<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10518/582244/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-celebra/xml">
    <env:idEnviament>582244</env:idEnviament>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">20465</env:numPaginaFinal>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per celebració de Matrimoni Civil]]</env:sumariEnviament>
    <dc:date>2016-07-07</dc:date>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10518"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10518/582244/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-celebra/"/>
    <env:dataRegistre>2016-06-29</env:dataRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1231"/>
    <env:dataPublicacio>2016-07-07</env:dataPublicacio>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El ple de l'Ajuntament de Porreres el dia 25/4/2016 va aprovar inicialment la modificació de l'ordenança fiscal de la taxa per la celebració del matrimoni civil, l'edicte del qual se va exposar al públic en el BOIB núm. 62 de 17/5/2016. Atès que ha transcorregut el termini de trenta dies hàbils sense que s'haguin presentat reclamacions, l'acord esdevé definitiu d'acord amb l’article 17.3 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, del 5 de març, el qual es transcriu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;«ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER CELEBRACIÓ DE MATRIMONI CIVIL &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 1. Fonament Legal i Naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En ús de les facultats contingudes en els articles 133.2 i 144 de la Constitució espanyola, d’acord amb l’establert en els articles 106 i 4.1 a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 27 i 57 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquesta Ordenança regula la taxa per la prestació de servei de celebració de matrimoni civil.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 2. Fet Imposable&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació del servei de matrimoni civil autoritzat per l’alcaldia o regidor/a de la Corporació en qui delegui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 3. Subjecte Passiu&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuent, les persones físiques que sol·licitin la celebració del matrimoni civil que constitueix el fet imposable de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 4. Responsables&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La responsabilitat del pagament de la taxa és solidària, quedant ambdós cònjuges obligats solidàriament al pagament de la taxa a l’Administració municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 5. Quota Tributària i bonificacions &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quantia de la taxa es determinarà aplicant les tarifes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quota per a la celebració del matrimoni al Saló de Plens de l'Ajuntament és de 120,00 euros.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quota per a celebració del matrimoni fora del Saló de Plens de l'Ajuntament és de 200,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S'estableix una bonificació sobre la quota tributària d’un 100% en aquells casos que un dels dos contraents es trobi empadronat en el municipi o al menys un d’ells tingui una antiguitat en el padró municipal superior a dos anys a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud de tramitació de l’expedient.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 6. Meritació&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Es merita la taxa per la prestació del servei de casament i autorització del matrimoni per l’alcaldia o regidoria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’ingrés s’efectuarà anticipadament en el moment de sol·licitar l’autorització a la tresoreria municipal. Sense perjudici de l’anterior, si el matrimoni no es realitza per causa no imputable als contraents, es retornarà el 100 % de l'import dipositat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 7. Règim de Declaració i Ingrés&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D’acord amb l’establert en els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, s’estableix per a l’exacció de la taxa el règim d’autoliquidació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les persones que projectin contraure matrimoni civil, acompanyaran a la sol·licitud el justificant acreditatiu d’haver satisfet l’autoliquidació, utilitzant l’imprès existent. La realització material dels ingressos s’efectuarà en la tresoreria municipal o en les entitats financeres col·laboradores de la recaptació municipal que designi l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 8. Infraccions i Sancions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot allò referent a infraccions i sancions, serà d’aplicació la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, en concret els articles 181 i següents, i les disposicions que la desenvolupen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present Ordenança començarà a regir a partir del dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà vigent, sense interrupció, mentre no s’acordi la seva modificació o derogació. Queden derogades totes les ordenances que s’oposin o contradiguin l’establert en la present.»&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Porreres, 29/6/2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La batlessa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Francisca Mora Veny&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numeroRegistre>7510</env:numeroRegistre>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">20464</env:numPaginaInicial>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
