196872 CAIB text/html 2021-10-26 CAIB ca CAIB ca 2021-10-25 654545 2021-10-26 ca 502740 ![CDATA[Resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge de 22 d’octubre de 2021, per la qual s’aprova la convocatòria d'ajudes per al sector del transport públic per carretera de viatgers i mercaderies per pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'han produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19, amb l’objectiu de mantenir la seva activitat]] 42477 42512 CAIB ca CAIB 210 CAIB ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">A la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, on el turisme és quasi l'únic motor econòmic, la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la COVID-19 ha tengut una incidència devastadora en el sector del transport, tant de viatgers com de mercaderies. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les mesures sanitàries preses han tengut un greu impacte en l'àmbit dels transports, per la baixada de la demanda de mobilitat, causada tant per les restriccions imposades a la població resident com per la manca de demanda turística. En determinats sectors, com el del transport discrecional, això ha suposat en molts casos haver de mantenir les empreses absolutament paralitzades.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si bé les mesures preses en diversos àmbits, com l'establiment dels ERTO o les moratòries de pagament de leasings o d'altres préstecs, han resultat decisives per a poder sostenir la situació, la manca d'activitat i la incertesa sobre la reactivació econòmica comença a provocar dificultats greus a moltes empreses i treballadors autònoms. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Des de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge es va dur endavant una primera convocatòria de subvencions, publicada en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em> núm. 201 de 28 de novembre de 2020, destinades a cobrir els costos d'adopció de les mesures sanitàries per a petites i mitjanes empreses i autònoms, amb la finalitat de disminuir el risc de contagi dels seus treballadors o clients, mesures que, a més a més, venien obligades a adoptar. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Però la realitat és que moltes empreses han estat sense activitat, per la qual cosa no han requerit aquesta ajuda, i es fa necessari que rebin altres ajuts per a poder continuar amb la seva activitat econòmica, que resulta imprescindible tant per a l'economia d'aquesta comunitat autònoma com per garantir l'ocupació dels seus treballadors.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El procediment de concessió d'ajudes referides en aquesta resolució es tramitarà d'acord amb que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 29 de juliol de 2021, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria de transport públic per carretera de viatgers i mercaderies (<em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em> núm. 103 de 3 d'agost de 2021). </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En virtut de tot l'exposat, i d'acord amb les competències atribuïdes al conseller de Mobilitat i Habitatge pel Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, dict la següent</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>RESOLUCIÓ</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Primer</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Objecte</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'objecte d'aquesta resolució és aprovar la convocatòria de subvencions per a les persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport públic de viatgers o de mercaderies residenciades a les Illes Balears, per pal·liar l'impacte econòmic ocasionat en el sector a conseqüència de l'alerta sanitària derivada de la COVID-19, amb l'objectiu de mantenir la seva activitat de transport.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Segon</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Bases reguladores</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Els ajuts concedits com a conseqüència de l'aprovació d'aquesta convocatòria es regeixen per les bases contingudes en l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 29 de juliol de 2021, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria de transport públic per carretera de viatgers i mercaderies (<em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em> núm. 103 de 3 d'agost de 2021).</span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Tercer</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Beneficiaris</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes les persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport públic de viatgers i mercaderies residenciades a les Illes Balears, i que hagin reduït la seva facturació, com a conseqüència de la crisi sanitària de la COVID-19, en el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020, en relació amb el mateix període de l'any 2019, en els següents percentatges:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- En les empreses titulars d'autoritzacions de transport discrecional de viatgers de la classe VD i VTC, almenys un 75%.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- En les empreses titulars d'autoritzacions de transport de mercaderies (MDL i MDP), almenys un 30%.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- En les empreses titulars d'autoritzacions de transport discrecional de viatgers VT, almenys un 75%.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Les empreses titulars d'autoritzacions VT únicament podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes si no han estat beneficiàries de la subvenció atorgada mitjançant l'Ordre del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 10 de juliol de 2020, per la qual s'aproven les bases i la convocatòria extraordinària d'ajuts per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Quart</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Selecció de beneficiaris</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La selecció dels beneficiaris de les ajudes s'ha de fer mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">En conseqüència, s'han de seleccionar totes les persones físiques i jurídiques titulars d'autoritzacions de transport públic de viatgers i mercaderies residenciades en l'àmbit territorial de les Illes Balears que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin la documentació adient a la sol·licitud.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les subvencions s'atorguen fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari, per ordre d'entrada de registre amb la documentació completa, o d'esmena de deficiències.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Cinquè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Quantia dels ajuts</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Per a les empreses amb autorització de transport discrecional de viatgers de la classe VD i VTC, l'ajuda total és d'1.650.000 €, que es distribuirà per vehicle amb autorització VD o VTC, fins un màxim de 300.000 € per beneficiari, tenint en compte l'antiguitat i places del vehicle, de la següent manera:</span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Places&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Antiguitat</span></strong></p> <table border="1" cellspacing="0" class="MsoTableGrid" style="width:680px"> <tbody> <tr> <td> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">&nbsp;</span></strong></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Fins a 5 anys </span></strong></p> </td> <td style="width:134px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Entre 6 i 10 anys </span></strong></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Entre 11 i 15 anys </span></strong></p> </td> <td> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Més de 16 anys </span></strong></p> </td> </tr> <tr> <td> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Menys de 10 </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.000 € </span></p> </td> <td style="width:134px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">800 € </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">600 € </span></p> </td> <td> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">400 €</span></p> </td> </tr> <tr> <td> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Entre 10 i 25 </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.200 € </span></p> </td> <td style="width:134px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.000 € </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">800 € </span></p> </td> <td> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">600 €</span></p> </td> </tr> <tr> <td> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Entre 26 i 39 </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.400 € </span></p> </td> <td style="width:134px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.200 € </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.000 € </span></p> </td> <td> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">800 €</span></p> </td> </tr> <tr> <td> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Entre 40 i 57 </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.600 € </span></p> </td> <td style="width:134px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.400 € </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.200 € </span></p> </td> <td> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.000 € </span></p> </td> </tr> <tr> <td> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">Més de 57 </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.800 € </span></p> </td> <td style="width:134px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.600 € </span></p> </td> <td style="width:141px"> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.400 € </span></p> </td> <td> <p style="text-align:right"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px">1.200 €</span></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per calcular l'antiguitat dels vehicles es tendrà en compte l'existent a data 31&nbsp;d'agost de 2020.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Per a les empreses amb autorització de transport de mercaderies, l'ajuda total és de 450.000 €, que es distribuirà amb 800 € per vehicle amb autorització per a vehicles pesats (MDP) i 600 € per vehicle amb autorització per a vehicles lleugers (MDL), fins un màxim de 50.000 € per beneficiari.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. Per a les empreses amb autorització de transport discrecional de viatgers VT,&nbsp;l'ajuda total és de 650.000 €, que es distribuirà per parts iguals per autorització&nbsp;VT, amb un màxim de 2.000 € per beneficiari.</span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Sisè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Import i partida pressupostària</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Aquesta convocatòria té assignat un import màxim de 2.750.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària <span style="color:black">25201/413G01/47000/00, i amb la distribució que s'indica a continuació:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Any 2021: 1.750.000 euros</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Any 2022: 1.000.000 euros</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. La distribució de l'import de la convocatòria <span style="color:black">es fa d'acord amb la següent categoria d'empreses:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Empreses amb autorització de transport discrecional de viatgers VD o VTC: 1.650.000 euros.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Empreses amb autorització de mercaderies: 450.000 euros.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">- Empreses amb autorització de transport discrecional de viatgers VT: 650.000 euros.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">La distribució entre empreses amb autorització VD o VTC i empreses amb autorització de mercaderies es podrà modificar si, una vegada tramitades les sol·licituds, hagués un romanent en una d'elles i manca de pressupost en l'altra, amb la finalitat de poder atendre el màxim de sol·licituds possible.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">3. Si una vegada tramitades totes les sol·licituds hagués romanent, aquest es distribuirà proporcionalment pel nombre de vehicles que tenguin reconegut el dret a subvenció, dins la categoria d'empreses on hi hagi el romanent. En aquest supòsit es podrà superar el límit establert per beneficiari.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:black">4. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions&nbsp;</span></span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">públiques. La resolució de la modificació esmentada, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Setè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Sol·licituds i documentació</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria o fins exhaurir-se el crèdit pressupostari. Tant la sol·licitud com els annexos es poden descarregar a l'adreça electrònica següent http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&amp;coduo=200</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, o mitjançant qualsevol de les formes previstes en dret, d'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació prevista en la convocatòria.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els següents subjectes:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a) Les persones jurídiques.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b) Les entitats sense personalitat jurídica.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c) Els qui representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Aquests subjectes han de presentar la sol·licitud i els annexos emplenats correctament exclusivament per via telemàtica per mitjà del (REC) Registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat (<em>https://rec.redsara.es</em>).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes a què es refereix l'article 14.2 presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir a l'interessat perquè l'esmeni a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'incloure, mitjançant els annexos que s'indiquen en el punt 1, la informació següent:</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">3.1. La declaració responsable d'altres ajuts que hagi rebut el sol·licitant en forma de subvencions, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties, préstecs o aportacions de capital per donar suport a l'economia amb motiu de la pandèmia de la COVID-19.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">3.2. La declaració de les dades bancàries del sol·licitant, a l'efecte de l'ingrès derivat del procediment.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">3.3 La declaració responsable relativa al compliment dels requisits i les condicions següents:</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">I. En tots els casos:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">a) Que compleix els requisits establerts en l'article l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. </span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">b) Que ha reduït la seva facturació segons els criteris i percentatges que s'indiquen en l'article 3.1.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">c) Que es compromet a mantenir l'activitat, com a mínim, fins al dia 30 de setembre de 2022.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">d) Que es compromet a declarar els altres ajuts que rebi en forma de subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties sobre préstecs i bonificació del tipus d'interès de préstecs per donar suport a l'economia amb motiu de la pandèmia de la COVID-19.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">II. Únicament en el cas de persones jurídiques, també s'ha de declarar responsablement:</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">a) Que disposa de l'escriptura de constitució de la societat i de la inscripció dels seus estatuts en el Registre mercantil o en el registre corresponent.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">b) Que disposa de facultats de representació de l'empresa, d'acord amb l'escriptura notarial corresponent inscrita en el Registre mercantil o en el registre corresponent, si escau, o d'acord amb qualsevol altre mitjà vàlid en dret per acreditar-ne la representació.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">III. En el cas d'empreses titulars d'autoritzacions VT han de declarar responsablement que no han estat beneficiàries de la subvenció atorgada mitjançant l'Ordre del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 10 de juliol de 2020, per la qual s'aproven les bases i la convocatòria extraordinària d'ajuts per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">4. Només es pot presentar una sol·licitud per cada beneficiari dins cada una de les categories establertes en el punt 3.1. En el cas que se'n presenti més d'una, únicament es tramitarà la primera sol·licitud presentada i no s'admetran les següents.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">5. El fet de presentar la sol·licitud faculta l'òrgan competent per fer, en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat de les dades de les declaracions. En cas de denegar-ho mitjançant el formulari de sol·licitud, s'hauran de presentar els documents acreditatius corresponents quan ho requereixi l'òrgan instructor.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">6. La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial de qualsevol dada en el formulari de sol·licitud o en les declaracions responsables deixen sense efectes aquest tràmit, des del moment en què es conegui i amb l'audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió, i comporten, així mateix, l'exigència de les responsabilitats de qualsevol tipus en què s'hagi pogut incórrer.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="color:#333333">7. Si la sol·licitud o les declaracions responsables no compleixen els requisits establerts, l'òrgan competent per instruir l'expedient requerirà a l'interessat perquè ho esmeni en el termini màxim improrrogable de 10 dies, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia, que es dictarà en els termes prevists en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.</span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Vuitè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Instrucció del procediment</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. L'òrgan competent per instruir el procediment de concessió de les ajudes és la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre. Aquest òrgan pot dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Ha de dictar la resolució dels expedients el conseller de Mobilitat i Habitatge a proposta del director general de Mobilitat i Transport Terrestre, sobre la base de l'informe previ del Servei d'Ordenació del Transport Terrestre, com a òrgan unipersonal encarregat d'exercir les funcions de la Comissió Avaluadora.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni es tenguin en compte altres fets, al·legacions i proves a banda dels que han adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de tres mesos, comptadors a partir de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i aquesta resolució s'ha de notificar mitjançant la publicació en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears, </em>d'acord amb l'establert a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el que disposa l'article 34.1del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Si un cop que ha transcorregut aquest termini no s'ha notificat cap resolució expressa, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4. La pràctica de les comunicacions i notificacions als interessats en aquest procediment s'ha de fer de manera telemàtica.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5. Les resolucions de concessió de la subvenció s'han de comunicar a la Base de&nbsp;Dades Nacional de Subvencions</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Novè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Obligacions dels beneficiaris</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Els beneficiaris hauran de mantenir l'activitat de transports fins com a mínim el dia 30 de setembre de l'any 2022.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Desè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Justificació i pagament de les ajudes</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Amb la correcta presentació de la sol·licitud i de les declaracions responsables es considerarà justificat l'objecte de la subvenció, d'acord amb el que s'estableix en l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. El pagament de l'ajuda es fa mitjançant transferència bancària, un cop que s'hagi dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director general de Mobilitat i Transport Terrestre que dona conformitat a la concessió de l'ajuda.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Onzè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Reintegrament</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els supòsits prevists en l'article 44 de Decret legislatiu 2/2005.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. L'òrgan instructor podrà realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per comprovar els requisits i obligacions dels beneficiaris, en especial el que fa referència al manteniment de l'activitat de transports fins, com a mínim, el dia 30 de setembre de l'any 2022. Així mateix podrà requerir al beneficiari la documentació i la informació que sigui necessària per aquestes comprovacions, que haurà de complimentar en el termini improrrogable de deu dies hàbils, comptadors des de la notificació del requeriment. L'incompliment, total o parcial, del requeriment donarà lloc al reintegrament.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. En el supòsit de treballadors autònoms, i per comprovar la reducció de la facturació en els percentatges que s'estableixen en l'article 3.1, l'òrgan instructor podrà requerir al beneficiari, entre altra documentació, la resolució de reconeixement de la prestació de la seva mútua col·laboradora amb la Seguretat Social pel cessament de l'activitat o la reducció de la facturació en un 75% o un 30%, segons pertoqui. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Dotzè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Compatibilitats</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària pugui rebre per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, però en cap cas l'import rebut, aïlladament o conjuntament, pot superar la caiguda d'ingressos de l'empresa entre l'any 2019 i l'any 2020. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Tretzè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Entrada en vigor</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Aquesta resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la seva publicació en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em>.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Catorzè</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Interposició de recursos</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em>, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic&nbsp;de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.</span></p> <div style="page-break-after:always"><span style="display:none">&nbsp;</span></div> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">​​​​​​​</span><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em>, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Palma, 22 d'octubre de 2021 </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>El conseller de Mobilitat i Habitatge</strong> </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Josep Marí i Ribas</span></p> ]] text/html 196878 ca CAIB 2021-10-26 text/html ca CAIB CAIB ca ca text/html CAIB CAIB 196875 CAIB 2021-10-26 196876 CAIB 2021-10-26 ca text/html CAIB CAIB ca ca text/html 196877 CAIB CAIB ca 2021-10-26 CAIB CAIB 196871 CAIB ca text/html CAIB 2021-10-26 ca