<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10733/601741/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10733"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">36126</env:numPaginaInicial>
    <dc:date>2017-11-09</dc:date>
    <env:dataPublicacio>2017-11-09</env:dataPublicacio>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Als efectes del que disposa l’article 17.4. del RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es publica el text íntegre de l’ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre Béns Immobles, aprovada provisionalment en sessió plenària de dia 06 de setembre de 2017, i atès que no s’han presentat reclamacions durant el termini legalment concedit de 30 dies, s’entén aprovada definitivament, amb la modificació de l’article 15.4 i l’afegit dels apartats 5 i 7 als articles 5 i 15 respectivament de l’ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL I&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ GENERAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D’acord amb els articles 15.2 i 59.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament de Pollença continuarà exigint l’impost sobre Béns Immobles segons les normes reguladores de l’impost contingudes a l’esmentada Llei, les altres disposicions legals i reglamentàries que la complementen, i també la present ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL II&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	&lt;strong&gt;FET IMPOSABLE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 2&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Constitueix el fet imposable de l’impost la titularitat dels següents drets sobre els béns immobles rústics i urbans i sobre els immobles de característiques especials:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) D’una concessió administrativa sobre els propis béns immobles o sobre els serveis públics als quals estiguin afectes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) D’un dret real de superfície.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) D’un dret real d’usdefruit.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) D’un dret de propietat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La realització del fet imposable corresponent d’entre els definits a l’apartat anterior per a l’ordre establert, determinarà la no subjecció de l’immoble a les restants modalitats que hi són previstes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Als efectes d’aquest impost, tindran la consideració de béns immobles rústics, de béns immobles urbans i de béns immobles de característiques especials els així definits a les normes reguladores del cadastre immobiliari.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En el cas que un mateix immoble estigui localitzat en distints termes municipals, s’entendrà, a efectes d’aquest impost, que pertany a cada un d’ells per la superfície que ocupi en el respectiu terme municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No estaran subjectes a aquest impost:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Les carreteres, els camins, les altres vies terrestres i els béns de domini públic maritimoterrestre i hidràulic, sempre que siguin d’aprofitament públic i gratuït.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Els següents béns immobles propietat de l’Ajuntament de Pollença:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els de domini públic afectes a ús públic.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els de domini públic afectes a un servei púbic gestionat directament per l’Ajuntament, llevat de quan es tracti d’immobles cedits a tercers mitjançant contraprestació.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els béns patrimonials, exceptuant igualment els cedits a tercers mitjançant contraprestació.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL III&lt;br /&gt;
	EXEMPCIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 5&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. N’estaran exempts els següents immobles:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Els que siguin propietat de l’Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, que estiguin directament afectes a la seguretat ciutadana i als serveis educatius i penitenciaris, així com els de l’Estat afectes a la defensa nacional.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Els béns comunals i els monts veïnals en mà comuna.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Els de l'església catòlica, en els termes prevists a l'acord entre l'Estat espanyol i la Santa Seu sobre assumptes econòmics, datat el 3 de gener de 1979, i els de les associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes, en els termes establerts en els respectius acords de cooperació subscrits en virtut del que disposa l’article 16 de la Constitució.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) Els de la Creu Roja Espanyola.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e) Els immobles als quals sigui d’aplicació l’exempció en virtut de convenis internacionals en vigor i, a condició de reciprocitat, els dels governs estrangers destinats a la seva representació diplomàtica o consular, o als seus organismes oficials.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;g) La superfície dels monts poblats amb espècies de creixement lent reglamentàriament determinades, el principal aprofitament dels quals sigui la fusta o el suro, sempre que la densitat del poblat d’arbres sigui la pròpia o normal de l’espècie de què es tracti.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;h) Els terrenys ocupats per les línies de ferrocarrils i els edificis enclavats en els mateixos terrenys que estiguin dedicats a estacions, magatzems o a qualsevol altre servei indispensable per a l'explotació d'aquestes línies.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No n'estaran exempts, conseqüentment, els establiments d'hoteleria, espectacles, comercials i d'esbarjo, les cases destinades a habitatges dels empleats, les oficines de la direcció i les instal·lacions fabrils.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Així mateix, i prèvia sol·licitud, n’estaran exempts:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Els béns immobles que es destinin a l’ensenyança per a centres docents acollits, totalment o parcial, al règim de concert educatiu, quant a la superfície afectada a l’ensenyança concertada. Aquesta exempció haurà de ser compensada per l’administració competent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Els declarats, expressament o individualitzada, monument o jardí històric d'interès cultural, mitjançant reial decret en la forma establerta per l'article 9 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol, i inscrits en el registre general a què es refereix el seu article 12 com a integrants del patrimoni històric espanyol, com també els compresos a les disposicions addicionals primera, segona i cinquena d'aquesta Llei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta exempció no afectarà qualsevol tipus de béns urbans ubicats en el perímetre delimitatiu de les zones arqueològiques i llocs i conjunts històrics que hi estiguin globalment integrats, sinó exclusivament els que compleixin les següents condicions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) En zones arqueològiques, els inclosos com a objecte d’especial protecció en l’instrument de planejament urbanístic a què es refereix l’article 20 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) A llocs o conjunts històrics, els que comptin amb una antiguitat igual o superior a 50 anys i estiguin inclosos en el catàleg previst en el Reial Decret 2159/1978, de 23 de juny, pel qual s’aprova el Reglament de planejament per al desenvolupament i aplicació de la Llei sobre el règim del sol i d’ordenació urbana, com a objecte de protecció integral en els termes prevists a l’article 21 de la Llei 16/1985, de 25 de juny.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) La superfície dels monts en què es realitzin repoblacions forestals o regeneració de masses poblades d’arbres subjectes a projectes d’ordenació o plans tècnics aprovats per l’administració forestal. Aquesta exempció tindrà una duració de quinze (15) anys, comptats a partir del període impositiu següent a aquell en què es realitzi la seva sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Els immobles de titularitat pública directament afectats a la finalitat específica pròpia dels centres sanitaris. Hauran de formular la sol·licitud abans del 30 de març del respectiu exercici i acreditar la identificació cadastral de l'immoble i la seva destinació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Els béns urbans la quota líquida dels quals resulti inferior a 5€, i els béns rústics amb una quota líquida o agrupada, segons l'article 77.2 del citat Text Refós, que resulti inferior a 5€.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Prèvia sol·licitud i en compliment del que estableix l’article 86 de la Llei 12/1998, de patrimoni històric de les Illes Balears, n’estaran exempts els immobles declarats expressament Bé d'Interès Cultural per la Llei 12/1998 de patrimoni històric de les Illes Balears, així com els béns catalogats declarats expressament com a tals per la Llei 12/1998 de patrimoni històric de les Illes Balears, sempre que compleixin les determinacions i obligacions pròpies de cada categoria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL III&lt;br /&gt;
	SUBJECTES PASSIUS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 6&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Són subjectes passius, a títol de contribuent, les persones naturals i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 57/2003, de 17 de desembre, general tributària, que ostentin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d’aquest impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el supòsit de concurrència de diversos concessionaris sobre un mateix immoble de característiques especials, serà substitut del contribuent el qui hagi de satisfer el cànon major.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El que disposa l’apartat anterior serà d’aplicació sense perjudici de la facultat del subjecte passiu de repercutir la càrrega tributària suportada conforme a les normes del dret comú. L’Ajuntament repercutirà la totalitat de la quota líquida de l’impost en aquells que, en el cas que no en reuneixin la condició de subjectes passius, en facin ús mitjançant la contraprestació dels seus béns demanials o patrimonials.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, el substitut del contribuent podrà repercutir sobre els altres concessionaris la part de la quota líquida que els correspongui en proporció als cànons que hagin de satisfer cada un d’ells.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IV&lt;br /&gt;
	RESPONSABLES&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En els supòsits de canvi, per qualsevol causa, en la titularitat dels drets que constitueixin el fet imposable d’aquest impost, els béns immobles objecte d’aquests drets quedaran afectes al pagament de la totalitat de la quota tributària, en règim de responsabilitat subsidiària, en els termes prevists a la Llei general tributària. A aquest efecte, els notaris sol·licitaran informació i advertiran als compareixents dels deutes pendents pel que fa a l’impost sobre béns immobles associats a l’immoble que es transmet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Responen solidàriament de la quota d’aquest impost, i en proporció a les seves respectives participacions, els copartícips o cotitulars de les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària, si figuren inscrits com a tals en el cadastre immobiliari. De no figurar inscrits, la responsabilitat s’exigirà per parts iguals en cada cas.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VI&lt;br /&gt;
	BASE IMPOSABLE I LIQUIDABLE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La base imposable d’aquest impost estarà constituïda pel valor cadastral dels béns immobles, que es determinarà, notificarà i serà susceptible d’impugnació conforme al que disposen les normes reguladores del cadastre immobiliari.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 9 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La base liquidable d’aquest impost per als immobles de naturalesa rústica serà el resultat d’aplicar un coeficient del 0,75 a la base imposable dels immobles rústics valorats, segons el que disposa l’apartat 1 de la disposició transitòria primera del Reial decret legislatiu 1/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei del cadastre immobiliari, d’acord amb el que estableix la disposició transitòria divuitena del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La base liquidable d’aquest impost per als immobles de naturalesa urbana serà el resultat de practicar a la base imposable la reducció a què es refereixen els articles següents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 10&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La reducció de la base imposable serà aplicable als béns immobles urbans que es trobin en qualcuna d’aquestes situacions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Immobles situats en el terme municipal de Pollença el valor cadastral dels quals hagi incrementat com a conseqüència del procediment de valoració col·lectiva de caràcter general de l’any 2007 o de successives ponències de valors que s’aprovin una vegada transcorregut el període de reducció establert a l’article 11 de la present ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Immobles situats a municipis per als quals s’hagi aprovat una ponència de valors que hagi donat lloc a l’aplicació de la reducció prevista en el paràgraf anterior, i el valor cadastral del qual s’alteri, abans de finalitzar el termini de reducció, per qualsevol de les causes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1r) Procediment de valoració col·lectiva de caràcter general.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2n) Procediment de valoració col·lectiva de caràcter parcial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3r) Procediment simplificat de valoració col·lectiva.4t) Procediment d’inscripció mitjançant declaracions, comunicacions, sol·licituds, esmena de discrepàncies i inspecció cadastral.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Aquesta reducció s’aplicarà d’ofici sense necessitat de sol·licitud prèvia dels subjectes passius de l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La reducció establerta en aquest article no s’aplicarà respecte de l’increment de la base imposable dels immobles que resulti de l’actualització dels seus valors cadastrals per aplicació dels coeficients establerts a la Llei de pressupostos generals de l’Estat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En cap cas no serà aplicable aquesta reducció a béns immobles classificats com de característiques especials.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 11&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La reducció s’aplicarà durant un període de nou (9) anys, a comptar des de l’1 de gener de 2007 sense perjudici del que disposa l’article 13.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La quantia de la reducció serà el resultat d’aplicar el coeficient reductor únic per a tots els immobles afectats del municipi a un component individual de la reducció, calculat per a cada immoble.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. El coeficient reductor tindrà el valor de 0,9 el primer any de la seva aplicació i anirà minvant en 0,1 anualment fins a la seva desaparició.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. El component individual de la reducció serà, cada any, la diferència positiva entre el nou valor cadastral que correspongui a l’immoble el primer exercici de la seva vigència i el seu valor base; aquesta diferència es dividirà pel darrer coeficient reductor aplicat quan concorrin els supòsits de l’article anterior, apartats 1b) 2n i b) 3r.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 12&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El valor base serà la base liquidable de l’exercici 2006, excepte quan concorrin les circumstàncies següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Per als immobles als quals després d’haver-se produït alteracions susceptibles d’inscripció cadastral prèviament a la modificació del planejament o a l’1 de gener de l’any anterior a l’entrada en vigor dels valors cadastrals resultants de les ponències de valors a les quals es refereix l’article 10, encara que no s’hagi modificat el seu valor cadastral en el moment de la seva aprovació, el valor base serà l’import de la base liquidable que, d’acord amb aquestes alteracions, correspongui a l’exercici immediat anterior a l’entrada en vigor dels nous valors cadastrals per l’aplicació als esmentats béns de la ponència de valors anterior a la darrera aprovada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Per als immobles als quals es refereix l’article 10 en el seu apartat 1.b).4t, el valor base serà el resultat de multiplicar el nou valor cadastral per un quocient, determinat per la Direcció General del Cadastre que, calculat amb els seus dos primers decimals, s’obté de dividir el valor cadastral mitjà de tots els immobles de la mateixa classe del municipi inclosos en el darrer padró entre la mitjana dels valors cadastrals resultants de l’aplicació de la nova ponència de valors.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En els procediments de valoració col·lectiva de caràcter general, una vegada aprovada la corresponent ponència de valors, la Direcció General del Cadastre farà públic el valor cadastral mitjà de tots els immobles de la classe de què es tracti inclosos en el darrer padró del municipi i el valor cadastral mitjà resultant de l’aplicació de la nova ponència, abans de l’inici de les notificacions dels valors cadastrals. Els anuncis d’exposició pública d’aquests valors mitjans es publicaran per edictes en el BOIB, on s’indicarà el lloc i termini, que no serà inferior a 15 dies.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, aquest valor base s’utilitzarà per als immobles que hagin de ser novament valorats com a béns de classe diferent a la que tenien.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 13&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. En els casos contemplats a l’article 10, apartat 1.b).1r, s’iniciarà el còmput d’un nou període de reducció i s’extingirà el dret a l’aplicació de la resta de la reducció que s’estigués aplicant.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En els casos contemplats a l’article 10, apartat 1.b).2n, 3r i 4t no s’iniciarà el còmput d’un nou període de reducció, i el coeficient reductor aplicat als immobles afectats agafarà el valor corresponent a la resta dels immobles del municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VII&lt;br /&gt;
	QUOTA TRIBUTÀRIA I TIPUS IMPOSITIUS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 14.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La quota íntegra d’aquest impost serà el resultat d’aplicar a la base liquidable el tipus de gravamen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La quota líquida s’obtindrà minorant la quota íntegra en l’import de les bonificacions previstes legalment.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Els tipus de gravamen incrementats dins els límits prevists a la llei reguladora, són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per cent&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) En &lt;strong&gt;béns urbans:&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tipus de gravamen a aplicar per béns urbans................................................................... 0,45&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) En &lt;strong&gt;béns rústics:&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tipus de gravamen a aplicar per béns rústics................................................................... 0,63&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) En &lt;strong&gt;béns immobles de característiques especials:&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tipus de gravamen a aplicar per béns de característiques especials.................................. 0,45&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VIII&lt;br /&gt;
	BONIFICACIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 15.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Tindran dret a una bonificació del 50 per cent en la quota íntegra de l'impost, sempre que així ho sol·licitin les persones interessades abans de l'inici de les obres, els immobles que constitueixin l'objecte de l'activitat de les empreses d'urbanització, construcció i promoció immobiliària, tant d'obra nova com de rehabilitació equiparable a obra nova, i que no figurin entre els béns del seu immobilitzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El termini d'aplicació d'aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en el qual s'iniciïn les obres fins al posterior a la seva finalització, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d'urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, pugui excedir tres períodes impositius.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Tindran dret a una bonificació del 50 per 100 en la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents al de l'atorgament de la qualificació definitiva, els habitatges de protecció oficial i els que hi resultin equiparables, segons la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació, que es concedirà a petició de la persona interessada, es podrà efectuar en qualsevol moment anterior a la finalització dels tres períodes impositius de la seva durada i tindrà efectes, si escau, des del període impositiu següent a aquell que se sol·liciti.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, els habitatges esmentats tindran dret a una bonificació addicional del 50 per 100 en la quota íntegra de l'impost durant els tres períodes impositius següents, una vegada transcorregut el termini previst en el paràgraf anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Tindran dret a una bonificació del 90 per 100 de la quota íntegra o, en el seu cas, de la resultant d'aplicar la bonificació de l'apartat 2 anterior, els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa. Aquesta bonificació serà únicament d'aplicació en el cas d'immobles que constitueixin el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral no superi els 90.000 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tindran dret a una bonificació del 70 per 100 de la quota íntegra o, en el seu cas, de la resultant d'aplicar la bonificació de l'apartat 2 anterior, els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa. Aquesta bonificació serà únicament d'aplicació en el cas d'immobles que constitueixin el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral sigui superior a 90.000€ i inferior a 180.000 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tindran dret a una bonificació del 60 per 100 de la quota íntegra o, en el seu cas, de la resultant d'aplicar la bonificació de l'apartat 2 anterior, els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa. Aquesta bonificació serà únicament d'aplicació en el cas d'immobles que constitueixin el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral sigui igual o superior a 180.000 € i inferior a 400.000 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La citada bonificació, que s'atorgarà per un termini anual, es concedirà a petició de la persona interessada, que l’haurà de sol·licitar abans de la finalització del període de pagament voluntari del padró cobrador.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S’haurà d’acreditar el compliment de les condicions per al seu gaudi i s’haurà d’aportar:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin: 0px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Escrit de sol·licitud en el qual s’identificarà l'immoble mitjançant fotocòpia de l'últim rebut de l'impost sobre béns immobles.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin: 0px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Certificat de família nombrosa.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin: 0px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l'administració municipal per tal de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Tindran dret a una bonificació del 50 per 100 de la quota íntegra de l'impost els habitatges en els quals s'hagin instal·lat sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia provinent del sol, conforme al que estableix l'article 74.5 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. En concret, l'aplicació d'aquesta bonificació estarà condicionada al fet que les instal·lacions per a la producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l'administració competent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per tenir dret a aquesta bonificació serà necessari que la instal·lació hagi estat realitzada amb caràcter voluntari i no respongui a obligacions derivades de la normativa vigent específica en la matèria aplicable en la data d'instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta bonificació tindrà una durada màxima de tres anys, a aplicar des del període impositiu següent al de la data d'instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La bonificació s’haurà de sol·licitar abans del 31 de març de cada any per a la seva aplicació en aquest mateix exercici i els següents que restessin fins a completar el termini màxim esmentat a l'apartat anterior, i s'aplicarà sempre que es reuneixin les condicions establertes i s'acrediti davant l’Ajuntament de Pollença el compliment dels requisits exigits per a la seva concessió. La quantitat total bonificada per a cadascun dels anys en què s'apliqui aquest benefici no podrà superar el 33 per 100 del cost total de la instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el cas d'immobles amb ús residencial subjectes al règim de propietat horitzontal en els quals s'hagi instal·lat el sistema d'aprofitament energètic per a benefici de tots els membres de la comunitat de propietaris, l'import anual a bonificar, si escau, no podrà superar el 33 per 100 del cost de la instal·lació, repercutible a cada propietari en funció de la seva quota de participació en la comunitat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A la sol·licitud, degudament emplenada, s’haurà d'acompanyar la següent documentació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) La que acrediti la correcta identificació dels immobles/habitatges respecte dels quals se sol·licita el benefici fiscal (còpia del rebut de l'Impost sobre Béns Immobles). Únicament s'haurà d'aportar còpia del títol de propietat en el cas que els rebuts de l'impost no figurin a nom del titular de l'immoble. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Factura detallada de la instal·lació on consti expressament el model i tipus del sistema d'energia solar i la data i lloc en què s’ha muntat. A més, per concretar les característiques tècniques del sistema que s'ha instal·lat (nombre de panells o captadors solars, àrea d'obertura...), s'haurà d'aportar còpia de la corresponent resolució de l’organisme competent per la qual se certifiqui aquest sistema d'energia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Documentació acreditativa que la instal·lació dels sistemes d'aprofitament de l'energia solar no ha estat obligatòria a tenor de la normativa específica en la matèria aplicable en la data d'instal·lació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) En el cas dels immobles amb ús residencial subjectes al règim de propietat horitzontal, presentarà la sol·licitud de bonificació la representació de la comunitat de propietaris i tota la documentació i altres dades a aportar es referiran a la instal·lació comunitària, que serà aplicable, si escau, i amb les limitacions especificades als apartats anteriors, per a cadascun d'aquests immobles. Aquesta sol·licitud haurà d'anar acompanyada d'una relació de tots els immobles per als quals se sol·licita la bonificació, amb la identificació dels seus respectius propietaris. En el cas de no coincidir algun d'ells amb els titulars dels rebuts de l'impost, per poder accedir a aquesta bonificació, aquests propietaris estaran obligats a presentar l'oportuna sol·licitud de canvi de titularitat juntament amb la documentació corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquest benefici fiscal serà incompatible amb la bonificació obligatòria per a les empreses d'urbanització, promoció i construcció immobiliària, prevista a l'article 15 apartat 1 d'aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La sol·licitud d’aquesta bonificació s’haurà d’efectuar dins els dos mesos següents a la finalització de la instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta bonificació no s'aplicarà en cap cas als immobles afectats pel Reial Decret 314/2006, de 17 de març, d'aprovació del codi tècnic de l'edificació (publicat en el BOE del 28.03.2006).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Tindran una bonificació del 25% de la quota íntegra o, en el seu cas, de la resultant d’aplicar la bonificació de l’apartat 2 anterior, els subjectes passius víctimes de violència de gènere, per a la qual cosa serà necessari que concorrin els requisits següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Trobar-se en situació d’atur amb una durada superior a sis (6) mesos.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Haver-hi reconeixement de la violència mitjançant sentència ferma dictada en els últims cinc (5) anys.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6.&amp;nbsp; Tindran una bonificació del 25% de la quota íntegra o, en el seu cas, de la resultant d’aplicar la bonificació dels apartats 2, 3, 4 i 5 anteriors, els subjectes passius que acreditin que en el mateix bé immoble del qual siguin titulars hi hagi empadronada almenys una persona minusvàlida amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per tal d'obtenir aquesta bonificació la persona interessada haurà d’aportar el certificat de la minusvalidesa atorgat per l’òrgan competent i un certificat d’empadronament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta bonificació s’aplicarà sempre que es mantinguin aquestes circumstàncies en la data de meritació de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La citada bonificació, que s'atorgarà per un termini anual, es concedirà a petició de la persona interessada, que l’haurà de sol·licitar abans que finalitzi el període de pagament voluntari del padró cobrador.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. Tindran una bonificació del 25% de la quota íntegra o, en el seu cas, de la resultant d’aplicar la bonificació dels apartats 2,3,4, 5 i 6 anteriors, els immobles inclosos en el catàleg de protecció d’edificis i elements d’interès històric, artístic, arquitectònic i paisatgístic del terme municipal de Pollença com a immobles amb un grau de protecció A o B, o en el catàleg municipal d’edificis del vigent Pla Especial del Centre Històric, o els immobles inclosos en la norma 174 del vigent Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La citada bonificació, que s'atorgarà per un termini anual, es concedirà a petició de la persona interessada, que l’haurà de sol·licitar abans que finalitzi el període de pagament voluntari del padró cobrador.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança deroga l’ordenança aprovada en sessió plenària de 23 de desembre de 2015 (BOIB núm.188 de 29 de desembre de 2015).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i començarà a aplicar-se a partir de l’1 de gener de 2018. El seu període de vigència es mantindrà fins que s’esdevingui la seva modificació o derogació expresses.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Contra l'acord d'aprovació definitiva de l'ordenança fiscal només podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació del text íntegre en el BOIB, de conformitat amb el que estableixen els articles 48 i 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pollença,07 de novembre de 2017&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El Batle,&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Miquel Àngel March Cerdà&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:idEnviament>601741</env:idEnviament>
    <env:numeroRegistre>12445</env:numeroRegistre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">36132</env:numPaginaFinal>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10733/601741/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">90</env:ordre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1230"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles]]</env:sumariEnviament>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:dataRegistre>2017-11-07</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
