<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8340/543060/aprovacio-definitiva-l-ordenanca-fiscal-reguladora/xml">
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">60</env:ordre>
    <env:dataPublicacio>2014-07-05</env:dataPublicacio>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">30789</env:numPaginaInicial>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">30792</env:numPaginaFinal>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ELEVACIÓ AUTOMÀTICA A DEFINITIU DE L’ACORD PROVISIONAL DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER INSTAL·LACIÓ, ACCÉS I EXERCICI D’ACTIVITATS.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;Primer. Passat el termini d’exposició pública de l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de data 15 de maig de 2014 sobre l'aprovació provisional de modificació de l'&lt;/span&gt;Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per instal·lació, accés i exercici d’activitats&lt;span style="color: black;"&gt;, i no havent-se presentat reclamacions, s’eleva a definitiu l’esmentat acord conformement disposa l’article 17.3 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;Segon. El text íntegre de l’Ordenança es publicarà al BOIB, conformement l’establert a l’article 17.4 del RDL 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;Tercer. Contra el present acord definitiu de l’Ordenança Fiscal, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació del present acord en el BOIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER INSTAL·LACIÓ, ACCÉS I EXERCICI D’ACTIVITATS.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 1. Fonament i naturalesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 al 19 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la “Taxa per instal·lació, accés i exercici d’activitats”, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposen els articles 20 i 57 de l’esmentat RDL 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 2. Fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.- &lt;span style="color: black;"&gt;Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa la realització de les activitats de competència municipal necessàries per a l’atorgament de les autoritzacions per les renovacions d’activitats, inici i exercici de l’activitat i similars, &lt;/span&gt;per &lt;span style="color: black;"&gt;la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia i, en general, totes les activitats municipals derivades de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears, o normativa que la desenvolupi o la substitueixi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;2. A l’efecte d’aquest tribut, es considerarà establiment el lloc o local en què habitualment s’exerceixi o s’hagi d’exercir qualsevol activitat de la qual sigui precís dur a terme les activitats administratives de control de les declaracions responsables o comunicacions prèvies.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;3. Tindrà la consideració d’obertura o acte sotmès a declaració responsable o comunicació prèvia:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:35.45pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;a) La primera instal·lació, inici o començament de qualsevol activitat a l’establiment de què es tracti.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:35.45pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;b) La modificació o ampliació de l’activitat desenrotllada a l’establiment, encara que continuï el mateix titular.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:35.45pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;c) L’ampliació de l’establiment i qualsevol alteració que s’hi dugui a terme i que afecti les condicions de la llicència atorgada o de la declaració responsable o comunicació prèvia presentada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 3. Subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei General Tributària, titulars de l'activitat i/o instal·lació que fonamenti la intervenció integral de l'administració municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tindrà la condició de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari del local de l’activitat. El substitut podrà repercutir la quota tributària, en el seu cas, sobre els respectius beneficiaris del servi municipal prestat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Els subjectes passius que resideixin a l’estranger durant més de sis mesos de cada any natural, estaran obligats a designar un representant amb domicili en territori espanyol i a comunicar la designació a l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 4. Responsables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:18.15pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són responsables dels deutes tributaris, juntament amb els deutors principals, les persones o entitats a què es refereix l’article 41 de la Llei 58/2003, de 17 de gener, General Tributària, en els supòsits i amb l’abast que allà s’assenyala.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:18.15pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:18.15pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Seran responsables subsidiaris les persones o entitats a què fa referència l’article 43 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 5. Base imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix la base imposable de la present taxa per l’obtenció del permís d’instal·lació i per l’obtenció del títol habilitant d’&lt;span style="color: black;"&gt;inici i exercici de l’activitat i similars, per la realització de l’acte de control municipal d’acord amb la normativa vigent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En aquells establiments en els quals es necessita projecte tècnic per a la seva obertura: la valoració de les instal·lacions que figuren en el projecte degudament visat i presentat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:36.0pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.&amp;nbsp;&amp;nbsp; En aquells establiments en els quals no es necessita projecte tècnic per a la seva obertura: la valoració es realitzarà d’acord amb el certificat aportat degudament firmat pel tècnic competent i visat pel col·legi oficial corresponent estimant-se el cost de les instal·lacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta autoliquidació tendrà caràcter de provisionalitat, a compte de la liquidació definitiva que a la vista de la petició practiqui la Administració municipal. De tal comprovació podrà resultar una liquidació complementària o, en el seu cas, la proposta de reintegrament a l’interessat que resulti al seu favor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 6. Quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La quota tributària es determinarà aplicant el tipus de gravamen del 3,5% sobre la base definida a l’article anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Sol·licitud simultània de varies activitats:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan es sol·licitin simultàniament varies activitats, se computarà la superfície íntegra juntament amb l'activitat principal. Si entre les activitats sol·licitades hi hagués una o varies activitats qualificades, l'activitat principal tendria el caràcter referit. Per a determinar el deute tributari, les restants activitats sol·licitades juntament amb la principal incrementaran la quota corresponent a aqueixa d'acord amb la següent escala de percentatges:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Increment sobre la quota activitat principal&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per la segona activitat ....................................... 30%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per la tercera activitat ........................................ 15%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per la quarta i restants activitats......................... 10%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Ampliacions d'activitat o de superfície del local:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Se consideren ampliacions d’activitat: a) la corresponent a una nova activitat al mateix local, emparat per una o varies autorizacions d’obertura, sense modificació de superfície; b) els increments de superfície sense modificació de l’activitat o activitats; c) les modificacions d’ambdues variables. La determinació del deute tributari corresponent a les ampliacions d'activitat o de superfície del local s'efectuarà calculant la quota corresponent a la nova situació, a la qual es deduirà l'import de la quota que correspondria a la situació anterior. En cap cas la quota podrà ésser superior a la que resulta de calcular la taxa com a obertura nova, imputant-se la superfície afectada per l’ampliació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Procediment de control inicial de les activitats:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- La primera visita de comprovació restarà exempta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- La 2ª i successives visites: 75 € per visita&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el moment de la sol·licitud de segona o ulterior visita, el sol·licitant farà efectiu l’import corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Procediment de control periòdic de les activitats :&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- La primera visita de comprovació restarà exempta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- La 2ª i successives visites: 75 €. per visita&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el moment de la sol·licitud de segona o ulterior visita, el sol·licitant farà efectiu l’import corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. Procediment de modificació, derivat de canvis no substancials de les activitats i instal·lacions, o revisions, si no estan incloses a l’article 5: 50% de la quota prevista en l’apartat 1.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. Precintament i desprecintament per execució forçosa de l’ordre de tancament de locals: 300€&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;8. Dipòsit de la fiança per respondre del compliment de les mesures correctores preventives i de control, així com no superar les límits de la contaminació acústica amb la finalitat de respondre de les possibles responsabilitats administratives d’acord amb l’article 36 de la Llei 11/2006: 3.000€.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;9. Les activitats de caràcter temporal abonaran el 50% de la quota corresponent, sempre que no es superi el període d’activitat de 6 mesos. En cas contrari, s’abonarà la totalitat de la quota exigible.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 7. Exempcions i bonificacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament prevists a les normes amb rang de Llei o els derivats de l’aplicació dels Tractats Internacionals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 8. Meritació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La taxa merita i neix l’obligació de contribuir quan s'iniciï l'activitat municipal que constitueix el fet imposable. A aquests efectes, s'entendrà iniciada la dita activitat en la data de presentació de la declaració responsable o comunicació prèvia, si el subjecte passiu la formula expressament .&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.- Quan l'obertura hagi tingut lloc sense haver obtingut l'oportuna autorització o presentat la pertinent declaració responsable o comunicació&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;prèvia, la taxa es meritarà quan se iniciï efectivament l'activitat municipal conduent a determinar si l'establiment reuneix o no les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l’expedient administratiu que pugui instruir-se per autoritzar l'obertura del establiment, la continuació de l’activitat o decretar el seu tancament, si no és autoritzable dita obertura.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3.- L'obligació de contribuir, una vegada nascuda, no es veurà afectada, de cap manera, per la denegació de la autorització sol·licitada, l’existència d’un acte de control desfavorable o per la concessió d'aquesta condicionada a la modificació de les condicions del establiment, ni per la renúncia o desestiment del sol·licitant una vegada concedit el permís d’instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. No es meritarà la Taxa quan un establiment es traslladi de local, si el trasllat és conseqüència de l’enderrocament, declaració d’estat ruïnós o expropiació forçosa realitzada per l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 9. Normes de gestió.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La presentació de la declaració responsable d’inici i exercici de l’activitat, acompanyada de la documentació i dades precisos segons la normativa vigent i el pagament dels tributs corresponents faculta al seu titular per exercir l'activitat al lloc en ella determinat, quedant sense efecte si es produís un canvi en el titular, en l'activitat o en el local, així com si s'incomplissin les condicions que estigués subordinada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. El procediment per al inici i l’exercici de l’activitat s'iniciarà d’acord amb l’estipulat en la normativa vigent; per instàncies duplicades dirigides al Sr. Batle, segons el model oficial, que serà facilitat en el propi Departament d'Activitats estant també disponible en la pàgina web de la Corporació Municipal. Les instàncies aniran acompanyades de tota la documentació legalment exigible.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Si després de formulada la sol·licitud para a l’inici i l’exercici de l’activitat i practicada l'autoliquidació i el seu ingrés, es variés o ampliés l'activitat a desenvolupar a l'establiment, o s'ampliés el local inicialment previst; aquestes modificacions hauran de posar-se en coneixement de l'Administració municipal amb el mateix detall i abast que s'exigeixen en la declaració prevista al número anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. La falta de les declaracions o aportacions dels documents legalment exigibles, o la seva forma incompleta o defectuosa, implicaran una sol·licitud insuficient, no reglamentària, que no originarà la normal obertura de l'expedient i conseqüentment no podrà invocar-se la doctrina del silenci administratiu positiu, com tècnica jurídica de concessió, en tant es solucionin els defectes i quedi ultimada la iniciació del procediment.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. En cap cas podrà al·legar-se el silenci positiu en contra de normes jurídiques preestablertes que impedeixin la concessió de la autorització per al desenvolupament d'una activitat en un establiment o zona concreta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. També podrà iniciar-se el procediment mitjançant comunicació de la inspecció municipal competent, o denúncia, i en dits supòsits l'interessat vindrà obligat a presentar els documents i a efectuar les declaracions que es determinen en la normativa exigible, així com de quantes dades se li requereixin per l'Administració Municipal que es considerin necessaris per decidir sobre la concessió del títol habilitant o per a la liquidació de les taxes corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. En els casos de denegació del títol habilitant per a l'activitat sol·licitada en aquells expedients que, admesos a tramitació, bé per raons urbanístiques, per defectes del projecte no solucionables, o altres incidències, no procedís la autorització d’inici i exercici de l’activitat, s’exaccionarà el 10% de drets que correspongui a l'activitat sol·licitada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;8. Es considera caducat el títol habilitant :&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:36.0pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Quan l’activitat no s’hagi exercit durant el termini de dos anys.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left:36.0pt;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Quan, malgrat tengui el permís d’instal·lació o comunicació prèvia d’inici d’instal·lació i obres, no s’hagi presentat la declaració responsable d’inici i exercici de l’activitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 10. Règim de declaració i ingrés.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació quan els procediments s’iniciïn a instància del subjecte passiu. A aquests efectes, quan es presenti la sol·licitud que iniciï l’actuació o l’expedient es complimentarà també degudament l’imprès d’autoliquidació. L’interessat haurà d’adjuntar a la sol·licitud l’acreditació d’haver efectuat el pagament de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En els supòsits diferents de l’anterior, la taxa serà liquidada per l’Administració, que la notificarà al subjecte passiu, per al seu pagament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 11. Infraccions i sancions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposa la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Disposició Addicional Primera.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Els preceptes d'aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació estatal i autonòmica, i aquells en què es facin remissions a preceptes d'aquesta, s'entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, amb el mateix sentit i abast, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les adaptacions, ampliacions o modificacions dels annexos de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears que es portin a terme per via legal o reglamentària es consideraran, a tots els efectes, automàticament incorporades al contingut de la present ordenança i, així mateix, al contingut i àmbit d'aplicació dels annexos a què aquesta es remet o fa referència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. També s'hauran de considerar incorporades a la present ordenança les disposicions o prescripcions derivades de la reglamentació que dicti el Govern de les Illes Balears en desplegament de la 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears incloent-hi les normes, criteris o directrius formalitzades a través d'annexos o nomenclàtors. Aquesta previsió s'entén referida, com a mínim, a tots els annexos i nomenclàtors aprovats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Disposició Addicional Segona.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el cas dels expedients que estiguin en tramitació i no hagin obtingut la llicència d’obertura i funcionament en el moment d’entrada en vigor d’aquesta Ordenança quedaran sotmesos a la mateixa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Disposició final.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present Ordenança Fiscal, entrarà en vigor i s’aplicarà a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i estarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Bunyola, 27 de juny de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Batle,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Jaume Isern Lladó. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8340/543060/aprovacio-definitiva-l-ordenanca-fiscal-reguladora/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:date>2014-07-05</dc:date>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per instal·lació, accés i exercici d'activitats]]</env:sumariEnviament>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:idEnviament>543060</env:idEnviament>
    <env:numeroRegistre>11970</env:numeroRegistre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2014/8340"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1195"/>
    <env:dataRegistre>2014-07-02</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
