<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2015/10422/574426/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-aprofit/xml">
    <env:numeroRegistre>18348</env:numeroRegistre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">48666</env:numPaginaInicial>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2015/10422"/>
    <env:dataPublicacio>2015-12-24</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa per aprofitament especial o utilització privativa d’entrades de vehicles a través de les voravies i les reserves de via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe]]</env:sumariEnviament>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1212"/>
    <env:dataRegistre>2015-12-22</env:dataRegistre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">170</env:ordre>
    <dc:date>2015-12-24</dc:date>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">48668</env:numPaginaFinal>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2015/10422/574426/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-aprofit/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per aprofitament especial o utilització privatida d’entrades de vehicles a través de les voravies i les reserves de via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe. Es pública el text íntegre de la mateixa per la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 1. Fondament i naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D’acord amb el previst als articles 58 i 20.3 h&amp;nbsp; de la Llei 39/1988, de 28 desembre, reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de dit text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per entrades de vehicles a través de les voravies i les reserves de via pública per aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 2. Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa l’aprofitament especial que te lloc per l’entrada de vehicles a través de les voravies i la reserva de via pública per aparcaments exclusius, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, especificat en les tarifes contingudes a l’article 5è. d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 3. Subjecte passiu&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Son subjectes passius de les taxes, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària, a favor de les quals s’atorguin&amp;nbsp; les llicències per disfrutar l’aprofitament especial, o les que se’n beneficien&amp;nbsp; de l’aprofitament, si és que es varen procedir sense l’autorització corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En les taxes establertes per entrades de vehicles o carruatges a través de les voravies, tindran la condició de substituts del contribuent els propietaris de les finques i locals a on accedeixin dites entrades de vehicles, que podran repercutir, en el seu cas, les quotes sobre els respectius beneficiaris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 4 Responsables.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu totes les persones que siguin causants o col·laborin en la realització d’una infracció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Els coparticips o cotitulars de les Entitats jurídiques o econòmiques a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària respondran&amp;nbsp; solidàriament en proporció a ses seves respectives participacions de les obligacions tributàries de dites Entitats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.Els administradors de persones jurídiques que no haguessin realitzat els actes necessaris de la seva competència per el compliment de les obligacions tributàries d’aquelles respondran subsidiàriament&amp;nbsp; dels següents deutes:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Quan s’ha comes una infracció tributària simple, de l’import de la sanció.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Quan s’hagi comes una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) En supòsits de cessament de les activitats de la societat, de l’import de les obligacions tributàries pendents en la data del cessament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La responsabilitat s’exigirà&amp;nbsp; en tot cas en els termes i de conformitat al procediment previst en la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 5 Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La quantia de la taxa&amp;nbsp; regulada en aquesta ordenança serà la que es fixa en les tarifes contingudes a l’apartat següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les tarifes de la taxa seran les següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 1.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a)&amp;nbsp;&amp;nbsp; Per cada pas de vehicles a l’interior de l’immoble amb senyal de prohibició d’estacionament: 53,30 €/any, si l’immoble permet l’estacionament fins a quatre cotxes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b)&amp;nbsp;&amp;nbsp; Per cada cotxe que pugui contenir o condicionar que excedeixi dels quatre : 10 €/any/cotxe.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 2.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a)&amp;nbsp;&amp;nbsp; Per cada pas a l’interior d’una finca o trast que serveixi d’entrada de qualsevol classe de vehicles que sense que sigui portassa o garatge públic, pugui contenir fins a quatre cotxes, carros o fins a deu motocicletes o bicicletes. Cada any 8,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b)&amp;nbsp;&amp;nbsp; El mateix que l’anterior però quan pugui contenir o condiciona fins a vint cotxes, carros o fins a cinquanta motocicletes o bicicletes, cada any 16,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c)&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; El mateix que l’anterior però quan pugui contenir o condicionar més de 20 cotxes, carros o cinquanta motocicletes o bicicletes. Cada any 39,46 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 3.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si l’entrada és pas o garatge públic, portasses de camions, tallers de reparació, lloguer de bicicletes, sigui quina sigui la seva capacitat. Cada any 31,98 €/any&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 4.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Reserva temporal de via pública per a vehicles particulars, amb autorització municipal prèvia, per metre lineal o fracció i dia:&amp;nbsp; 1€/metre lineal/dia amb mínim de 20 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 5.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per autorització de reserva permanent de via pública, per a càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, 3,95 €/m2./ l’any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 6.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per entrega de placa d’autorització o prohibició, regulats en els epígrafs anteriors: 16,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Epígraf 7.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Locals destinats a garatges públics d’acord amb el que estableix l’Impost d’Activitats Econòmiques: 39,46 €/any&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan per l’autorització de la utilització privativa s’utilitzin procediments de licitació pública, l’import de la taxa es determinarà per el valor econòmic de la proposició sobre la que recaigui la concessió, autorització o adjudicació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 6&amp;nbsp;&amp;nbsp; Meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La taxa merita quan s’iniciï l’ús privatiu o l’aprofitament especial, moment que, a aquests efectes, s’entén que coincideix amb el de concessió de la llicència, si aquesta es va sol·licitar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Sense perjudici del previst en el punt anterior, serà precís dipositar l’import de la taxa quan es presenti la sol·licitud d’autorització per disfrutar especialment el domini públic local en benefici particular.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan s’hagi produït l’ús privatiu o aprofitament especial sense haver sol·licitat llicència, la meritació de la taxa te lloc en el moment de l’inici de dit aprofitament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 7&amp;nbsp;&amp;nbsp; Període impositiu&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan la utilització privativa o l’aprofitament especial hagi de durar menys d’un any, el període impositiu coincidirà amb el determinat a la llicència municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan la utilització privativa o aprofitament especial tingui una durada superior a un any, la meritació de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l’any natural,&amp;nbsp; llevat en els supòsits d’inici o cessament en la utilització privativa o aprofitament especial, en que s’aplicarà el previst en els apartats següents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan s’iniciï l’ocupació en el primer semestre, se pagarà en concepte de taxa corresponent a aquest exercici la quota íntegra. Si l’inici de l’ocupació te lloc en el segon semestre de l’exercici es liquidarà la meitat de la quota anual.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si es cessa en la ocupació en el primer semestre de l’exercici procedirà la devolució parcial de la quota (la meitat). Si el cessament te lloc en el segon semestre, no procedirà retornar cap import.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan no s’autoritzés&amp;nbsp; la utilització privativa o aprofitament especial, o aquest no resultés possible per causes no imputables al subjecte passiu, procedirà la devolució de l’import satisfet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 8 Règim de declaració i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Quan es sol·liciti llicència per procedir a l’aprofitament especial, s’adjuntarà plànol detallat de l’aprofitament, es declararan les característiques d’aquest.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les concessions de durada superior a un exercici, el pagament de la taxa se realitzarà en el període determinat per l’Ajuntament en el seu calendari fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Article 9&amp;nbsp; Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les infraccions i sancions en matèria tributària es regiran per el disposat en la Llei General Tributària,&amp;nbsp; la seva normativa de desenvolupament i l’Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació de l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong style="font-size: 11px;"&gt;Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor i serà d’aplicació l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, només es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el període de dos mesos, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No obstant l'anterior, es pot formular qualsevol altre recurs que es consideri oportú.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Felanitx, dia 9 de desembre de 2015&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Joan Xamena Galmés&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:idEnviament>574426</env:idEnviament>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
