ca ca 310 CAIB 38087 ![CDATA[Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de 23 de setembre de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes de garantia alimentària i altres productes bàsics dirigits a la població en situació de precarietat econòmica i/o risc social]] ![CDATA[<p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">BDNS: 584929</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La irrupció de la pandèmia provocada per la COVID-19 al territori espanyol i, en especial, a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha impactat amb intensitat en l'economia i en el teixit productiu, amb una reducció considerable i, fins i tot, la pràctica paralització en alguns sectors. Com a conseqüència, la situació del mercat laboral s'ha deteriorat sobtadament, fet que ha agreujat la vulnerabilitat de les famílies que fins ara vivien en una situació d'estabilitat econòmica precària i ha produït l'empobriment i la demanda d'ajuda de famílies que fins a l'inici de la crisi de la COVID-19 no havien acudit mai als serveis socials públics o privats.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha liderat el creixement de la taxa d'atur a tot l'Estat espanyol al llarg de l'any 2020. En concret, la taxa d'atur de la Comunitat Autònoma segons l'EPA del quart trimestre de 2020 és del 17,34 % en comparació amb el 9,9 % del mateix període de 2019. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'informe de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF) de 3 de febrer de 2021 exposa que l'economia de les Illes Balears serà la més afectada per la crisi actual, amb un decreixement estimat del PIB d'un 20 % durant el quart trimestre de 2020, el més accentuat entre totes les comunitats autònomes, seguida per les Illes Canàries amb una estimació de decreixement del 12,5 %. L‘estimació de la mitjana estatal és d'una baixada del 9,1%.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'empobriment de moltes de famílies ha estat ràpid i generalitzat, fins a l'extrem de dificultar l'accés a productes i serveis per a la cobertura de necessitats bàsiques. En molts nuclis familiars tots els adults han perdut el lloc de treball, el qual en molts casos ja era precari, amb salaris baixos i, fins i tot, amb ocupacions immerses en l'economia submergida. Les reduccions salarials derivades dels expedients de regulació temporal de l'ocupació també han dificultat que moltes famílies puguin pagar les despeses bàsiques.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La ciutadania, organitzada en entitats de caràcter solidari, desenvolupa des de fa dècades la tasca de repartiment d'aliments i productes de primera necessitat entre persones i famílies en situació de precarietat econòmica. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La coincidència entre les actuacions de les administracions públiques i l'acció de les entitats socials genera sinèrgies pròpies de les intervencions socials comunitàries, en les quals els ciutadans són partícips i cooperadors en la recerca i el desenvolupament de respostes a les seves pròpies necessitats. La implicació del teixit social aporta recursos materials, però sobretot enforteix la cohesió social, els vincles entre els mateixos ciutadans i, en definitiva, l'empoderament de la societat civil.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">D'altra banda, la tasca de les entitats socials complementa les actuacions dels serveis socials comunitaris bàsics sense substituir-ne les obligacions. Les administracions públiques vertebren les seves intervencions de caràcter professional a l'entorn de carteres de serveis impulsades per les diferents administracions. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 30 de març de 2021 aprovà la convocatòria d'ajuts per a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes i actuacions per a la cobertura d'aliments i altres necessitats bàsiques de la població en situació de precarietat econòmica i/o risc social (BOIB núm. 45 de 3 d'abril de 2021).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La convocatòria comptà amb un pressupost de 330.000,00 euros i concedí ajuts per un import de 195.000,00 euros a un total de 9 entitats.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per això, tenint en compte el crèdit sobrant de l'esmentada convocatòria juntament amb el fet que diferents entitats manifesten que tenen necessitats no cobertes en aquest àmbit, es justifica aquesta nova convocatòria a fi que les entitats que no van poder accedir a l'anterior per diferents motius, ho puguin fer ara i, en conseqüència, donar cobertura a les necessitats ja mencionades.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La convocatòria que s'aprova amb aquesta Resolució s'ha inclòs en l'objectiu III, línia 1.12, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018), prorrogat per l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 pel qual es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 11, de 26 de gener de 2021).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El procediment de concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'ha de tramitar d'acord amb el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si bé amb les especialitzacions indicades en la resta de les normes aplicables.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'article 6 del Text refós de la Llei de subvencions estableix que les subvencions que regula aquesta Llei s'han de gestionar d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'article 12 del Text refós de la Llei de subvencions determina que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller o consellera competent n'hagi establert, per ordre, les bases reguladores. En data 11 de març de 2021, es va publicar en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em> l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 5 de març de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2021), determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de la qual depèn la Direcció General de Serveis Socials. Altrament, el Decret esmentat atribueix a la Direcció General de Serveis Socials les competències, entre d'altres, de gestió dels programes de serveis socials i de foment de programes d'inclusió social.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 9.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, en relació amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 5 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, a proposta de la directora general de Serveis Socials, d'acord amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent</span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Resolució</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes de garantia alimentària i altres productes bàsics dirigits a la població en situació de precarietat econòmica i/o risc social, d'acord amb els punts que consten com a annex d'aquesta Resolució.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 70.000,00 € (setanta mil euros), amb càrrec a la partida pressupostària 17401.313E01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'exercici 2021.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. Aprovar la distribució següent del pressupost de la convocatòria:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 1. Projectes de repartiment d'aliments i/o productes de primera necessitat que atenen usuaris d'un sol municipi: 20.000,00 €.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 2. Projectes de repartiment d'aliments i/o productes de primera necessitat que atenen usuaris de més d'un municipi: 25.000,00 €.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 3. Projectes de menjadors socials: 25.000,00 €.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">No obstant això, aquesta distribució és orientativa i, a l'efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades. Si no s'exhaureix el crèdit destinat a una de les modalitats, els crèdits sobrants passen a les altres modalitats.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4. El pagament del 100 % de la subvenció es farà anticipadament, en concepte de bestreta, una vegada dictada la resolució de concessió, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3.<em>b</em> del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb l'autorització prèvia per Acord del Consell de Govern de dia 13 de setembre de 2021.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5. Designar la directora general de Serveis Socials òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6. Publicar aquesta Resolució en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em>.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Interposició de recursos</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.</span></p> <p> </p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Palma, 23 de setembre de 2021</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>La consellera d'Afers Socials i Esports</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Fina Santiago Rodríguez</span></p> <p> </p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>ANNEX</strong></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>Punts de la convocatòria</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>1. Objecte i finalitat de les subvencions</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar projectes i actuacions d'entitats sense ànim de lucre destinats a atendre les situacions de necessitat sobrevinguda de persones i unitats familiars que, davant l'emergència sanitària i social derivada de la COVID-19, han vist alterades substancialment les seves condicions de vida i, en particular, les que tenen a veure amb la insuficiència de mitjans propis per a la provisió d'aliments i altres productes de primera necessitat.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">1.2. Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>2. Crèdit pressupostari assignat a la convocatòria</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de setanta mil euros (70.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17401.313E01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'exercici 2021.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La distribució del crèdit es farà atenent les modalitats i els criteris següents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 1. Projectes de repartiment d'aliments i/o productes de primera necessitat que atenen usuaris d'un sol municipi: 20.000,00 €. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 2. Projectes de repartiment d'aliments i/o productes de primera necessitat que atenen usuaris de més d'un municipi: 25.000,00 €. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 3. Projectes de menjadors socials: 25.000,00 €.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">La distribució per modalitats és orientativa i, a l'efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades. Si no s'exhaureix el crèdit destinat a una de les modalitats, els crèdits sobrants poden passar a les altres modalitats. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>3. Requisits de les entitats beneficiàries i manera d'acreditar-los</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3.1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Estar constituïdes legalment i inscrites, amb una antiguitat mínima de dos anys des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, segons el que es regula en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d. Incloure en els estatuts i en les seves activitats efectives, com a beneficiàries de les intervencions, qualsevol persona o família en situació de risc o exclusió social, sense que sigui preceptiva la pertinença a un col·lectiu o sector específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">e. Desenvolupar l'atenció directa als usuaris majoritàriament amb personal voluntari.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">f. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">g. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. </span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">h. Complir l'obligació que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, afegit per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">i. Les entitats que presentin sol·licituds per a les modalitats 1 o 2:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">i.1. Acreditar al llarg de l'exercici 2020 la participació d'un mínim de persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria d'acord amb els criteris següents:</span></p> <ul style="margin-left:40px"> <li style="margin-left: 40px;"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 75.</span></li> <li style="margin-left: 40px;"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 30.</span></li> <li style="margin-left: 40px;"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Per a les entitats de l'illa de Formentera: 15.</span></li> </ul> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">i.2. Atendre anualment en el programa d'aliments un mínim de 750 famílies o beneficiaris directes.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">i.3. Mantenir una col·laboració continuada i documentable amb els serveis socials comunitaris bàsics municipals.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">j. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 3:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">j.1. Acreditar al llarg de l'exercici 2020 la participació d'un mínim de 10 persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">j.2. Fer un mínim de 450 repartiments setmanalment.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">k. Haver iniciat l'execució del projecte abans de presentar la sol·licitud.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">3. 2. Queden excloses d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de <em>federació</em>, <em>confederació</em> o <em>coordinadora</em>, o en tot cas siguin una unió d'associacions (article 3.<em>f</em> de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c. Entitats que hagin rebut subvencions per executar programes de repartiment d'aliments i productes bàsics durant l'any 2021 per part de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>4. Obligacions de les entitats beneficiàries</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.1. Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. L'incompliment d'aquests deures pot donar lloc, segons els casos, a la revocació o el reintegrament de la subvenció i a la imposició de sancions, d'acord amb el que preveuen els articles 24, 43, 44, 50 i següents del Text refós esmentat. En particular, i tenint en compte que la subvenció que s'atorga és de quantia fixa, la revocació de la subvenció és procedent, en la part que correspongui, si l'import justificat de l'activitat subvencionada és inferior a la quantia de la subvenció atorgada.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.2. Les entitats beneficiàries han de col·laborar i facilitar tota la informació i la documentació que els requereixi la Intervenció General de la Comunitat Autònoma en l'exercici de les seves funcions, segons el que estableix l'article 49 del Text refós de la Llei de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.3. Així mateix, les entitats han de comunicar a la Conselleria d'Afers Socials i Esports la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.4. Adaptar-se, si escau, als criteris de zonificació que estableixi la Conselleria d'Afers Socials i Esports en el desenvolupament.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">4.5. Compartir amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports les dades sobre el beneficiaris dels ajuts, amb la signatura prèvia de les clàusules del conveni de cessió de dades de caràcter personal i d'acord amb la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>5. Despeses subvencionables i àmbit temporal</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5.1. En les modalitats 1 i 2, són subvencionables les despeses derivades directament del funcionament ordinari de l'entitat que es detallen tot seguit:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. L'adquisició d'aliments o d'altres productes de primera necessitat per lliurar als usuaris en el desenvolupament de projectes d'intervenció amb un mínim del 97 % de l'import de la subvenció.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Les despeses de justificació mitjançant un informe d'auditoria amb un màxim de 3 % de l'import de la subvenció.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5.2. En la modalitat 3, són subvencionables les despeses derivades directament del funcionament ordinari de l'entitat que es detallen tot seguit:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Despeses d'adquisició d'aliments.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Despeses derivades de l'adquisició de material necessari per al repartiment del menjar (recipients, envasos, etc.).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c. Despeses de subministraments (electricitat, aigua, gas).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d. Despeses de justificació mitjançant un informe d'auditoria amb un màxim del 3 % de l'import de la subvenció.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">5.3. El període subvencionable inclou des del dia 1 de gener fins al 31 de desembre de 2021.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>6. Determinació de l'import de la subvenció</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.1. L'aportació pública a aquests projectes es fixa com un import cert, sense referència a un percentatge o una fracció del cost total del projecte o activitat, de conformitat amb l'article 7.5.<em>a</em> de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021. Per tant, queda a compte del beneficiari la diferència de finançament.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6. 2. L'import de la subvenció per concedir a cada entitat s'ha d'ajustar al que estableix l'article 7 de les bases reguladores i és el resultat d'aplicar la fórmula següent:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Modalitat 1</span></strong></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Import concedit = 20.000,00 € (crèdit disponible) / nombre de sol·licituds</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'import màxim subvencionable per a cada entitat és de 20.000,00 €.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Modalitat 2</span></strong></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Import concedit = 25.000,00 € (crèdit disponible) / nombre de sol·licituds</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'import màxim subvencionable per a cada entitat és de 25.000,00 €.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Modalitat 3</span></strong></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Import concedit = 25.000,00 € (crèdit disponible) / nombre de sol·licituds</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'import màxim subvencionable per a cada entitat és de 25.000,00 €.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.3. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">6.4. En cap cas, l'import de les subvencions concedides no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions o ens públics o privats, tant estatals com internacionals, superi el cost total de l'activitat que l'entitat sol·licitant ha de dur a terme.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>7. Presentació de les sol·licituds, terminis i documentació</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">7.1. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini d'onze dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el <em>Butlletí Oficial de les Illes Balears</em>. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud específica del procediment i la documentació adjunta, per mitjans electrònics, a través de la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. </span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">7.2. Les entitats interessades només poden presentar una sol·licitud i a una de les modalitats establertes, d'acord amb el model que consta com a imprès 1. En el cas que una entitat presenti més d'una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la primera, d'acord amb l'ordre fixat pel registre d'entrada.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">7.3. Les entitats interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Un informe abreujat de l'activitat de l'entitat d'acord amb el model facilitat per la Direcció General de Serveis Socials (imprès 2).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Una còpia simple del document que acrediti la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c. Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. Hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social, sense que sigui preceptiva la pertinença dels usuaris a un col·lectiu específic per qualsevol raó (condició de salut, edat, residència, origen, procedència, formació, etc.).</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">d. Una declaració responsable (imprès 3), signada per la persona representant de l'entitat, amb el contingut següent:</span></p> <ul style="margin-left:40px"> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i la resta de la normativa aplicable.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.</span></li> </ul> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">e. Declaració de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model aportat per la Direcció General de Serveis Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, cas en el qual és suficient indicar on s'ha de fer el pagament.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">f. Document que acrediti la col·laboració de l'entitat sol·licitant amb els serveis socials comunitaris bàsics d'un o més municipis.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">g. Declaració responsable del representant de l'entitat d'acord amb l'imprès 4&nbsp; en el qual figura el nombre de perceptors, beneficiaris directes, famílies ateses o mitjana de repartiments setmanals durant l'exercici 2020, així com el nombre de voluntaris que han col·laborat amb l'entitat durant el mateix període.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">7. 4. Les entitats que hagin presentat al llarg de l'any 2020 la representació i els estatus als quals fan referència les lletres <em>b</em> i <em>c</em> del punt 7.3 poden substituir-los per una declaració responsable en què es faci constar que aquesta documentació no s'ha modificat, amb indicació de l'expedient en què es troba (imprès 5).</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>8. Examen de la documentació</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Serveis Socials han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si s'adeqüen al que estableix aquesta convocatòria.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8. 2. D'acord amb el que disposa l'article 21.5 de la Llei 39/2015, quan el nombre de sol·licituds formulades o de persones afectades pugui suposar un incompliment del termini màxim de resolució, l'òrgan competent per resoldre el procediment, a proposta raonada de l'òrgan instructor, o el superior jeràrquic de l'òrgan competent per resoldre el procediment, a proposta d'aquest òrgan, poden habilitar els mitjans personals i materials per complir el despatx adequat i dins el termini.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat anterior, es requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició. D'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, es dictarà resolució que declari el desistiment.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8.4. A més, l'òrgan instructor del procediment pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8.5. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Serveis Socials qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">8.6. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza expressament la Direcció General de Serveis Socials perquè pugui demanar a altres administracions qualsevol documentació, com també les dades i els informes que consideri necessaris per tramitar l'expedient.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>9. Règim de concurrència i fórmula de repartiment</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">9.1. El procediment de concessió dels ajuts objecte d'aquest convocatòria es tramitarà pel sistema de concurrència no competitiva. Una vegada finalitzat el termini establert en l'apartat anterior, es repartirà l'import màxim previst en el punt 2 entre totes les sol·licituds admeses, d'acord amb la fórmula i els límits que es detallen en l'apartat 6.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">9. 2. D'acord amb el que disposa l'article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, les bases poden establir que la selecció dels beneficiaris es dugui a terme per procediments que no són el concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>10. Instrucció i resolució dels procediments. Òrgans competents</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general de Serveis Socials, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10. 2. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Serveis Socials ha d'emetre l'informe global amb les propostes de resolució de concessió de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10. 3. En el cas que es proposi la desestimació de la sol·licitud de l'entitat, la directora general de Serveis Socials, òrgan instructor del procediment, iniciarà el tràmit d'audiència amb la formulació de la proposta de resolució provisional perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució, les entitats interessades hi puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10. 4. Una vegada estudiades les al·legacions que, si escau, s'hagin formulat en el tràmit d'audiència, la consellera d'Afers Socials i Esports dictarà les resolucions d'aprovació o de denegació dels ajuts corresponents a aquesta convocatòria.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10. 5. Es pot dictar una única resolució que detalli els beneficiaris, l'import dels ajuts i tots els drets i les obligacions que comporta la concessió.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10. 6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">10.7. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar individualment als interessats. Els ajuts concedits s'han de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), en compliment de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, tal com determinen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>11. Pagament dels ajuts</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">El pagament del 100 % de la subvenció es farà anticipadament, en concepte de bestreta, una vegada dictada la resolució de concessió, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3.<em>b</em> del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb l'autorització prèvia per l'Acord del Consell de Govern de dia 13 de setembre de 2021.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>12. Justificació</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12.1. La justificació ha d'abastar, com a mínim, l'import de l'ajut concedit i s'ha d'ajustar al model de compte justificatiu amb l'aportació d'un informe d'auditoria, d'acord amb el que estableix l'article 74 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12.2. Les subvencions s'han de justificar necessàriament mitjançant la modalitat de compte justificatiu amb un informe d'auditoria i d'acord amb els requisits que estableix l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'informe d'auditoria s'ha d'acompanyar del compte justificatiu, de conformitat amb el que disposa l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, que contengui la informació següent:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, l'activitat o el projecte subvencionat, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Una memòria econòmica justificativa de les despeses subvencionables, que ha de contenir, com a mínim, un estat representatiu de les despeses efectuades en la realització de les activitats subvencionades, agrupades degudament, i, si escau, les quanties inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c. Un informe de revisió del compte justificatiu, que ha de redactar i signar un auditor inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que ha de garantir, mitjançant un examen independent, que la persona o entitat beneficiària ha dut a terme l'activitat subvencionada i ha complert els requisits perquè es pugui fer el pagament.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Les normes d'actuació dels auditors i l'abast i el contingut de l'informe d'auditoria per a la justificació econòmica s'estableixen en el document disponible en el web <span style="color:null">http://aferssocialsiesports.caib.es.</span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">L'actuació dels auditors de comptes en els treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions s'ha de fer d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, en relació amb l'article 74 del Reglament de la Llei general de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12. 3. Abans de l'1 d'abril de 2022, l'entitat ha de presentar la justificació del 100 % dels ajuts atorgats. Es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans del dia 1 d'abril de 2022. En qualsevol cas, les justificacions han d'incloure la documentació que s'indica a continuació.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. La memòria tècnica, que ha d'incloure la informació següent:</span></p> <ul style="margin-left:40px"> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Nombre d'unitats familiars ateses.</span></li> <li><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">Nombre total de voluntaris participants en el projecte.</span></li> </ul> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Un certificat final de la persona representant de l'entitat beneficiària que acrediti la realització efectiva i completa de l'activitat d'acord amb la sol·licitud presentada, així com l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">c. Una declaració expressa, actualitzada en la data de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol Administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12. 4. La Conselleria d'Afers Socials i Esports comprovarà la justificació adequada de la subvenció, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual s'hagi atorgat, d'acord amb l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions. Una vegada fetes les comprovacions corresponents, es notificarà a l'entitat la liquidació final de la subvenció.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12. 5. Si amb la comprovació es constaten un incompliment de les condicions imposades, una manca de justificació de l'aplicació dels fons rebuts o altres incompliments de les condicions de la subvenció, es tramitarà el procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció corresponent, segons el cas, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions i, si escau, s'imposaran sancions, d'acord amb els articles 24, 43, 44 i 50 i següents.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12. 6. Les entitats queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació vigent i, en especial, a les que conté l'article 48 del Text refós de la Llei de subvencions.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">12.7. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la comunicació prèvia per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>13. Ampliació del termini d'execució i de justificació de la subvenció</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">13.1. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">13. 2. D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d'ofici o a instància de part, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d'aplicació. La sol·licitud d'ampliació d'aquest termini s'ha de presentar abans del 31 de març de 2022.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><strong>14. Formes de justificació admissibles</strong></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">14. 1. Són formes de justificació admissibles les següents:</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">a. Despeses d'aliments, productes de primera necessitat, subministraments, fungibles i altres béns no inventariables: factures amb el NIF i el nom de l'entitat emissora, la data i el concepte de la despesa.</span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">b. Despeses generals: factures amb IVA o documents acreditatius del pagament davant les institucions i els organismes, degudament legalitzats.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">14.2. En tots els documents justificatius de la subvenció, hi han de constar, de manera clara i inequívoca, el nom i el NIF de l'entitat beneficiària de la subvenció.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">14.3. A l'efecte de la justificació, s'admeten tots els certificats i rebuts digitals expedits per entitats bancàries, empreses de subministres, administracions públiques, etc., descarregats dels respectius llocs web o tramesos per correu electrònic.</span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px">14.4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic estableix per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per executar de l'obra, prestar el servei o lliurar el bé, llevat que, per les característiques especials de la despesa, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.</span></p> ]] CAIB 38080 text/html 2021-09-25 CAIB 437765 2021-09-23 653598