat en acabar el període lectiu del primer, o, en el seu cas, del segon curs de cada nivell.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">En els cursos A1, B2.1, i C1.1 , (i A2.1, i B1.1, en el cas dels idiomes àrab, rus, japonès i xinès), l'avaluació de progrés podrà tenir la consideració d'avaluació d'aprofitament, sense que sigui necessari realitzar una prova final específica, sempre que es compleixin els requisits establerts per a la superació del curs per avaluació contínua.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En els cursos A2 (A2.2 per a àrab, rus, xinès i japonès), B1, (B1.2 per a àrab, rus i xinès), B2.2 (B2 per a català i espanyol como llengua estrangera), C1.2 (C1 per a català i espanyol como llengua estrangera), i C2, conduents a certificació, és necessari realitzar una<span style="color:black"> avaluació de domini que verifiqui la superació de les exigències acadèmiques del nivell. Es du a terme mitjançant la prova de competència general o prova de certificació de nivell, d'acord amb l'establert en el RD 1/2019, d'11 de gener.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">La prova de certificació de nivell dels diferents idiomes impartits a l'EOI és única i comuna per a tots els centres que la realitzin, i està adreçada als alumnes de la modalitat presencial i semipresencial matriculats en l'últim o únic curs de cada nivell, així com als alumnes de la modalitat lliure i als de la modalitat a distància.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>5. Promoció i Certificació</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:normal"><strong>5.1. Cursos d'avaluació contínua: A1, A2.1, B1.1, B2.1 i C1.1 </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">L'alumnat que hagi assistit a un 70% de les classes i superat cadascuna de les activitats de llengua avaluades amb el 50% de la puntuació o més, superarà el curs i promocionarà al curs següent. En cas de no haver assistit a un 70% de les classes o no haver superat el curs per avaluació contínua, l'alumnat pot presentar-se a l'examen final de juny i/o al de setembre i examinar-se d'aquelles parts no superades per avaluació contínua amb una nota igual o superior a 5.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Amb caràcter general, a més de l'avaluació inicial, s'estableixen com a mínim &nbsp;dos períodes d'avaluació al llarg del curs, que determinaran el progrés de l'alumne en el seu aprenentatge. Cada una de les Escoles Oficials d' Idiomes en determinarà el nombre i la seva durada. Les activitats d'avaluació durant cada període seran diverses (proves escrites i orals, presentacions, projectes, exercicis, lectures, produccions escrites, etc.), i s'ha d'informar l'alumne de manera explícita, qualitativa i quantitativament, dels resultats obtinguts. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">El professorat ha de informar també la prefectura d'estudis dels resultats de les diferents avaluacions del seu alumnat un cop acabats els períodes d'avaluació determinats a la concreció curricular de cada centre.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">El pes de cada avaluació ha de ser proporcional als aprenentatges que corresponen als objectius i competències treballades durant cada període i ha de quedar recollit de forma explícita i raonada a la documentació del centre. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:normal"><strong>5.2 Cursos conduents a certificació: A2, B1, B2.2 (B2), C1.2 (C1) i C2</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per obtenir la certificació oficial a cadascun dels nivells bàsic, intermedi i avançat dels idiomes impartits a les escoles oficials d'idiomes, és necessari superar la prova unificada de competència general, convocada anualment per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, i que ha de ser administrada per les EOI en dues convocatòries. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:105%"><span style="color:#1d1b11">La prova de certificació consta de 5 parts amb una ponderació del 20% cadascuna.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:105%"><span style="color:#1d1b11">Les activitats de llengua avaluades són: </span></span></span></p> <ul> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:105%"><span style="color:#1d1b11">Comprensió de textos orals </span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:105%"><span style="color:#1d1b11">Comprensió de textos escrits</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:105%"><span style="color:#1d1b11">Producció i coproducció de textos orals</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:105%"><span style="color:#1d1b11">Producció i coproducció de textos escrits</span></span></span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:normal"><span style="color:#1d1b11">Mediació </span></span></span></li> </ul> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:white"><span style="color:black">Els candidats a certificació poden realitzar totes i cadascuna de les parts de què consta la prova de certificació, sense que la superació de qualsevol d'elles sigui requisit indispensable per poder realitzar les altres.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:black">Per superar la prova de certificació cal obtenir un mínim del 50% de la puntuació de cadascuna de les cinc parts i un mínim del 65% de la mitjana d'aquestes.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:white"><span style="line-height:115%"><span style="line-height:115%"><span style="color:#231f20">A la convocatòria extraordinària l'alumne està exempt de realitzar les parts superades amb un 50% o més </span>(nota <span style="color:#222222">≥ 5) </span><span style="color:#231f20">en la convocatòria ordinària, i</span><span style="color:black"> es conservarà la puntuació obtinguda en aquestes per al càlcul de la qualificació final.</span></span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">No obstant això, l'alumne que hagi superat totes les parts amb un 50% o més de la nota però no arribi a un 65% o més de la mitjana de totes les parts, podrà presentar-se de nou a la convocatòria extraordinària de les parts que vulgui. Per fer la mitjana aritmètica de la nota final, prevaldrà en aquest cas la nota obtinguda a la convocatòria extraordinària.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">L'alumne que ja hagi obtingut un 65% global a la convocatòria ordinària, i per tant té dret al certificat de nivell, no es podrà tornar a presentar a la convocatòria extraordinària. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">L'alumne que no hagi obtingut un mínim del 65% (nota <span style="color:#222222">≥ 6,5) </span>de la puntuació total i un mínim del 50% (nota <span style="color:#222222">≥ 5) </span>de la puntuació de cadascuna de les cinc parts, rebrà la qualificació final de NO APTE i no certificarà. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="color:#231f20">No obstant això, en cas que tingués totes les parts superades amb un mínim del 50% </span>(nota <span style="color:#222222">≥ 5) </span><span style="color:#231f20">podrà repetir el mateix curs o promocionar al curs següent, </span>sense certificar. </span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Per obtenir el certificat, podrà examinar-se, si així ho desitja, en la modalitat lliure de la prova de certificació. <span style="color:#231f20">Podrà </span>també presentar-se a la prova de certificació d'un nivell superior sense haver obtingut l'anterior.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><strong>5.3. Actes de qualificació i expedient acadèmic</strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">La qualificació de cadascuna de les activitats de llengua <span style="color:black">(comprensió de textos orals, comprensió de textos escrits, producció i coproducció de textos orals, i mediació), s'ha de consignar en termes numèrics, utilitzant l'escala de 0 a 10, i considerant positives les qualificacions iguals o superiors a 5 i negatives les inferiors a 5.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="line-height:115%">La qualificació final s'ha d'expressar en els termes d'apte i no apte. A la qualificació d'apte s'hi ha d'afegir la qualificació numèrica final, expressada del 5 al 10 amb una xifra decimal. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="background-color:white"><span style="line-height:115%"><span style="color:black">En el cas d'aquells candidats que no realitzin alguna o algunes de les parts de què consta la prova de certificació, i d'acord amb l'article 7 del Reial decret 1/2019, d'11 de gener, la qualificació atorgada s'expressarà en termes de “no presentat”. La qualificació final de la prova en el seu conjunt serà, en aquest casos, de ”no apte”.&nbsp; </span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%"><span style="line-height:115%">Els candidats que no es presentin a cap de les parts de la prova obtindran la qualificació de “no presentat”.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">A l'acta s'ha de reflectir si l'alumne certifica o no. Si no ha obtingut una nota global de 6,5 punts o superior, s'ha d'assenyalar quines activitats de llengua estan superades.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">Pel que fa a les certificacions acadèmiques d'activitats de llengua superades que el RD 1/2019 preveu es poden expedir a l'alumne que el sol·liciti, s'ha de fer constar que no equivalen a un certificat de nivell.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:normal"><strong>6. Promoció de l'alumnat lliure que vulgui accedir a la modalitat presencial o semipresencial </strong></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:115%">A l'alumnat de la modalitat lliure que s'hagi presentat a la prova de certificació de nivell i no hagi obtingut el 65% o més de la nota global, però hagi superat totes les parts amb un 50% o més de la nota, l'acreditació d'aquesta situació es podrà tenir en compte per accedir directament al nivell següent al que s'hagi examinat, en les mateixes condicions que els alumnes oficials de la modalitat presencial i semipresencial.</span></span></p> ]] 330 2021-11-11 CAIB 655118 CAIB