<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10553/585364/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-de-parades-/xml">
    <env:numeroRegistre>10716</env:numeroRegistre>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:dataPublicacio>2016-09-24</env:dataPublicacio>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">28888</env:numPaginaInicial>
    <dc:date>2016-09-24</dc:date>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:dataRegistre>2016-09-21</env:dataRegistre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic]]</env:sumariEnviament>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10553/585364/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-de-parades-/"/>
    <env:idEnviament>585364</env:idEnviament>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1198"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">30</env:ordre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">28889</env:numPaginaFinal>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10553"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es publica el text íntegre del mateix, per a la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 103, de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, que és el següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;strong&gt;“L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE&amp;nbsp; PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS I INDÚSTRIES DEL CARRER I AMBULANTS I RODATGE CINEMATOGRÀFIC. ( Ple 28/07/2016)&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1. Fonament i Naturalesa.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A l’empara del previst als articles 58 i 20.3 n de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat&amp;nbsp; amb el que disposen els articles 15 a 19 d’aquest text legal , aquest Ajuntament estableix la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic&amp;nbsp; que es regirà per aquesta Ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2. Fet imposable.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa l’aprofitament especial del domini públic local que beneficia de manera particular els subjectes passius i que es produeix per la instal·lació de parades, barraques, casetes de venda, així com l’autorització d’espectacles o atraccions de fira, encara que estiguin en terreny particular, i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Subjectes passius.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Son subjectes passius de les taxes les persones físiques o jurídiques, així com les entitats a què es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària a favor de les quals s’atorguin les llicències per a gaudir dels aprofitaments que constitueixin el fet imposable d’aquesta taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Responsables.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a talas a la legislació&amp;nbsp; general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La derivació de responsabilitat&amp;nbsp; requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Beneficis fiscals.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals no estaran&amp;nbsp; obligats al pagament de la taxa quan sol·licitin llicència per a procedir als aprofitaments especials referits a l’article 1 d’aquesta Ordenança, necessaris per als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per a altres usos que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No s’aplicaran&amp;nbsp; bonificacions ni reduccions per a la determinació del deute.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6. Quota tributària.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.La quota a satisfer per aquesta taxa s’obté de l’aplicació de les tarifes contingudes als apartats següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:18.0pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tarifa primera. Aprofitaments generals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:18.0pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ol&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Llicències per ocupació de llocs de mercat, per metre lineal o fracció i dia, els dies de mercat normal: &lt;strong&gt;1 €.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Llicències per ocupació de llocs de domini públic, amb motius de fires o festes populars, per metre lineal o fracció i dia: &lt;strong&gt;&lt;em&gt;2 €/metre/dia, amb una quota mínima de 10 €.&lt;/em&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Instal·lacions que utilitzin terrenys destinats a espectacles, mitjançant entrada de pagament, per cada dia: &lt;strong&gt;6 €.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Llicències per aparells automàtics que funcionin amb monedes i estiguin situats a l’espai públic&amp;nbsp; ( com màquines expenedores de begudes ), per cada m2 o fracció i dia: &lt;strong&gt;3 €&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Autorització de rodatge cinematogràfic en el terme municipal, entès com a filmació o sessió fotogràfica que realitzin productores professionals o persones amb ànim de lucre, en qualsevol mitjà, tan si va destinat a cinema com a televisió, com a rodatge d’espots publicitaris o qualsevol altre mitjà al que vagi destinat, per cada dia: &lt;strong&gt;600 €.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Autorització d’instal·lació d’atraccions de fira, cotxets de xoc, o qualsevol altre, encara que estiguin en terreny particular, per cada metre lineal o fracció i dia&lt;em&gt;: &lt;strong&gt;5 €, amb una quota mínima de 15 €.&lt;/strong&gt;&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ol&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Quan per a l’autorització s’utilitzi procediment de licitació pública, l’import de la taxa vendrà determinat pel valor econòmic de la proposta sobre la que recaigui la concessió, autorització o adjudicació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7.&amp;nbsp; Acreditament.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La taxa s’acreditarà quan s’ inicií l’aprofitament especial, moment que,&amp;nbsp; a aquests efectes s’entén que coincideix amb el de l’atorgament de la llicència, si fou sol·licitada, o en el moment de la visita del zelador municipal,&amp;nbsp; si no s’hagués sol·licitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Sense perjudici del previst en el punt anterior, serà precís dipositar l’import de la taxa quan es presenti la sol·licitud d’autorització per a procedir a les instal·lacions de les quals derivin els aprofitaments especials regulats en aquesta Ordenança&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Quan s’ha produït l’aprofitament especial sense sol·licitar llicència, l’ acreditament de la taxa té lloc en el moment de l’inici d’aquest aprofitament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8. Període Impositiu.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Quan l’ocupació de les vies públiques mitjançant els elements referits a l’article 1, hagi de durar menys d’un any, el període impositiu coincidirà&amp;nbsp; amb aquell determinat en la llicència municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Quan la duració temporal de la instal·lació&amp;nbsp; s’estengui a varis exercicis, l’acreditament de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l’any natural, excepte en els supòsits d’inici o cessament en la utilització privativa o aprofitament especial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Si no s’autoritzàs la instal·lació sol·licitada, o per causes no imputables al subjecte passiu no es poden realitzar els aprofitaments especials, procedirà la devolució de la taxa satisfeta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9. Règim de declaració i d’ingrés.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.&amp;nbsp; La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Quan es sol·liciti autorització per a gaudir dels aprofitaments especials es presentarà degudament complimentat l’imprès d’autoliquidació de la taxa. Alternativament, poden presentar-se en el Servei Municipal corresponent els elements de la declaració a l’objecte que el funcionari municipal competent presti l’assistència necessària per a determinar el deute.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10. Infraccions.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà&amp;nbsp; el que disposa la legislació general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Entrada en vigor. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D’acord amb el que disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, aquesta Ordenança entrarà en vigor, un cop aprovada definitivament per la Corporació, a partir de la data en què es publiqui el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i sempre que hagi transcorregut el termini previst a l’article 113 de l’ esmentada Llei.”-----------------------------------&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Campos, &amp;nbsp;13 de setembre de 2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El batle&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Sebastià Sagreras Ballester&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
