<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10552/585314/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-reguladora-d/xml">
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:idEnviament>585314</env:idEnviament>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">28578</env:numPaginaFinal>
    <env:dataRegistre>2016-09-20</env:dataRegistre>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva Ordenança fiscal reguladora de la taxa  per a l'ocupació de terrenys d'ús públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, bastides i altres instal·lacions anàlogues]]</env:sumariEnviament>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10552"/>
    <dc:date>2016-09-22</dc:date>
    <env:dataPublicacio>2016-09-22</env:dataPublicacio>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l’ocupació de terrenys d’ús públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, bastides i altres instal·lacions anàlogues.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es publica el text íntegre de la mateixa, per a la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 103, de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, que és el següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;strong&gt;“&lt;/strong&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A L’OCUPACIÓ DE TERRENYS D’ÚS PÚBLIC AMB MERCADERIES, MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ, RUNES, TANQUES, PUNTALS, BASTIDES I ALTRES INSTAL·LACIONS ANÀLOGUES. (Ple 28072016)&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1. Fonament i naturalesa.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A l’empara del previst als articles 58, 20.3.g) i 20.3.q) de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 d’aquest text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per l’ocupació de terrenys d’us públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, bastides o murs de contenció, en vies públiques locals que es regirà per aquesta Ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;&amp;nbsp;Article 2. Fet imposable.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o aprofitament especial de terrenys d’ús públic local amb: a) Mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, bastides i altres instal·lacions anàlogues. b) Murs de contenció o sosteniment de terres, siguin definitives o provisionals, en vies públiques locals. L’ocupació només podrà afectar als terrenys de davant la propietat del beneficiari, llevat de casos especials degudament autoritzats. Dins del casc antic, un ús especial no contingut en aquesta ordenança podrà ser objecte d’una autorització especial. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Subjectes passius.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Són subjectes passius les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l’article 36 de la Llei General Tributària a favor de les quals s’atorguin les llicències, o els qui es beneficiïn de l’aprofitament, si és que es va procedir sense l’autorització corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Responsables &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tals a la legislació general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Quan per causa dels aprofitaments regulats en aquesta ordenança es produeixin desperfectes en el paviment o les instal·lacions de la via pública, els titulars de les llicències i els obligats al pagament han de procedir al reintegrament total de les despeses de reconstrucció i reparació d’aquests desperfectes o reparar els danys, que seran, en tot cas, independents dels drets liquidats pels aprofitaments realitzats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Beneficis fiscals &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’Estat, les Comunitats Autònoms i les Entitats locals no estaran obligats al pagament de la taxa quan sol·licitin llicència per a l’ocupació de l’ús públic local amb els materials necessaris per als serveis públics i/o obres que explotin directament i per a altres usos que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa de persones, animals o béns.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. No s’aplicaran bonificacions ni reduccions per a la determinació del deute. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6. Quota tributària.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quota a satisfer per aquesta taxa s’obté de l’aplicació de les tarifes contingudes als apartats següents: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tarifa 1, per cada metre quadrat o fracció, al dia Euros:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;- Ocupació o reserva especial de la via pública o terrenys d’ús públic que facin els industrials amb materials o productes de la indústria o comerç a què dediquen la seva activitat, inclosos els vagons o vagonetes metàl·liques anomenats ‘containers’, sitges per a materials de construcció 0,10 .&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;- Ocupació o reserva especial i transitòria de la via pública: 0,25.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;- Ocupació de la via pública o terrenys d’ús públic amb runes, materials de construcció, vagons per a la seva recollida o dipòsit i altres aprofitaments anàlegs: 0,25&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;- Ocupació de la via pública o terrenys d’ús públic amb tanques, caixes de tancaments, siguin o no per a obres i altres instal·lacions anàlogues: 0,25&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;- Ocupació de la via pública o terrenys d’ús públic amb puntals, bastides i altres elements anàlegs: 0.25&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;- Ocupació de la via pública, amb murs de contenció o sosteniment de terres, amb caràcter provisional: 0,25&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;Tarifa 2. Grues Per cada grua utilitzada en la construcció, per dia 3,00.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;Tarifa 3. Tancament de via o espai públic 50,00 En qualsevol cas, la tarifa mínima diària serà de 6,00 euros. En el cas que l’ocupació sigui fins a un màxim de 10 m2 i fins a 3 mesos, no s’haurà de satisfer cap tarifa; en el cas que s’ocupi més dels esmentats 10 m2, la tarifa s’aplicarà al total ocupat; i en el cas d’ocupar només els 10 m2, es començarà a aplicar si es sobrepassen els 3 mesos, a partir de l’endemà.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;&amp;nbsp;Article 7. Acreditació.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La taxa s’acreditarà quan s’iniciï la utilització privativa o l’aprofitament especial, moment que, a aquests efectes, s’entén que coincideix amb el de concessió de la llicència, si la mateixa fou sol·licitada. S’acreditarà per trimestres per endavant.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Sense perjudici del previst a l’apartat anterior, serà precís depositar l’import de la taxa quan es presenti la sol·licitud d’autorització per a procedir al gaudiment de l’aprofitament especial esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.Quan s’ha produït l’ús privatiu o aprofitament especial sense sol·licitar llicència, l’acreditament de la taxa té lloc en el moment de l’inici d’aquest aprofitament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8. Període impositiu.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. El període impositiu és el temps durant el qual es gaudeix de l’aprofitament especial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Quan la duració temporal de l’aprofitament especial s’estengui a varis exercicis, l’acreditament de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el perí- ode impositiu comprendrà l’any natural, excepte en els supòsits d’inici o cessament en la utilització privativa o aprofitament especial. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9. Règim de declaració i d’ingrés.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les quantitats exigibles d’acord amb les tarifes de l’article 6, es liquidaran per trimestres per endavant per cada aprofitament sol·licitat o realitzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de sol·licitar prèviament la llicència corresponent, i formular una declaració jurada on hi consti la superfície de l’aprofitament. S’hi acompanyarà un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seva situació en el municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Els serveis tècnics municipals comprovaran les declaracions que han formulat els interessats, i les autoritzacions es concediran si no es troben diferències amb les peticions de llicències; si n’hi havia, aquestes es notificaran als interessats i es giraran, si és el cas, les liquidacions complementàries que s’escaiguin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En el cas que les autoritzacions es deneguin, els interessats podran sol·licitar la devolució de l’import ingressat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. El primer ingrés de la quota liquidada es podrà fer a qualsevol de les entitats financeres on hi tengui compte l’Ajuntament, o a la Tresoreria municipal. Pels successius, si n’hi ha, es farà mitjançant domiciliació bancària, que l’interessat haurà de presentar a l’Ajuntament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. En qualsevol cas, el pagament de la taxa no significa l’autorització de l’ocupació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10. Infraccions i sancions.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposa la legislació general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Entrada en vigor. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D’acord amb el que disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, aquesta Ordenança entrarà en vigor, un cop aprovada definitivament per la Corporació, a partir de la data en què es publiqui el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i sempre que hagi transcorregut el termini previst a l’article 113 de l’ esmentada Llei.”&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Campos, &amp;nbsp;13 de setembre de 2016.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Sebastià Sagreras Ballester&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1198"/>
    <env:numeroRegistre>10654</env:numeroRegistre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">28576</env:numPaginaInicial>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10552/585314/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-reguladora-d/"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">10</env:ordre>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
