<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10754/603971/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:idEnviament>603971</env:idEnviament>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Ple de l'Ajuntament, en sessió de dia 08 de novembre de 2017, va acordar aprovar inicialment i, en el cas que no es produeixin al·legacions en el període d'informació pública, també definitivament, la modificació de l’ordenança reguladora de l’impost de vehicles de tracción mecànica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Un cop publicat l’anunci en el BOIB, número 138 de data 11/11/2017, no s’ha formulat cap reclamació contra l’esmentat acord, durant el termini d’exposició pública de 30 dies, per la qual cosa el texte de l’ordenança quedarà redactat així: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1. Naturalesa i fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’Impost sobre vehicles de tracció mecànica és un tribut directe que grava la titularitat dels vehicles d’aquesta naturalesa, aptes per circular per les vies públiques, sigui quina sigui la seva classe i categoria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Es considera vehicle apte per a la circulació el que hagi estat matriculat en els registres públics corresponents mentre no hi hagi causat baixa. A l’efecte d’aquest impost també es consideren aptes els vehicles proveïts de permisos temporals i matrícula turística. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. No estan subjectes a aquest impost:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;a. Els vehicles que, havent estat donats de baixa en els registres per antiguitat del seu model, puguin ser autoritzats per circular excepcionalment en ocasió d’exhibicions, certàmens o curses limitades als d’aquesta naturalesa. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;b. Els remolcs i semiremolcs arrossegats per vehicles de tracció mecànica la càrrega útil dels quals no sigui superior a 750 quilograms.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;c. Els vehicles que, amb l’informe previ de la Policia Local, hagin estat considerats com a residus sòlids urbans.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2. Exempcions i bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Estaran exempts de l’impost:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;a. Els vehicles oficials de l’Estat, comunitats autònomes i entitats locals adscrits a la defensa nacional o a la seguretat ciutadana.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;b. Els vehicles de representacions diplomàtiques, oficines consulars, agents diplomàtics i funcionaris consulars de carrera acreditats a Espanya, que siguin súbdits dels respectius països, externament identificats i a condició de reciprocitat en la seva extensió i grau. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, els vehicles dels organismes internacionals amb seu o oficina a Espanya i dels seus funcionaris o membres amb estatut diplomàtic. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;c. Els vehicles respecte dels quals així es derivi del que disposen els tractats o convenis internacionals. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;d. Les ambulàncies i altres vehicles directament destinats a l’assistència sanitària o al trasllat de ferits o malalts. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;e. Els vehicles per a persones de mobilitat reduïda a què es refereix la lletra A de l’annex II del Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Així mateix, n’estan exempts els vehicles matriculats a nom de minusvàlids per al seu ús exclusiu. Aquesta exempció s’aplicarà mentre es mantinguin les dites circumstàncies, tant als vehicles conduïts per persones amb discapacitats com als destinats al seu transport.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Les exempcions previstes en els dos paràgrafs anteriors no resultaran aplicables als subjectes passius beneficiaris d’aquestes per més d’un vehicle simultàniament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- A l’efecte del que disposa aquest paràgraf, es consideraran persones amb minusvalidesa aquelles que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;f. Els autobusos, microbusos i altres vehicles destinats o adscrits al servei de transport públic urbà, sempre que tinguin una capacitat que excedeixi de nou places, inclosa la del conductor.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;g. Els tractors, remolcs, semiremolcs i maquinària proveïts de cartilla d’inspecció agrícola. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Per poder aplicar les exempcions a què es refereixen els paràgrafs e i g de l’apartat 1 d’aquest article, els interessats hauran d’instar-ne la concessió indicant les característiques del vehicle, la seva matrícula i la causa del benefici. Un cop que l’Administració municipal hagi declarat l’exempció, s’expedirà un document que n’acrediti la concessió. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En relació amb l’exempció prevista en el segon paràgraf de la lletra e de l’apartat 1 anterior, l’interessat haurà d’aportar el certificat de la minusvalidesa emès per l’òrgan competent, una fotocòpia de la fitxa tècnica i el permís de circulació del vehicle. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. S’estableix una bonificació del 100% per als vehicles històrics o aquells que tinguin una antiguitat mínima de vint-i-cinc anys, comptadors a partir de la data de la seva fabricació o, si aquesta no es coneix, prenent com a tal la de la seva primera matriculació o, si hi manca, la data en què el corresponent tipus o variant es va deixar de fabricar. Aquesta bonificació s’aplicarà de forma automàtica a partir de l’exercici següent a aquell en que el vehicle hagi complit l’antiguitat mínima esmentada o s’hagi declarat com a històric. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4.- S’estableix una bonificació del 75% per aquells vehicles amb motor elèctric y una bonificació del 50% per aquells vehicles amb motor híbrid. Aquesta bonificació s’aplicarà de forma automàtica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5.- Amb caràcter general, a l’efecte de la concessió de beneficis fiscals, començaran a tenir efectes a partir de l’exercici següent al de la sol·licitud, i no poden tenir caràcter retroactiu. No obstant això, quan se sol·liciti per a vehicles ja inclosos en el padró de l’impost, es concedirà per a l’exercici en curs si en la data de la meritació de l’impost hi concorren els requisits exigits per al seu gaudi. Respecte dels vehicles de nova matriculació, es concedirà per a l’exercici en curs sempre que la sol·licitud es formuli en el termini d’un mes comptador des de la data de matriculació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6.- No es podran reconèixer altres beneficis fiscals que els expressament prevists en les normes de rang de llei o les derivades de l’aplicació dels tractats internacionals. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3.&lt;/strong&gt; Subjectes passius &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són subjectes passius d’aquest impost les persones físiques o jurídiques i les entitats a les quals es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, a nom de les quals consti el vehicle en el permís de circulació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els subjectes passius determinats, segons l’apartat anterior, hauran de satisfer l’impost a l’Ajuntament Llucmajor quan en el domicili en el qual consti el permís de circulació del vehicle estigui en el terme municipal de Llucmajor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4.&lt;/strong&gt; Quota&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De conformitat amb el que estableix l’article 95 del RDL 2/2004, del text refós de la LRHL, aquest Ajuntament incrementarà les tarifes mínimes que en cada moment determini la legislació vigent mitjançant l’aplicació sobre aquestes del coeficient 1,75.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. &lt;/strong&gt;&lt;cite&gt;Període impositiu i meritació&lt;/cite&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. El període impositiu coincideix amb l’any natural, excepte en el cas de primera adquisició dels vehicles. En aquest cas el període impositiu començarà el dia en què es produeixi la dita adquisició. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. L’impost es meritarà el primer dia del període impositiu. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. L’import de la quota de l’impost es prorratejarà per trimestres naturals en els casos de primera adquisició o baixa definitiva del vehicle. També escaurà el prorrateig de la quota en els mateixos termes en els supòsits de baixa temporal per sostracció o robatori de vehicle, i això des del moment en què es produeixi la dita baixa temporal en el registre públic corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6. Gestió &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La gestió, la liquidació, com també la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària correspon a l’ajuntament del domicili que consti en el permís de circulació del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 7. Inspecció i recaptació &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La inspecció i recaptació de l’impost es realitzarà d’acord amb el que preveu la Llei general tributària i les altres lleis de l’Estat reguladores de la matèria, com també les disposicions dictades per al seu desplegament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 8. Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot el que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries, com també a la determinació de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’aplicarà el règim regulat en la Llei general tributària i en les disposicions que la complementen i despleguen. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Disposició transitòria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les referències a l’articulat de la present ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Disposició final&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal serà publicada en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i entrarà en vigor a partir del dia 1 de gener de 2018.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Llucmajor, 28 de desembre de 2017&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Batle&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Bernadi Vives Cardona&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:numeroRegistre>14700</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1219"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10754"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'Ordenança Fiscal reguladora de l'impost de vehicles de tracció mecànica]]</env:sumariEnviament>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:date>2017-12-30</dc:date>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">150</env:ordre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">42881</env:numPaginaFinal>
    <env:dataPublicacio>2017-12-30</env:dataPublicacio>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10754/603971/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <env:dataRegistre>2017-12-29</env:dataRegistre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">42879</env:numPaginaInicial>
    <dc:language>ca</dc:language>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
