Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2362
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 23 de febrer de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a l’any 2018 SOIB Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el Reial decret 1268/2001, de 29 de novembre (BOE núm. 291, de 5 de desembre), es varen traspassar a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears les competències en matèria de gestió del treball, de l’ocupació i de la formació, que varen ser assumides per mitjà del Decret 136/2001, de 14 de desembre, d’assumpció i de distribució de les competències transferides de l’Estat a la Comunitat Autònoma en matèria de gestió del treball, de l’ocupació i de la formació (BOIB núm. 136, de 27 de desembre).

D’acord amb el punt segon de l’apartat B del Reial decret esmentat, la Comunitat Autònoma assumeix les funcions de gestió i de control de les subvencions i dels ajuts públics de la política d’ocupació que atorga l’Administració de l’Estat mitjançant l’INEM i que s’identifiquen en la relació número 1 que s’hi adjunta, en la qual figura la gestió de les subvencions per contractar agents d’ocupació i desenvolupament local, fet que regula l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 15 de juliol de 1999 per la qual s’estableixen les bases de concessió de subvencions públiques per fomentar el desenvolupament local i impulsar els projectes i les empreses qualificats com a I+O (BOE núm. 182, de 31 de juliol), modificada per l’Ordre TAS/49/2005 de 14 de gener (BOE núm. 19, de 22 de gener); per l’Ordre TAS/816/2005 de 21 de març, per la qual s’adeqüen al règim jurídic que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les normes reguladores de subvencions que concedeix el Servei Públic d’Ocupació Estatal en l’àmbit de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 78, d’1 d’abril), i per l’Ordre TAS/360/2008 de 6 de febrer (BOE núm. 40, de 15 de febrer).

D’acord amb l’article 4.1 de l’Ordre TAS/816/2005 de 21 de març, el procediment de concessió de la subvenció per a programes de foment de desenvolupament local s’ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, en els termes que estableix el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

El Reial Decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació (EEAO) 2017-2020, la qual es configura com a marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral en el conjunt de l’Estat.

L’ Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2017-2020 incorpora com a objectiu estratègic abordar les polítiques d’activació des d’una perspectiva holística que tingui en compte les seves dimensions sectorial i local i que estableixi marcs de col·laboració amb empreses, interlocutors socials i altres agents públics i privats. Per una altra banda, també incorpora a l’eix 5 «Emprenedoria» els objectius instrumentals 5.1 «de promoure l’emprenedoria, l’ocupació autònoma i les noves oportunitats laborals que ofereixen l’economia digital i social»; 5.2 «Formació i Assessorament a emprenedors» i  5.3 «Establir marcs de col·laboració amb sectors productius i entitats territorials que facilitin un enfocament integral de les polítiques d’ocupació.»

El Pla d’Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2017-2020 inclou a la Prioritat 7 de «Modernització del Servei d’ocupació» la línia d’actuació 7.2 «de Foment de polítiques de desenvolupament local» i concretament les accions 7.2.1 «Crear una Xarxa d’Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local per a donar suport a les iniciatives econòmiques i d’ocupació locals» i 7.2.2 «Fomentar la participació de les administracions per assolir plans locals d’ocupació i desenvolupament local.»

La convocatòria de subvencions està inclosa en el Pla Anual de Política d’Ocupació de 2018 com a Programa Comú PC00022 Agents d’Ocupació i Desenvolupament local i dona resposta als objectius de l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació i a les actuacions del Pla d’Ocupació de Qualitat de les Illes Balears assenyalades.

Els agents d’ocupació i desenvolupament local són treballadors que contracten les corporacions locals o les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, i que tenen com a missió principal col·laborar en la promoció i la implantació de les polítiques actives d’ocupació, el foment de l’ocupació i l’orientació per generar activitat empresarial, dins un marc de sostenibilitat, equitat i visió de gènere. En aquest sentit, per aconseguir que l’actuació dels agents arribi al major nombre de ciutadans possible, té molta importància la consecució d’una cobertura territorial que abasti tots els indrets de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 1 dels estatuts del SOIB, aprovats pel Decret 37/2015, de 22 de maig, el Servei d’Ocupació de les Illes Balears té com a finalitat primordial la planificació, la gestió i la coordinació de les polítiques actives d’ocupació, amb funcions concretes d’informar, orientar i fer d’intermediari en el mercat laboral, fomentar l’ocupació en tots els vessants i desenvolupar la formació professional per a l’ocupació.

El desenvolupament d’aquestes finalitats s’ha de fer en coherència amb el contingut de les matèries transferides, o que es puguin transferir, per l’Estat a través del Servei Públic d’Ocupació Estatal o que procedeixin de serveis d’ocupació internacionals.

D’acord amb la disposició addicional segona de l’Ordre TAS/816/2005, les comunitats autònomes que hagin assumit el traspàs de la gestió del Servei Públic d’Ocupació Estatal en l’àmbit del treball, de l’ocupació i de la formació han d’adequar el que estableix l’Ordre esmentada a les peculiaritats que se’n deriven de l’organització i de la normativa aplicable en el seu àmbit territorial.

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 15 de juliol de 1999 per la qual s’estableixen les bases de concessió de subvencions públiques per fomentar el desenvolupament local i impulsar els projectes i les empreses qualificats com a I+O (BOE núm. 182, de 31 de juliol), i per les seves modificacions posteriors.

Aquesta convocatòria es finança amb càrrec als fons provinents de Conferència Sectorial.

Així mateix, tenint en compte les disponibilitats pressupostàries, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a entitats locals destinades a contractar agents d’ocupació i desenvolupament local (annex 1), condicionada a la seva inclusió en el Pla Estratègic de subvencions per a l’any 2018, el qual està pendent d’aprovació.

2. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar-la, juntament amb l’extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a produir efectes l’endemà d’haver-s’hi publicat l’extracte.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 123 de la Llei 39/2015, de 2 d’octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.  

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma,  23 de febrer de 2018

El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB

Iago Negueruela Vázquez

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte

1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria per a l’any 2018 perquè les entitats locals presentin les sol·licituds per obtenir subvencions públiques destinades a contractar agents d’ocupació i desenvolupament local (AODL).

2. Els agents d’ocupació i desenvolupament local són treballadors que contracten les corporacions locals o les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, i que tenen com a missió principal col·laborar en la promoció i la implantació de les polítiques actives d’ocupació, el foment de l’ocupació i l’orientació per generar activitat empresarial, dins un marc de sostenibilitat, equitat i visió de gènere. Aquesta col·laboració es desenvolupa en el marc de l’actuació conjunta i acordada de l’entitat contractant i el SOIB.

3. Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i per l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 15 de juliol de 1999 per la qual s’estableixen les bases de concessió de subvencions públiques per fomentar el desenvolupament local i impulsar els projectes i les empreses qualificats com a I+O (BOE núm. 182, de 31 de juliol), modificada per l’Ordre TAS/49/2005, de 14 de gener (BOE núm. 19, de 22 de gener); per l’Ordre TAS/816/2005 de 21 de març, per la qual s’adeqüen al règim jurídic que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les normes reguladores de subvencions que concedeix el Servei Públic d’Ocupació Estatal en l’àmbit de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 78, d’1 d’abril), i per l’Ordre TAS/360/2008 de 6 de febrer (BOE núm. 40, de 15 de febrer).

2. Crèdit assignat

1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria per a l’exercici de 2018 és de 460.200,00 euros imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D05, capítol 4, fons finalista 18021 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l’exercici 2018, el qual es desglossa en 2 línies:

  • 352.000,00 euros per a la contractació dels AODL ordinaris.

  • 108.200,00 euros per a la contractació dels AODL addicionals.

2. En aplicació de l’article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l’article 15.2 c del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), quan l’import de les peticions efectuades sigui superior a la quantia que fixa aquesta convocatòria, s’han de resoldre en règim de concurrència competitiva per ordre de puntuació i d’acord amb el procediment que estableix l’apartat desè d’aquesta mateixa convocatòria.

3. D’acord amb la lletra l de l’article 2 del Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de subvencions determinades en l’àmbit de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril), les pròrrogues de les subvencions que es concedeixen en virtut d’aquesta convocatòria per contractar agents d’ocupació i desenvolupament local s’han de concedir de manera directa.

3.  Funcions dels agents d’ocupació i desenvolupament local

Els agents d’ocupació i desenvolupament local tenen les funcions següents:

a) Fer la prospecció de recursos ociosos o infrautilitzats de projectes empresarials de promoció econòmica local i d’iniciatives innovadores per generar ocupació en l’àmbit local, i identificar les activitats econòmiques noves i les possibles persones emprenedores.

b) Difondre i estimular les oportunitats potencials de crear activitat entre les persones desocupades, les promotores i les emprenedores, i també entre les institucions col·laboradores.

c) Fer l’acompanyament tècnic tant en l’inici de projectes empresarials per refermar-los en empreses com en la consolidació d’empreses, per tal de potenciar que es generin ocupacions noves, amb assessorament i informació sobre la viabilitat tècnica, econòmica i financera i, en general, sobre els plans de llançament de les empreses aprofitant els recursos existents en aquesta matèria.

d) Donar suport a les persones promotores de les empreses, una vegada constituïdes, i acompanyar-les tècnicament durant les primeres etapes de funcionament, mitjançant l’aplicació de tècniques de consultoria en gestió empresarial i assistència en els processos formatius adequats per coadjuvar en la bona marxa de les empreses creades.

e) Crear i dinamitzar acords o pactes territorials per a l’ocupació o plans de desenvolupament territorial o de dinamització municipal.

f) Donar suport tècnic per l’execució eficaç dels programes de millora empresarial tant sectorials com intersectorials, impulsats per l’administració local, insular i autonòmica, assumir el paper d’interlocutor entre el sector públic i l’empresarial del municipi i garantir la missió principal enunciada en l’apartat 1.2 d’aquest annex de la Resolució.

g) Estar en contacte permanent amb la resta d’entitats públiques de serveis empresarials, adquirir el compromís de participar activament en els programes que es proposin, i garantir la missió principal enunciada en l’apartat 1.2 d’aquest annex de la Resolució.

h) Qualsevol altra que contribueixi a garantir la missió principal enunciada en l’apartat 1. 2 d’aquest annex de la Resolució.

4. Entitats beneficiàries

1. Es poden beneficiar de la subvenció objecte d’aquesta convocatòria per a la contractació dels AODL ordinaris els ens locals (ajuntaments, mancomunitats o consells insulars) i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, sempre que l’ens no disposi del nombre màxim d’AODL ordinaris subvencionats pel SOIB en el moment de la publicació d’aquesta Resolució que, d’acord amb la seva població, s’indica en el punt 5 d’aquesta convocatòria.

2. Es poden beneficiar de la subvenció objecte d’aquesta convocatòria per a la contractació d’1 AODL addicional els ens locals (ajuntaments, mancomunitats o consells insulars) i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, sempre que l’ens tengui cobert, mitjançant convocatòries de subvencions del SOIB per a la contractació d’AODL o les seves respectives pròrrogues o mitjançant aquesta convocatòria, el nombre màxim d’AODL ordinaris, calculat d’acord amb les regles de l’apartat 5è, punts 2 a 6 d’aquest annex 1.

3. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003), l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) i les que es determinen a la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

5. Projectes

1. Els projectes s’han d’adreçar a temes o matèries de desenvolupament local (comerç, empresa i ocupació). No tenen aquest caràcter els projectes en els quals els AODL facin d’orientador o de formador, independentment que aquests, en l’execució de les funcions relacionades en el punt 3 d’aquest annex 1, puguin participar en el disseny, planificació i tramitació de projectes d’orientació i de formació que l’entitat beneficiària dugui a terme.

AODL ordinaris

2. Per als municipis entre 4.000 i 20.000 habitants únicament es pot presentar un projecte per contractar un agent d’ocupació i desenvolupament local.

3. Per als municipis amb un nombre d’habitants superior a 20.000 habitants únicament es pot presentar un projecte per contractar dos agents d’ocupació i desenvolupament local.

4. Els municipis amb un nombre d’habitants inferior a 4.000 s’han de presentar a través de les seves respectives mancomunitats.

Les mancomunitats poden presentar projectes per contractar un o dos agents d’ocupació i desenvolupament local, segons el nombre d’habitants dels municipis que les integren. Quan aquest nombre sigui superior a 4.000, un AODL i quan sigui superior a 20.000, dos AODL.

Els municipis de menys de 4.000 habitants que quedin sense cobertura d’AODL per part de la seva mancomunitat s’hauran de cobrir amb els AODL que es puguin assignar al consell insular corresponent.

5. Per als projectes que presentin els consells insulars es pot sol·licitar contractar dos AODL, sempre que el nombre d’habitants de l’illa superi els 20.000 habitants.

6. L’illa de Formentera, pel seu nombre d’habitants, únicament pot sol·licitar contractar un AODL, mitjançant l’ajuntament o el consell insular.

AODL addicional

7. Excepcionalment, dins aquesta convocatòria, atès l’increment de pressupost per executar polítiques d’ocupació dins l’àmbit local, es dona la necessitat creixent de treballar aquestes polítiques d’una manera més rigorosa i acotada a les necessitats del territori. Per aquest motiu es considera necessari dotar una partida pressupostària concreta per contractar un AODL addicional que treballi com a personal tècnic especialitzat en l’objectiu d’aconseguir un millor desenvolupament de les polítiques d’ocupació.

Independentment dels AODL ordinaris que li correspongui tenir a l’entitat beneficiària d’acord amb els punts anteriors d’aquest apartat 5è, pot sol·licitar una subvenció per contractar un AODL addicional.

L’AODL addicional únicament s’ha de subvencionar en el cas que l’entitat beneficiària tengui cobert, mitjançant convocatòries de subvencions del SOIB per contractar AODL o les respectives pròrrogues o mitjançant aquesta convocatòria, el nombre màxim d’AODL ordinaris, calculat d’acord amb les regles d’aquest apartat 5è, punts 2 a 6.

L’AODL addicional ha de dur a terme tasques relacionades amb les polítiques actives d’ocupació i així ha de constar en el projecte que presenti l’entitat beneficiària.

6. Termini i model de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar d’acord amb el model que facilita el SOIB, que es troba a disposició de les persones o dels organismes interessats a la seu del Camí Vell de Bunyola, 43, del polígon de Son Castelló de Palma; en qualsevol de les oficines a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i també a l’adreça d’Internet <http://www.soib.es/>.

2. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per mitjà de qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14 de gener), de conformitat amb la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

3. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer amb sobre obert perquè el funcionari o la funcionària de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE 313, de 31 de desembre).

4. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB es recomana enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini. Així mateix, si s’envia per correu certificat, també es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini. El número de fax és el 971 784939.

5. D’acord amb el que estableix l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que exigeix aquesta Resolució, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb una resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la mateixa Llei.

6. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució i del seu extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Quan la persona sol·licitant inclogui en la sol·licitud el número de fax o l’adreça electrònica, s’ha d’entendre que consent expressament a usar aquest mitjà per fer les notificacions que es derivin d’aquest procediment, a l’efecte que regula l’article 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Amb aquesta finalitat es posa a disposició dels interessats la bústia <registre.xol@soib.caib.es>. Les entitats beneficiàries han de confirmar que han rebut les notificacions mitjançant correu electrònic, en cas contrari s’ha de fer la notificació mitjançant els altres mitjans legalment establerts.

7. Documentació

Les entitats sol·licitants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, la documentació següent:

a) Per a les entitats locals: NIF de l’entitat local sol·licitant i un certificat de l’òrgan competent de l’entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

b) Per a les entitats dependents o vinculades: NIF i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud, els estatuts degudament inscrits en el registre corresponent i documentació que acrediti el caràcter d’entitat dependent o vinculada.

c) La memòria-projecte que ha de desenvolupar cada agent o grup d’agents, segons el model facilitat pel SOIB, la qual ha d’especificar:

-La definició del projecte global.

-Les fases de desenvolupament del projecte.

-Els objectius operatius de cada fase i la durada estimada de l’execució.

-Els instruments i la infraestructura de què disposa per posar-lo en pràctica.

-El nombre d’agents d’ocupació i desenvolupament local per contractar.

-Les accions i activitats que han de desenvolupar els agents.

-L’espai de temps previst per dur a terme el projecte i la durada estimada dels contractes.

-Els costs laborals totals anuals dels contractes i del projecte.

-El Pla d’Adaptació dels agents al lloc de feina.

-Els indicadors de resultats.

-La definició dels sistemes de coordinació i la relació del projecte amb els agents econòmics i socials per tal de funcionar en xarxa.

d) El certificat de l’òrgan competent de l’aprovació del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.

e) El certificat de l’òrgan corresponent en el qual s’ha de fer constar la disposició de finançament per cobrir la part no subvencionada.

f) Certificat del secretari/interventor o persona competent corresponent de l’entitat acreditatiu dels salaris que tenguin dret a percebre les persones que es contractin, segons conveni col·lectiu, taula salarial o acord legalment aplicable.

g) Una declaració responsable d’acord amb el model que és a disposició de les persones interessades en el web <www.soib.es> en relació amb els aspectes següents:

-No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d’entitat beneficiària previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l’article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost ) i les que es determinen a la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció.

-Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat, concedits per qualsevol institució, pública o privada o, si n’és el cas declaració de no haver percebut o sol·licitat cap altra subvenció per a la mateixa finalitat.

-Complir les obligacions que estableix la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre).

-No tenir sancions fermes pendents de pagament per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.

-Manifestar el tipus de servei de prevenció que ha constituït l’entitat.

-Comprometre’s a contractar una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, així el SOIB queda exonerat qualsevol responsabilitat al respecte.

-La titularitat del compte bancari per rebre l’ingrés de la subvenció.

-Complir les obligacions que estableixi la normativa aplicable en matèria de subvencions.

h) La signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

i) De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat (BOE núm. 277, de 18 de desembre), la sol·licitud de la subvenció implica l’autorització perquè el SOIB pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti expressament en contra. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

Segons el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’article 69.1 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’Administració pot requerir al sol·licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes a la seva Declaració responsable. 

D’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació.

8. Procediment

El procediment per concedir les subvencions s’ha d’iniciar sempre d’ofici i d’acord amb els tràmits següents:

a) L’òrgan competent per instruir el procediment és el director del SOIB, que ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades per les quals s’ha de pronunciar la resolució.

b) Una vegada revisades les sol·licituds que s’hagin presentat i un cop fetes les esmenes pertinents, s’ha de reunir la Comissió Avaluadora, formada pels membres que s’indiquen a continuació, i que ha de procurar en la mesura que sigui possible (d’acord amb les disponibilitats del personal existent) una presència equilibrada d’homes i dones:

-Presidència:

-Titular: el cap del Servei de Seguiment Tècnic d’Orientació i Foment de l’Ocupació del SOIB que, en cas d’absència, vacant o malaltia l’ha de substituir la cap del Departament de Formació i Ocupació.

-Secretaria:

-Titular: el cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 1 del SOIB.

-Suplent: un/una cap de secció del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 1 del SOIB.

-El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot.

Vocalies:

Vocals primer/a, segon/a i tercer/a: tres tècnics/tècniques del SOIB. En casos d’absència, vacant o malaltia aquests vocals poden ser substituïts per altres  tècnics/tècniques del SOIB.

Aquesta Comissió, que ha de valorar les sol·licituds d’acord amb els criteris que estableix l’apartat 10 d’aquest annex a la Resolució, pot sol·licitar tots els aclariments que consideri oportuns i ha de redactar un informe que ha de servir de base a la proposta de concessió o de denegació de la subvenció.

c) El director del SOIB, en vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s’ha de notificar als interessats, i se’ls concedeix un termini de deu dies per al tràmit d’audiència per poder al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

En la proposta provisional, l’òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i la modificació del pressupost presentat per l’entitat sol·licitant o les condicions i la forma d’execució de l’activitat que l’entitat ha proposat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s’ha de demanar la conformitat de l’entitat sol·licitant, la qual s’entén atorgada si la proposta formulada per l’òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i l’entitat sol·licitant no hi manifesta oposició per escrit dins el tràmit d’audiència. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de mantenir en els termes expressats per l’entitat sol·licitant en l’escrit inicial, sense perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l’escrit d’oposició que presenti.

d) Sense perjudici del que preveu l’apartat anterior, quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l’import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s’ha d’instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d’audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament.

La modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària reformuli la sol·licitud, aquesta s’ha d’entendre tàcitament acceptada per l’import susceptible d’atorgament.

e) Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni es tenguin en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

f) Tenint en compte l’informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions fetes per l’entitat sol·licitant en el tràmit d’audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

g) Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l’Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

h) El president del SOIB, atesa la proposta de resolució definitiva, ha de dictar i notificar una resolució en el termini màxim de tres mesos comptadors des de l’endemà de l’entrada de la sol·licitud en el registre de l’òrgan competent per tramitar-la, la qual ha d’estar degudament motivada. Transcorregut el termini màxim per resoldre el procediment sense que s’hagi notificat la resolució, s’ha d’entendre que es desestima la sol·licitud.

i) La resolució de concessió o de denegació s’ha de notificar de manera individualitzada i ha d’incloure, com a mínim, la informació següent:

-El pressupost aprovat

-La quantitat individual de la subvenció concedida

-El nombre de persones que s’han de contractar

9. Quantia i durada de la subvenció

1. El Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha d’abonar fins al 80 % dels costs laborals totals de l’agent d’ocupació i desenvolupament local, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social per tots els conceptes de cada contractació subvencionada, amb un màxim de 27.045,54 € a l’any per contracte subvencionat.

2. La subvenció es concedeix per un període d’un any, que es pot prorrogar per períodes anuals amb la presentació prèvia del projecte o d’accions per desenvolupar en el període nou, d’acord amb el que estableixen els articles 10.2 i 14 de l’Ordre ministerial de 15 de juliol de 1999 en la redacció de l’Ordre TAS/360/2008 de 6 de febrer, i en la forma que explica l’apartat 15 d’aquest annex.

10. Criteris objectius d’atorgament de la subvenció

Per atorgar les subvencions s’han de tenir en compte els criteris següents:

Per als AODL ordinaris:

1. Pel que fa al nombre d’habitants:

a) En els territoris d’entre 4.000 i 20.000 habitants únicament es finançarà un màxim d’un AODL.

b) En els territoris de més de 20.000 habitants es finançarà  un màxim de dos AODL.

2. Pel que fa al projecte presentat:

a) Grau d’incidència que en la creació de llocs de feina tenen les activitats que els agents d’ocupació i desenvolupament local han de dur a terme. (50 punts)

-Desenvolupa programes de polítiques actives d’ocupació que representen la creació directa d’ocupació (20 punts).

-Desenvolupa altres programes de polítiques actives d’ocupació (20 punts).

-Descriu altres activitats generadores directes d’ocupació (10 punts).

b) Estableix objectius operatius relacionats amb la creació d’empreses i foment de la cultura empresarial (25 punts).

-Duu a terme actuacions del foment i dinamització comercial (15 punts).

-Preveu accions de suport i assessorament per crear empreses (5 punts).

-Preveu actuacions de foment de la cultura empresarial (5 punts).

c) El projecte agrupa més d’un municipi o va adreçat a nuclis importants de població (15 punts)

-Territoris de més de 15.000 habitants (15 punts)

-Territoris de més de 10.000 habitants (10 punts)

-Territoris de més de 5.000 habitants (5 punts)

d) Els projectes possibiliten la integració laboral dels col·lectius més desafavorits en el mercat de treball. (10 punts)

-Els projectes, a més de polítiques actives adreçades a aquests col·lectius, desenvolupen altres projectes adreçats al col·lectiu objecte d’aquest apartat.

Els empats s’han de resoldre a favor del projecte que tengui més punts en l’apartat  anterior i en cas de persistir l’empat a favor del projecte que abasti més habitants.

Per a l’AODL addicional:

a) Grau d’incidència que els objectius del projecte presentat tenen en la creació de llocs de feina les activitats que els agents d’ocupació i desenvolupament local han de dur a terme: (19 punts)

-Preveu la planificació d’actuacions de foment de l’ocupació (5 punts).

-Preveu la planificació d’accions de formació de programes mixts per a l’ocupació (5 punts).

-Preveu la planificació d’accions de formació DUAL per a l’ocupació (7 punts).

-Preveu la planificació d’itineraris integrals d’inserció (2 punts).

b) Grau d’implicació de l’entitat sol·licitant en polítiques actives d’ocupació:

-L’entitat sol·licitant ha desenvolupat programes de polítiques de foment de l’ocupació innovadores per afavorir la inserció de les dones finançades d'acord a la convocatòria del programa SOIB Visibles durant l'exercici 2017 (3 punts).

-L’entitat sol·licitant ha desenvolupat o se'ls ha assignat programes mixts de formació amb alternança subvencionats pel SOIB durant els exercicis 2016 i 2017 (5 punts per projecte).

-L’entitat sol·licitant ha desenvolupat o se'ls ha assignat programes de formació DUAL subvencionats pel SOIB durant els exercicis 2016 i 2017 (7 punts per projecte).

-L’entitat sol·licitant ha desenvolupat programes de processos d’acompanyament o itineraris integrals d’inserció adreçats a col·lectius vulnerables subvencionats pel SOIB durant els exercicis 2016 i 2017 (2 punts per exercici).

c) El projecte agrupa més d’un municipi o va adreçat a nuclis importants de població (5 punts)

-Territoris de més de 15.000 habitants (5 punts)

-Territoris de més de 10.000 habitants (4 punts)

-Territoris de més de 5.000 habitants (3 punts)

d) Els projectes possibiliten la integració laboral dels col·lectius més desafavorits en el mercat de treball. (10 punts)

-El projecte presentat preveu i justifica polítiques actives adreçades a aquests col·lectius. (10 punts)

Els empats s’han de resoldre a favor del projecte que tingui més punts en el punt b  anterior i en cas de persistir l’empat a favor del projecte que abasti més habitants.

11. Termini d’execució

Les actuacions objecte d’aquesta convocatòria s’han d’iniciar, com a màxim, dos mesos després de la data de resolució de concessió. En cas contrari, es revoca la subvenció concedida, excepte si la causa de l’incompliment és imputable al SOIB.

12. Pagament

1. D’acord amb el que estableix l’article 13 de l’Ordre de 15 de juliol de 1999 per la qual s’estableixen les bases de concessió de subvencions públiques per al foment del desenvolupament local i impuls dels projectes i empreses qualificades d’I+O, i d’acord amb l’article 37.1 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Llei 18/2016, i amb els articles 25.2 a i 25.3 b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la proposta de pagament s’ha de tramitar mitjançant una bestreta del 100 % de l’import concedit, prèvia presentació per part de l’entitat beneficiària de còpia dels contractes formalitzats i alta dels treballadors en la Seguretat Social i les actes de selecció. En tot cas, aquesta documentació s’ha de presentar dins els 3 mesos posteriors a la data de la Resolució de concessió.

El SOIB ha de comprovar, dins els tràmits per fer el pagament, que l’entitat beneficiària està al corrent d’obligacions amb la hisenda autonòmica, d’obligacions tributàries amb la hisenda de l’Estat i amb la Seguretat Social. En el cas que l’entitat beneficiària no hagi donat el seu consentiment perquè el SOIB pugui comprovar aquests punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats 7.h i i d’aquest annex a la convocatòria, l’entitat beneficiària ha de presentar, per tal que el SOIB tramiti el pagament, a més de la documentació establerta en el paràgraf anterior, els certificats corresponents que acreditin que està al corrent d’obligacions tributàries amb l’administració de l’Estat i amb la Seguretat Social.

2. Una vegada rebuda la documentació en els termes establerts, el Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha de transferir a l’entitat beneficiària l’import de la subvenció pel període d’un any.

3. L’entitat beneficiària queda eximida de garantia o aval.

13.  Justificació

1. En acabar cada període anual subvencionat, l’entitat beneficiària ha de presentar,  en el termini màxim de tres mesos, en el Servei d’Ocupació de les Illes Balears el compte justificatiu, d’acord amb el model que és a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>, amb els documents següents:

a) El certificat de l’exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats, expedit per la persona responsable de la secretaria o òrgan equivalent de l’entitat beneficiària.

b) La relació dels justificants imputats, acompanyada dels justificants de despesa i de pagament següents:

-Els contractes dels treballadors juntament amb les modificacions i la declaració de la jornada efectivament realitzada.

-Declaració del codi CNAE aplicat per l’entitat a l’efecte de determinar la quota de cotització empresarial.

-Rebut de salari (nòmina).

-Justificació del pagament del rebut de salari que es pot fer mitjançant càrrec individual de cada persona treballadora al compte de l’entitat o ordre de pagament de nòmines al banc, acompanyada de la tramesa que detalli de forma individualitzada el pagament a cada treballador o treballadora juntament amb el càrrec per import coincident al total de la tramesa.

-Rebut de liquidació de cotitzacions (antic TC1) acompanyat del justificant de pagament corresponent (càrrec bancari, segell que deixi constància inequívoca del pagament efectiu o validació mecànica de l’entitat bancària).

-Relació nominal de treballadors (antic TC2) degudament signada i segellada per la persona titular de l’autorització concedida per la TGSS.

-Informe de dades per a la cotització/treballadors per compte aliè (IDC).

-Retencions i ingressos executats a compte de l’IRPF amb el justificant de pagament (model 111).

-Caràtula i fulls del resum corresponent anual (model 190) de les retencions practicades a compte de l’IRPF en què figurin els treballadors imputats al projecte.

c) L’informe anual sobre l’activitat que han executat els agents d’ocupació i desenvolupament local, en el qual s’especifiquen els objectius assolits, quantificats degudament, en relació amb els que es volien aconseguir en la memòria-projecte.

2. Aquesta forma de justificació s’ha d’aplicar també a totes les pròrrogues de subvencions per contractar agents d’ocupació i desenvolupament local.

14. Obligacions de les entitats beneficiàries

L’entitat beneficiària d’aquesta subvenció, a més de complir amb les obligacions que estableix l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 15 de les bases aprovades per l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 15 de juliol de 1999, està obligada a:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, circumstància que s’ha d’acreditar abans de dictar la proposta de resolució definitiva de concessió mitjançant un certificat que ha de presentar la UGE del SOIB a sol·licitud de la Comissió Avaluadora. Així mateix, també ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, fets que han de quedar acreditats abans de la proposta de resolució definitiva en la forma que estableixen els punts 7 h i 7 i d’aquest annex i abans del pagament d’acord amb el punt 12.1. d’aquest annex.

b) Comunicar al SOIB la percepció d’altres subvencions o ingressos per a la mateixa finalitat en el termini de 3 dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció o ingrés i abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

c) Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

d) Justificar l’execució de l’activitat, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i control tècnic i financer dels programes subvencionats que el SOIB consideri necessaris i aportar tota la informació que li requereixin en l’exercici d’aquestes actuacions.

f) Sotmetre’s a les actuacions de control de l’activitat econòmica i financera que corresponguin a la Inspecció de Treball i Seguretat Social, a la Intervenció General de la CAIB, a la Sindicatura de Comptes o d’altres òrgans de control.

g) Facilitar qualsevol informació que li requereixin l’òrgan que concedeix la subvenció i els òrgans de control indicats en l’apartat anterior.

h) Dur a terme les accions de coordinació i supervisió en relació amb els objectius estratègics que estableixen els sistemes públics d’ocupació.

i) Complir la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.

j) Deixar constància, mitjançant comptabilitat separada o un codi comptable adequat, de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació que li sigui aplicable.

k) Respectar les directrius i els protocols que pugui establir el SOIB relatius al desenvolupament de les activitats, sense perjudici que les entitats beneficiàries usin metodologies pròpies supervisades i aprovades pel SOIB.

l) Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els serveis que es duguin a terme sobre la base d’aquesta Resolució, d’acord amb el que assenyala l’apartat 20 d’aquest annex.

m) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els elements electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

n) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

o) Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses fetes mitjançant extractes bancaris o un altre document equivalent.

15. Pròrroga de la subvenció

1. Les entitats beneficiàries poden sol·licitar al SOIB la pròrroga de la subvenció concedida per als mateixos agents contractats, almenys 30 dies abans que acabi el període ja subvencionat. Aquesta sol·licitud ha d’anar acompanyada d’un informe anual sobre l’activitat que duu a terme cada agent d’ocupació i desenvolupament local, d’una memòria-projecte de les actuacions que s’han d’executar, d’acord amb el que estableix l’apartat 7 c d’aquest annex 1, així com dels certificats i declaració responsable descrits en els apartats 7 d, 7 e, 7 f i 7 g d’aquest annex 1, d’acord amb els models que estan a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>.

Per a la pròrroga, pel que fa a acreditar que l’entitat beneficiària estigui al corrent d’obligacions tributàries amb la hisenda estatal i d’obligacions amb la Seguretat Social, s’ha de seguir en la sol·licitud de la pròrroga el que disposen els apartats 7 h i 7 i d’aquest annex 1.

2. La concessió de la pròrroga està condicionada a l’existència de crèdit pressupostari suficient i al fet que s’acrediti suficientment que es compleixen els objectius assenyalats en la memòria del projecte, d’acord amb el que estableix l’apartat 7.

3. En el cas de que la resolució de la concessió de la pròrroga no pugui ser notificada a l’entitat beneficiària amb anterioritat a l’acabament del període subvencionat, es poden subvencionar les contractacions a temps complet amb un any de durada dels mateixos agents contractats en el període subvencionat anterior, sense que s’hagi de fer cap nova selecció, en el temps entre que acabi el contracte subvencionat i el començament del nou contracte objecte de la subvenció.

4. El pagament està condicionat a la comprovació i liquidació de la justificació de la despesa del període anual anterior, d’acord amb el que assenyala aquesta convocatòria, i s’han de reintegrar, si escau, els fons no utilitzats.

5. Un cop formalitzades les pròrrogues dels contractes o, en el seu cas, els nous contractes subvencionats, les entitats beneficiàries han de trametre al SOIB una còpia d’aquests, juntament amb l’informe de dades per a la cotització (IDC).

16. Selecció i contractació dels agents d’ocupació i desenvolupament local

1. El SOIB i l’entitat beneficiària de la subvenció, conjuntament, han de seleccionar els agents d’ocupació i desenvolupament local. Prèviament, l’entitat beneficiària ha de presentar una oferta genèrica en el SOIB corresponent a cada illa. La selecció s’ha de fer entre les persones desocupades inscrites en el SOIB que hagin superat amb èxit els estudis universitaris de diplomatura, llicenciatura, grau o equivalent. S’ha de valorar l’experiència professional, i també els coneixements extraacadèmics adquirits en cursos monogràfics de desenvolupament local o en la promoció de projectes d’ocupació.

2. Si no hi ha candidats idonis entre les persones demandants inscrites, l’entitat pot contractar directament, si abans el SOIB ha comprovat la idoneïtat de la persona candidata.

3. La corporació local o l’entitat que en depengui o que hi estigui vinculada ha de contractar els agents seleccionats a jornada completa mitjançant la modalitat contractual més adequada, d’acord amb la normativa vigent.

4. L’entitat beneficiària pot presentar l’oferta genèrica de selecció, un cop el SOIB li hagi notificat la proposta provisional de resolució de concessió.

17. Baixes i substitucions dels agents durant el període d’execució de la subvenció

Quan per qualsevol causa, excepte en cas d’acomiadament improcedent, el treballador o la treballadora, sigui baixa en la relació laboral, es pot substituir per una de les persones que hagin participat en el procés selectiu, per ordre de puntuació. En cas que hagin transcorregut més de tres mesos des del darrer procés, s’ha d’iniciar un altre procés selectiu tal com estableix l’apartat anterior.

Igualment, es pot substituir temporalment la contractació d’un agent d’ocupació i desenvolupament local de la manera que s’esmenta en el paràgraf primer, com a conseqüència de baixes per incapacitat temporal o d’excedències amb dret a reserva del lloc de treball; en cap cas, però, no ha de representar un increment en l’import de la subvenció concedida.

18.  Adaptació inicial dels AODL i actualització de la seva formació

Les entitats beneficiàries han de garantir l’adaptació dels AODL als seus llocs de feina mitjançant la impartició de la metodologia i de totes les tècniques que siguin necessàries perquè les seves funcions es desenvolupin de la millor manera possible.

Especialment, els AODL obligatòriament han de participar en aquelles accions formatives en matèria de comerç, empresa i ocupació que el SOIB i la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria en dissenyin a l’efecte.

En qualsevol cas, els AODL poden disposar del suport de l’Institut d’Innovació Empresarial (IDI), en matèria d’informació empresarial, foment de l’esperit emprenedor, creació i finançament d’empresa, dinamització comercial, disseny, internacionalització, innovació i desenvolupament empresarial. 

19. Seguiment i control de les actuacions subvencionades

1. El SOIB pot sol·licitar a les entitats beneficiàries que aportin les dades i els documents necessaris per justificar o per fer el seguiment i el control de les actuacions subvencionades.

2. El SOIB pot inspeccionar les actuacions subvencionades amb la finalitat de comprovar-ne l’adequació a les condicions tingudes en compte i establertes per atorgar les subvencions. A aquest efecte, es poden dur a terme les visites que siguin necessàries al lloc on presti els serveis el personal contractat que ha estat objecte de la subvenció.

20. Compatibilitat amb altres subvencions

L’import de les subvencions no pot ser, en cap cas, d’una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts d’altres administracions públiques, o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 80 % del cost de l’activitat que du a terme l’entitat beneficiària.

21. Difusió i publicitat de les actuacions

Tota la publicitat, documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, com també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, ha d’estar, com a mínim, en català i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i de dones. També s’hi ha de fer constar la participació del SOIB i el finançament del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) mitjançant la incorporació d’elements identificatius d’aquests organismes d’acord amb el que estableix l’annex «Logotips», que és a disposició de les entitats al lloc web <http://www.soib.es>. Així mateix, l’entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius en la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB i el SEPE. Pel que fa al logotip del SEPE, s’han de seguir els criteris fixats en l’annex IV de l’Ordre ESS/2570/2015, de 29 d’octubre, per la qual es distribueix territorialment per a l’exercici econòmic 2015, per a la seva gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides, subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat o a la norma que substitueixi l’Ordre esmentada.

Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s’ha de presentar al SOIB amb un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n’ha d’assenyalar el text així com el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què s’ha de fer la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè les esmeni.

22. Revocació i reintegrament

1. L’incompliment total o parcial dels requisits, les condicions, les finalitats o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions són causa de reintegrament de les quantitats que ha percebut l’entitat, d’acord amb el que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En cas d’incompliments parcials, d’acord amb l’article 37 de la llei 38/2003, l’òrgan competent ha de determinar la quantitat que ha de reintegrar l’entitat beneficiària segons el principi de proporcionalitat, en funció dels costs justificats i de les actuacions acreditades.

3. L’acomiadament declarat improcedent per sentència judicial ferma és causa de revocació de la subvenció i de reintegrament, si escau, de l’import que hagi rebut l’entitat.

Tot el que no estableix aquesta Resolució s’ha d’ajustar a la normativa d’aplicació general.