<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10666/595526/ordenanca-reguladora-de-les-taxes-per-a-l-aparcame/xml">
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:idEnviament>595526</env:idEnviament>
    <env:dataPublicacio>2017-06-08</env:dataPublicacio>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">70</env:ordre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10666/595526/ordenanca-reguladora-de-les-taxes-per-a-l-aparcame/"/>
    <dc:date>2017-06-08</dc:date>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10666"/>
    <env:numeroRegistre>6079</env:numeroRegistre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">17303</env:numPaginaFinal>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1205"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança reguladora de les taxes per a l’aparcament de vehicles de tracció mecànica a les vies municipals (ORA) i de regulació de les zones de circulació restringida (ACIRE)]]</env:sumariEnviament>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:dataRegistre>2017-06-07</env:dataRegistre>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Acordat pel Ple de l’Ajuntament, en sessió extraordinària celebrada el dia 19 de maig de 2017, l’aprovació de l’Ordenança reguladora de les taxes per a l’aparcament de vehicles de tracció mecànica a les vies municipals (ORA) i de regulació de les zones de circulació restringida (ACIRE). I feta la legal exposició al públic, es considera definitivament aprovat, transcrivint-ne a continuació el text complet de l’ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Contra el present acord definitiu de modificació de la referida ordenança fiscal, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació del present acord en el B.O.I.B. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA REGULADORA DE LES TAXES PER A L’APARCAMENT DE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA A LES VIES MUNICIPALS (ORA) I DE REGULACIÓ DE LES ZONES DE CIRCULACIÓ RESTRINGIDA (ACIRE) &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Concepte &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i de l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; aquest Ajuntament estableix la taxa per a l’estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals (ORA) i la taxa per a l’ús de les zones de circulació restringida (ACIRE), que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen a allò que estableix l’article 57 de l’esmentat Text Refós. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL I&lt;br /&gt;
	SOBRE LA TAXA REGULADORA DE L’ESTACIONAMENT DE VEHICLES A LES VIES MUNICIPALS (ORA)&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Fet imposable &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l’aprofitament especial dels terrenys d’ús públic i local per a l’estacionament de vehicles de tracció mecànica dins les zones que, a l’efecte, es determinin i amb les limitacions que pugui establir l’autoritat competent. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els propietaris dels vehicles següents no estan subjectes a la taxa d’estacionament i de circulació restringida regulada per aquesta Ordenança: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Motocicletes i ciclomotors de dues rodes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Els vehicles estacionats a zones reservades per a la seva categoria o activitat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Els vehicles autotaxi, quan el conductor hi sigui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) Els vehicles en servei oficial, degudament identificats, propietat d’organismes de l’Estat, Comunitat Autònoma, illa o municipi, que estiguin destinats directament i exclusiva a la prestació dels serveis públics de la seva competència quan realitzin aquests serveis. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e) Els vehicles de les representacions diplomàtiques i consulars acreditades a Espanya, externament identificats amb plaques de matrícula diplomàtica i consular, com també els vehicles assignats al servei d’una oficina consular dirigida per un funcionari consular honorari. Tot això a condició de reciprocitat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;f) Els vehicles destinats a l’assistència sanitària que pertanyin a la Seguretat Social o a la Creu Roja i les ambulàncies. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;g) Els vehicles propietat de minusvàlids que disposin de l’acreditació oficial de dita condició. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;h) Els vehicles de més de 9 places adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;i) Els vehicles que paguen l’impost de circulació al municipi d’Escorca. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;j) Vehicles elèctrics i/o aquells amb zero emissions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Subjectes passius contribuents i responsables &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Són subjectes passius els conductors que estacionin els vehicles en els termes prevists a l’article 2.1.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei General Tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;De la quota tributària &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quota tributària es determinarà, depenent de les zones, d’acord amb les tarifes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;a. Zona I: Santuari de Lluc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta zona tendra limitació horària (de 9 a 19 h) tot l’any. L’import de la tarifa serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Temps&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30 min&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tot el dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La seva posada en marxa es realitzarà mitjançant decret de Batlia una vegada estigui habilitada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Zona II: Es Guix&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta zona tendra limitació horària (de 9 a 19 h) tot l’any. &amp;nbsp;L’import de la tarifa serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Temps&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30 min&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tot el dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La seva posada en marxa es realitzarà mitjançant decret de Batlia una vegada estigui habilitada. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Zona III: Urbanització de son Massip.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta zona tendra limitació horària (de 9 a 19 h) tot l’any. L’import de la tarifa serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Temps&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30 min&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tot el dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La seva posada en marxa es realitzarà mitjançant decret de Batlia una vegada estigui habilitada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d. Zona IV: Cala Tuent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta zona tendra, anualment, limitació horària (de 9 a 19 h) entre l’1 d’abril i el 31 d’octubre. L’import de la tarifa serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Temps&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30 min&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3 h&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tot el dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p align="right"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e. Zona V: Port de sa Calobra.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta zona tendra limitació horària (de 9 a 19 h) tot l’any, repartida en dues temporades:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;entre l’1 de març i el 31 d’octubre: L’import de la tarifa anirà en combinació amb l’aprovada pel plenari municipal per a la concessionària del pàrquing.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;entre l’1 de novembre i el 28 de febrer. L’import de la tarifa serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Temps&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 104px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tot el dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 113px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pels vehicles de menys de 9 places, la zona habilitada d’ORA només estarà operativa quan el pàrquing estigui complet o tancat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Abonaments &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per tal de facilitar l’ús de l’estacionament regulat als titulars dels vehicles que tenen vinculació amb el municipi d’Escorca, s’estableixen distintes modalitats d’abonaments:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Per a persones empadronades a Escorca i que fan ús d’un vehicle que no té donat d’alta a l’impost de circulació de vehicles a Escorca.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Per a persones no empadronades que viuen a Escorca i fan ús d’un vehicle :&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Les persones que són propietàries d’un habitatge hauran d’acreditar l’esmentada condició mitjançant el preceptiu rebut de l’impost de bens immobles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Els llogaters &amp;nbsp;hauran d’acreditar l’esmentada condició mitjançant el corresponent contracte legal i vigent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;3. Per a persones autoritzades prèvia sol·licitud per part de persones propietàries de bens immobles al municipi d’Escorca.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Per a treballadors a Escorca, hauran d’acreditar la condició aportant el contracte laboral o certificació de l’empresa on s’indiqui el domicili laboral del treballador, els dies i horari a treballar i la durada del contracte.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Per a vehicles de més de 9 places (autobusos, mini-busos, etc.) a la zona del Port de sa Calobra: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Abonaments anticipats per a tota la temporada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Abonaments diaris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Sense abonament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Tipus d’abonaments&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Els abonaments dels supòsits recollits als apartats 1, 2, 3 i 4 de l’article 5 es podran sol·licitar a l’Ajuntament, segons el quadre de tarifes següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" height="135" width="351"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 255px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Abonaments&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 312px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa final&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 255px"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 312px"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 255px"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 mes&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 312px"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 255px"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3 mesos&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 312px"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;10 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 255px"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;6 mesos&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 312px"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;15 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 255px"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;12 mesos&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 312px"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;20 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els abonaments recollits a l’apartat 5 de l’article 5 es podran adquirir de la següent manera:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a.&amp;nbsp; Abonaments anticipats per a tota la temporada: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es podran sol·licitar a l’Ajuntament d’Escorca. &amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquests abonaments no suposen la reserva automàtica d’estacionament. &lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquests abonaments facilitaran un codi d’autorització que servirà per realitzar, a l’enllaç corresponent de la pàgina web de l’Ajuntament (www.ajescorca.net), el número de reserves d’estacionament, segons l’abonament adquirit, pels dies seleccionats.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquests abonaments només tenen validesa dins l’any natural.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Abonaments diaris:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es podran sol·licitar directament a través de l’enllaç corresponent de la pàgina web de l’Ajuntament (www.ajescorca.net). &lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquests abonaments suposen la reserva automàtica d’estacionament pel dia seleccionat.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El quadre de tarifes pels abonaments dels dos apartats anteriors, serà el següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 518px;"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 160px"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Abonaments&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 153px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa per abonament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 102px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Descompte&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 97px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa final&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 160px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Més de 1.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 153px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 102px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 97px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 160px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;De 500 a 999&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 153px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 102px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 97px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3,75 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 160px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;De 1 a 499&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 153px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 102px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 97px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 160px"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Sense reserva&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 153px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;200 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 102px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 97px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;200 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Reserva d’estacionament per a vehicles de més de 9 places&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La reserva d’estacionament és obligatòria tot l’any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Hi ha disponibilitat de 35 places d’aparcament diàries.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La reserva d’estacionament s’ha de realitzar sempre abans de les 0 h del dia anterior al de la reserva.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Independentment del número de reserva d’estacionament obtingut, el primer vehicle que arribi haurà d’aparcar a la plaça número 1 i, així, per ordre d’arribada, ocupar correlativament els aparcaments sense deixar espais buits. L’incompliment d’aquest punt podrà ser motiu de la sanció establerta a l’article 24.2 d’aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Meritació. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Conforme a l’article 26 del Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la taxa es meritarà quan s’iniciï l’ús privatiu o l’aprofitament especial. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Declaració i ingrés &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’Ajuntament fixarà i senyalitzarà degudament els vials i zones en què seran d’aplicació les normes de la present Ordenança per tal que els usuaris en tinguin el degut coneixement. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. El pagament de la taxa es realitzarà: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Mitjançant l’adquisició dels efectes municipals valorats, ‘tiquets d’estacionament”, corresponents a la zona on s’estacioni. Aquests tiquets s’hauran d’adquirir en els llocs habilitats a l’efecte. Per acreditar l’esmentat pagament, aquest tiquet s’haurà d’exhibir a la part interior del parabrises, de forma totalment visible des de l’exterior. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Pels supòsits regulats a l’article 5, l’Ajuntament expedirà una acreditació pel temps meritat que haurà de ser abonat prèviament a la seva expedició i s’haurà de col·locar al vehicle, concretament, al parabrises davanter, de forma clarament visible. Aquestes acreditacions inclouran un número de registre individual per a cada vehicle i la data de vigència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Zones amb limitació horària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les zones determinades com d’estacionament amb limitació horària són les següents : &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Totes les zones vendran senyalitzades amb la corresponent senyalització vertical i marcada sobre el carrer.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Zona I: Santuari de Lluc&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La zona afectada vendrà delimitada i senyalitzada segons l’annex I d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Zona II: Es Guix&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La zona afectada vendrà delimitada i senyalitzada segons l’annex II d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Zona III: Urbanització de son Massip&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La zona afectada vendrà delimitada i senyalitzada segons l’annex III d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d. Zona IV: Cala Tuent&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La zona afectada vendrà delimitada i senyalitzada segons l’annex IV d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e. Zona V: Port de sa Calobra&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La zona afectada vendrà delimitada i senyalitzada segons l’annex V d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL II&lt;br /&gt;
	SOBRE LES ÀREES DE CIRCULACIÓ RESTRINGIDA (ACIRE) I LES SEVES TAXES&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 11&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Concepte &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’Ajuntament podrà regular l’accés a determinades zones que, per les seves condicions urbanístiques, catalogació i/o protecció requereixin d’un ús restrictiu. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquestes zones tindran la condició de “prioritat invertida” en les quals les condicions de circulació de vehicles queden restringides a favor de la circulació i ús de la calçada per part dels vianants. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per tant, es podrà restringir o prohibir la circulació de vehicles en general o d’una determinada categoria a determinades zones i/o a distints horaris atenent les necessitats del municipi. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 12&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Delimitació de la zona&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es determina que diferents zones del Santuari de Lluc, es Guix, urbanització de Son Massip, Cala Tuent i Port de sa Calobra d’aquest municipi és considerada com a zona de circulació restringida i es prohibeix la circulació i l’estacionament de tot tipus de vehicles, exceptuant els següents: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Les motocicletes i ciclomotors de dues rodes. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Les bicicletes i tricicles. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Els vehicles autotaxi, exclusivament quan accedeixin per a carregar o descarregar clients amb residència a la zona. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d. Els vehicles de servei oficial, degudament identificats, propietat d’organismes de l’Estat, Comunitat Autònoma, illa o municipi, que estiguin destinats directa i exclusivament a la prestació dels serveis públics quan realitzin aquests serveis. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e. Els vehicles de les representacions diplomàtiques i consulars acreditades a Espanya, externament identificats amb plaques de matrícula diplomàtica i consular, com també un vehicle assignat al servei d’una oficina consular dirigida per un funcionari consular honorari. Tot això a condició de reciprocitat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;f. Els vehicles destinats a l’assistència sanitària que pertanyin a la Seguretat Social o a la Creu Roja i les ambulàncies. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;g. Els vehicles, propietat de minusvàlids, que disposin de l’acreditació oficial de l’esmentada condició. Els vehicles que obtinguin una acreditació o autorització de l’Ajuntament per a circular-hi i/o estacionar-hi. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;h. Els vehicles de repartiment de mercaderia amb pes màxim autoritzat fins a 7500 quilos i pel temps, exclusivament, del repartiment. Per a aquests vehicles, s’estableix una zona especial de restricció amb un horari restringit d’accés des de les 8 a les 11 hores. Fora d’aquest horari, queda prohibida la circulació d’aquests tipus de vehicles. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 13&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Acreditacions o autoritzacions per accedir a la zona ACIRE &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’Ajuntament tramitarà els següents tipus d’acreditacions o autoritzacions: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Targeta del municipi amb la matrícula del vehicle autoritzat. Aquesta targeta s’ha de col·locar al vehicle, concretament, al parabrises davanter de forma clarament visible. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Targeta d’abonament ACIRE. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Autoritzacions puntuals. Excepcionalment i, prèvia autorització municipal amb coneixement i/o informe de la policia local, es podrà permetre el pas de vehicles. La sol·licitud d’autorització haurà de ser efectuada amb 72 hores d’antelació al dia sol·licitat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 14&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Taxa d’ACIRE. Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la taxa, l’accés a la zona de circulació restrictiva determinada, així com l’expedició i regulació de les targeta d’ACIRE. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 15&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Subjectes passius i responsables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són subjectes passius els titulars dels vehicles que sol·licitin autorització per a obtenir una targeta d’ACIRE i poder circular per l’esmentada zona i estacionar-hi. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 16&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Accés a la targeta d’abonament ACIRE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per tal de regular l’accés a aquest abonament, es recullen els distints supòsits que tindran dret a obtenir la targeta d’abonament d’ACIRE, prèvia sol·licitud i pagament de la taxa adient.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Per a persones empadronades a Escorca i que fan ús d’un vehicle que no té donat d’alta a l’impost de circulació de vehicles a Escorca.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Per a persones no empadronades que viuen a Escorca i fan ús d’un vehicle :&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Les persones que són propietàries d’un habitatge hauran d’acreditar l’esmentada condició mitjançant el preceptiu rebut de l’impost de bens immobles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Els llogaters&amp;nbsp; hauran d’acreditar l’esmentada condició mitjançant el corresponent contracte legal i vigent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Per a persones autoritzades prèvia sol·licitud per part de persones propietàries de bens immobles al municipi d’Escorca.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Per a treballadors a Escorca, hauran d’acreditar la condició aportant el contracte laboral o certificació de l’empresa indicant el domicili la boral del treballador, els dies i horari a treballar i, la durada del contracte.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 17&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. La taxa per a l’obtenció de la targeta dels supòsits recollits als apartats 1, 2, 3 i 4 de l’article 16 es podran obtenir amb el previ pagament de l’import del quadre de tarifes següent: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 376px;" width="567"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 188px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Abonaments&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 184px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tarifa final&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 188px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 184px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 188px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1 mes&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 184px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 188px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3 mesos&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 184px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;10 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 188px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;6 mesos&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 184px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;15 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 188px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: left;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;12 mesos&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 184px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;20 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL III&lt;br /&gt;
	NORMATIVA D’APLICACIÓ GENERAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 18 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La baixa de l’empadronament serà motiu de retirada de les targetes i/o acreditacions que hagin estat expedides fent ús de la condició de veïnat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 19 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per decret de Batllia, es podran concedir targetes d’abonament per a la zona d’estacionament limitat (ORA) i/o de la zona d'ACIRE, fora dels supòsits regulats, quan existeixin raons justificades per a la seva concessió. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 20&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions i bonificacions &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. No estan subjectes a aquestes taxes els titulars dels vehicles que tenen donat d'alta l'impost de circulació a Escorca. Per aquesta condició, els serà concedida la targeta de resident que els permet aparcar a qualsevol zona d’aparcament (ORA), entrar i estacionar a les àrees de circulació restringida (ACIRE).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. L’Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals no estaran obligades al pagament de les taxes regulades per a l’aprofitament inherent als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per tots els que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Es bonificarà amb una reducció del 100% la taxa d'abonament quan, per motiu de coincidència dels dos supòsits, es puguin generar ambdues taxes, atesa la sol·licitud del subjecte passiu. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 21&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No s’expedirà la targeta de l’Ajuntament acreditativa de vehicle de resident, ni targeta ACIRE, ni es concedirà l’abonament establert per a l’ORA si el titular del vehicle no té completament liquidades les obligacions fiscals amb l’Ajuntament d’Escorca. Aquestes obligacions fiscals inclouen els imposts, les taxes i els preus públics. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IV&lt;br /&gt;
	INFRACCIONS I SANCIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 22 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’incompliment de les obligacions i deures amb l’Ajuntament ocasionarà la suspensió de les targetes d’ACIRE i ORA. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La desaparició del motiu o vincle que ha permès l’accés a una targeta, acreditació o abonament ocasionarà la suspensió i retirada de la mateixa. La policia local, d’ofici, podrà intervenir aquestes targetes sense que afecti a la possible incoació d’expedient sancionador per incompliment de la normativa reguladora. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La suspensió i retirada regulada als apartats anteriors no donarà dret a devolució de les taxes municipals i podrà generar responsabilitat sancionadora administrativa en cas que es consideri. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 23&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Manipulació i/o alteració&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es prohibeix la manipulació i/o alteració de les targetes. Si es detecta aquest fet, la policia local procedirà a la retirada immediata de la targeta. La sanció, previ expedient administratiu, podrà arribar als 200 €. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 24&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. No col·locar els bitllets, targetes o acreditacions de forma visible al parabrises davanter del vehicle es sancionarà amb 80 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;2. No respectar l’ordre d’estacionament establert en l’article 7.4 d’aquesta Ordenança es sancionarà amb 80 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 25&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;S’estableix el següent quadre de denuncies, codis i imports de les mateixes per incompliment de les normes d’aparcament al Reglament general de circulació: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;– Art. 94.2b-5s Estacionar el vehicle en una zona habilitada per l’autoritat municipal amb limitació horària sense col·locar el distintiu que ho autoritza: 80 €. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;– Art 94-2b-5t Estacionar el vehicle en una zona habilitada per l’autoritat municipal excedint el temps màxim d’estacionament permès per l’ordenança municipal: 80 €. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;– Art 154-5B No obeir un senyal de prohibició o restricció: 80 €. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els infractors amb residència al territori espanyol podran abonar les denúncies mitjançant ingrés directe a les oficines bancàries que figuren al dors de la denúncia. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els infractors amb residència fora del territori espanyol hauran d’abonar la denúncia a l’acte, aplicant el 50% de descompte, en els termes que estableix la normativa general vigent. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Segons la Llei de seguretat vial, tots els infractors que abonin les denúncies abans de 20 dies després d’haver rebut la notificació tindran dret a una reducció del 50% del valor de la infracció. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició Final &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estant en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Antoni Solivellas Estrany&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">17296</env:numPaginaInicial>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
