<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10736/602086/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-taxa-atorgam/xml">
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">37122</env:numPaginaInicial>
    <env:idEnviament>602086</env:idEnviament>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1241"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:numeroRegistre>12793</env:numeroRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de l’ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l’atorgament de llicències per a la tinença d’animals perillosos sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació provisional de l’esmentada ordenança ha esdevingut definitiu en virtut de l’establert a l’art. 17.4 del R.D Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es transcriu a continuació el text íntegre de l’esmentada ordenança, en funció del previst a l’art. 17.4 del R.D Legislatiu 2/2004:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;“&lt;strong&gt;TAXA PER ATORGAMENT DE LLICÈNCIA PER A LA TINENÇA D’ANIMALS&lt;/strong&gt; &lt;strong&gt;PERILLOSOS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1. Fonament i naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 20 del RDL 2/2004 del text refós de la LRHL, i amb la Llei 50/1999, de 23 de desembre, d’animals perillosos i el seu reglament desplegador aprovat pel Reial Decret 287/2002, aquest Ajuntament estableix la Taxa per atorgament de llicència per a la tinença d’animals perillosos, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l’article 57 de l’esmentat RDL 2/2004 i l’esmentada normativa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2. Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tècnica i administrativa, encaminada a verificar si les sol·licituds presentades pels subjectes passius per a l’obtenció o renovació de la llicència per a la tinença d’animals perillosos compleixen els requisits assenyalats en la Llei 50/1999, de 23 de desembre, d’animals perillosos, en el seu reglament de desplegament, el Reial Decret 287/2002, de 22 de març, i en l’Ordenança municipal reguladora de la tinença d’animals perillosos.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La potencial perillositat haurà de ser apreciada per l’autoritat competent atenent criteris objectius, bé d’ofici o bé després d’haver estat objecte d’una notificació o una denúncia, amb l’informe previ d’un veterinari, oficial o col·legiat, designat o habilitat per l’autoritat competent autonòmica o municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Subjecte passiu&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tenen la condició de subjectes passius a efectes de la taxa aquelles persones propietàries o posseïdores d'animals perillosos que estiguin al terme municipal, que sol·licitin, directament o a través d’intermediaris, que es procedeixi a efectuar els tràmits administratius necessaris per a la verificació de la documentació aportada amb la finalitat que els sigui concedit l’atorgament o la renovació de la corresponent llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada per la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d’acord amb la tarifa que conté l’article següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de la seva iniciació fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l’interessat de l’acord recaigut.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Les quotes resultants per aplicació de les tarifes anteriors s’incrementaran en un 50 per 100 quan els interessats sol·licitin amb caràcter d’urgència la tramitació dels expedients que motivin la meritació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Tarifa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La tarifa del tribut s’estableix en la quantia de 15,00 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6. Exempcions i bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No es concedirà cap exempció ni bonificació en el pagament de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7. Gestió&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les gestions municipals necessàries per a l’atorgament de la llicència per a la tinença d’animals perillosos es duran a terme a les dependències municipals, d’acord amb l’article 4 de l’ordenança municipal reguladora de la tinença d’animals perillosos de l’Ajuntament de Santa Maria del Camí.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8. Meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9. Declaració i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació. Un cop presentada la documentació l’Administració comprovarà l’autoliquidació i en guardarà còpia, amb justificant de recepció per part de l’administrat, i entregarà a aquest dues còpies més, una per a ell i una altra per a l’entitat bancària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El termini d’ingrés en període voluntari de les quantitats liquidades serà de deu dies des de la presentació de l’autoliquidació. En tot cas, tindrà caràcter obligatori l’acreditació del pagament de la taxa per recollir la corresponent llicencia per a la tinença d’animals perillosos. Un cop transcorregut el període voluntari d’ingrés es meritarà els recàrrecs assenyalats en l’article 27 de la Llei general tributària (si l’ingrés o la presentació de la declaració s’efectua dins els tres, sis o dotze mesos següents a la finalització del termini voluntari de presentació i ingrés, s’aplicarà un recàrrec únic del 5, 10 o 15% respectivament amb exclusió de l’interès de demora i de les sancions que, altrament, haurien pogut exigir-se. En cas de transcórrer un període superior a dotze mesos, el recàrrec aplicable serà el 20%, amb inclusió dels interessos de demora. Aquests recàrrecs seran compatibles amb el recàrrec de constrenyiment previst en l’article 28 de la LGT). Sense perjudici de les actuacions administratives en matèria d’inspecció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’ingrés s’haurà de realitzar en el compte bancari de titularitat de l’Ajuntament, a través dels impresos d’autoliquidació facilitats per la Tresoreria de l’Ajuntament de Santa María del Camí.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l’article 16 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense que s’esmeni la deficiència. A aquest fi es requerirà l’interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l’advertiment que, transcorregut el dit termini sense que ho hagi efectuat, els escrits es tindran per no presentats i s’arxivarà la sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les certificacions o documents que expedeixi l’Administració municipal en virtut d’ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10. Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tot el que fa referència a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que hi corresponen en cada cas, s’aplicarà el que disposen els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quant a infraccions i sancions per la no sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència, s’aplicarà el que disposa l’article 13 de la Llei 50/1999 i l’ordenança municipal reguladora de la tinença dels animals perillosos.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició transitòria&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les referències a l’articulat de la present ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Contra aquest acord hom pot interposar Recurs Contenciós-Administratiu en la forma i terminis assenyalats a les normes reguladores de l’esmentada Jurisdicció, de conformitat amb el previst a l’art. 19.1 del R.D Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Santa Maria del Camí, 15 de novembre de 2017&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EL BATLE-PRESIDENT,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Nicolau Canyelles&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:dataPublicacio>2017-11-16</env:dataPublicacio>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">37124</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10736/602086/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-taxa-atorgam/"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10736"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva ordenança fiscal taxa atorgament llicències tinença animals perillosos]]</env:sumariEnviament>
    <dc:date>2017-11-16</dc:date>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">60</env:ordre>
    <env:dataRegistre>2017-11-15</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
