<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10578/587761/ordre-de-la-consellera-d-hisenda-i-administracions/xml">
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">34792</env:numPaginaInicial>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/5751"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">34803</env:numPaginaFinal>
    <env:dataPublicacio>2016-11-19</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1828"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">130</env:ordre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10578/587761/ordre-de-la-consellera-d-hisenda-i-administracions/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:dataRegistre>2016-11-17</env:dataRegistre>
    <env:numeroRegistre>13082</env:numeroRegistre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 15 de novembre de 2016 per la qual es regulen les operacions de tancament i d’obertura de l’exercici pressupostari

]]</env:sumariEnviament>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’article 63.3 del Text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, estableix que les operacions de tancament de l’exercici s’han de regular per una ordre del conseller competent en matèria d’hisenda i pressuposts. En el mateix sentit es manifesta l’article 80.2 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual entra en vigor el dia 1 de gener de 2017 i, alhora, deroga el Decret legislatiu esmentat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Atès que s’acosta l’acabament de l’exercici pressupostari actual, amb la finalitat de coordinar les actuacions dels departaments que constitueixen les seccions pressupostàries, del Servei de Salut de les Illes Balears i de l’Agència Tributària de les Illes Balears, és necessari que la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques dicti les normes pertinents per regular les operacions sobre gestió financera i comptabilitat pública, a fi que les tasques per liquidar i tancar aquest exercici i per obrir el següent es duguin a terme de manera coordinada i eficaç.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per això, dict la següent&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ORDRE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Àmbit d’aplicació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta Ordre regula les operacions de gestió financera i comptabilitat pública que afecten el tancament i l’obertura de l’exercici pressupostari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, del Servei de Salut de les Illes Balears i de l’Agència Tributària de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Despeses de personal del mes de desembre&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. El tancament de les nòmines del mes de desembre es pot dur a terme fins al dia 12 de desembre, i la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques i la Direcció General de Personal Docent les poden trametre fins al dia&amp;nbsp;13 del mateix mes a la Intervenció General.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els documents AD que emparen altes o modificacions de retribucions que s’hagin d’incorporar a la nòmina de desembre de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques poden tenir entrada a la Intervenció General fins al dia 28 de novembre. La Intervenció General els hi trametrà fins al dia 9 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Les altes i les variacions que no s’incloguin en la nòmina de desembre s’han de tramitar amb càrrec al pressupost de 2017, i els documents AD s’han d’anotar, si escau, amb càrrec a aquest pressupost. A l’efecte d’aquesta comptabilització, la tramitació dels expedients de despesa del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma que no hagi conclòs el dia 9 de desembre s’ha d’adaptar, en tot allò que calgui, a la prevista per als expedients anticipats de despesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Els òrgans gestors del Servei de Salut de les Illes Balears i de l’Agència Tributària de les Illes Balears disposen fins al dia 15 de desembre per tancar les nòmines del mes de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. La data final del termini per abonar aquestes nòmines és el dia 31 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Pagaments del mes de desembre a la Seguretat Social &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Els documents de la Seguretat Social que s’han de pagar durant el mes de desembre poden tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques fins al dia 12 de desembre, i s’han d’abonar a partir del dia 23 del mateix mes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Pel que fa a les liquidacions sotmeses als terminis que preveuen el conveni subscrit entre la Comunitat Autònoma i la Tresoreria General de la Seguretat Social el dia 10 de maig de 2004 i l’addenda subscrita l’any 2009, el termini de tramesa a la Intervenció General és fins al dia 12 de desembre, tant de les liquidacions mensuals de les quotes de la Seguretat Social que quedin pendents d’aplicar al pressupost de l’exercici de 2016, com de la comunicació de les diferències que s’hagin observat entre les liquidacions mensuals presentades i les reclamacions a conseqüència de les revisions dels documents de cotització que hagi duit a terme la Tresoreria General de la Seguretat Social. En aquest darrer cas, els documents comptables corresponents, si s’escau, també es poden tramitar fins al dia 12 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Modificacions de crèdit&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Els expedients de modificació de crèdit que afecten l’exercici de 2016 es poden registrar en el sistema de comptabilitat descentralitzada (SICODE) fins al dia 1 de desembre. El termini per a l’entrada dels expedients al Registre de la Direcció General de Pressuposts i Finançament acaba el dia 1 de desembre. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els expedients de modificació de crèdit del Servei de Salut de les Illes Balears que afecten l’exercici de 2016 es poden registrar en el SICODE i trametre al Registre de la Direcció General de Pressuposts i Finançament fins al dia 19 de desembre. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Els ingressos del darrer trimestre que hagin de generar crèdit dins l’exercici de 2017, d’acord amb l’article 59.5 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ho faran dins el marc del tractament dels romanents de tresoreria afectats a què es refereix l’article 10 d’aquesta Ordre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Fiscalització d’expedients de despesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’entrada dels expedients de despesa de l’exercici corrent a la Intervenció General per fiscalitzar-los prèviament ha de tenir lloc no només amb el temps suficient per poder dur-ho a terme i generar els documents comptables que pertoquin en cada cas, en els terminis que preveu l’article següent, sinó que també ha de fer possible complir els terminis que imperativament regeixen per a la tramitació administrativa corresponent, especialment en matèria de contractació. Si això no és possible, l’expedient s’ha de tramitar com a anticipat de despesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Tramitació de documents comptables en els darrers dies de l’exercici&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les unitats de gestió econòmica (en endavant, UGE) de les seccions pressupostàries poden registrar documents comptables de l’exercici de 2016 en la base de dades del SICODE fins a les dates que s’indiquen a continuació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 161px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Tipus de document&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Data&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;ADOP-J i OP-J&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;A, D i AD&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;19-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;ADOP i OP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;28-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;J&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;29-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Sens perjudici del que preveu la lletra &lt;em&gt;a&lt;/em&gt; de l’apartat 4 d’aquest article respecte dels documents pluriennals, els documents anteriors poden tenir entrada al Registre de la Intervenció General fins a les dates que s’indiquen a continuació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 158px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Tipus de document&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Data&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:158px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;ADOP-J i OP-J&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:158px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;A, D i AD&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;20-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:158px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;ADOP i OP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;29-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:158px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;J&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Els documents que en les dates assenyalades en l’apartat anterior, malgrat que estiguin anotats en el SICODE en termini, no hagin tingut entrada a la Intervenció General es rebutjaran.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Amb caràcter general, el termini per fiscalitzar els documents comptables que hagin tingut entrada en el termini assenyalat en l’apartat 2 d’aquest article és fins al dia 30 de gener de 2017, llevat del que s’indica a continuació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;a)&lt;/em&gt; El termini per fiscalitzar els documents A, D i AD pluriennals (que corresponen tant a expedients pluriennals com a expedients anticipats de despesa) acaba el dia 19 de desembre; per tant, han de tenir entrada a la Intervenció General abans del dia 16 de desembre. En qualsevol cas, la Intervenció General ha d’anul·lar els documents pluriennals no validats el dia 28 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;b)&lt;/em&gt; Als efectes del que preveu l’article 12.1 en relació amb els documents que contenen la fase OP l’import líquid per pagar dels quals sigui zero, s’han de trametre a la Intervenció General fins al dia 23 de desembre, i el termini per fiscalitzar-los acaba el dia 27 de desembre. Per complir aquests terminis, els documents s’han de trametre per separat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Per tancar l’exercici pressupostari de 2016, les UGE no poden registrar ni trametre documents comptables després dels terminis que s’estableixen en els apartats anteriors, ni tan sols a conseqüència de les operacions de rebuig de la Intervenció General.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. Els òrgans gestors de l’Agència Tributària de les Illes Balears han d’aplicar, com a dates límit per registrar documents, les que assenyala l’apartat 1 d’aquest article, i per validar-los informàticament, les de l’apartat 4 també d’aquest article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. Els òrgans gestors del Servei de Salut de les Illes Balears poden registrar documents comptables de l’exercici de 2016 en la base de dades del SICODE excepcionalment fins a les dates que s’indiquen a continuació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 161px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Tipus de document&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Data&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;ADOP-J i OP-J&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;09-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;A, D i AD&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;29-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;ADOP i OP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;20-01-2017&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:161px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;J &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:151px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;29-12-2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot cas, la data límit per validar-los informàticament és, amb caràcter general, la de l’apartat 4 d’aquest article, i pel que fa als documents a què es refereix la lletra &lt;em&gt;a&lt;/em&gt; de l’apartat 4 d’aquest article, el dia 29 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fons per justificar&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Totes les ordres de pagament expedides amb el caràcter &lt;em&gt;per justificar&lt;/em&gt; amb imputació a l’exercici de 2016 han de tenir anotats els moviments J corresponents i, en conseqüència, es disposa fins al dia 29 de desembre per reintegrar els sobrants a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els documents J corresponents poden tenir entrada a la Intervenció General fins a les dates que estableix l’article 6.2 d’aquesta Ordre. Això no obstant, els caixers pagadors de les seccions pressupostàries titulars dels comptes de pagaments per justificar que, després de dur a terme les operacions indicades més amunt, no disposin d’un saldo conciliat a zero, han de trametre a la Intervenció General, mitjançant la intervenció delegada que correspongui en cada cas, un informe justificatiu en què se’n detallin els motius i que inclogui una proposta de resolució per regularitzar la situació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Sens perjudici del que estableix l’apartat anterior, en relació amb els fons lliurats a favor del caixer pagador de la secció 34, deute públic, en el compte del Banc d’Espanya per al servei financer del deute, excepcionalment se’n poden justificar i reintegrar els romanents el mes de gener de l’any següent, d’acord amb el procediment que s’estableixi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. El reintegrament dels romanents de pagaments per justificar s’ha de fer mitjançant la formalització d’un document d’ingrés, emplenat de conformitat amb les instruccions següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th style="width:85px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;&lt;strong&gt;Concepte&lt;/strong&gt;&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th style="width:482px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;&lt;strong&gt;Secció pressupostària&lt;/strong&gt;&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;00L&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;04 Consell Consultiu&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;100&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;11 Presidència&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;222&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;12 Innovació, Recerca i Turisme &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;301&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;13 Educació i Universitat&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;400&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;14 Hisenda i Administracions Públiques&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;08E&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;15 Medi Ambient, Agricultura i Pesca &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;M34&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;17 Serveis Socials i Cooperació&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;806&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;18 Salut &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;904&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;19 Treball, Comerç i Indústria&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;M84&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25 Territori, Energia i Mobilitat&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;R31&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;26 Participació, Transparència i Cultura&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;N24&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;73 Institut Balear de la Dona&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;N29&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;76 Servei d’Ocupació de les Illes Balears&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;M89&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;77 Institut d’Estadística de les Illes Balears&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;M19&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;78 Escola Balear d’Administració Pública&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;DNI o NIF: codi del caixer pagador de pagaments per justificar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Núm. de liquidació: ha de quedar sempre en blanc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Concepte. Ha d’indicar: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— Reintegrament de pagaments per justificar del caixer pagador: ___________&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— DNI del comptedant: ___________________&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— Llinatges i nom: ____________________________&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— ADOP-J que es justifiquen:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Núm. índex ADOP-J&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Import del reintegrament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;------------------------- &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;------------------------- &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;------------------------- &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-------------------------&amp;nbsp;&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ==================&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; TOTAL&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ==================&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Immediatament després d’efectuar el reintegrament, els comptedants han de trametre l’exemplar per a l’Administració del model 046 a la Intervenció General. Així mateix, hi han d’incloure, com a justificant dels documents J corresponents, una fotocòpia compulsada del model 046 ingressat en la qual ha de constar l’import corresponent a l’ADOP-J que es justifica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Excepcionalment, i a partir del dia 1 de desembre, la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en casos justificats, pot autoritzar l’expedició de pagaments per justificar. Inexcusablement, el dia 29 de desembre s’han d’haver justificat aquests pagaments i se n’han d’haver reintegrat els sobrants.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Per atendre pagaments per justificar que s’hagin de fer inexcusablement els primers dies del mes de gener de 2017, les seccions pressupostàries poden sol·licitar a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, fins al dia 12 de desembre i per mitjà de la Intervenció General, els lliuraments dels fons estrictament necessaris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els lliuraments s’han de dur a terme amb càrrec als comptes de la comptabilitat no pressupostària que la Intervenció General determini, en concepte de bestreta de pagaments per justificar de 2017, i el termini per abonar-los és fins al dia 30 de desembre. Les sol·licituds, juntament amb el document MP no pressupostari, s’han de trametre a la Intervenció General. S’hi ha d’adjuntar un informe que justifiqui l’abonament dels lliuraments esmentats, que han de ser com a màxim per a dues partides pressupostàries concretes i determinades. Els caixers pagadors poden reintegrar els imports anticipats en la comptabilitat no pressupostària fins al dia 30 de gener de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. El reintegrament dels romanents de pagaments per justificar del Servei de Salut de les Illes Balears s’ha de fer mitjançant la formalització d’un document d’ingrés emplenat de conformitat amb les instruccions següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Servei de Salut de les Illes Balears&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 85px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Concepte&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width: 482px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Secció pressupostària&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25SC&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60001 Serveis Centrals&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25SD&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60101 Hospital Universitari Son Espases&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;height:21px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25VT&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;height:21px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60201 Àrea de Salut de Menorca&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25EF&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60301 Àrea de Salut d’Eivissa&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25GM&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60401 Gerència d’Atenció Primària de Mallorca&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25SL&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60601 Hospital Son Llàtzer&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25MA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60701 Hospital de Manacor&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:85px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;25IN&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:482px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60801 Hospital Comarcal d’Inca&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;DNI o NIF: codi del caixer pagador de pagaments per justificar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Núm. de liquidació: ha de quedar sempre en blanc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Concepte. Ha d’indicar:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— Reintegrament de pagaments per justificar del caixer pagador: ___________&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— DNI del comptedant: ___________________&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— Llinatges i nom: ____________________________&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;— ADOP-J que es justifiquen:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Núm. índex ADOP-J&amp;nbsp; Import del reintegrament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;------------------------- &amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;------------------------- &amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;------------------------- &amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-------------------------&amp;nbsp;&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ==================&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; TOTAL&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; ==================&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Immediatament després d’efectuar el reintegrament, els comptedants han de trametre l’exemplar per a l’Administració del model 046 als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears. Així mateix, hi han d’incloure, com a justificant dels documents J corresponents, una fotocòpia compulsada del model 046 ingressat en la qual ha de constar l’import corresponent a l’ADOP-J que es justifica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. El reintegrament dels romanents de pagaments per justificar de l’Agència Tributària de les Illes Balears s’ha de fer mitjançant un document d’ingrés en la partida o les partides del pressupost d’ingressos que correspongui d’aquesta entitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Cobraments per justificar, sistema de gestió d’ingressos i contracció de drets&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. En l’exercici de 2016 han de quedar traspassats als comptes del sistema de gestió d’ingressos (SIGEI) els saldos existents al mes de desembre en els comptes corrents de cobraments per justificar, mitjançant el document d’ingressos corresponent (model 046).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els òrgans gestors del Servei de Salut de les Illes Balears han d’ingressar inexcusablement el saldo dels comptes corrents de cobraments per justificar de l’any 2016, fins al 30 de desembre, mitjançant un document d’ingrés en la partida o les partides corresponents del pressupost d’ingressos del Servei de Salut de les Illes Balears. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Els òrgans gestors de l’Agència Tributària de les Illes Balears han d’ingressar inexcusablement els saldos dels comptes corrents de cobraments per justificar de l’any 2016, fins al 30 de desembre, en els comptes d’arqueig que corresponguin, llevat únicament dels ingressos que es facin el dia 31 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Els cobraments de la quinzena vint-i-quatre del conveni del SIGEI que s’hagin produït durant l’any 2016 s’han d’aplicar al pressupost d’ingressos de 2016 mitjançant el pagament en formalització del compte no pressupostari que la Intervenció General determini.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. També s’han de contreure a dia 31 de desembre els drets dels ingressos que s’han de periodificar per imputació a l’exercici de 2016. Els òrgans gestors que hagin de proposar la contracció han de fer-ho al mes de gener.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Anul·lacions de saldos pressupostats, autoritzacions i disposicions pressupostàries&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Abans del dia 16 de desembre les UGE han d’anul·lar els documents comptables anotats en el sistema que no s’hagin de trametre a la Intervenció General per fiscalitzar. Aquest centre de control no fiscalitzarà de conformitat els documents comptables de despesa de l’exercici de 2017 de la secció pressupostària que tengui documents preliminars de l’exercici de 2016 que no hagin tingut entrada a la Intervenció General.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La Intervenció General pot anul·lar els documents comptables que no s’hagin tramès per fiscalitzar després del termini que estableix l’article 6.4 d’aquesta Ordre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. En tot cas, la Intervenció General pot registrar els documents comptables necessaris perquè el compte general en reflecteixi una imatge fidel. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En acabar les operacions de tancament, la Intervenció General ha de considerar anul·lats de ple dret els saldos dels romanents de crèdit que no s’hagin utilitzat durant l’exercici, d’acord amb el que estableixen les disposicions vigents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Finançament afectat&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les fitxes FF1, FF2 i FF3, amb les dades d’execució a 31 de desembre, s’han de trametre en format electrònic a la Intervenció General i a la Direcció General de Pressuposts i Finançament abans del dia 27 de gener de 2017, d’acord amb el que disposa la Instrucció 2/2015, de 22 de maig, de l’interventor general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sobre la informació relativa a les operacions derivades d’expedients de despesa amb finançament afectat, amb la finalitat que es pugui determinar el romanent de tresoreria afectat de cada actuació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En la tramitació dels expedients de modificació de crèdit i de despesa que es tramitin en l’exercici de 2017 que afectin despeses amb finançament afectat, ha de quedar acreditat que les fitxes FF1, i FF2 i FF3 si s’escau, s’han emplenat en format electrònic d’acord amb el que estableix l’apartat 14 de la Instrucció 2/2015.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Les despeses finançades amb fons europeus seran objecte de seguiment com a despeses amb finançament afectat als efectes de l’apartat 1 anterior. Amb aquesta finalitat, la Direcció General de Pressuposts i la Intervenció General han de regular-ne el procediment específic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 11&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Incorporacions de despeses amb finançament afectat&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les despeses amb finançament afectat es poden incorporar al pressupost de despeses de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les sol·licituds d’incorporació s’han d’ajustar a les instruccions de la Direcció General de Pressuposts i Finançament amb aquesta finalitat, d’acord amb el que estableix l’article 10.1. A la sol·licitud s’hi han d’adjuntar les fitxes de les despeses amb finançament afectat (FF1, FF2 i FF3) i els registres comptables corresponents (major de despeses i d’ingressos). Aquesta documentació pot tenir entrada a l’òrgan esmentat fins al dia 24 de febrer de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La Direcció General de Pressuposts i Finançament no pot tramitar la sol·licitud fins que no s’hagin validat tots els documents comptables imputats a les partides els crèdits de les quals estiguin afectats per la sol·licitud d’incorporació. L’import de la incorporació és determinat per la desviació positiva acumulada que en resulti, acreditada en les fitxes esmentades, d’acord amb l’article 10.1 d’aquesta Ordre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Un cop que la Direcció General de Pressuposts i Finançament hagi autoritzat amb caràcter previ la incorporació sol·licitada, l’UGE afectada pot iniciar l’expedient informàtic de modificació, seguint la tramitació dels expedients de suplement. Aquesta autorització prèvia implica la conformitat a les dades reflectides en les fitxes de les despeses amb finançament afectat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 12&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Vigència dels documents comptables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Els documents comptables que emet la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni per ser pagats amb imputació a l’exercici pressupostari de 2016, que no hagin estat satisfets el dia 31 de desembre, conserven plena vigència fins al moment en què es facin efectius als creditors, s’anul·lin o se’n declari la prescripció. Amb caràcter general, els documents comptables d’import líquid per pagar de zero euros, els ha d’abonar la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni abans del dia 30 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. A partir del dia 15 de desembre, totes les devolucions d’ingressos indeguts que estiguin pendents de pagament a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni s’han de retornar a la Intervenció General perquè les anul·li i posteriorment les apliqui a la partida d’ingressos corresponent dels pressuposts de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 13&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Obertura del pressupost&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Immediatament que la llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s’aprovi, i en tot cas abans del dia 20 de gener de 2017, la Direcció General de Pressuposts i Finançament ha d’incorporar al sistema d’informació economicofinancera el pressupost aprovat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 14&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Documents de despesa pluriennal&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’anualitat de 2017 autoritzada en els documents de despesa pluriennal dels exercicis anteriors s’ha de comptabilitzar amb càrrec a les partides pressupostàries de l’exercici de 2017. Aquesta comptabilització, l’ha de dur a terme de manera centralitzada la Intervenció General en la mesura que hi hagi identitat entre les partides i les dades pressupostàries dels dos exercicis. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les UGE disposen fins al dia 19 de desembre per comprovar l’existència de les partides i el crèdit adequat en el Projecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma i per comunicar a la Intervenció General les incidències que s’hi hagin observat. En cas contrari, l’any&amp;nbsp;2017 les UGE han de generar i tramitar els documents comptables adients per a la comptabilització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 15&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Documents AD de plantilla coberta del pressupost de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’emissió i la comptabilització dels documents AD inicials de plantilla coberta s’han de fer de manera centralitzada i automàtica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els documents AD s’han d’emetre amb les dades referents a la plantilla pressupostària i al catàleg de llocs de treball. Aquesta base de dades s’ha d’elaborar per mitjà del sistema de recursos humans i la comptabilització s’ha d’efectuar mitjançant el SICODE.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La disposició ha de coincidir amb la situació de la nòmina a dia 31 de desembre. Les places vacants hi han de figurar amb crèdit disponible.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. La Intervenció General ha de comptabilitzar els documents AD inicials i n’ha d’obtenir les llistes definitives. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. En les aplicacions pressupostàries que tenguin assignats productors no permanents en els pressuposts vigents el dia 1 de gener de 2017, la Intervenció General hi ha de comptabilitzar el document AD inicial per a totes les retribucions compromeses per a l’any 2017 del personal esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. El SICODE no admet en el capítol 1 l’anotació descentralitzada de documents AD si no s’han comptabilitzat els documents AD inicials, i sempre han de ser AD+ referits al document AD inicial. Per això, la Intervenció General ha de comptabilitzar un document AD inicial per l’import d’un cèntim d’euro en les partides referents a conceptes retributius variables o sense personal adscrit el dia 1 de gener de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. En cas que el procediment i els enllaços esmentats en els apartats anteriors no es puguin dur a terme per raons tècniques, s’ha de comptabilitzar manualment el document AD inicial corresponent per a les despeses que no es puguin ajornar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;8. El procediment que preveu aquest article no és aplicable al personal adscrit al servei d’educació no universitària. Els gestors dels centres públics i concertats han de comptabilitzar els documents AD inicials per l’import del crèdit inicial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;9. El Servei de Salut de les Illes Balears ha de comptabilitzar els documents AD inicials d’acord amb la plantilla coberta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 16&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Tramitació anticipada de despeses de personal &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. En els expedients de despesa del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que tenguin la consideració d’anticipats de despesa d’acord amb el que estableix el Decret 75/2004, que es tramitin en l’exercici immediatament anterior a aquell en què s’ha de produir l’inici de la prestació o, fins i tot, fins a la data de comptabilització dels documents AD inicials, hi ha de constar una resolució expressa de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques o de l’òrgan en el qual hagi delegat la competència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan es faci ús d’aquesta facultat, se n’ha de deixar constància en cada un dels tràmits previs al compromís de despesa. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar la diligència següent: «Expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici de 2017, Decret 75/2004, de 27 d’agost, segons la Resolució de...».&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. A aquest efecte, d’acord amb l’article 43 del Decret esmentat, el nomenament o la formalització contractual estan sotmesos a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient que empari la despesa. Aquesta condició suspensiva s’ha fer constar en la resolució corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. D’acord amb les lletres &lt;em&gt;a&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;b&lt;/em&gt; de l’article 43.3 del Decret 75/2004, s’ha d’adjuntar a la resolució la documentació següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;a&lt;/em&gt;) Un informe de l’UGE o de l’habilitació de personal, segons l’annex 1 d’aquesta Ordre, que ha d’expressar, pel que fa a la despesa que s’hagi de dur a terme, que normalment hi ha crèdit en els pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o que s’ha consignat en el projecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de l’exercici en què s’hagi d’iniciar la despesa, tramès al Parlament de les Illes Balears perquè l’aprovi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;b&lt;/em&gt;) Un informe de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, segons l’annex&amp;nbsp;2 d’aquesta Ordre, relatiu a l’existència de finançament adequat i suficient pel que fa a la despesa que s’hagi de dur a terme, en cas que no es produeixi cap dels supòsits a què es refereix la lletra &lt;em&gt;a &lt;/em&gt;anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. A partir de la incorporació en el SICODE dels pressuposts de l’exercici de 2017, la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques ha de notificar a la persona interessada l’inici del contracte o el desistiment de l’expedient que s’hagi iniciat provisionalment d’acord amb el Decret 75/2004. En cas de desistiment, s’ha d’informar la Intervenció General de les contractacions no efectuades.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Els expedients que hagin seguit el procediment que preveu aquest article sobre tramitació anticipada de despesa s’han d’incloure en els documents AD inicials de l’exercici de 2017 de manera automàtica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per a les contractacions o els nomenaments que no segueixin el procediment que estableix aquest article, s’han de tramitar els documents AD+ corresponents, una vegada que el sistema informàtic permeti generar documents comptables en el pressupost de l’exercici de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. El procediment que disposa aquest article no és aplicable al personal adscrit al servei d’educació no universitària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. El Servei de Salut de les Illes Balears ha de tramitar de manera anticipada les despeses de personal del seu pressupost d’acord amb l’article 43 del Decret&amp;nbsp;75/2004, amb les especificitats pròpies de la seva organització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 17&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Consola de factures&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Per tal de garantir la fiabilitat de la informació, és responsabilitat de les UGE mantenir depurada i actualitzada la informació de les obligacions pendents de tramitar mitjançant la consola de factures. Especialment, al tancament de l’exercici, han de figurar en la consola totes les obligacions pendents (factures i resolucions) amb registre administratiu anterior al dia 31 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Al llarg de 2017, la consola s’ha d’actualitzar amb els registres manuals que duguin entrada de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els registres incorrectes en la consola de factures, per qualsevol causa que n’impedeixi la seva tramitació, s’hauran de rebutjar indicant-ne el motiu. Per això, cal rebutjar de la consola els registres que siguin duplicats i els registres erronis.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els registres pendents de tramitació anotats a la consola han de tenir assignada la partida pressupostària amb càrrec a la qual s’han de tramitar les obligacions. Al tancament de l’exercici, no pot quedar en la consola cap registre pendent d’assignació de partida pressupostària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 18&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Imputació de la despesa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Amb càrrec als crèdits del pressupost de l’exercici corrent només es poden formular propostes de despeses i expedir ordres de pagament per obligacions derivades d’adquisicions, d’obres, de serveis i d’altres prestacions o despeses en general que es duguin a terme durant aquest any natural, sens perjudici de les excepcions que respecte d’aquesta norma estableixin la llei vigent de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma i altres normes concordants.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A aquest efecte, la Intervenció General ha d’identificar els supòsits per a la imputació correcta de la despesa. Quan la data de la factura correspongui a un exercici posterior a aquell en què s’ha efectuat la prestació, s’ha d’entendre que la despesa s’ha d’imputar pressupostàriament a l’exercici de la facturació, sens perjudici de la informació que s’ha de trametre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot cas, la despesa s’ha d’imputar a l’exercici de la facturació quan coincideixi amb l’exercici de la prestació, amb independència de la data de conformitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 19&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Comptabilització de les obligacions meritades al tancament de l’exercici pendents d’aplicar al pressupost&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Al tancament de l’exercici han de quedar comptabilitzades totes les despeses meritades vençudes i no vençudes fins al dia 31 de desembre. A títol indicatiu s’assenyalen, entre d’altres, les despeses meritades en l’exercici que es tanca dels contractes de tracte successiu, les regularitzacions meritades i no aprovades i les sentències fermes quantificades no imputades al pressupost. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Aquesta informació, l’obtindran la Intervenció General o l’UGE de cada secció pressupostària o els òrgans equivalents dels organismes autònoms i altres ens amb pressupost propi (d’ara endavant, els responsables de la gestió econòmica) del sistema d’informació economicofinancer abans del dia 27 de gener de 2017. Aquesta informació es podrà completar fins al dia 28 de febrer de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;És responsabilitat de cada centre gestor —és a dir, direccions generals, secretaries generals, gerències, direccions de gestió i equivalents— facilitar als seus responsables de la gestió econòmica les dades necessàries per preparar la informació esmentada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La Intervenció General ha d’obtenir la informació de les obligacions meritades i vençudes pendents d’imputar al pressupost de la Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dels registres que consten en la consola de factures amb data d’entrada fins al dia 31 de desembre de 2016, actualitzada fins al 28 de febrer de 2017. La Intervenció General ha de trametre aquesta informació a cada secció pressupostària perquè en tengui constància i en faci el seguiment.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els altres ens amb pressupost propi han d’obtenir-la i trametre-la a la Intervenció General.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, en el mes de març de 2017 se n’ha d’informar el Consell de Govern a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, d’acord amb el que disposa l’article 51.2 &lt;em&gt;b&lt;/em&gt; de la Llei 14/2014.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Els responsables de la gestió econòmica han de trametre la informació de les obligacions meritades i encara no vençudes d’acord amb el model que la Intervenció General determini.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Els òrgans o les unitats responsables de la comptabilitat han de registrar a 31 de desembre de 2016 la informació dels apartats 3 i 4 d’aquest article en els comptes no pressupostaris que determini la Intervenció General, sens perjudici que el centre gestor l’apliqui posteriorment al pressupost de despeses de l’exercici de 2017 amb càrrec a les partides pressupostàries adequades que permetin fer-ne el seguiment.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 20&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Comptabilització en el pressupost de despeses de les obligacions derivades d’exercicis anteriors&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Abans del dia 28 de febrer de 2017 les obligacions derivades d’exercicis anteriors que figurin en la informació de l’apartat 3 de l’article anterior s’han d’imputar al pressupost de 2017, d’acord amb l’article 51.2 &lt;em&gt;b&lt;/em&gt; de la Llei 14/2014. A aquests efectes, la Direcció General de Pressuposts i Finançament ha d’impulsar les modificacions de crèdit adients i necessàries. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. D’acord amb la lletra &lt;em&gt;b&lt;/em&gt; de l’article 51.2 de la Llei 14/2014, a partir de l’1 de març de 2017 s’ha d’obtenir l’autorització prèvia de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per imputar les obligacions a què fa referència l’apartat 1 d’aquest article al pressupost de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. D’acord amb la lletra &lt;em&gt;c&lt;/em&gt; de l’article 51.2 de la Llei 14/2014, es requereix l’autorització del Consell de Govern per imputar al pressupost de 2017 les obligacions vençudes derivades d’exercicis anteriors a què es refereix l’apartat 3 de l’article anterior, quan no s’hagin comptabilitzat en el compte d’obligacions pendents d’imputar al pressupost a 31 de desembre de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, els responsables de la gestió econòmica han d’informar trimestralment la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques d’aquestes obligacions, en la forma i els terminis que s’indiquin, amb la finalitat de poder trametre al Parlament de les Illes Balears la informació que estableix l’article 146.1&amp;nbsp;&lt;em&gt;j&lt;/em&gt; de la Llei 14/2014.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. La Intervenció General, el Servei de Salut de les Illes Balears i l’Agència Tributària de les Illes han de trametre mensualment a la Direcció General de Pressuposts i Finançament la informació necessària perquè pugui acomplir el que disposa l’article 53.3 de la Llei 14/2014.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 21&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Comptabilització de les provisions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Al tancament de l’exercici s’ha de comptabilitzar, en el compte o comptes no pressupostaris, la provisió corresponent a les despeses no meritades que no sigui procedent aplicar a comptes de creditors, però que tenguin rellevància a l’efecte d’assegurar que la comptabilitat reflecteix la imatge fidel. A títol indicatiu s’assenyalen, entre d’altres, les sentències desfavorables que no són fermes i les subvencions, l’objecte de les quals s’hagi executat, pendents de presentar la justificació, i les subvencions justificades pendents de comprovar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els responsables de la gestió econòmica disposen fins al dia 27 de gener de 2017 per elaborar i trametre la informació relativa a les provisions prevista en les instruccions de la Intervenció General, sens perjudici de les comptabilitzacions que la Intervenció General efectua de manera centralitzada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. És responsabilitat de cada centre gestor —és a dir, direccions generals, secretaries generals, gerències, direccions de gestió i equivalents— facilitar a la seva UGE les dades necessàries per preparar la informació esmentada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 22&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Operacions d’immobilitzat&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni ha de tenir en compte els terminis que fixa l’article 6.1 d’aquesta Ordre pel que fa a la validació de les fitxes d’inventari que estableix la Instrucció 1/2011 de la Direcció General de Patrimoni i la Intervenció General, amb la finalitat que les UGE puguin anotar els documents comptables amb càrrec a l’exercici de 2016 en els terminis fixats. En tot cas, les fitxes creades per un usuari centralitzat queden excloses d’aquesta revisió prèvia i no és pertinent la correcció que se’n derivi, la qual, si s’escau, s’ha de dur a terme quan s’obri l’exercici següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Fins al dia 27 de gener de 2017 es pot trametre la informació relativa a les operacions d’adquisició de béns d’immobilitzat material i immaterial amb càrrec al concepte 640, les d’arrendament financer (lísing) i les altres que la Intervenció General o la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni requereixin per a la comptabilització correcta en l’Inventari general de béns i drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, totes referides a l’exercici de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 23&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Operacions no pressupostàries&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. En aplicació de l’article 68 del Decret 75/2004, els centres gestors que tramiten operacions no pressupostàries disposen fins al dia 10 de febrer de 2017 per trametre les conciliacions corresponents referides a dia 31 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les ordres de pagament no pressupostari que s’hagin de tramitar per dur a terme els ajusts necessaris per conciliar els comptes a dia 31 de desembre es poden trametre a la Intervenció General fins al dia 19 de desembre. Aquestes ordres es poden validar i pagar fins al dia 31 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Les operacions de conciliació de saldos que no requereixen la tramitació d’ordres de pagament no pressupostari es poden proposar fins al dia 16 de febrer de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 24&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Tramesa de la informació de tancament de les entitats dependents&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les secretaries generals han de vetlar perquè les persones responsables dels ens inclosos en el sector públic instrumental de l’Administració de la Comunitat Autònoma adscrits a la seva conselleria, qualssevol que sigui la denominació i la forma jurídica, trametin la informació de tancament de l’exercici de 2016 que la Intervenció General estableixi, d’acord amb el que disposen l’article 102 del Decret&amp;nbsp;75/2004; la Llei&amp;nbsp;orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, i l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es despleguen les obligacions de subministrament d’informació que preveu la Llei orgànica 2/2012, amb la finalitat de complir la normativa vigent sobre estabilitat pressupostària, en els terminis que s’indiquen a continuació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;a)&lt;/em&gt; Fins al dia 23 de gener de 2017: avançament del tancament dels comptes anuals de 2016. Els responsables dels ens s’han d’assegurar que aquesta previsió inclou totes les operacions previstes per al tancament, a fi que en reflecteixi una imatge fidel.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;b)&lt;/em&gt; Fins al dia 24 d’abril de 2017: la informació de tancament, que ha de coincidir amb els comptes anuals formulats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si amb posterioritat al dia 24 d’abril de 2017 es produeix alguna modificació en la informació de tancament derivada de la reformulació dels comptes anuals, s’ha de trametre una altra vegada a la Intervenció General la informació de tancament que coincideixi amb els comptes anuals definitius. Els responsables dels ens han d’emetre un informe justificatiu de les variacions significatives entre el compte definitiu i el compte formulat del qual s’hagi tramès informació prèvia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El que s’indica en els paràgrafs anteriors s’ha d’entendre sens perjudici del compliment dels terminis que estableix l’article 25 d’aquesta Ordre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els comptes definitius auditats s’han de trametre a la Intervenció General com a màxim el dia 28 d’abril de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 25&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Comptes anuals dels ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El termini per formular els comptes anuals dels ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears acaba el dia 28 de febrer de 2017, i el termini per aprovar-los definitivament, el dia 30 d’abril de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició addicional primera&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Referències a terminis&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pel que fa a les referències als terminis fixats en aquesta Ordre, el dia que en cada cas s’indica s’ha d’entendre que hi és inclòs.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició addicional segona&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Excepcions a les limitacions temporals&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Queden exceptuats de les limitacions temporals previstes en els articles 4.1, 5, 6.1 i 6.2 d’aquesta Ordre els expedients i els documents comptables d’execució del pressupost de despeses que hagin de ser imputats a crèdits pressupostaris que tenguin la consideració de despeses amb finançament afectat i l’execució dels quals hagi de tenir lloc abans del dia 31 de desembre de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final primera&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Interpretació i desplegament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Es faculta l’interventor general de la Comunitat Autònoma per dictar les instruccions oportunes per aplicar i desplegar els procediments instrumentals que preveu aquesta Ordre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Així mateix, es faculta l’interventor general per dictar les instruccions necessàries per implantar el pla general de comptabilitat de la Comunitat Autònoma.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Així mateix, i per tal que el compte general reflecteixi una imatge fidel, amb la petició motivada prèvia del centre gestor, mitjançant una resolució expressa de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques es poden modificar amb caràcter excepcional i per imports significatius les dates que figuren en aquesta Ordre, sempre que això no impliqui retards en les operacions de tancament de l’exercici de 2016 o en l’obertura de les de 2017.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. La data a què es refereix l’article 13 està condicionada a l’adaptació prèvia del sistema informàtic, a les prescripcions que estableix la secció 3a del capítol II del títol II de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i a la implantació del nou pla general de comptabilitat pública.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final segona&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Entrada en vigor&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta Ordre entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;em&gt;&amp;nbsp; &lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Palma, 15 de novembre de 2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La consellera d’Hisenda&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;i Administracions Públiques&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Catalina Cladera i Crespí&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Annex 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Informe del/de la cap de l’UGE o de l’habilitat de personal&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;………………………………………………………………………, cap de l’UGE / habilitat de personal de la Secció .....................................................................,&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;INFORM:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Que, d’acord amb l’article 16 de l’Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 15 de novembre de 2016 per la qual es regulen les operacions de tancament i d’obertura de l’exercici pressupostari, per necessitat del servei s’ha de cobrir en la categoria de funcionari interí el lloc de ____________________ / contractar en la modalitat laboral de ___________________ un ___________________ (1) per al període comprès entre ____________ i ____________, amb imputació de les retribucions a les aplicacions pressupostàries següents i pels imports que s’indiquen:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Aplicació pressupostària&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Import&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;2. Que normalment hi ha crèdit en els pressuposts de la Comunitat Autònoma / Que s’ha consignat crèdit en el Projecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de&amp;nbsp; 2017 necessari per cobrir aquestes retribucions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Que l’existència de crèdit s’acreditarà abans d’incloure’l en nòmina mitjançant els documents AD inicials corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Palma, __ de _____________ de 2017&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;(1) Esborrau l’opció que no correspongui i definiu, si escau, el nivell i la categoria en què s’ha de contractar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Annex 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center" style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Informe del director general de Pressuposts i Finançament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;………………………………………………………………………, director general de Pressuposts i Finançament,&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;INFORM:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Que, d’acord amb l’article 16 de l’Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de xx de novembre de 2016 per la qual es regulen les operacions de tancament i d’obertura de l’exercici pressupostari, per necessitat del servei s’ha de cobrir en la categoria de funcionari interí el lloc de ____________________ / contractar en la modalitat laboral de ___________________ un ___________________ (1) per al període comprès entre ____________ i ____________, amb imputació de les retribucions a les aplicacions pressupostàries següents i pels imports que s’indiquen:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Aplicació pressupostària&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p align="center"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;em&gt;Import&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:307px;"&gt;
				&lt;p&gt;
				&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;2. Que hi ha el finançament adequat i suficient necessari per cobrir aquestes retribucions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Que l’existència de crèdit s’acreditarà abans d’incloure’l en nòmina mitjançant els documents AD inicials corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Palma, __ de ______________ de 2017&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;(1) Esborrau l’opció que no correspongui i definiu, si escau, el nivell i la categoria en què s’ha de contractar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/472"/>
    <dc:date>2016-11-19</dc:date>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10578"/>
    <env:idEnviament>587761</env:idEnviament>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
