<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2021/11403/650984/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-de-l-im/xml">
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">170</env:ordre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:dataPublicacio>2021-06-26</env:dataPublicacio>
    <env:idEnviament>650984</env:idEnviament>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Per Acord del Ple en sessió ordinària de &amp;nbsp;data 15 d'abril de 2021, es va aprovar definitivament la modificació de l'impost d'instal·lacions, construccions i obres de l'Ajuntament de sa Pobla &amp;nbsp;es publica a l'efecte de l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Així es fa públic el contingut refós de l'ordenança fiscal una vegada recollida la modificació realitzada consistent en:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;-SUPRIMIR de la mateixa el punt 2.2.f).&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Queda per tant redactada l'Ordenança Fiscal de la següent manera:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;«&lt;span style="color:#231f20"&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 1r.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Fonament i naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;En aplicació de l'article 15.1 i 60.2 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, i les modificacions introduïdes per la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i d'Ordre Social, aquest Ajuntament percebrà l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres que es realitzin en el terme municipal de sa Pobla. Es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveuen els articles 101 al 104 de l'esmentada Llei 39/1988&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 2n.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Fet Imposable&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;1. De conformitat amb el que disposa l'article 101.1 de la Llei 39/1988, constitueix el fet imposable de l'impost, la realització, dins el terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'exigeixi l'obtenció de la corresponent llicència d'obra o urbanística, s'hagi obtinguda o no l'esmentada llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;2. A títol enunciatiu i no limitat, les construccions, instal·lacions o obres a què es refereix l'apartat anterior podran consistir en:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;a) Obres de construcció d'edificacions i instal·lacions de qualsevol classe de nova planta.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;b) Obres de demolició.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;c) Obres en edificis, tant aquells en què es modifiqui la disposició interior com l'aspecte exterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;d) Alineacions i rasants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;e) Obra de fontaneria i clavegueram.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;f) Obres en el cementiri.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 3r.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Subjectes passius&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;1. Són subjectes passius d'aquest impost, a títol de contribuents, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària, propietaris dels immobles sobre els quals es realitzi la construcció, la instal·lació o l'obra, sempre que siguin amos de l'obra; a la resta dels casos es considerarà contribuent el qui faci l'obra.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;2. Tenen la consideració de subjectes passius substituts del contribuent aquells que sol·licitin les llicències corresponents o facin la construcció, la instal·lació o l'obra, si no fossin els mateixos contribuents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 4t.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Base imposable, quota i meritació&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;La base imposable d'aquest impost la constitueix el cost real i efectiu de la construcció, la instal·lació u obra, entenent per tal, a aquests efectes, el cost d'execució material d'aquella.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;1. No formen part de la base imposable l'impost sobre el valor afegit i altres imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes i preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades amb les esmentades construccions, instal·lacions o obres, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d'execució material.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;2. La quota de l'impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;3. El tipus de gravamen serà el 2,90 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;4. L'impost es merita en el moment de començar la construcció, la instal·lació o l'obra, encara que no s'hagi obtingut la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 5è.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Exempcions i bonificacions&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;1&lt;strong&gt;. &lt;/strong&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;De conformitat i amb els termes de l'article 100.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, està exempta del pagament de l'impost la realització de qualsevol construcció, instal·lació o obra l'amo de la qual sigui l'estat, la Comunitat autònoma o les Entitats Locals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;2. &lt;span style="color:#231f20"&gt;Gaudiran d'una bonificació del 95% de la quota de l'impost a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, històric - artístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin l'esmentada declaració. Correspondrà al Ple Municipal, per majoria simple, l'adopció de l'esmentat acord de declaració d'especial interès o utilitat municipal, i s'acordarà prèvia sol·licitud del subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;3.- En aplicació del punt 2 anterior, i previ informe dels serveis tècnics urbanístics de l'Ajuntament, es podrà concedir la bonificació esmentada a les construccions, instal·lacions i obres realitzades dins l'Àrea de Rehabilitació Integral delimitada per l'Ajuntament, de conformitat amb el Decret 76/2000, de 5 de maig, de la Conselleria d'Obres Publiques, Habitatge i Transport del Govern Balear&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;L'informe preceptiu esmentat a l'apartat anterior, haurà d'indicar, expressament, entre altres qüestions, que la construcció, instal·lació o obra que es pretén bonificar reuneix els requisits i compleix les normes urbanístiques i de construcció que li siguin d'aplicació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;4.- En aplicació del punt 2 anterior, i previ informe dels serveis tècnics urbanístics de l'Ajuntament, es podrà concedir una bonificació del 75% de la quota de l'impost sobre les obres de rehabilitació de façanes sempre que es mantingui en la tipologia original.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;5.- Gaudiran d'una bonificació serà del 50% de la quota de l'impost a favor de les construccions, instal·lacions o obres destinades a la incorporació de sistemes per l'aprofitament tèrmic o elèctric de la energia solar per a l'autoconsum. Aquesta bonificació només serà aplicable sobre el pressupost de la construcció, instal·lació o obra que es refereixi, exclusivament, a l'objecte de la bonificació, excloent la resta de les obres, construccions e instal·lacions, i previ informe dels tècnics municipals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;No serà d'aplicació la present bonificació quan el subjecte passiu estigui obligat, per qualsevol títol, a la instal·lació de energies renovables.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Així mateix, només serà d'aplicació la present bonificació quan la incorporació d'aquests tipus de sistemes no vengui imposada per les ordenances fiscals o altra normativa sectorial aplicable. A més, s'exigirà, per la seva aplicació pràctica, que les instal·lacions per a la producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l'Administració competent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;6.- Gaudiran d'un bonificació del 90% de la quota de l'impost les construccions, instal·lacions i obres que afavoreixin les condicions d'accés i habitabilitat dels discapacitats. Aquesta bonificació només serà aplicable sobre el pressupost de la construcció, instal·lació o obra que es refereixi, exclusivament, a l'objecte de la bonificació, excloent la resta de les obres, construccions e instal·lacions, i previ informe dels tècnics municipals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Les bonificacions previstes en els apartats anteriors son compatibles entre si i aplicables simultàniament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;No podran beneficiar-se de les bonificacions contingudes en el present article quan els subjecte passiu de l'impost incorreguí en qualsevol de les circumstàncies següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;a. No estigui al corrent en el pagament dels tributs municipals. A aquests efectes, el subjecte passiu haurà d'adjuntar, a la seva sol·licitud de bonificació, certificat expedit pels serveis de recaptació municipal.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;b. Que iniciaren les construccions, instal·lacions o obres suggestibles de bonificació abans de obtenir la preceptiva llicència d'obres.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 6è.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Gestió&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;1. Quan es concedeixi llicència preceptiva o quan, no havent-ne sol·licitada, concedida o denegada encara l'esmentada llicència, es practicarà una liquidació provisional, i es determinarà la base imposable en funció del pressupost presentat pels interessats, sempre que aquell estigui visat pel Col·legi Oficial corresponent; si no fos així, la base imposable la determinaran els tècnics municipals, d'acord amb el cost estimat del projecte.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;En quan la forma i terminis de pagament de la liquidació provisional a que es refereix l'apartat anterior, s'aplicarà el que disposa l'article 62 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;2. A la vista de les construccions, instal·lacions o obres efectivament realitzades i del cost real efectiu d'aquestes, l'Ajuntament, mitjançant d'oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, si escau, la base imposable a què es refereix l'apartat anterior, i practicar la liquidació definitiva corresponent, i exigir del subjecte passiu, o bé retornar-li, si escau, la quantitat corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;3.- Totes les bonificacions previstes a l'article 5è anterior no més s'aplicaran a la finalització de les obres, previ informe dels serveis tècnics municipals que certifiquin el compliment de les causes que motiven la concessió de la bonificació que pertoqui.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;S'emetrà la liquidació definitiva corresponent, minvada amb l'import de la liquidació provisional i amb les bonificacions que pertoquin. El resultat serà el líquid a abonar per l'interessat o a retornar per l'Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 7è.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Inspecció i recaptació&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="margin-bottom:6.0pt; margin-top:.05pt"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;La inspecció i recpatació de&lt;span style="margin-top:.4pt"&gt;&amp;nbsp;l'impost es realitzarà d'acord amb allò que preveu la Llei General Tributària i la resta de Lleis de l'Estat reguladores de la matèria, i també les disposicions dictades per el seu desenvolupament.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Article 8è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;En tot allò que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries i també a la determinació de les sancions que els hi corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat a la Llei General Tributària i a les disposicions que la complementen i desenvolupen.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;DISPOSICIO FINAL&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="line-height:112%"&gt;&lt;span style="color:#231f20"&gt;La present Ordenança entrarà en vigor el dia següent al que es publiqui en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,i s'aplicarà a partir del dia 1 de gener de 2014 . Romandrà en vigor fins que es modifiqui o derogui expressament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;».&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Sa Pobla, 23 de juny 2021&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;El batle&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;Llorenç Gelabert Crespí&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">25863</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:dataRegistre>2021-06-23</env:dataRegistre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'Ordenança Fiscal de l'Impost de construccions, instal.lacions i obres de l'Ajuntament de sa Pobla]]</env:sumariEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:date>2021-06-26</dc:date>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">25861</env:numPaginaInicial>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2021/11403/650984/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-de-l-im/"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2021/11403"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:numeroRegistre>259848</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1232"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
