<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10587/588548/ordenanca-taxa-per-llicencies-urbanistiques-i-decl/xml">
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:dataPublicacio>2016-12-10</env:dataPublicacio>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">30</env:ordre>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">37191</env:numPaginaInicial>
    <dc:date>2016-12-10</dc:date>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1207"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:idEnviament>588548</env:idEnviament>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">37193</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:numeroRegistre>13867</env:numeroRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Havent-se aprovat, inicialment, l'ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIES URBANISTICAS I DECLARACION RESPONSABLE EN MATÈRIA D'OBRES, en sesion plenària de data 28 d'abril de 2016, havent-se inserit anunci en el Diari Oficial de la Comunitat Autonòma i, sense que s'hagin presentat al·legacions en el termini establert per a això, s'entén elevat a definitiu l'acord adoptat inicialment, publicat-se integrament el text de la referida ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES O DECLARACIONS RESPONSABLES EN MATÈRIA D’OBRES. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1 Fonament i naturalesa &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDL 2/2004, de 5 de març), aquest ajuntament estableix la taxa per llicències urbanístiques o declaracions responsables en matèria d’obres, que es regirà per aquesta ordenança fiscal. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2 Fet imposable &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tècnica o administrativa tendent a verificar si els actes d’edificació i d’ús del sòl a què es refereix a l'article 134 de la Llei 2/2014, de 25 de març d'ordenació i ús del sol, i que hagin de fer-se al terme municipal s’ajusten a les normes urbanístiques, d’edificació i de policia previstes en aquesta llei i en el Planejament municipal o la realització de les activitats administratives de control en el supòsits en què l’exigència de llicència fos substituïda per la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Aquesta taxa és independent i compatible amb l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, que es regeix per la seva pròpia ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3 Subjecte passiu &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que siguin propietaris o posseïdors, o, si és el cas, arrendataris dels immobles en què es projecti fer les construccions o instal·lacions o es projecti fer les obres. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En tot cas, tenen la condició de substituts del contribuent els constructors i contractistes de les obres. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4 Responsables &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els casos i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5 Base imposable &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Constitueixen la base imposable de la taxa: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) El cost real i efectiu de l’obra o construcció, quan es tracti de moviments de terra, obres de nova planta, demolicions, modificació d’estructures o aspecte exterior i interior de les edificacions existents, i qualsevol altre tipus d’obra subjecta a llicència prèvia, declaració responsable o comunicació prèvia, llevat que es ressenyin en els apartats següents d’aquest article. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) El cost real i efectiu de l’habitatge, el local o la instal·lació, quan es tracti de la primera utilització dels edificis i la modificació de l’ús d’aquests. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) El valor per metre quadrat que s’assenyala en l’article 6.1 c), quan es tracti de parcel·lacions, agrupacions o segregacions urbanes. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) La superfície dels cartells de propaganda col·locats de forma visible des de la via pública.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e) Les segregacions en sòl rústic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;f) Per a les pròrrogues de llicència d’obra major, la base imposable és el pressupost de l’obra pendent de fer, segons el certificat expedit pel director tècnic de l’obra. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;g) Les pròrrogues de llicència d’obra menor, la base imposable és el pressupost de l’obra pendent de fer.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;h) El pressupost del projecte inicial, si després d'haver obtingut llicència, presentat la declaració responsable o la comunicació prèvia es presenten modificacions sense augment del pressupost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. S’entén per cost real i efectiu el cost de l’execució material de l’obra, la construcció o la instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Del cost indicat en les lletres a) i b) de l’apartat 1 d’aquest article s’exclou el que correspon a la maquinària i les instal·lacions industrials i mecàniques. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6 Quota tributària &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A) Llicències urbanístiques: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La quota tributària resulta d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen de l' 1,1 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En cap cas l’import de la taxa assenyalat a l'article 5 pot ser menor de 25 euros. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En cas de desistiment formulat pel sol·licitant amb anterioritat a la concessió de la llicència: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Quan a pesar d’haver-se iniciat l’activitat municipal no hi ha informes tècnics o jurídics, s’ha de tornar el 85% de les taxes abonades. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Si l’activitat municipal s’ha iniciat i hi ha informes tècnics o jurídics, no s’ha de tornar cap quota. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. En cas de renúncia, una vegada atorgada la llicència, no s’ha de tornar cap quota. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En cas de denegació de la llicència, les quotes per liquidar han de ser el 100% de les assenyalades en l’apartat 1 anterior. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;B) Declaració responsable o comunicació prèvia &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Es liquidarà una quota fixa inicial de 300 €, en cas de no adjuntar pressupost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;2. A la resta de supòsits la quota tributària resulta d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen de l'1,1%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7 Exempcions i modificacions &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No es concedeixen exempcions ni cap bonificació en l’exacció de la taxa. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8 Acreditació &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. S’acredita la taxa i comença l’obligació de contribuir quan s’inicia l’activitat municipal que constitueix el fet imposable, en aquests efectes s'entendrà iniciada aquesta activitat a la data de presentació de la oportuna sol·licitud de llicència &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;urbanística, presentació de la declaració responsable en matèria d'obres o comunicació prèvia. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. A l’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no l’afecta de cap manera la denegació de la llicència sol·licitada o la concessió d’aquesta condicionada a la modificació del projecte presentat, ni la renúncia o el desistiment del sol·licitant una vegada concedida la llicència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9 Gestió &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les persones interessades a obtenir les llicències han de presentar una sol·licitud en què especifiquin l’obra o la construcció que es pretén fer, l’emplaçament, el pressupost, la destinació de l’edifici i el projecte tècnic subscrit pel facultatiu competent i visat pel seu col·legi oficial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Quan es tracti de llicència per a una actuació per a la qual no sigui exigible presentar un projecte subscrit per un tècnic competent, la sol·licitud s’ha d’acompanyar d’un pressupost de les obres que s’han de fer, l’estat dels mesuraments i, en general, les característiques de les obres, de manera que se’n pugui comprovar el cost, el qual pot ser fixat, en vista de tot això, pels serveis tècnics municipals. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Dins el mes següent a la data d’acabament de la construcció, la instal·lació o l’obra, la persona interessada ha de notificar a l’Administració municipal el cost final de l’obra, la construcció o la instal·lació. En vista de les construccions, les instal·lacions o les obres efectivament fetes i del cost real i efectiu d’aquestes, l’Ajuntament, mitjançant una comprovació administrativa i tècnica, pot modificar, si escau, la base imposable deduïda del cost final abans esmentat, practicar la liquidació provisional o definitiva corresponent i exigir al subjecte passiu o reintegrar-li, si és el cas, la quantitat que correspongui. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Si després d’haver formulat la sol·licitud de llicència es modifica o s’amplia el projecte, se n’ha d’informar l’Administració municipal, i s’ha de presentar un nou projecte i un pressupost o el reformat i, si és el cas, plànols i memòries de la modificació o l’ampliació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Les llicències per col·locar suports o tanques per a cartells de propaganda visibles des de la via pública tenen caràcter temporal, de durada anual, a comptar a partir de la data d’expedició de la llicència. Acabat aquest termini, caduca la llicència i se n’ha de sol·licitar la renovació, si és el cas, amb una nova sol·licitud. En cas de renovar-se, s’ha d’abonar el 50% de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10 Liquidació i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. De conformitat amb el que disposa l’article 27 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s’ha d’exigir el dipòsit previ de l’import total provisional de la taxa, que s’ha d’abonar a la tresoreria municipal; si no es compleix aquest requisit, no es tramitarà l’expedient.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les liquidacions inicials tenen el caràcter de provisionals fins que, una vegada acabades les obres, l’Administració municipal comprovi que s’han fet efectivament i el seu cost real i efectiu; tot això, sens perjudici de la legalització, si escau, de l’obra definitiva feta, i de la imposició, si és el cas, de les sancions que siguin procedents. La mateixa comprovació es pot fer quant a la superfície dels cartells declarada pel sol·licitant. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. En vista del resultat de la comprovació, s’ha de practicar la liquidació provisional o definitiva. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Les liquidacions que es practiquin s’han de notificar als subjectes passius perquè les ingressi a la tresoreria municipal utilitzant els mitjans de pagament i els terminis que assenyala el Reglament general de recaptació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Les quotes liquidades i no satisfetes dins el període voluntari s’han de fer efectives per la via de constrenyiment d’acord amb el Reglament general de recaptació i la resta de disposicions d’aplicació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 11 Inspecció &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’execució de les obres queda subjecta a la vigilància, la fiscalització i la revisió de l’Ajuntament, les quals han de dur a terme els seus tècnics i agents. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les llicències i les cartes de pagament, o fotocòpies de les unes i les altres, han d’estar al lloc de les obres mentre durin per poder ser exhibides a requeriment dels agents municipals, els quals en cap cas poden retirar-les perquè és inexcusable la permanència d’aquests documents al lloc de les obres. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 12 Infraccions i sancions &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pel que fa a tot el que es refereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que corresponguin en cada cas, s’ha d’aplicar el règim regulat en la Llei general tributària i en les altres disposicions que la complementin i la desenvolupin. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/strong&gt; Aquesta ordenança entra en vigor als trenta dies de la seva publicació&amp;nbsp; en el Butlletí Oficial de les Illes Balears continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui expressament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Estellencs, a 24 de novembre de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EL BATLE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Bartomeu Jover Sanchez.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança taxa per llicències urbanístiques i declaració responsable en matèria d'obres
]]</env:sumariEnviament>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10587"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:dataRegistre>2016-12-07</env:dataRegistre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10587/588548/ordenanca-taxa-per-llicencies-urbanistiques-i-decl/"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
