<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10610/590423/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-num-31-regul/xml">
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/204"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">2911</env:numPaginaFinal>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10610"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:dataRegistre>2017-02-02</env:dataRegistre>
    <env:idEnviament>590423</env:idEnviament>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <env:numeroRegistre>915</env:numeroRegistre>
    <env:dataPublicacio>2017-02-04</env:dataPublicacio>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva Ordenança fiscal núm. 31 reguladora de la taxa per visites al conjunt arqueològic de Pollentia i el museu monogràfic, exposicions, monuments històric artístics i altres centres i llocs anàlegs i activitats formatives i culturals

 
]]</env:sumariEnviament>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2017/10610/590423/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-num-31-regul/"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Plenari de l’Ajuntament d’Alcúdia en sessió ordinària celebrada dia 12 de desembre de 2016, acordà l’aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Ordenança fiscal núm. 31 reguladora de la taxa per visites al conjunt arqueològic de Pollentia i el museu monogràfic, exposicions, monuments històric artístics i altres centres i llocs anàlegs i activitats formatives i culturals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De conformitat amb la regulació de l’article 17.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la llei&amp;nbsp; reguladora de les hisendes locals (TRLRHL), el citat acord ha estat exposat al públic per a informació pública per un termini de 30 dies hàbils contats a partir del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 158, de data 17 de desembre de 2016, sense que s’hagi presentat cap reclamació, i per tant, l’expedient es considera aprovat definitivament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A continuació, i d’acord amb l’article 17.4 del TRLRHL, es publica l’acord i el text íntegre de les modificacions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ACORD I TEXT ÍNTEGRE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;PRIMER.- &lt;/strong&gt;Aprovar inicialment la modificació de l’ordenança fiscal núm. 31 reguladora de la taxa per visites al conjunt arqueològic &amp;nbsp;de &lt;em&gt;Pollentia&lt;/em&gt; i el Museu Monogràfic, exposicions, monuments històric artístics, i altres centres i llocs anàlegs i activitats formatives i culturals, amb el següent tenor&amp;nbsp; literal:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER VISITES AL CONJUNT ARQUEOLÒGIC DE &lt;em&gt;POLLENTIA&lt;/em&gt; I EL MUSEU MONOGRÀFIC, EXPOSICIONS, MONUMENTS HISTÒRIC ARTÍSTICS, I ALTRES CENTRES I LLOCS ANÀLEGS I ACTIVITATS FORMATIVES I CULTURALS.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 1r.- FONAMENT I NATURALESA. &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conforme al que disposen els articles del 15 a 19 i 20 .4 w) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa, per visites al conjunt arqueològic&amp;nbsp; de &lt;em&gt;Pollentia&lt;/em&gt; i el Museu Monogràfic, exposicions, monuments històric artístics, i altres centres i llocs anàlegs i activitats formatives i culturals que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s’avenen amb el que es preveu a l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 2n.- SUBJECTE PASSIU.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Son subjectes passius contribuents de la taxa regulada en aquesta Ordenança, els que es beneficiïn dels serveis o activitats, prestats o realitzats per aquest Consorci, què es refereix l'article anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 3r.- QUOTA TRIBUTÀRIA.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. La quantia de la taxa regulada en aquesta Ordenança serà la fixada en les tarifes contingudes en l'apartat següent, per a cadascun dels diferents serveis o activitats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. &amp;nbsp;Les tarifes d'aquesta taxa seran les següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Quadre de tarifes&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;CONSORCI DE LA CIUTAT ROMANA DE POL·LÈNTIA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Visita lliure&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;height:15px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Públic General&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;height:15px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;4,00€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Reduïda: joves de 8-25 anys ambdós inclosos- majors de 65 anys – aturats – persones amb discapacitat entre 33-65%&amp;nbsp; presentació del certificat expedit pel Centre Base de Valoració de discapacitat de les Illes Balears, o qualsevol certificat expedit pels Centres Bases de Valoració de discapacitat de qualsevol altre comunitat autònoma de l’Estat&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2,50€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Escoles&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1,50€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Visites guiades&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Guiades Escolars&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2,50€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Guiada 3ªedat, culturals, altres&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;4,00€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Tallers&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3,00€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:370px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Visita guiada+taller&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:204px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3,50&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td colspan="2" style="width:574px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Seran gratuïtes:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
				&lt;ul&gt;
					&lt;li&gt;
						&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Infants de 0 a 7 anys.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
					&lt;li&gt;
						&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Persones amb discapacitat + de 65%%&amp;nbsp; presentació del certificat expedit pel Centre Base de Valoració de discapacitat de les Illes Balears, o qualsevol certificat expedit pels Centres Bases de Valoració de discapacitat de qualsevol altre comunitat autònoma de l’Estat&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
					&lt;li&gt;
						&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Visites institucionals organitzades pel Consorci &lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
					&lt;li&gt;
						&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Guies oficials i periodistes amb acreditació professional &lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
					&lt;li&gt;
						&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Membres amb carnet ICOM i ICOMOS&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
				&lt;/ul&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 4t.- MERITACIÓ.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. L'obligació del pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança neix des de l'inici de la prestació dels serveis o activitats especificats en l'apartat 2 de l'article anterior, mitjançant l'entrada o visita als recintes enumerats en l'article anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. El pagament de l'esmentada taxa s'efectuarà en el moment d'entrar en els recintes a què es refereix la present Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 5è.- EXEMPCIONS I BONIFICACIONS.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S'establiran també els dies gratuïts durant l'any : &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Horari d'hivern: el primer dimarts de mes (queden excloses les visites guiades)&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Horari d'estiu: el primer diumenge de mes (queden excloses les visites guiades)&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Dia 18 de maig, Dia Internacional dels Museus.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Dia 12 de setembre, Diada de Mallorca.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 6É.- NORMES DE GESTIÓ.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La recaptació es durà a terme mitjançant rebuts talonaris numerats i segellats, l'expedició dels quals es farà en el moment visitants degudament identificats mitjançant targeta acreditativa oficial dels organismes competents,&amp;nbsp; de l'accés al museu o monument històric de la persona obligada al pagament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Seran gratuïtes les entrades al conjunt arqueològic de Pollentia per les persones visitants degudament identificats mitjançant targeta acreditativa oficial dels organismes competents,&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 7é.- INFRACCIONS I SANCIONS.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot quant faci referència a la qualificació d'infraccions tributàries, i també sobre les sancions que els corresponguin a aquestes en cada cas, hom s’avindrà allò que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present Ordenança entrarà en vigor el dia que es publiqui al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;SEGON.-&lt;/strong&gt; Establir que la present ordenança entrarà en vigor i començarà a aplicar-se a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;TERCER.- &lt;/strong&gt;Publicar el present acord en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, al menys, en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma perquè durant trenta dies els interessats puguin examinar l’expedient i presentar reclamacions. En el cas de què no es presenti cap reclamació, l’acord s’entendrà definitivament aprovat i es publicarà el seu text íntegre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Alcúdia, 1 de febrer de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El Batle,&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Antonio Mir Llabrés.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1187"/>
    <dc:date>2017-02-04</dc:date>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">2909</env:numPaginaInicial>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
