<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2018/10791/606882/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-cons/xml">
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Per acord de Ple de data 17 de gener de 2018 es va aprovar inicialment la modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres. Finalitzat el període d'exposició pública i, atès que no s'han presentat al·legacions, s'aprova definitivament l'esmentada modificació i per aquest motiu, es publica el text íntegre de l'esmentat acord, que és el següent: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;&lt;strong&gt;Ordenança Fiscal Reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 1er.- Fet imposable&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;1. Constitueix el fet imposable de l'impost, la realització, dins del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'exigeixi la corresponent llicència d'obra urbanística, s'hagi obtingut o no dita llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest municipi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;2. Les construccions, instal·lacions o obres a què es refereix l'apartat anterior podran consistir en:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;A) Obres de construcció d'edificacions i instal·lacions de nova planta de qualsevol tipus.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;B) Obres d'enderrocament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;C) Obres en edificis, tant aquelles que en modifiquin la disposició interior com l'aspecte exterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;D) Altres actuacions urbanístiques.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;E) Alineacions i rasants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;F) Obres de llauneria i clavegueram.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;G) Obres a cementiris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 2on.- Subjectes passius&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;1. Són subjectes passius d'aquest impost, a títol de contribuent, les persones físiques o jurídiques i les entitats propietàries dels immobles sobre els quals es realitzin les construccions, instal·lacions o obres, sempre que siguin els propietaris de les obres, en els altres casos es considerarà contribuent qui ostenti la condició de propietari de l'obra.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;2. Tenen la consideració de subjectes passius substituts del contribuent aquells que sol·licitin les corresponents llicències o realitzin les construccions, instal·lacions o obres si no fossin els propis contribuents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 3r.- Bonificacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin-left:-0.04cm;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;S'estableix una bonificació del 95% a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, històric-artístiques o de foment d'ocupació que justifiquin tal declaració. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin-left:-0.04cm;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Per gaudir d’aquesta bonificació serà indispensable, prèvia sol·licitud de l’interessat, l' informe favorable dels Serveis Tècnics d'aquest Ajuntament de que l'obra es pot acollir a les subvencions de l'ARRU (Àrea de regeneració i renovació urbana) del Centre Històric de Sóller en el marc del &lt;/span&gt;R.D. 637/2016, de 9 de desembre, pel qual es prorroga el Pla Estatal de foment del lloguer d'habitatges, la rehabilitació d'edificis, i la regeneració i renovació urbanes, 2013-2016, regulat pel Reial Decret 233/2013, de 5 d'abril, en virtut del que estableix a la Disposició addicional única del Reial Decret 637/2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 4r.- Base imposable, quota i meritació&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;1. La base imposable d'aquest impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;2. La quota de l'impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;3. El tipus de gravamen serà el 3,50 per cent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;4. L'Impost merita en el moment d'iniciar la construcció, instal·lació o obra, encara que no s'hagi obtingut la corresponent llicència.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 5è.- Gestió&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;1. En el moment en què se sol·liciti la llicència, el sol·licitant farà efectiva l'autoliquidació de l'impost, prenent com a base el pressupost presentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;2. Quan es concedeixi la llicència, es practicarà una liquidació provisional, determinant la base imposable en funció del pressupost presentat per l'interessat, aplicant-li la quantitat lliurada a l'autoliquidació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;3. A la vista de les construccions, instal·lacions o obres efectivament realitzades i el cost real efectiu d'aquelles, l'Ajuntament, mitjançant l'oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, si procedeix, la base imposable a què es refereix l'apartat anterior, practicant la corresponent liquidació definitiva, i exigint del subjecte passiu o retornant-li, en el seu cas, la quantitat que correspongui.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 6è.- Inspecció i recaptació&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;La inspecció i recaptació de l'impost es realitzarà d'acord amb allò que es preveu a la Llei General Tributària i a les altres Lleis de l'Estat reguladores de la matèria, així com a les disposicions dictades per desenvolupar-les.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Article 7è.- Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Pel que fa a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al disposat a la Llei General Tributària i a les disposicions que la complementin i desenvolupin.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Disposició final&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;La present Ordenança fiscal, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i serà d'aplicació fins a la seva modificació o derogació expresses.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Sóller 12 / 03 / 2018&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;El Batle &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span&gt;Jaume Servera Servera&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">8604</env:numPaginaFinal>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2018/10791"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:numeroRegistre>2876</env:numeroRegistre>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">8603</env:numPaginaInicial>
    <dc:date>2018-03-15</dc:date>
    <env:dataRegistre>2018-03-14</env:dataRegistre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:dataPublicacio>2018-03-15</env:dataPublicacio>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">90</env:ordre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2018/10791/606882/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-cons/"/>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1248"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança Fiscal Reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres]]</env:sumariEnviament>
    <env:idEnviament>606882</env:idEnviament>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:format>text/html</dc:format>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
