<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10487/579889/modificacio-de-l-ordenanca-fiscal-reguladora-de-la/xml">
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:idEnviament>579889</env:idEnviament>
    <env:dataRegistre>2016-05-06</env:dataRegistre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">13639</env:numPaginaInicial>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10487"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1249"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Atès l'edicte publicat en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) núm. 40, de data de 29 de març de 2016, en relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 17 de març de 2016, el qual va aprovar inicialment la modificació de l’ &lt;strong&gt;Ordenança fiscal reguladora de la taxa de l’obertura de sondatges o rases en terrenys d’ús públic i qualsevol remoció del paviment o voreres de la via pública al T.M. de Son Servera (Illes Balears).&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Atès l’informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona de data de 7 d’abril de 2016 (RME 2224, d’ 11 d’abril de 2016)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Atès que el passat dia 3 de maig de 2016, s' exhaurí el termini per a la presentació de reclamacions, sense que s'hagi presentat cap, de reclamació, s'eleva a definitiu l'acord ressenyat objecte del present, el que queda íntegrament de la següent manera :&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA TAXA PER L’OBERTURA DE SONDATGES O RASES EN TERRENYS D’ÚS PÚBLIC I QUALSEVOL REMOCIÓ DEL PAVIMENT O VORERES DE LA VIA PÚBLICA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 1r - Fonament i naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Cons&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;titució, i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del RDL 2/2004, de 5 de març, regulador de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per l’obertura de sondatges o rases en terrenys d’ús públic i qualsevol remoció del paviment o voreres de la via pública, que s’han de regir per la present Ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 2n - Fet imposable &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o aprofitament especial per a l’obertura de sondatges o rases en terrenys d’ús públic i qualsevol remoció del paviment o voreres de la via pública, que s’especifiquen en les tarifes que es contenen en l’article 6 d’aquesta Ordenança. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 3r - Subjectes passius &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.Són subjectes passius les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l'article 35 de la Llei general tributària a favor de les quals s’atorguin les llicències, o els que es beneficiïn o realitzin els aprofitaments, si és que ho feren sense l’autorització corresponent. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.Els subjectes passius que resideixen a l’estranger durant més de sis mesos de cada any natural estan obligats a designar un representant amb domicili en territori espanyol, als efectes de les seves relacions amb la Hisenda pública. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 4t - Responsables &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries totes les persones que siguin causants d'una infracció tributària o que col·laborin per cometre-la. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.Les persones coparticipants o cotitulars de les entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix l'article 35 de la Llei general tributària han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries en proporció a les seves respectives participacions en aquestes entitats. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.En el cas de societats o entitats dissoltes i liquidades, les seves obligacions tributàries pendents s’han de transmetre als socis o partícips al capital, que n’han de respondre solidàriament fins al límit del valor de la quota de liquidació que se’ls hagi adjudicat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4.Les persones administradors de persones jurídiques que no varen realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d’aquelles, han de respondre subsidiàriament dels deutes següents: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Quan s’ha comès una infracció tributària simple, de l’import de la sanció. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Quan s’ha comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) En supòsits de cessament de les activitats de la societat, de l’import de les obligacions tributàries pendents en la data del cessament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. La responsabilitat s’ha d’exigir, en tot cas, en els termes i d’acord amb el procediment previst en la Llei general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. Quan la utilització privativa o aprofitament especial suposi la destrucció o deteriorament del domini públic local, el beneficiari, sense perjudici del pagament de la taxa pertinent, estarà obligat al reintegrament del cost total de les respectives despeses de reconstrucció o reparació i al dipòsit previ del seu import. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si els danys són irreparables, l’Ajuntament serà indemnitzat en quantia igual al valor dels béns destruïts o a l’import del deteriorament dels danyats. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’Ajuntament no podrà condonar totalment ni parcialment les indemnitzacions i reintegrament a què es refereix el present apartat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 5è - Beneficis fiscals &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.L’Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals no estan obligats al pagament de la taxa quan sol·licitin llicència per a la utilització o aprofitament especial descrits en l’article 1, necessaris per als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per a altres usos que immediatament interessina la seguretat ciutadana o a la defensa nacional. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 6è - Quota tributària &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.La quantia de la taxa es calcula d’acord amb els conceptes i els imports que es determinen a continuació: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1" height="246" width="642"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th colspan="3" scope="col" style="width: 355px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;strong&gt;OBERTURA DE RASES EN GENERAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;strong&gt;CONCEPTE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;strong&gt;TAXA m²/dia&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: center;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;&lt;strong&gt;FIANÇA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1) Per cada m² de rasa oberta en voreres o caçades pavimentades de pisa de tipus terratzo o empredats&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;9,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;60,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;2) Per cada m² de rasa oberta o calçades pavimentades de formigó&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;7,50 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;50,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3) Per cada m² de rasa oberta en voreres o calçades pavimentades amb quitrà&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;3,80 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;50,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 30px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;4) Per cada m² de rasa obertra en vies públiques o terrenys no pavimentats&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 30px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;1,90 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 30px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;5) Per cada metre linial de vorada de granit&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,80 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;50,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width: 447px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;6) Per cada metre linial de vorada de ciment&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 86px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;0,60 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width: 74px; height: 14px;"&gt;
				&lt;p style="text-align: right;"&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;30,00 eur&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td colspan="3" rowspan="2" style="width:355px;height:14px;"&gt;
				&lt;p&gt;
					&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;Quan l'amplada de la síquia sigui més gran d'1 metre, es liquidarà per&lt;/span&gt; &lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:10px;"&gt;metre quadrat de l'obra al tipus assenyalat anteriorment&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’import dels drets a percebre per cada obertura de rasa és, com a mínim, d’11,35 €. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les reposicions s’ha d’efectuar amb el mateix tipus de material destruït i a plena satisfacció dels serveis municipals, i, en el cas que no fos així, l’efectuaria l’Ajuntament a costa de la fiança dipositada. Si la reposició s’efectua en les degudes condicions, la fiança es retornarà un cop acabades les obres, amb un informe previ de l’oficina tècnica. Prèviament a la pavimentació d’una via pública per part de l’Ajuntament, se n’ha d’informar les companyies concessionàries dels serveis públics de comunicacions, electricitat, gas i la resta d’afectats per canalitzacions o pals de sosteniment, perquè adeqüin les seves instal·lacions i, si un cop acabades les obres de pavimentació, es veuen afectats per obertura de sondatges o rases en un termini de cinc anys, els peticionaris hauran d’abonar les taxes indicades en les anteriors tarifes recarregades en el 200 per 100. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En els supòsits que s’autoritzi l’execució d’una síquia en la totalitat del traçat longitudinal d’un carrer, la persona interessada restarà obligat a dur a terme les reparacions corresponents de l’asfalt i paviment per la meitat de l’amplària del carrer, agafada des de l’eix central i per tota la longitud objecte de la síquia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si l’objecte de la síquia és l’eix central del carrer, esdevindrà obligat a restaurar l’asfalt per la totalitat de la via.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En els supòsits de l’execució de síquies per a escomeses de serveis, l’interessat restarà obligat a la restauració de l’asfalt i paviment en una amplària d’1 metre per cada banda agafada des de l’eix central de la síquia que té sentit perpendicular a la via pública.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 7è - Meritació &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La taxa es merita quan s’inicia l’aprofitament especial, moment en què s’entén la concessió de la llicència si va ser sol·licitada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.Sense perjudici d’això, és necessari dipositar l’import de la taxa quan es presenta la sol·licitud d’autorització per procedir al gaudi dels aprofitaments especials regulats en l’article 6. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.Si s’ha produït l’aprofitament especial sense sol·licitar llicència, la meritació de la taxa s’ha de fer en el moment de l’inici d’aquest aprofitament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 8è - Període impositiu &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El període impositiu és el temps durant el qual es du a terme l’aprofitament especial. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 9è - Règim de declaració i ingrés &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els qui desitgin efectuar ruptures al paviment, per insignificants que siguin, o en terrenys d’ús públic, han de sol·licitar-ho per mitjà de sol·licitud adreçada a Batlia, en la qual han de fer constar: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;•Motius de les obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;•Longitud i amplària total del sondatge, rasa o remoció del paviment o terres que hagin d’efectuar. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;•Classe de paviment a què afecten. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En els supòsits de sol·licituds referents a escomeses de gas i electricitat i col·locació de caixes de registre, castellets o pals, s’hi han d’adjuntar croquis que defineixin l’obra, amb referència a punts fixos, i es podran exigir plans i memòries quan la importància de les obres així ho requereixi. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les entitats o empreses que estan exemptes del pagament d’aquestes taxes han d’indicar a la sol·licitud la disposició legal que concedeix aquest benefici. Quan es tracti d’obres urgents que hagin de ser executades immediatament (fugues de gas, fusió de cables, enfonsaments i altres de naturalesa anàloga que puguin produir greus perjudicis o desgràcia), es podran començar les obres sense efectuar prèviament la sol·licitud, però s’haurà d’efectuar abans de transcorregudes 24 hores des del començament de les obres, justificant la raó de la urgència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En retirar la llicència o en sol·licitar-la, en els supòsits d’obres urgents, s’han d’abonar les taxes i en l’autorització s’han de fer constar, a més de la quantitat abonada, les característiques de les obres a efectuar i el termini de realització, que no pot excedir, com a norma general, d’un mes. Si transcorregut aquest termini no s’haguessin començat, es perdria el dret a totes les quantitats abonades. En cas d’insistir en l’execució, s’haurà de sol·licitar nova llicència i satisfer nous drets, tret que es justifiqui que l’obra no va poder ser realitzada per causa de força major; en aquest cas la Batlia podrà prorrogar el termini de vigència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En els casos en què es consideri necessari, es podran condicionar les autoritzacions respecte a la data, hora de començament i intensitat en el desenvolupament dels treballs i en la forma de realitzar-los. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els encarregats de l’execució de les obres han de tenir a mà la llicència i l’han d’exhibir a la Policia Municipal o al funcionari que la requereixi. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el supòsit de no tenir-la, i excepte en circumstàncies urgents, s’hauran de suspendre les obres i informar-ne a Batlia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Un cop acabades les obres, l’Ajuntament n’ha de fer la liquidació definitiva, prèvia inspecció tècnica de l’estat en què han quedat els paviments remoguts. En el cas que aquests paviments no quedin en bon estat, segons el parer dels serveis municipals, hauran de ser novament reconstruïts; si els adoben els serveis municipals, les despeses repercutiran sobre el peticionari de la llicència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les liquidacions anteriorment citades serviran per reclamar a la persona peticionària la diferència existent entre el seu import i la quantitat abonada provisionalment en sol·licitar la llicència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tota persona peticionària està obligada a dipositar una fiança que respongui de la deguda reparació del paviment. Aquesta fiança ha de dipositar-se en el moment de sol·licitar la llicència i el seu import serà el que regula l’Ordenança en l’article tercer. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;Son Servera, 5 de maig de 2016&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;La batlessa presidenta&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Natalia Troya Isern&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <dc:date>2016-05-10</dc:date>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2016/10487/579889/modificacio-de-l-ordenanca-fiscal-reguladora-de-la/"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">13641</env:numPaginaFinal>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:numeroRegistre>5144</env:numeroRegistre>
    <env:dataPublicacio>2016-05-10</env:dataPublicacio>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa de l’obertura de sondatges o rases en terrenys d’ús públic i qualsevol remoció del paviment o voreres de la via pública al T.M. de Son Servera (Illes Balears)]]</env:sumariEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
