<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8337/542509/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local]]</env:sumariEnviament>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 30 d’abril de 2014, adoptà entre altres, el següent acord:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aprovar inicialment i en el supòsit de que no es produeixin al·legacions en el període d’informació pública, també definitivament, la imposició de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic local.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Publicat anunci en el BOIB número 67 de data 15/05/14, no s’ha formulat cap reclamació contra el mencionat acord durant el termini d’exposició pública de 30 dies, pel que l’acord d’aprovació és definitiu, de tal manera que el text íntegre quedarà redactat tal com segueix:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="center"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA UTILITZACIÓ PRIVATIVA O PER L’APROFITAMENT ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC LOCAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 1. Fonament i naturalesa.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i d’acord amb el que es disposa en els articles 15 a 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per la utilització privativa o per l’aprofitament especial del domini públic local, que s’ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que es preveu en l’article 57 de l’esmentat Reial decret legislatiu 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 2. Fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic local pels conceptes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Ocupació de la via pública o de terrenys d’ús públic local amb parades de venda de fruites, de verdures, d’hortalisses, de flors i de plantes naturals, de comestibles, i similars.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Ocupació de la via pública o de terrenys d’ús públic local amb parades de venda que no s’inclouen en l’apartat anterior, com ara barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions, indústries de carrer o ambulants, o un rodatge cinematogràfic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Ocupació de la via pública o de terrenys d’ús públic amb quioscs.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Ocupació de la via pública o de terrenys d’ús públic amb taules i cadires.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Utilització privativa o aprofitament especial de la via pública o de terrenys d’ús públic amb motiu de fires i de festes populars.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Ocupació de la via pública o de terrenys d’ús públic per fer-hi publicitat estàtica.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Reserves temporals de la via pública o de terrenys d’ús públic a sol·licitud de particulars que no es consideren en els altres epígrafs d’aquest article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Ocupació del subsòl, del sòl o de la volada del domini públic municipal local.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Per caixers automàtics utilitzables des de la via pública.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Subjecte passiu.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què fa referència l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que sol·liciten la utilització o l’aprofitament especial del domini públic local, o que en resulten beneficiades.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Responsables.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què fa referència l’article 42 de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, de concursos, de societats i d’entitats en general, en els casos i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Exempcions i bonificacions.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El Ple de la Corporació, per majoria simple, podrà per raons d’economia general, concedir bonificacions de fins a un 100 % de les tarifes previstes en l’article 7 lletres D i F. La bonificació esmentada s’haurà de sol·licitar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6. Quota tributària.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La quota tributària consisteix en una quantitat fixa que s’ha de determinar segons la naturalesa de la utilització o de l’aprofitament especial del domini públic local, d’acord amb la tarifa que s’assenyala en l’article següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7. Tarifa.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La tarifa a què fa referència l’article anterior s’estructura en els epígrafs següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A) Ocupació de la via pública o de terrenys d’ús públic local per parades de venda de fruita, verdures, hortalisses,flors i plantes naturals, comestibles, i similars: 1,10 €/metre lineal i dia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;B) Ocupació de la via pública o de terreny d’ús públic local per parades de venda no compreses en l’apartat anterior, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions i indústries de carrer o ambulants: 1,75 euros/metre lineal/ dia. En cas de parades de venda destinades exclusivament articles de segona mà, (mercadillo) la tarifa aplicable sigui 0,85 €/metre lineal/dia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;C) Ocupació de quioscos en via pública o terrenys d’ús públic: 3.617,00 € per any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D) Ocupacions de via pública o terrenys d’ús públic amb taules, cadires i altres elements de caràcter desmuntable, per extensió de l’activitat, amb finalitat lucrativa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;-Per a ocupacions anuals (12 mesos), compren l’any natural:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Zona 1: Plaça Espanya, C/ Constitució (zona peatonal) i primera línia de s’Arenal: 50,00 euros/m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/ any. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Zona 2: C/ Bisbe Taixaquet i Passeig Jaume III: 30 euros/m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Resta municipi: 20,00 euros/m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/any&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-Per a ocupacions de temporada (8 mesos), compren de l’1 de març al 31 d’octubre:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Zona 1: Plaça Espanya, C/ Constitució (zona peatonal) i primera línia de s’Arenal: 33,30 euros/m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/ any. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Zona 2: C/ Bisbe Taixaquet i Passeig Jaume III: 20 euros/m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Resta municipi: 13,30 euros/m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/any&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A l’efecte del càlcul dels metres quadrats referits a aquest apartat D), es considerarà que una taula i quatre cadires equivalen a 1 m2.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Els establiments comercials podran publicar de manera gratuïta els seus productes i/o serveis mitjançant la instal·lació, com a màxim, de dues pissarres mòbils a la via pública, i les dimensions de les mateixes no podran excedir de 1'20 m d'alçada per 0'60 m d'amplària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les esmentades pissarres s'hauran de situar de manera que no interfereixen en la circulació dels vianants, i respectant el que estableix el RD 110/2010, de 15 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, podent ser retirades pels serveis municipals en cas de que s'incompleixi l'establert.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;E) Utilització privativa o aprofitament especial de la via pública o terrenys d’ús públic amb motiu de fires i festes populars: 2,45 €/metre lineal/dia; llevat els dies de les fires i festes de&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Santa Càndida,&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Sa Darrera Fira i&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Sant Cristòfol,&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;en els quals s’estableix una taxa per utilització privativa o aprofitament especial de la via pública o terrenys d’ús públic local de 6,10 € /metre lineal/ dia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;F) Utilització de carpa instal·lada amb motiu de fires, festes i altres actes, 12,30 €/metre lineal/dia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquest import es reduirà en un 50% quan l’exposició tingui com a objectiu el foment i la promoció de la artesania, cultura, etc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S’exceptua el dia de la Mostra Llucmajorera, que serà gratuït.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;G) Ocupació de la via pública o&amp;nbsp; terrenys d’ús públic per a la realització de publicitat estàtica: 8,60 € /m&lt;sup&gt;2&lt;/sup&gt;/ mes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;H) Reserves temporals per període superior a dues hores de via pública o terrenys d’ús públic a instància de particulars no previstes en altres epígrafs d’aquest article, o per períodes inferiors a 2 hores per activitats lúdiques: 0,42 euros/m2/dia, amb un mínim de 20,00 euros/dia. En cas de sol·licituds de tall de vies públiques, la superfície d’ocupació es calcularà multiplicant la longitud de la façana per l’amplitud del carril de circulació amb un mínim de 78€ per dies d’ocupació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;I) Ocupació del subsòl, del sòl i la volada del domini públic municipal local per empreses explotadores de serveis de subministraments que afectin la generalitat o una part important del veïnat, la tarifa consistirà, sense cap excepció, en l’1,5% dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment en el terme municipal de Llucmajor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;J) Per caixer automàtic utilitzable des de la via pública: 469,00 €/caixer/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;K) Canonades per a la conducció d’àrids, líquids o gasos, 0,35 euros/metro lineal/any. En cas de gasos o líquids que tenguin la consideració de perillosos, 0,52 euros/metro lineal/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L) Ocupacions de la via pública o de terreny d’ús públic local per rodatge cinematogràfic o similar: 521,00 euros/dia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Per determinar el nombre de metres lineals computables dels epígrafs &lt;em&gt;a, b, e i f&lt;/em&gt; d’aquest article s’han de tenir en compte el següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si la profunditat de l’ocupació de la via pública o terreny d’ús públic no és major de tres metres, els metres lineals a computar seran els que corresponguin a la longitud d’ocupació de la via o terreny esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Si la profunditat de l’ocupació de la via pública o terreny d’ús públic és major de tres metres, els metres lineals a computar seran els que resultin de dividir per quatre el perímetre d’ocupació de la via pública o terreny d’ús públic.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La longitud màxima d’ocupació de la via pública o terreny d’ús públic amb les parades de venda de mercats o mercadets setmanals del terme municipal serà de 14 metres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8. &lt;/strong&gt;&lt;strong&gt;Normes de gestió.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les quantitats exigibles d’acord amb les tarifes s’han de liquidar per cada aprofitament que s’ha sol·licitat o que s’ha dut a terme, i són irreductibles per al període anual o de temporada autoritzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. a) Els emplaçaments, les instal·lacions, les parades, etc. es poden oferir en licitació pública abans de fer les fires, i el tipus de licitació, en concepte de preu públic mínim que ha de servir de base, és la quantia que es fixa en les tarifes d’aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Abans de la subhasta, s’ha de fer un plànol dels terrenys disponibles per ser subhastats, en què s’han de numerar les parcel·les objecte de licitació i se n’ha d’assenyalar la superfície. Així mateix, s’han d’indicar les parcel·les que es poden dedicar a cotxes de xoc, circs, teatres, exposicions d’animals, bijuteria, etc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) Si algun concessionari dels aprofitaments utilitza una superfície major que la que se li ha adjudicat en la subhasta, per cada metre quadrat de més utilitzat ha de satisfer el 100% de l’import de la licitació, a més de la quantia que es fixa en les tarifes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. a) Les persones o les entitats interessades en la concessió dels aprofitaments que es regulen en aquesta Ordenança i que no s’han ofert en licitació pública han de sol·licitar prèviament la llicència corresponent, han de fer l’ingrés en la dipositaria municipal o en el lloc que l’Ajuntament estableixi, i han de formular una declaració en què han de constar la superfície de l’aprofitament, els elements que s’hi instal·laran, i també un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la situació dins el municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Els serveis tècnics d’aquest Ajuntament han de comprovar i han d’investigar les declaracions que formulen les persones interessades. En cas de no trobar-hi diferències respecte de les peticions de llicències, s’han de concedir les autoritzacions. En cas que hi hagi diferències, s’han de notificar als interessats i, si escau, s’han de girar les liquidacions complementàries procedents; les autoritzacions s’han de concedir una vegada que els interessats n’hagin esmenat les diferències i, si escau, hagin fet els ingressos complementaris procedents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) En cas que es deneguin les autoritzacions, les persones interessades poden sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l’import ingressat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. No s’ha de consentir cap ocupació de la via pública fins que les persones interessades hagin abonat i hagin obtingut la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Les autoritzacions s’han d’entendre prorrogades mentre la Batlia no n’acordi la caducitat, o fins que la persona interessada o els seus representats legítims en presentin la baixa justificada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La presentació de la baixa té efecte a partir del dia primer del període natural de temps següent al que ja s’ha abonat; el fet de no presentar la baixa determina l’obligació de continuar pagant el preu públic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;6. Les autoritzacions tenen caràcter personal. L’incompliment d’aquest prescrit dóna lloc a l’anul·lació de la llicència, sense perjudici de les quanties que correspon abonar a les persones interessades.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;7. Les quantitats que s’exigeixen d’acord amb la tarifa que s’assenyala en l’apartat h) de l’article 7 s’han de liquidar en règim d’autoliquidació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Article 9. Període impositiu i meritació&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;El període impositiu coincideix amb l’any natural, llevat dels supòsits d’inici o cessament en la utilització o l’aprofitament especial del domini públic local necessari per a la prestació del subministrament o servei, casos en què escaurà aplicar el prorrateig trimestral, conforme a les regles següents: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;a) En els supòsits d’altes per inici d’activitat, es liquidarà la quota corresponent als trimestres que resten per finalitzar l’exercici, inclòs el trimestre en què té lloc l’alta. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;b) En cas de baixes per cessament d’activitat, es liquidarà la quota que correspongui als trimestres transcorreguts des de l’inici de l’exercici, incloent-hi aquell en què s’origina el cessament. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i els expedients per a l’autorització de la utilització o l’aprofitament especial del domini públic local.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En els supòsits d’utilització o aprofitament especial del domini públic local sense la sol·licitud prèvia de l’interessat, es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir en el moment que tingui lloc la utilització o s’obtingui l’aprofitament especial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. En el supòsit de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, es meritarà la taxa el dia primer de cada un dels períodes naturals de temps assenyalats en les tarifes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En els supòsits prevists en l’apartat G) de l’article 7 es meritarà la taxa el darrer dia de cada semestre natural. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 10. Declaració i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En el supòsit dels caixers automàtics i ocupació de la via pública amb cadires i taules prevists en els apartats J i D de l’article 7, el tribut el gestionarà l’Ajuntament pel sistema de liquidació anual, la qual serà efectuada el primer trimestre del període impositiu. En aquests supòsits el terminis d’ingrés de la liquidació seran de SEIXANTA DIES naturals des de l’adopció de l’acord de concessió de llicències, o bé assenyalats en l’article 62 de la Llei general tributària, quan aquests siguin més beneficiosos per al contribuent. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Un cop transcorregut el període voluntari d’ingrés seran d’aplicació els recàrrecs assenyalats en l’article 28 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En la resta dels supòsits no prevists en l’apartat anterior, l’INGRÉS de les quanties meritades serà SIMULTANI a la sol·licitud de l’ocupació de via pública o l’aprofitament especial d’aquesta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El LLOC D’INGRÉS serà el compte corrent de l’entitat bancària que a continuació s’indica, oberta a nom de l’Ajuntament de Llucmajor:&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;(aquelles entitats que subscriguin el Conveni Quadern 60)&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l’article 38 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú que no estiguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment però no se’ls podrà donar curs si no s’esmena la deficiència. Amb aquesta finalitat es requerirà l’interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l’advertiment que, un cop transcorregut aquest termini sense efectuar-ho, els escrits es tindran per no presentats i la sol·licitud serà arxivada. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Com que es tracta de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, un cop incloses en els padrons o matrícules d’aquesta taxa, s’han de liquidar per semestres naturals a les oficines que determini l’Ajuntament, des del dia 16 del primer mes del semestre fins al dia 15 del segon. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 11. Infraccions i sancions.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Les infraccions d’aquesta Ordenança s’han de regular i s’han de sancionar, segons els casos, d’acord amb el que es disposa en els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. D’acord amb l’apartat anterior, el procediment per sancionar les infraccions tributàries corresponents és el que resulta d’aplicar les regles i els criteris de graduació que es preveuen en el Reial decret 2631/1985 i en les disposicions que el complementen i el despleguen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. La competència per imposar les sancions recau en la Batlia-Presidència, d’acord amb el que es disposa en l’article 21, apartat &lt;em&gt;k&lt;/em&gt;, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, sense perjudici de la possibilitat de delegar aquesta competència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició transitòria.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Les referències a l’articulat d’aquesta Ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per normativa posterior al moment que s’ha aprovat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Disposició final&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;Aquesta Ordenança fiscal entra en vigor i serà d’aplicació el mateix dia que es publica en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/em&gt;, i romandrà vigent fins que es modifiqui o es derogui de manera expressa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;Llucmajor, 20 de juny de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;El Batle,&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;Joan C. Jaume Mulet&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:numeroRegistre>11374</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1219"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:idEnviament>542509</env:idEnviament>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2014/8337"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:dataPublicacio>2014-06-26</env:dataPublicacio>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">29416</env:numPaginaInicial>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">29420</env:numPaginaFinal>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8337/542509/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:dataRegistre>2014-06-23</env:dataRegistre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:date>2014-06-26</dc:date>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
