CAIB 2019-12-20 2019-12-24 ca CAIB ![CDATA[Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears d’exclusió del procediment d’avaluació ambiental estratègica simplificada de la reprogramació del programa operatiu FEDER 2014-2020 de Balears presentada mitjançant ofici de la Direcció General de Fons Europeus de 26 de març de 2019 (59C/2019)]] 210 ![CDATA[<p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Antecedents</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1.El 5 de febrer de 2015 el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va acordar la conformitat amb la memòria ambiental del Programa Operatiu FEDER de Balears 2014-2020.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2.El 17 de setembre de 2015 el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va acordar considerar adequada la incorporació de l'objectiu temàtic (OT 10) consistent en millorar les infraestructures d'educació i formació del PO FEDER 2014-2020.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3.El 18 de desembre de 2015 el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va acordar que la modificació puntual (2a de 2015) del Programa Operatiu FEDER de Balears 2007-2013 no es podia considerar una modificació menor subjecta a avaluació ambiental estratègica.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">4.Mitjançant resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de 25 d'agost de 2016, per la qual es formula informe ambiental estratègic relatiu a la proposta de modificació del Programa Operatiu FEDER de Balears 2014-2020, es va conclore que no es preveia que la reprogramació tingués efectes negatius sobre el medi ambient, per la qual cosa no era necessari sotmetre dita reprogramació a avaluació ambiental estratègica ordinària.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5.Mitjançant resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de 14 de maig de 2018, es declara que la modificació proposada a l'informe d'avaluació per reprogramació del programa operatiu FEDER 2014-2020 de Balears (que acompanyava l'ofici de consulta de 4 de maig de 2018 del director general de Fons Europeus) no s'ha de subjectar a avaluació ambiental estratègica, en tant que només afecta aspectes de gestió del programa i que no es dóna cap dels supòsits de l'article 9 de la llei 12/2016</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">6.Mitjançant ofici de 26 de març de 2019 del director general de Fons Europeus, al qual s'adjunta esborrany de l'informe de reprogramació, es sol·licita dictamen relatiu a si la reprogramació implica que es sotmeti a l'avaluació ambiental estratègica.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Objecte de la reprogramació</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La reprogramació proposada consisteix en:</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A.La proposta de reasignació de l'import corresponent a la reserva de rendiment dels eixos 1 i 3 a l'eix 4 (afavorir el pas a una economia de baix nivell d'emissió de carboni en tots els sectors).</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">B.La reducció del finançament dels eixos 1, 2 i 3 i de l'assistència tècnica a favor de l'eix 4.</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">C.La proposta de transvasament de fons de l'eix 6 al 10 (construcció i adequació de centres educatius).</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">D.La proposta de modificació dels indicadors de productivitat afectats pels canvis financers plantejats.</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">E.Altres canvis per corregir errors en la distribució indicativa per àmbits d'intervenció de l'ajuda de l'eix 4.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A l'ofici del director general de Fons Europeus de 26 de març de 2019 s'afirma:</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">“En tot cas, l'esmentada reprogramació no implica una variació fonamental de l'estratègia d'intervenció, ja que els Eixos i els objectius Temàtics del Programa Operatiu són els mateixos, ni es preveuen, en conseqüència, diferències significatives en els efectes esperats o en la seva influència”.</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Al punt 4.1 de l'esborrany de l'informe de reprogramació, Coherència de la reprogramació amb l'estratègia del programa, s'indica:</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">“La modificación planteada incluye la eliminación de la prioridad de inversión 2.2 para el desarrollo de productos y servicios de TIC, comercio electrónico, y una mayor demanda de dichas tecnologías y su objetivo específico 2.2.1 que persigue el impulso de la economía digital. Ello supone una leve adecuación de la lógica de intervención actual, teniéndose que suprimir el indicador de resultado R014. Uso del comercio electrónico por parte de las empresas (ventas on-line).</span></span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">No obstante, la estructura de programación final sigue siendo adecuada para atender las debilidades identificadas en el diagnóstico socio-económico de la programación. Tampoco se advierten cambios significativos en la coherencia interna y externa del PO, ni con las estrategias temáticas transversales relacionadas (ámbitos europeo, nacional y regional).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">Además, la complementariedad y sinergias entre las líneas de actuación de los distintos Ejes prioritarios se mantienen, a su vez, sin cambios relevantes”.</span></span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Fonaments tècnics i jurídics</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1.L'article 9 de la llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, estableix:</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1.Seran objecte d'una avaluació ambiental estratègica ordinària els plans i els programes, així com les seves revisions, que s'adoptin o aprovin per una administració pública, l'elaboració i l'aprovació dels quals s'exigeixi per una disposició legal o reglamentària o per acord del Consell de Ministres, del Consell de Govern o del Ple d'un consell insular, quan:</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">a) Estableixin el marc per a la futura autorització de projectes legalment sotmesos a avaluació d'impacte ambiental i es refereixin a l'agricultura, ramaderia, silvicultura, aqüicultura, pesca, energia, mineria, indústria, transport, gestió de residus, gestió de recursos hídrics, ocupació del domini públic maritimoterrestre, utilització del medi marí, telecomunicacions, turisme, ordenació del territori urbà i rural, o de l'ús del sòl, inclosa la delimitació d'usos portuaris o aeroportuaris; o bé,</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">b) Requereixin una avaluació per afectar espais de Xarxa Natura 2000 en els termes prevists en la legislació sobre patrimoni natural i biodiversitat.</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">c) Els que requereixin una avaluació ambiental estratègica simplificada, quan es produeixi algun dels supòsits següents:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">I. Quan així ho decideixi, cas per cas, l'òrgan ambiental en l'informe ambiental estratègic d'acord amb els criteris de l'annex IV de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">II. Quan així ho determini l'òrgan ambiental, a sol·licitud del promotor.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2. També seran objecte d'una avaluació ambiental estratègica ordinària les modificacions dels plans i programes inclosos en les lletres a) i b) de l'apartat 1 d'aquest article quan, per si mateixes, impliquin:</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">a) Establir un marc nou per a l'autorització futura de projectes legalment sotmesos a l'avaluació d'impacte ambiental en les matèries incloses en l'apartat 1.a) anterior.</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">S'entendrà que les modificacions comporten un nou marc per a l'autorització futura de projectes legalment sotmesos a avaluació ambiental quan la seva aprovació generi la possibilitat d'executar algun projecte nou sotmès a avaluació ambiental, o augmenti les dimensions o l'impacte eventual de projectes sotmesos a avaluació ambiental ja permesos en el pla o programa que es modifica.</span></span></span></p> <p style="margin-left:40px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">b) Requerir una avaluació perquè afecten espais Xarxa Natura 2000 en els termes prevists en la legislació del patrimoni natural i de la biodiversitat.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3. Seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">a) Els plans i els programes esmentats en les lletres a) i b) de l'apartat 1 d'aquest article, i les seves revisions, quan es limitin a establir l'ús de zones de reduïda extensió en l'àmbit municipal.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">b) Els plans i els programes, i les seves revisions, que estableixin un marc per a l'autorització de projectes en el futur, però no compleixin els altres requisits que s'indiquen en les lletres a) i b) de l'apartat 1 d'aquest article.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">4. També seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada:</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">a) Les modificacions esmentades en l'apartat 2 d'aquest article, quan siguin de caràcter menor, en els termes que es defineixen en l'article 5 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental (modificacions menors: canvis en les característiques dels plans o programes ja adoptats o aprovats que no constitueixen variacions fonamentals de les estratègies, directrius i propostes o de la seva cronologia però que produeixen diferències en els efectes previstos o a la zona d'influència).</span></span></span></p> <p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">b) Les modificacions de plans o programes que, tot i no estar incloses en l'apartat 2 d'aquest article, suposin, per si mateixes, un nou marc per a l'autorització de projectes. Es considerarà que les modificacions de plans i programes comporten un nou marc de projectes quan la seva aprovació generi la possibilitat d'executar nous projectes, o augmenti les dimensions o l'impacte eventual dels permesos en el pla o programa que es modifica i, en tot cas, quan suposin un increment de la capacitat de població, residencial o turística, o habilitin la transformació urbanística d'un sòl en estat natural, agrari o forestal, que no compta amb serveis urbanístics.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">No obstant això, en els casos que l'òrgan ambiental, a instància motivada de l'òrgan substantiu, valori que aquestes modificacions són d'escassa entitat, les podrà excloure del procediment d'avaluació ambiental, amb un informe tècnic previ que conclogui que no tenen efectes significatius sobre el medi ambient.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5. Quan l'òrgan substantiu valori que un pla o programa, sigui en la seva primera formulació o sigui en la seva revisió, o la modificació d'un pla o programa vigent, no està inclòs en cap dels supòsits dels apartats anteriors d'aquest article, i, per tant, no està subjecte a avaluació ambiental estratègica, ho justificarà mitjançant un informe tècnic que quedarà a l'expedient.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">6. Aquesta llei no serà d'aplicació als plans i programes que tenguin com a únic objecte la defensa, la protecció civil, en cas d'emergències, ni els de tipus financer o pressupostari.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2.Cal fer constar, en primer lloc, que a la documentació presentada no s'acompanya de cap anàlisi de l'impacte ambiental de la proposta de modificació. Sí que s'indica que suposa un augment significatiu de la seva contribució a la lluita contra el canvi climàtic.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La modificació proposada manté els eixos i objectius temàtics del Programa Operatiu.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">La principal modificació és la reducció del finançament dels eixos 1, 2, 3 i 6 a favor dels eixos 4 i 10. L'informe de sostenibilitat ambiental corresponent al procediment d'avaluació ambiental estratègica del programa operatiu atorgava efectes ambientals positius a alguns dels objectius específics als quals, amb la modificació, disminueixen les ajudes, com són els OE 1.1.2, 1.2.1, 2.1.1, 2.3.1 i 2.3.2. Per altra banda, augmenten les ajudes per l'eix 4, el qual consta d'actuacions a les quals s'atorgaven efectes ambientals favorables.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">L'informe de sostenibilitat ambiental també analitzava les actuacions amb potencials efectes negatius, deguts en la major part a la construcció, instal·lació i ampliació d'infraestructures, associats a possibles impactes al sòl i paisatge, entre elles i que afectin a l'actual modificació, els OE 1.1.2 i 2.1.1. No s'associaven efectes negatius a les actuacions corresponents a l'eix 4. Tant l'informe de sostenibilitat ambiental com la memòria ambiental, a la qual la CMAIB va donar la conformitat, preveien les mesures correctores oportunes.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Pel que fa a l'eliminació de la prioritat d'inversió 2.2 i el seu objectiu específic 2.2.1, es recorda que a l'informe ambiental estratègic de 25 d'agost de 2016, al qual s'analitzava la seva introducció al Programa Operatiu, es deia que “Aquesta modificació no altera la previsió dels indicadors d'execució ni de resultats, i l'única implicació que té és la incorporació en el pla financer d'aquest import de despesa privada en l'Eix 2 en lloc de la despesa pública. Únicament s'incorporen actuacions de foment de l'economia digital al sector comercial de les illes per facilitar la utilització de solucions de comerç electrònic, pel que no és previsible que suposi efectes negatius sobre el medi ambient. La mateixa naturalesa de les actuacions no faria necessari contemplar noves mesures per prevenir, reduir o corregir efectes mediambientals negatius”.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Augmenten també els fons destinats a l'eix 10. En data 17 de setembre de 2015 el Ple de la CMAIB va acordar considerar adequada la incorporació de l'objectiu temàtic 10, i s'indicava “Que la modificació implica únicament una reestructuració de les dotacions sobrants arrel de certes restriccions sobrevingudes amb l'objectiu de no desaprofitar els fons prevists en el programa operatiu FEDER, de manera que no és previsible que aquesta modificació suposi efectes negatius sobre el medi ambient”.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">A la proposta de modificació també es modifiquen determinats elements de gestió (indicadors de productivitat afectats pels canvis financers plantejats) i es corregeixen errors a la distribució indicativa per àmbits d'intervenció de l'ajuda a l'eix 4. També es redueix el finançament de l'assistència tècnica, que serveix per donar suport a la gestió, el seguiment, el control i la difusió del Programa mateix.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">3.L'annex II de la directiva 2001/42/CE del Parlament Europeu i del Consell estableix els criteris que els Estats membres han de tenir en compte per tal de garantir que els plans i programes amb efectes previsiblement significatius en el medi ambient quedin coberts per la present Directiva. Entre aquests criteris, inclou les característiques dels plans i programes, considerant en particular, entre d'altres aspectes, la mesura que el pla o programa estableix un marc per a projectes i altres activitats pel que fa a la ubicació, les característiques, les dimensions, les condicions de funcionament o mitjançant l'assignació de recursos.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Així, a l'hora d'analitzar l'article 9 de la llei 12/2016 per determinar si la modificació del Programa operatiu hauria de ser objecte d'avaluació ambiental estratègica, s'ha de prendre en consideració que també mitjançant l'assignació de recursos s'estableix un marc per a projectes. En aquest cas augmenten els recursos inicialment prevists per a les actuacions compreses als eixos 4 (que afecta, entre d'altres, al sector del transport) i 10 (construcció i adequació de centres educatius).</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">4.Per altra banda, les modificacions descrites es poden considerar de caràcter menor, d'acord amb la definició de l'article 5 de la llei 21/2013. Com planteja el director general de Fons Europeus al seu ofici de 26 de març de 2019, es mantenen els eixos i objectius temàtics del Programa, i es desprèn de l'informe aportat que la modificació no implica variacions fonamentals de les estratègies, directrius i propostes o de la seva cronologia, però la disminució de les aportacions a alguns dels eixos a favor d'uns altres sí que produeixen diferències en els efectes prevists, ja que augmentaran els recursos inicialment prevists per a les actuacions compreses als eixos 4 i 10 i es redueix el finançament de les incloses als eixos 1, 2, 3 i 6, amb la consegüent variació en el número d'actuacions finançades dins cada objectiu temàtic.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">5.Tot l'anterior du a concloure que, en aplicació de l'article 9.4.a) i/o b) de la llei 12/2016, que la reprogramació del programa operatiu FEDER 2014-2020 de Balears és una modificació del programa que hauria de ser objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Ara bé, el mateix article 9.4 de la llei 12/2016 estableix que en els casos en què l'òrgan ambiental, a instància motivada de l'òrgan substantiu, valori que aquestes modificacions són d'escassa entitat, les podrà excloure del procediment d'avaluació ambiental, amb un informe tècnic previ que conclogui que no tenen efectes significatius sobre el medi ambient.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Vista la informació aportada, i en base a les consideracions tècniques i jurídiques anteriorment indicades, es considera que les modificacions són d'escassa entitat i que no tenen efectes significatius sobre el medi ambient, amb la qual cosa es podrien excloure del procediment d'avaluació ambiental.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">6.L'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, estableix que són competència del president de la CMAIB totes les que la legislació vigent assigni a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sense precisar-ne l'òrgan i que no estiguin expressament atribuïdes al ple de la CMAIB en l'article 9.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Per tot això, i vist l'informe tècnic i jurídic amb proposta de resolució de 15 d'abril de 2019, dict la següent:</span></span></span></p> <p style="text-align:center"><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Resolució</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">1.Excloure del procediment d'avaluació ambiental estratègica simplificada la reprogramació del programa operatiu FEDER 2014-2020 de Balears presentada mitjançant ofici de 26 de març de 2019, atès que són modificacions del programa d'escassa entitat que no tenen efectes significatius sobre el medi ambient.</span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">2.Notificar aquesta resolució a la Direcció General de Fons Europeus.</span></span></span></p> <p><strong><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Interposició de recursos</span></span></span></strong></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. </span></span></span></p> <p><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000">També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. </span></span></span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><span style="color:#000000">Palma, 19 de novembre de 2019 </span></span></span></span></p> <p style="text-align:center"><span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"><span style="line-height:100%"><span style="color:#000000"><strong>El President de la CMAIB<span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px; width:100%"> </span></strong></span></span></span><span style="color:#000000; font-family:&quot;Times New Roman&quot;,Times,serif">Antoni Alorda Vilarrubias</span></p> ]] text/html 50210 CAIB ca 630153 50213 12852