<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10587/588571/ordenanca-fiscal-de-l-impost-sobre-construccions-i/xml">
    <env:idEnviament>588571</env:idEnviament>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:dataPublicacio>2016-12-10</env:dataPublicacio>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10587"/>
    <env:dataRegistre>2016-12-07</env:dataRegistre>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:numeroRegistre>13880</env:numeroRegistre>
    <dc:date>2016-12-10</dc:date>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal de l'impost sobre construccions, instal•lacions i obres


]]</env:sumariEnviament>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10587/588571/ordenanca-fiscal-de-l-impost-sobre-construccions-i/"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1207"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">37195</env:numPaginaFinal>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">37194</env:numPaginaInicial>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;Havent-se aprovat, inicialment, l'ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES, en sessió plenària de data 28 d'abril de 2016, havent-se inserit anunci en el Diari Oficial de la Comunitat Autònoma i, sense que s'hagin presentat al·legacions en el termini establert per a això, s'entén elevat a definitiu l'acord adoptat inicialment, publicant-se integramente el text de la referida ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició general &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;De conformitat amb el que disposa l’article 15.1, en relació amb l’article 59.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament d'Estellencs estableix i exigeix l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres segons el que es regula en aquesta ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 1er. Fet imposable&lt;/strong&gt;. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;1 .- Constitueix el fet imposable del impost, la realització dins del terme municipal de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'hagi obtingut o no aquesta llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest municipi o per la qual s'exigeixi la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia, sempre que l'expedició de la llicencia o activitat de control correspongui a l'ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;2 .- Les construccions, instal·lacions o obres a què es refereix l'apartat anterior podran consistir en: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;a) Obres de construcció d'edificacions i instal·lacions de totes classes de nova planta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;b) Obres de demolició.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;c) Obres a edificis, tant aquells que modifiquin la seva disposició interior com el seu aspecte exterior. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;d) Altres actuacions urbanístiques. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;e) Alineacions i rasants. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;f) Obres de fontaneria i clavegueram. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;g) Obres en cementiris. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 2on. Subjectes passius. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;1. - Són subjectes passius d’aquest impost, a títol de contribuent, les persones físiques, persones jurídiques o entitats incloses a l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que siguin propietàries de la construcció, la instal·lació o l’obra, tant si són propietàries de l’immoble en el qual es fa el treball com si no. Té la consideració de propietari de la construcció, la instal·lació o l’obra qui hagi d’abonar les despeses o el cost que impliqui dur-les a terme. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;2. - En el cas que la construcció, la instal·lació o l’obra no sigui realitzada pel subjecte passiu contribuent, tenen la condició de subjectes passius substituts del contribuent els qui sol·licitin les llicències o presentin les corresponents declaracions responsables o comunicacions prèvies o facin la construcció, la instal·lació o l’obra. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;El substitut pot exigir al contribuent l’import de l’obligació tributària satisfeta. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;3. - Responen solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;4. - Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos de societats i entitats en general, en els casos i amb l’abast que indica l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3er. Base imposable, quota i meritació. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;1 . - La base imposable de l’impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, la instal·lació o l’obra, i s’entén per aquest, a aquest efecte, el cost d’execució material. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;No formen part de la base imposable l’impost sobre el valor afegit i la resta d’imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes, els preus públics i la resta de prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades, si és el cas, amb la construcció, la instal·lació o l’obra, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;2 .- La quota del import serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;3 .- El tipus de gravamen serà el 2,5%. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;4 .- El impost de meritació en el moment d'iniciar la construcció, instal·lació o obra, encara que no s'hagi obtingut la corresponent Llicència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 4at. Gestió. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;1 .- Quan es sol·liciti la llicència es practicarà una liquidació provisional i la base imposable en funció del pressupost presentat pels interessats, sempre que el mateix, hagués estat visat pel Col·legi Oficial corresponent, en un altre cas, la base imposable serà determinada pels tècnics municipals, d'acord amb el cost estimat del projecte.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;2 .- A la vista de les construccions, instal·lacions o obres efectivament realitzades i del cost efectiu de les mateixes, l'Ajuntament, mitjançant l'oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, si s'escau, la base imposable a què es refereix l'apartat anterior, practicant la corresponent liquidació, si s'escau, la quantitat que correspongui. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;3.-En el cas que la llicencia d'obra o urbanística sol·licitada sigui denegada els subjectes passius tendran dret a la devolució de les quotes satisfetes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 5è. Inspecció i recaptació.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;La Inspecció i recaptació del impost es realitzaran d'acord amb el que preveu la Llei General Tributària i en les altres lleis de l'estat reguladores de la matèria, així com en les disposicions dictades per al seu desenvolupament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 6è. Bonificacions. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;1.- Està exempta de pagar l’impost qualsevol construcció, instal·lació o obra el propietari de la qual sigui l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, i que, tot i estar subjecta a l’impost, es destini directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques i sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres d’inversió nova com de conservació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;2.- Bonificació del 95% a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials com culturals, com històric artístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin la declaració (correspon aquesta declaració al ple de la Corporació i s'acordarà, prèvia sol·licitud del subjecte passiu, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;3.-Bonificació del 100 % a favor de rehabilitació de marges i murs de pedra en sec. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 7è. Infraccions i sancions. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;En tot allò relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries així com la determinació de les sancions que els corresponguin a cada cas, s'aplicarà el règim regulat en la Llei General Tributària i en les disposicions que la complementen i desenvolupen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ FINAL.&lt;/strong&gt; La present ordenança&amp;nbsp; entrarà en vigor a partir dels trenta dies posteriors a la seva publicació al “Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears", quedant derogada qualsevol Ordenança anterior amb el mateix objecte i romanent en vigor fins la seva modificació o derogació expresses. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;Estellencs, a 24 de novembre de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center; margin: 0px"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;L'BATLE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center; margin: 0px"&gt;
	&lt;span style="font-family: times new roman,times,serif; font-size: 12px"&gt;Bartomeu Jover Sanchez.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
