<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2015/10422/574425/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-serveis/xml">
    <dc:date>2015-12-24</dc:date>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2015/10422"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">60</env:ordre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2015/10422/574425/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-serveis/"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Ple de l’Ajuntament d’Ariany, a la sessió ordinària de 16 de novembre de 2015, va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la Taxa per serveis relatius al tractament de residus urbans, i es va publicar en el BOIB 171 de 19 de novembre de 2015.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Finalitzat el termini d’exposició pública, havent-se donat audiència als possibles interessats, i tenint en compte que no s’ha presentat cap suggeriment, al·legació o reclamació, s’entén definitivament aprovada en els termes de l’art 102 de la Llei 20/20069, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; es procedeix a la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al efectes de la seva entrada en vigor:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 1. Fonament i naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i, conforme amb el dispost als articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la Taxa per serveis relatius al tractament de residus urbans, que es regeix per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el previst a l’article 57 de l’ esmentat RDL 2/2004&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El fonament d’ aquesta taxa consisteix en repercutir als ciutadans el cost&amp;nbsp; que l’Ajuntament suporta per mor de la taxa pel tractament dels residus sòlids urbans de l’illa de Mallorca aprovada originàriament pel Ple del Consell de Mallorca el 23 de desembre de 1996.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 2. Fet imposable&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis a què es refereix&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa pel tractament dels residus urbans de l'Illa de Mallorca, aprovada originariament pel Consell Insular de Mallorca amb caràcter definitiu el dia 23 de desembre de 1996.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els casos de subjecció o no subjecció a aquesta taxa es defineixen d’ acord amb la taxa per la recollida de residus sòlids de l’Ajuntament d’Ariany , de forma que si s’ està subjecte al pagament de la taxa de recollida de residus sòlids també s’ està subjecte al pagament de la taxa pels serveis de tractament dels residus.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 3. Subjectes Passius&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que siguin propietaris dels habitatges i/o arrendataris en el cas dels locals que resultin beneficiats o afectats pel servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Respecte del cas de l’apartat anterior, el propietari dels habitatges i/o l’arrendatari dels locals pot repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els usuaris dels habitatges, arrendadors dels locals així com els beneficiaris o afectats pel servei, que es consideren a aquest efecte subjectes passius substituts del contribuent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 4. Responsables&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.&amp;nbsp; Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que indica l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 5. Quota Tributària&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quota tributaria vendrà determinada per l’ aplicació del següent quadre&amp;nbsp; de tarifes:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF PRIMER: HABITATGES&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Per cada habitatge en sòl urbà i urbanitzable……………….… 50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Per cada habitatge en sòl no urbanitzable…………..………… 50 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S'entén per habitatge el destinat a domicili de caràcter familiar i allotjament de menys de 10 places.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF SEGON: ALLOTJAMENT&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Hotels, motels, hotels-apartaments de més de quatre estrelles, per cada plaça…… 42 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Hotels, motels, hotels-apartaments i hostals de tres i dues estrelles, per cada plaça&amp;nbsp; 30 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Pensions i dispeses, per cada plaça…...…………&amp;nbsp; 30 €&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) Col·legis majors i altres centres de naturalesa semblant……………… 1.000 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S'entén per allotjaments, aquells locals de convivència col·lectiva no familiar, entre els quals s'inclouen hotels, pensions, residències, col·legis i altres centres de naturalesa semblant de menys de 10 places.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF TERCER: ESTABLIMENTS D'ALIMENTACIÓ&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Supermercats:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- De superficie inferior a 200 m² .............................................600 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Per cada m² que superi els 200 m² la tarifa s’ incrementa en 1 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per realitzar el càlcul de la superfície es tindrà en compte tant la superfície amb ús comercial com la destinada a magatzem. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Botigues de queviures, carnisseries, peixateries i establiments de venda de pa i així com altres locals semblants .....................250 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF QUART: ESTABLIMENTS DE RESTAURACIÓ&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Restaurants:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Restaurants de superfície inferior a 100 m².............................500 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Restaurants de 100 a 200 m2 .................................................600 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Restaurants de 200 a 300 m2 .................................................750 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Restaurants de 300 a 400 m2 .................................................1.100 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Restaurants de més de 400 m2 ..............................................2.000 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per realitzar el càlcul de la superfície es tindrà en compte només la superfície amb ús comercial&amp;nbsp; , no es comptarà&amp;nbsp; la destinada a magatzem&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Bars i cafeteries&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Bars i cafeteries situats dins els casc urbà&amp;nbsp; .................…&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 400 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Bars i cafeteries situats dins sòl rústic .....................................1000 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Wiskeries, pubs, gelateries i similars&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Wiskeries, pubs, gelateries i similars dins els casc urbà........... 500 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Wiskeries, pubs, gelateries i similars a sòl rústic ......................1000 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF CINQUÈ: ESTABLIMENTS D'ESPECTACLE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Cinemes i teatres……………………………………………… 600 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Sales de Festes i discoteques……………………………… 1.600 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF SISÈ: ALTRES LOCALS INDUSTRIALS O MERCANTILS&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Oficines bancàries………………………..……………………970 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Magatzems a l’engròs (també s’ inclouen en aquest apartat cooperatives i magatzems a l’ engròs de fruites verdures i hortalisses, així com magatzems amb tenda de venta de pinsos i productes agraris)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De superfície inferior a 300 m²…………….……………………450 € &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per cada m² que superi els 300 m² la tarifa s’ incrementa en 0,1 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per realitzar el càlcul de la superfície es tindrà en compte tant la superfície amb ús comercial com la destinada a magatzem&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Grans superfícies:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quota inicial……………………………….………… 2.000 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per cada m² superior als 500 m²&amp;nbsp; la quota s’ incrementarà&amp;nbsp; 1 €/m².&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per realitzar el càlcul de la superfície es tindrà en compte tant la superfície amb ús comercial com la destinada a magatzem.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S’entén per grans superfícies aquells locals de més de 500 m2 de superfície i que realitzen més d'una activitat professional, industrial o mercantil.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) Farmàcies, llibreries, sastreries, perruqueries i altres entitats similars Quota:........... 125 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e) Altres locals no tarifats:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;locals de menys de 300 m²....................................................400 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per cada m² que superi els 300 m² la tarifa s’ incrementa en 0,4 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per realitzar el càlcul de la superfície es tindrà en compte tant la superfície amb ús comercial com la destinada a magatzem&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF SETÈ: DESPATXOS PROFESSIONALS&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Per cada despatx…………………………….………………… 250 €&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF VUITÈ: TALLERS&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Ferreries, fusteries i tallers mecànics, electricitat i fontaneria ... 50 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;EPÍGRAF NOVÈ: INDUSTRIA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Fàbriques: 248 €&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les quotes assenyalades a la taxa tenen caràcter irreductible i corresponen a un any natural.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Superfície tributària. En els epígrafs on la fixació de quotes tengui com a base la superfície de l’immoble, aquesta es determinarà segons superfície que consti a les dades cadastrals de l’ immoble. En cas que les dades cadastrals no siguin correctes la mancomunitat podrà decidir aplicar altre superfície basant-se en plànols&amp;nbsp; o inspeccions in situ. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 6. Acreditació&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La taxa es merita i neix la corresponent obligació de contribuir des del moment que s'iniciï la prestació del servei; entenent-se iniciada, donada la naturalesa de recepció obligatòria del mateix, quan estigui establert i en funcionament el servei de recollida de fems i residus sòlids urbans en els carrers o llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa o tenguin a la seva disposició dipòsits d’abocament (punts verds, àrees d’ aportació, ...) en el municipi. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. El període impositiu comprendrà l’any natural. Les quotes establertes en l’article 5 d’aquesta Ordenança seran irreductibles i seran exigibles el primer dia del període impositiu, excepte en els casos en que la meritació de la taxa es produeixi amb posterioritat, cas en que l’import corresponent es prorratejarà per mesos naturals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 7. Gestió&amp;nbsp; de la taxa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Anualment és farà un padró en el que figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per aplicació d’aquesta Ordenança, el qual serà exposat al públic durant el termini d’un mes a efectes de reclamacions, previ anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Transcorregut el termini d’exposició pública, es resoldran, els recursos o les reclamacions presentades i s’aprovarà definitivament el Padró que servirà de base per l’emissió dels avisos o documents de cobrament corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Les altes que es produeixin dins l’exercici tindran efectes des de la data en què neixi l’obligació de contribuir. Els subjectes passius hauran de presentar, en el termini d’un mes des de la data en què es meriti per primera vegada la taxa, la corresponent declaració d’alta en el padró en l’Ajuntament del terme municipal on tinguin ubicat l’habitatge o local mitjançant imprès normalitzat a tal efecte.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el mateix termini a què es refereix el paràgraf anterior, els subjectes passius hauran de declarar qualsevol circumstància o modificació que pugui repercutir en l’exacció de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En el cas que l’examen de les dades i antecedents en poder de l'Administració posin de manifest la realització del fet imposable o del pressupost de l’obligació tributària o l'existència d'elements determinants de la mateixa no declarats o distints als declarats pel subjecte passiu, que&amp;nbsp; siguin suficients per formular una liquidació, es notificarà d’ofici la mateixa al subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Les baixes s’hauran de cursar abans del 20 de desembre de cada any mitjançant declaració duta a terme a l’Ajuntament corresponent a la ubicació de l’immoble, i seran efectives a partir de l’exercici següent. Els que incompleixin aquesta obligació, seguiran subjectes al pagament de l’exacció. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La duració de la baixa no podrà ésser inferior a dotze mesos. En aquest sentit, no s’entendrà com a baixa, la no ocupació o tancament temporal, de qualsevol tipus d’habitatges, comerç o indústria per un període inferior. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, s’han de fer efectives per via de constrenyiment d’acord amb les normes del Reglament general de recaptació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. Es consideren partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per la declaració s’ha de formalitzar l’expedient oportú, d’acord amb el previst en el Reglament general de recaptació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 8 .- Cobrament i modalitats de pagament fraccionat&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. El cobrament en període voluntari de la taxa serà anual.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Un cop transcorregut el termini d’ingrés corresponent s’iniciarà el període executiu i es procedirà al seu cobrament mitjançant el procediment de constrenyiment.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. No obstant l’establert en l’apartat anterior, els subjectes passius poden sol·licitar el pagament fraccionat de la taxa en alguna de les modalitats que autoritzi l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquest sistema de pagament fraccionat es regirà per les regles següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S’han de complir aquests requisits:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Formular la corresponent sol·licitud abans de la data que es fixi com a màxima per presentar aquest tipus de sol·licituds, a fi de tenir temps de gestionar el padró.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No tenir deutes pendents de pagament en via executiva amb la Mancomunitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’acolliment a la corresponent modalitat de pagament fraccionat es prorrogarà automàticament per a l’exercici següent sempre que l’interessat no manifesti la seva renúncia expressa i no tingui deutes pendents de pagament en període executiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si el sol·licitant incorregués en l’impagament de qualsevol fracció, el pagament fraccionat restarà sense cap efecte, quedant els pagaments ja efectuats com a ingressos a compte i s’haurà de pagar la quantia restant de la quota anual en el període general de pagament voluntari de l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La persona beneficiària del pagament fraccionat haurà de comunicar als òrgans de recaptació els canvis de compte corrent o qualssevol incidència que afecti al pagament del deute.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 9. Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot el que fa referència a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’atén el disposat en els articles 77 i següents de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor a partir de dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Ariany, 6 de novembre de 2015.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El Batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Joan Ribot i Mayol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:idEnviament>574425</env:idEnviament>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">48614</env:numPaginaInicial>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa per serveis relatius al tractament de residus urbans]]</env:sumariEnviament>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">48618</env:numPaginaFinal>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:numeroRegistre>18347</env:numeroRegistre>
    <env:dataRegistre>2015-12-22</env:dataRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1190"/>
    <env:dataPublicacio>2015-12-24</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
