<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10593/589102/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-reguladora-d/xml">
    <env:numeroRegistre>14418</env:numeroRegistre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1219"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10593"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10593/589102/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-reguladora-d/"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">38906</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva ordenança fiscal reguladora de l'IBI]]</env:sumariEnviament>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:dataRegistre>2016-12-21</env:dataRegistre>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">110</env:ordre>
    <dc:date>2016-12-24</dc:date>
    <env:dataPublicacio>2016-12-24</env:dataPublicacio>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 26 de Octubre de 2016, adoptà entre altres, el següent acord:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Aprovar inicialment i en el supòsit de que no es produeixin al·legacions en el període d’informació pública, també definitivament, la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre béns immobles.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Publicat anunci en el BOIB número 139 de data 03 de Novembre de 2016, no s’ha formulat cap reclamació contra el mencionat acord durant el termini d’exposició pública de 30 dies, pel que l’acord d’aprovació és definitiu, de tal manera que el text íntegre quedarà redactat tal com segueix:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1. Tipus impositiu&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De conformitat amb el que preveu l’article 72 del RDL 2/2004 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el tipus de gravamen de l’Impost sobre béns immobles aplicable a aquest municipi queda fixat en els següents tipus: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ol&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;El tipus de gravamen de l’Impost sobre béns immobles, aplicable als béns de naturalesa urbana (excepte per a l’ús assenyalat en els apartats quart i cinquè d’aquest article) queda fixat en el 0,564%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;El tipus de gravamen de l’Impost sobre béns immobles aplicable als béns de naturalesa rústica queda fixat en el 0,564%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;El tipus de gravamen de l’Impost sobre béns immobles aplicable als béns de característiques especials queda fixat en el 1,1%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;El tipus de gravamen assenyalat per als béns immobles de naturalesa urbana d’ús solar o d’ús esportiu queda fixat, per al deu per cent d’aquests béns immobles que tinguin un major valor cadastral i aquest sigui superior a 1.000.000 euros, en l’1,0%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;El tipus de gravamen assenyalat per als béns immobles de naturalesa urbana d’ús magatzem- estacionament, d’ús oci i hosteleria, d’ús industrial, d’ús comercial, d’ús oficina i d’ús sanitari, queda fixat, per al deu per cent d’aquests béns immobles que tinguin un major valor cadastral i aquest sigui superior a 500.000 euros, en el 0,7%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ol&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2. Exempcions i bonificacions&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Estaran exempts d’aquest impost els immobles destinats a centres sanitaris de titularitat pública, sempre que estiguin directament afectes al compliment dels fins específics dels esmentats centres. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Estaran exempts d’aquest impost, els bens de naturalesa urbana, que tinguin un quota líquida inferior a 15 euros. Així mateix, estaran exempts els bens de naturalesa&amp;nbsp; rústica que tinguin unes quotes liquides o l’agrupació les mateixes conforme l’article 77.2 del RDL 2/2004 del text refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals siguin inferiors a 15 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Tindran una bonificació del 50% en la quota íntegra de l’impost, sempre que així ho sol·licitin els interessats abans de l’inici de les obres, els immobles que constitueixin l’objecte de l’activitat de les empreses d’urbanització, construcció i promoció immobiliària tant de l’obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A la petició s’hi ha d’adjuntar: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Fotocòpia del DNI del sol·licitant, que haurà de tenir poder per actuar com a representant de l’empresa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Acreditació del pagament de l’IBI durant els darrers quatre anys.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Fotocòpia de la llicència d’obres.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Fotocòpia de l’alta de l’Impost d’activitats econòmiques. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Còpia del Balanç de situació comptable, especificant que el terreny on es construiran els immobles figura com a existència. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El termini d’aplicació de la bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en què s’iniciïn les obres fins al posterior al seu acabament, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d’urbanització o construcció efectiva, i sense que en cap cas pugui excedir de tres períodes impositius. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Gaudiran d’una bonificació del 50% de la quota íntegra de l’impost aquells immobles destinats a residència habitual, els subjectes passius del qual tinguin la condició de titulars de família nombrosa conforme estableix la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses o normativa posterior que sigui d’aplicació, i amb un nivell de renda de la unitat familiar inferior a 30.000 euros, i del 90% aquells el nombre de fills dels quals sigui igual o superior a sis, i amb un nivell de renda de la unitat familiar inferior a 45.000 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta bonificació, incompatible amb altres beneficis fiscals del mateix impost excepte el fraccionament, serà de caràcter rogatori per a cada exercici, i s’haurà d’acreditar: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;La titularitat de l’immoble&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Certificat d’empadronament de tots els membres de la unitat familiar. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Declaració de la renda de la unitat familiar.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span dir="LTR"&gt;Fotocòpia del Llibre de família nombrosa. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. A l’empara del que disposa l’art. 9 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s’estableix la bonificació sobre la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions dels apartats anteriors d’aquest article, per l’import que es dirà, a favor dels subjectes passius que s’acullin al sistema especial de pagament, que s’aplicarà d’acord amb les següents condicions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. El sistema especial de pagament és d’aplicació als contribuents i d’altres obligats que en sol·licitin l’aplicació al conjunt de tots els seus rebuts del padró corresponents a béns de naturalesa urbana i rústica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Els requisits que han de concórrer en el sol·licitant per poder-se acollir al sistema especial de pagament són:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b.1. Emplenar el formulari dissenyat a aquest efecte per l’Ajuntament, abans del 25 de gener de l’any de què es tracti.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b.2. No mantenir cap tipus de deutes en període executiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b.3. Efectuar els següents pagaments en qualsevol de les següents tres modalitats:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 120px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. En nou mensualitats (de febrer a octubre), la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l’Ajuntament, equivalent al resultat de dividir per deu l’import del conjunt de rebuts de l’impost sobre béns immobles liquidats al sol·licitant en l’exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l’import dels rebuts del Padró a nom del sol·licitant, les quantitats ja pagades, aplicant-hi una bonificació, del 5 %. L’import d’aquesta bonificació per cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l’import dels rebuts. En el supòsit que el deute del sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d’ofici a la devolució.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 120px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En tres pagaments trimestrals (febrer, maig, agost) la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l’Ajuntament, equivalent al resultat de dividir per quatre l’import del conjunt de rebuts de l’impost sobre béns immobles liquidats al sol·licitant en l’exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l’import dels rebuts del Padró a nom del sol·licitant, les quantitats ja pagades, aplicant-hi una bonificació del 5 %. L’import d’aquesta bonificació per cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l’import dels rebuts. En el supòsit que el deute del sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d’ofici a la devolució.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 120px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. En un sol pagament únic (de febrer a juliol) la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l’Ajuntament; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l’import dels rebuts del Padró a nom del sol·licitant, la quantitat ja pagada, aplicant-hi una bonificació del 5 %, si es paga el mes de febrer, del 4’5 % si es paga el mes de març, del 4 % si es paga el mes d’abril, del 3,5 % si es paga el mes de maig, del 3 % si es paga el mes de juny o del 2,5 % si es paga el mes de juliol. L’import d’aquesta bonificació per cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l’import dels rebuts. En el supòsit que el deute del sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d’ofici a la devolució.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b.4. Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. L’acolliment al sistema especial de pagament es prorrogarà automàticament per a l’exercici següent sempre que l’interessat no manifesti la seva renúncia expressa i no tingui deutes pendents de pagament en període executiu. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d. Si el sol·licitant incorregués en l’impagament de qualsevol càrrec del sistema especial de pagament,&amp;nbsp; aquest restarà sense cap efecte, es perdrà el dret a la bonificació i s’haurà de pagar el deute total segons les normes del sistema normal de pagament. Es podrà, no obstant, sol·licitar la devolució de les quantitats ja pagades.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e. El sistema especial de pagament no suposa cap alteració dels terminis per exercir els recursos ni qualsevol altre aspecte de la gestió tributària, que se seguirà regint per la seva normativa específica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. S’estableix un coeficient de 1 pel càlcul de la base liquidable en els bens immobles rústics, de conformitat amb la disposició transitòria divuitena del RDL 2/2004 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, després de la modificació introduïda per l’article 11.3 de la Llei 36/2006 de mesures per a la prevenció del frau fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’impost es meritarà el primer dia del període impositiu, coincidint aquest amb l’any natural.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Inspecció i recaptació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La inspecció i recaptació de l’impost es realitzarà d’acord amb el que preveu la Llei general tributària i les altres lleis de l’Estat reguladores de la matèria, com també les disposicions dictades per al seu desplegament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot el que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries, com també a la determinació de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’aplicarà el règim regulat en la Llei general tributària i en les disposicions que la complementen i despleguen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició transitòria&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les referències a l’articulat de la present ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor el deia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2017 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Llucmajor, 20 de Desembre de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El Batle,&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Bernadí Vives Cardona.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">38904</env:numPaginaInicial>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:idEnviament>589102</env:idEnviament>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
