<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2015/10412/573549/ordenanca-fiscal-de-l-impost-sobre-vehicles-de-tra/xml">
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per a significar que el Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 24 de setembre de 2015, va acordar aprovar definitivament l’ordenança que tot seguit es detalla, tota vegada que durant el termini d’exposició pública no s’han presentat al·legacions ni reclamacions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;“ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL I&lt;br /&gt;
	DISPOSICIÓ GENERAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1r.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Conforme al disposat en l'article 15.2, en relació amb l'article 59.1, ambdós del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament exigirà l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, d'acord amb les normes reguladores de l'Impost contingudes en la citada Llei, i per les altres disposicions legals i reglamentàries que la completin, així com per la present Ordenança Fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPITOL II&lt;br /&gt;
	NATURALESA I FET IMPOSABLE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2n.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- L'impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica és un tribut directe que grava la titularitat dels&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;vehicles d'aquesta naturalesa, aptes per a circular per les vies públiques, qualsevol que siguin la seva classe i categoria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- Es considera vehicle apte per a la circulació el que hagi estat matriculat en els registres públics corresponents i mentre no hagi causat baixa en els mateixos. A l'efecte d'aquest impost també es consideraran aptes els vehicles proveïts de permisos temporals i matrícula turística.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.- No estan subjectes a aquest impost els vehicles que havent estat donats de baixa en els registres per antiguitat del seu model, puguin ser autoritzats per a circular excepcionalment en ocasió d'exhibicions, certàmens o carreres limitades als d'aquesta naturalesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;&amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPITOL III&lt;br /&gt;
	EXEMPCIONS I BONIFICACIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3r.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- Estaran exempts de l'impost:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Els vehicles oficials de l'Estat, Comunitats Autònomes i Entitats Locals adscrits a la defensa nacional o a la seguretat ciutadana.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Els vehicles de representacions diplomàtiques, oficines consulars, Agents diplomàtics i funcionaris consulars de carrera acreditats a Espanya, que siguin súbdits dels respectius països, externament identificats i a condició de reciprocitat en la seva extensió i grau.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Així mateix, els vehicles dels Organismes internacionals amb seu o oficina a Espanya i dels seus funcionaris o membres amb estatut diplomàtic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Els vehicles respecte dels quals així es derivi del disposat en tractats o convenis internacionals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) Les ambulàncies i altres vehicles directament destinats a l'assistència sanitària o al trasllat de ferits o malalts.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e) Els vehicles per a persones de mobilitat reduïda que es refereix la lletra A de l'annex II del Reglament General de Vehicles, aprovat per Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre. Així mateix, estan exempts els vehicles matriculats a nom de minusvàlids per al seu ús exclusiu. Aquesta exempció s'aplicarà en tant es mantinguin aquestes circumstàncies, tant als vehicles conduïts per persones amb discapacitat com als destinats al seu transport. Les exempcions previstes en els dos paràgrafs anteriors no resultaran aplicables als subjectes passius beneficiaris de les mateixes per més d'un vehicle simultàniament. A efecte del disposat en aquest paràgraf, es consideraran persones amb minusvalidesa les que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;f) Els autobusos, microbusos i altres vehicles destinats o adscrits al servei de transport públic urbà, sempre que tinguin una capacitat que excedeixi de nou places, inclosa la del conductor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;g) Els tractors, remolcs, semiremolcs i maquinària proveïts de la Cartilla d'Inspecció Agrícola.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- Per a poder aplicar les exempcions que es refereixen els paràgrafs e) i g) de l'apartat 1d'aquest article, els interessats hauran d’instar la seva concessió indicant les característiques del vehicle, la seva matrícula i la causa del benefici. Declarada l'exempció per l'Administració Municipal, s'expedirà un document que acrediti la seva concessió.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En relació amb l'exempció prevista en el segon paràgraf del paràgraf e) de l'apartat 1 anterior, l'interessat haurà d’aportar el certificat de la minusvalidesa emès per l'òrgan competent i justificar la destinació del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.- Els vehicles amb motor elèctric i els denominats híbrids gaudiran d’una bonificació del 75 i 60 per cent, respectivament, de la quota de l’Impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per a gaudir d’aquesta bonificació, els interessats han d’acompanyar a l’escrit de sol·licitud, fotocòpia de la documentació tècnica del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4.- Els vehicles que consumeixin combustibles GLP, GNL o GNC gaudiran d’una bonificació del&amp;nbsp; 60 per cent de la quota de l’Impost. Per a gaudir d’aquesta bonificació, els interessats han d’acompanyar a l’escrit de sol·licitud, fotocòpia de la documentació tècnica del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5.- Totes les sol·licituds de bonificació seran tramitades, i si escau, concedides prèvia petició escrita de l'interessat a la qual s'acompanyarà la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits per a la seva concessió.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6.- Una bonificació de entre el 15% i el 60%,&amp;nbsp; en funció de les característiques dels motors dels vehicles i la seva incidència en el medi ambient.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7.- Una bonificació del 100 per cent als vehicles històrics o aquells que tenguin una antiguitat mínima de vint-i-cinc anys, contats a partir de la data de la seva fabricació, si aquesta no es conegués, prenint com a tal la de la seva primera matriculació o, en la data en que el corresponent tipus o variant es va deixar de fabricar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Amb caràcter general, els efectes de la concessió de beneficis fiscals s'inicien a partir de l'exercici següent al de la sol·licitud i no pot tenir caràcter retroactiu. No obstant, quan se sol·liciti, per a vehicles ja inclosos en el Padró de l'Impost, abans de finalitzar el període de pagament voluntari del Padró Cobratori, es concedirà per a l'exercici en curs si en la data de meritació de l'impost concorren els requisits exigits per al seu gaudi. Respecte dels vehicles de nova matriculació es concedirà la bonificació per a l'exercici en curs sempre que la sol·licitud es formuli en el període d'un mes contat des de la data de matriculació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 4t&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els vehicles que amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei 51/2002, de 27 de desembre, resultant exempts de l'impost per aplicació de l'anterior redacció de l'article 93 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, no compleixin els requisits fixats per a l'exempció en la nova redacció donada per la inicialment citada Llei a aquest precepte, continuaran tenint dret a l'aplicació de l'exempció prevista en la redacció anterior del citat precepte, en tant el vehicle mantingui els requisits fixats en la mateixa per a tal exempció.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 5è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No podran reconèixer-se altres beneficis fiscals que els expressament prevists en les normes amb categoria de Llei o les derivades de l'aplicació dels Tractats Internacionals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPITOL IV&lt;br /&gt;
	SUBJECTES PASSIUS&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 6è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- Són subjectes passius d'aquest impost les persones físiques o jurídiques i les Entitats a què es refereix el Capítol II, Títol II de la Llei 58/2003 de 17 desembre, Llei General Tributària, al nom de la qual consti el vehicle en el permís de circulació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- Els subjectes passius, determinats segons l'apartat anterior, hauran de satisfer l'impost a aquest Ajuntament quan el domicili que consti en el permís de circulació del vehicle estigui situat en el municipi d’Escorca.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.- Son obligats tributaris aquelles persones que així queden definides també al mencionat Capítol II del Títol II de la Llei 58/203&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 7è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Respecte als responsables del tribut s'estarà al disposat en la Llei General Tributària i a quantes altres disposicions siguin d'aplicació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPITOL V&lt;br /&gt;
	BASE IMPOSABLE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 8è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- La base imposable dels vehicles que a continuació se citen, constituïda per la magnitud en unitats de quantitat o pes del fet imposable, sobre les quals s'aplicarà la tarifa que correspongui, serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a. Per a turismes, el nombre de cavalls fiscals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b. Per a autobusos, el nombre de places.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c. Per a camions, remolcs i semiremolcs, els quilograms de càrrega útil.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d. Per a tractors, el nombre de cavalls fiscals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;e. Per a motocicletes, els centímetres cúbics de cilindrada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- Per a ciclomotors, el deute tributari vindrà determinat per una quantitat fixa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPITOL VI&lt;br /&gt;
	QUOTA TRIBUTÀRIA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Potencia i tipus de vehicle:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A) Turismes:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De menys de 8 cavalls fiscals 13 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 8 fins a 11,99 cavalls fiscals&amp;nbsp; 35 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 12 fins a 15,99 cavalls fiscals 72 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 16 fins a 19,99 cavalls fiscals 90 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 20 cavalls fiscal en endavant&amp;nbsp; 112 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;B) Autobusos:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De menys de 21 places 84 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 21 a 50 places&amp;nbsp; 120 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De més de 50 places&amp;nbsp; 150 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;C) Camions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De menys de 1.000 kg. de càrrega útil 43 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 1.000 a 2.999 kg. de càrrega útil&amp;nbsp; 85 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De més de 2.999 kg. a 9.999 kg. de càrrega útil&amp;nbsp; 120 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De més de 9.999 kg. de càrrega útil&amp;nbsp; 150 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D) Tractors:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De menys de 16 cavalls fiscals&amp;nbsp; 20 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 16 a 25 cavalls fiscals 30 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De més de 25 cavalls fiscals 85 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;E) Remolcs:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De més de 750 kg. i menys de 1.000 kg. de càrrega útil 20 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De 1.000 kg a 2.999 kg de càrrega útil&amp;nbsp; 30 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;De més de 2.999 Kg. de càrrega útil&amp;nbsp; 85 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;F) Altres vehicles:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Ciclomotors 5 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Motocicletes fins a 125 c.c.&amp;nbsp; 5 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Motocicletes de més de 125 c.c fins a 250 c.c.&amp;nbsp; 10&amp;nbsp; eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Motocicletes de més de 250 c.c fins a 500 c.c. 16 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Motocicletes de més de 500 c.c fins a 1.000 c.c. 31 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li style="margin-left: 40px;"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Motocicletes de més de 1.000 c.c. 61 eur.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPITOL VII&lt;br /&gt;
	PERIÓDE IMPOSITIU I MERITACIÓ&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 10è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- El període impositiu coincideix amb l'any natural, llevat en el cas de primera adquisició dels&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;vehicles. En aquest cas el període impositiu començarà el dia que es produeixi aquesta adquisició.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- L'impost es merita el primer dia del període impositiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.- L'import de la quota de l'impost es prorratejarà per trimestres naturals en els casos de primera adquisició o baixa del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPITOL VIII&lt;br /&gt;
	GESTIÓ DE L’IMPOST&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 11è.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- A l'efecte del disposat en l'article 98 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals es consideraran com instruments acreditatius del pagament de l'impost els rebuts tributaris o cartes de pagament, degudament diligenciats de cobrament per la Recaptació Municipal o les seves entitats col·laboradores.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- En el cas de primera adquisició dels vehicles, els subjectes passius presentaran en les Dependències Municipals de Gestió Tributària, en el termini de trenta dies a comptar des de la data d'adquisició, declaració- liquidació segons el model determinat per aquest Ajuntament, que contindrà els elements de la relació tributària imprescindibles per a la liquidació procedent, així com la realització de la mateixa. S'acompanyarà la documentació original acreditativa de la seva compra, certificat de les seves característiques tècniques i el Document Nacional d'Identitat o Nombre d'Identificació Fiscal del subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.- Simultàniament a la presentació de la declaració- liquidació que es refereix l'apartat anterior, el subjecte passiu ingressarà l'import de la quota de l'impost resultant de la mateixa. Aquesta autoliquidació tindrà la consideració de liquidació provisional mentre que per l'oficina gestora no es comprovi que la mateixa s'ha efectuat mitjançant la correcta aplicació de les normes reguladores de l'impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4.- Els qui sol·licitin la matriculació d'un vehicle presentaran al mateix temps, en la Prefectura Provincial de Trànsit, en triplicat exemplar, la referida declaració-liquidació que acrediti el pagament de l'Impost o la seva exempció, degudament diligenciada de cobrament per la Tresoreria Municipal o revisada per les Oficines de Gestió Tributària, respectivament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Una vegada resolt favorablement l'expedient relacionat amb el dit vehicle, un exemplar del document al·ludit, segellat per la Prefectura de Trànsit, amb indicació de la data de presentació i la matrícula del vehicle, es remetrà a aquest Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5.- Els titulars dels vehicles, quan comuniquin a la Prefectura Provincial de Trànsit la reforma dels mateixos, sempre que alteri la seva classificació a l'efecte d'aquest impost, així com també en els casos de transferència, de canvi de domicili en el permís de circulació, o de baixa d'aquests vehicles, hauran d’acreditar prèviament davant la referida Prefectura Provincial el pagament de l'últim rebut presentat al cobrament de l'impost, sense perjudici que sigui exigible per via de gestió i inspecció el pagament de totes els deutes per aquest concepte reportades, liquidades, presentades al cobrament i no prescrites. S'exceptua de la referida obligació de acreditació el supòsit de les baixes definitives de vehicles amb quinze o més anys d'antiguitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6.- En tots els casos prevists en l'apartat anterior del present article, els subjectes passius hauran de presentar davant la Prefectura Provincial de Trànsit declaració a l'efecte d'aquest impost, conforme al model establert o que s'estableixi en el futur.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7.- En el cas de vehicles ja matriculats o declarats aptes per a la circulació, el pagament de les quotes anuals de l'impost es realitzarà dintre del primer semestre de cada exercici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;8.- En el supòsit regulat en l'apartat anterior, la recaptació de les corresponents quotes es realitzaran mitjançant el sistema de padró anual on hi figuraran tots els vehicles subjectes a l'impost que es trobin inscrits en el corresponent Registre Públic a nom de persones o entitats domiciliades en aquest Terme Municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;9.- El padró o matrícula de l'impost s'exposarà al públic pel termini d'un mes, perquè els legítims interessats puguin examinar-lo i, si escau, formular les reclamacions oportunes. L'exposició al públic s'anunciarà en el "Butlletí Oficial de les Illes Balears" i produirà els efectes de notificació de la liquidació a cadascun dels subjectes passius.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 12è&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El disposat en l'article anterior sobre la gestió de l'impost, s'entendrà modificat quan normes de categoria superior disposin una altra cosa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPITOL IX&lt;br /&gt;
	DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present Ordenança Fiscal deroga l’anterior i entrarà en vigor a partir del dia 1 de gener de 2016, continuant la seva vigència fins tant sigui derogada o modificada.”&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Escorca, 30 de novembre de 2015&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;El Batle.-&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;
	Antoni Solivellas Estrany&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica]]</env:sumariEnviament>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:numeroRegistre>17439</env:numeroRegistre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2015/10412/573549/ordenanca-fiscal-de-l-impost-sobre-vehicles-de-tra/"/>
    <env:dataPublicacio>2015-12-03</env:dataPublicacio>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">46678</env:numPaginaInicial>
    <env:dataRegistre>2015-12-01</env:dataRegistre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">46682</env:numPaginaFinal>
    <dc:date>2015-12-03</dc:date>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">30</env:ordre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2015/10412"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:idEnviament>573549</env:idEnviament>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1205"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
