<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8344/543514/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-permiso/xml">
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2014/8344"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:idEnviament>543514</env:idEnviament>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">32068</env:numPaginaFinal>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Havent finalitzat el termini d’exposició pública de l’acord de modificació de l’Ordenança reguladora de la taxa per a permisos d’instal·lació, i per a l’inici i exercici d’activitats, i no havent-se presentat cap reclamació en contra, aquest acord i la seva ordenança fiscal queden elevats a definitius, de conformitat amb el que disposa l’article 17.3 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;D’acord amb el que disposa l’article 19.1 de l’esmentada Llei, contra els esmentats acords els interessats legítims podran interposar el corresponent recurs contenciós administratiu en la forma i terminis establerts per la Llei reguladora de la susdita jurisdicció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;A continuació es transcriu l’ordenança fiscal modificada:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Es Migjorn Gran, 9 de juliol de 2014&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span lang="CA"&gt;El Batle,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="ES"&gt;Pedro G. Moll Triay&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="ES"&gt;&lt;b&gt;ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A PERMISOS D’INSTAL·LACIO, I PER A L’INICI I EXERCICI D’ACTIVITATS&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 1r.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Fonament i naturalesa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de maig, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l'Ajuntament estableix la taxa per la concessió de permisos d’instal·lacions, i per a les comunicacions d’inici i exercici d’activitats, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l’article 57 del citat Reial Decret.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 2n.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Fet imposable&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;1. Permís d’instal·lació d’una activitat: Constitueix el fet imposable la prestació dels serveis tècnics i administratius necessaris per a la tramitació del corresponent permís municipal d’instal·lació de qualsevol establiment industrial, comercial, professional i de serveis, a l’objecte de comprovar i procurar que els mateixos tenguin les condicions de tranquil·litat, seguretat, salubritat, medi ambientals i qualsevol altres exigides per a les corresponents normatives sectorials, ordenances, i reglaments municipals o generals, en la ordenació urbanística, i més concretament en allò disposat en la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de Règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;2. Comunicacions o declaracions d’inici i exercici d’una activitat: Constitueix el fet imposable també, la prestació dels serveis tècnics i administratius necessaris per a la comprovació de la certificació del tècnic director, i de la resta de documentació exigida per a dur a terme una activitat, de conformitat amb els articles 44 a 47 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de Règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears. Així com també, la comprovació que les instal·lacions s’ajusten exactament al projecte tècnic i que s’han executat les mesures correctores exigibles per a dur a terme l’activitat pretesa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;3. A aquest efecte tindrà la consideració d'activitat, i per tant, es considerarà com a fet imposable:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;La primera instal.lació d’una activitat en un establiment determinat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;L’inici i exercici d’una activitat en un establiment determinat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;La variació o ampliació de l'establiment i qualsevol alteració de l’activitat que es dugui a terme i que afecti les condicions de l’activitat autoritzada o declarada, per la qual cosa s’exigeix fer una nova comprovació, encara que continui el mateix titular.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;El trasllat d’una activitat a un altre local.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;El canvi de titularitat o transmissió d’una activitats existent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;4. S'entendrà per establiment, a l’efecte d’aquesta ordenança, el lloc o local –estigui o no obert al públic- que no es destini exclusivament a habitatge, i que es dediqui a l'exercici d'alguna activitat empresarial fabril, artesana, de la construcció, comercial i de serveis, professional, artística, o similar. I en general qualsevol activitat &lt;b&gt;de tipus permanent&lt;/b&gt; o infraestructura comun, de titularitat pública o privada, que estigui subjecte a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de Règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 3r.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Subjecte passiu&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària (LGT), que resultin beneficiats o afectats pels serveis o les activitats objecte d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 4t.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Responsables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Són responsables dels deutes tributaris, juntament amb els deutors principals, les persones o entitats a què es refereix l’article 41 de la LGT, en els supòsits i amb l’abast que s’hi assenyala.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Hauran de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a els quals fa referència l’article 42 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Són responsables subsidiaris les persones o entitats a les quals fa referència l’article 43 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 5è.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Quota tributària&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;1. La quota tributària es determina per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels permisos o comunicacions o declaracions que s’han de tramitar, d’acord amb els següents conceptes:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Comunicació d’inici i exercici d’activitat: 150,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Permís d’instal.lació: 1,5% del pressupost de les instal.lacions, amb un mínim 90€. En el cas, que no estigui previst l’execució d’obres la taxa mínima serà de 90€.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Traspàs o canvi de titularita d’activitat: 100,00 €. Excepte en el cas de traspassos de llicències a favor de cònjuges i descendents legítims en primer grau, i d’assalariats de la mateixa empresa amb una antiguitat mínima no inferior a un any, no procedirà el seu abonament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;La quota de la tarifa correspon a la tramitació completa de cada llicència o comunicació o declaració, inclosos els possibles requeriments de documentació, notificació a la persona interessada de l’acord corresponent i de les inspeccions de comprovació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;2. En cas que la tramitació del permís d’instal.lació requereixi la publicació d’un anunci oficial, s’haurà de liquidar també, l’import corresponent d’aquest anunci. El pagament d’aquest anunci és requisit imprescindible per a l’obtenció del permís.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;3. Per les instal·lacions provisionals (circs, quioscs, barraques de fira...) s’abonarà la quota de 10 euros, que serà independent de la que correspongui per la ocupació de la via pública si s’escau.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 6è.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Exempcions i bonificacions&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;No es concediran exempcions ni bonificacions en l'exacció de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 7è.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Meritació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan s'inicia l'activitat municipal que constitueix el fet imposable. A aquests efectes, s'entendrà iniciada aquesta activitat en la data de presentació de la sol·licitud de permís d’instal·lació o comunicació d’inici i exercici d’activitat, si el subjecte passiu la formulés expressament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;2. Quan l’inici de l’activitat hagi tingut lloc sense haver presentat la oportuna comunicació o declaració, la taxa es meritarà quan s'iniciï efectivament l'activitat municipal que condueix a determinar si l'establiment reuneix o no les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l'expedient administratiu que es pugui instruir per autoritzar l’exercici de l'activitat o decretar-ne el tancament, si no es pogués exercir.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;3. La obligació de contribuir no es veurà afectada de cap manera per la denegació del permís sol·licitat o per la concessió d'aquest condicionat a modificar les condicions de l'establiment, ni per la renúncia o desistiment del sol·licitant una volta comunicada o declarada l’activitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 8è.-&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Règim de declaració i ingrés&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;1. Les persones interessades en la tramitació de permisos o declaracions regulades en aquesta taxa han de presentar l’Ajuntament la oportuna sol·licitud o comunicació ajustada al model normalitzat facilitat per aquest Ajuntament, degudament acompanyada amb la documentació necessària per a tramitar l’expedient i de comprovar l’exacta aplicació de la tarifa de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;En les comunicacions o declaracions s’ha de lliurar una còpia de la declaració censal realitzada a l’Agència Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;El procediment d’ingrés és el d’autoliquidació. Els subjectes passius han d’autoliquidar la taxa en el moment d’iniciar-se la prestació del servei o activitat, mitjançant la oportuna declaració-liquidació i ingrés simultani de la quota tributària en la Tresoreria municipal o entitats col.laboradores autoritzades per l’Ajuntament, com a requisit previ per iniciar el tràmit de l’expedient.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;En el cas que la Sol.licitud de permís o Comunicació es presenti sense còpia del rebut de la liquidació provisional de la taxa o sense qualsevol altre document o extrem necessari per a la seva tramitació, aquesta serà admesa provisionalment, però no se li donarà curs si no s’esmena la deficiència, per la qual cosa es requerirà a la persona interessada que, dins el termini de deu dies aboni la quota corresponent o aporti el document o extrem que manca, amb l’advertiment que, havent transcorregut aquest termini sense efectuar-ho, els escrits es tindran per no presentats i la sol.licitud serà arxivada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;L’Ajuntament, segons les instal.lacions realitzades i els usos o activitats desenvolupades, i mitjançant les oportunes inspeccions i comprovacions administratives, modificarà, si escau, les tarifes aplicables, i practicarà la corresponent liquidació definitiva, sense perjudici de la qualificació tributària, així com de les sancions que hi puguin correspondre en cada cas, segons disposa la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;2. Si després d'haver formulat la Sol·licitud de permís o la Comunicació, es variés o ampliés l'activitat a desenvolupar a l'establiment o s'alteressin les condicions previstes per aquest establiment o bé s'ampliés el local inicialment previst, aquestes modificacions s’hauran de posar en coneixement de l'administració municipal amb el mateix detall i abast que s'exigeix a la declaració prevista en el número anterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 9è.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Normes de gestió&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;La taxa per activitat és independent i diferenciada de la taxa per llicències urbanístiques que es puguin meritar amb motiu de l’execució de les obres de condicionament o instal·lació de l’establiment. En conseqüència, en els sol·licituds de permís d’instal·lació o declaracions responsables respecte d’activitats subjectes a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears, el preceptiu projecte tècnic (si aquest és necessari pel tipus d’activitat sol·licitada), ha de determinar el pressupost desglossat de les partides corresponents a obra civil i d’instal·lacions, respectivament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;La tramitació de la llicència per a l’execució de les obres esmentades s’ha d’ajustar a les disposicions contingudes a l’ordenança fiscal corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Article 10è.- &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify" style="margin:0px;text-align:left;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;Infraccions i sancions&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;En tot el que fa referència a la qualificació d'infraccions tributàries, així com a les sancions que corresponen a aquestes en cada cas, es tindrà en compte el que disposen els articles 178 i següents de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;Aquesta Ordenança entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà vigent mentre no sigui derogada o modificada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;&lt;b&gt;DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="justify"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span lang="CA"&gt;A partir de la data d’entrada en vigor d’aquesta Ordenança fiscal, queda derogada la Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per llicència d’instal·lació, d’obertura d’establiments i exercici d’activitats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1210"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:numeroRegistre>12411</env:numeroRegistre>
    <dc:date>2014-07-12</dc:date>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:dataRegistre>2014-07-09</env:dataRegistre>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa per permisos d'instal·lació i per l'inici i exercici d'activitats]]</env:sumariEnviament>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">32066</env:numPaginaInicial>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">70</env:ordre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8344/543514/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-permiso/"/>
    <env:dataPublicacio>2014-07-12</env:dataPublicacio>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
