<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8335/542337/aprovacio-defintiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulado/xml">
    <env:idEnviament>542337</env:idEnviament>
    <env:numeroRegistre>11203</env:numeroRegistre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:date>2014-06-21</dc:date>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació defintiva de l'Ordenança fiscal reguladora 1/5 de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO)

]]</env:sumariEnviament>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1185"/>
    <env:dataPublicacio>2014-06-21</env:dataPublicacio>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">28930</env:numPaginaInicial>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Exp. 613/2014&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;ANUNCI D’APROVACIÓ DEFINITIVA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Com que no s’han presentat reclamacions durant el termini d’exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l’Acord plenari provisional de l’Ajuntament d’Alaior sobre la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de&amp;nbsp; Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, el text íntegre del qual es publica en compliment de l’article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Ordenança núm.1/5 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Fonament legal&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En ús de les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement amb el que disposa l’art. 59.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDLEG 2/2004, de 5 de març) en relació amb l’article 100.1 del mateix text, l’Ajuntament d’Alaior cobrarà l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres que es regirà per la present Ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Naturalesa i fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’impost sobre construccions, instal·lacions i obres és un tribut indirecte, el fet imposable del qual està constituït per la realització, dins del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per la qual s’exigeixi obtenció de la corresponent llicència d’obres o urbanística, s’hagi obtingut o no aquesta llicència, o per la qual s’exigeixi presentació de declaració responsable o comunicació prèvia, sempre que l’expedició de la llicència o l’activitat de control correspongui a l’Ajuntament d’Alaior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Subjectes passius&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són subjectes passius d’aquest impost, a títol de contribuents, les persones físiques, persones jurídiques o entitats de l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, propietàries de la construcció, instal·lació o obra, siguin o no propietàries de l’immoble sobre el qual es realitzi aquella.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Als efectes prevists en el paràgraf anterior tindrà la consideració de persona propietària de la construcció, instal·lació o obra la qui suporti les despeses o el cost que comporti la seva realització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En el cas que la construcció, instal·lació o obra no sigui realitzada pel subjecte passiu contribuent tindran la condició de subjectes passius substituts del contribuent les persones que sol·licitin les llicències corresponents o presentin les corresponents declaracions responsables o comunicacions prèvies, o les que realitzin les construccions, instal·lacions o obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La persona substituta podrà exigir de la persona contribuent l’import de la quota tributària satisfeta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Base imposable, quota i meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La base imposable de l’impost està constituïda pel cost d’execució material de la construcció, instal·lació o obra.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No formen part de la base imposable l’impost sobre el valor afegit i altres imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes, els preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades, si escau, amb la construcció, instal·lació o obra, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial de la persona física o jurídica contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La quota d’aquest impost serà el resultat d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. El tipus de gravamen de l’impost serà del 2,8 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. L’impost es merita en el moment d’iniciar-se la construcció, instal·lació o obra, encara que no s’hagi obtingut la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 5 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Gaudiran d’una bonificació de fins al 95 % de la quota de l’impost les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal, en els casos i quanties que a continuació s’indiquen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.1 Rehabilitacions o reformes:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Immobles d’alt valor historicoartístic o arquitectònic................................fins al 95 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Immobles en l’àrea de rehabilitació integral .................................................fins al 95 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquelles en les que així es prevegi en la corresponent convocatòria de subvencions municipals .................................fins al 95 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.2 Realitzades per entitats sense ànim de lucre i directament relacionades amb el desenvolupament d’activitats que els siguin pròpies i no restringides a socis..................................................................................................fins al 95 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.3 Activitat industrial:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Trasllat d’indústries i magatzems comercials al polígon...............................................fins al 50 %&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li value="2"&gt;
		&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Construccions de nova planta i ampliacions, per cada nou lloc de treball creat (fins a un màxim del 95 %) ........................10 %&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Gaudiran, així mateix, d’una bonificació del percentatge fixat en cada cas sobre la quota de l’impost, les construccions, instal·lacions o obres que reuneixin les condicions següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.1 Aspectes mediambientals. Les partides específiques del pressupost per:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aïllament tèrmic que no sigui obligatori.....................................fins al 95 % &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Recollida i emmagatzematge d’aigües pluvials..........................fins al 95 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Energia fotovoltaica.......................................................................fins al 95 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.2 Habitatges de protecció oficial, si no reben cap altre tipus de subvenció oficial......................................................fins al 50 %&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2.3 Les que afavoreixin les condicions d’accés i habitabilitat de les persones amb discapacitat............................. fins al 90 % &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Les bonificacions previstes a l’apartat anterior hauran de ser demanades expressament per la persona interessada, adjuntant-hi la documentació acreditativa que, si escau, sigui requerida per l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Correspondrà a l’alcaldessa o a qui exerceixi la competència delegada per a l’atorgament de les llicències d’obra resoldre el següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) La declaració d’especial interès o utilitat pública de les construccions, instal·lacions o obres, objecte del fet imposable d’aquesta Ordenança, de les quals es pretén la bonificació de l’ICIO, per a la concessió de les bonificacions previstes a l’apartat 1 d’aquest article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Determinar el percentatge de bonificació aplicable en cada cas en aquelles bonificacions en què s’hagi previst un percentatge màxim en lloc d’un percentatge fix.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Estarà exempta de pagar l’impost qualsevol construcció, instal·lació o obra el propietari de la qual sigui l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, i que, tot i estar subjecta a l’impost, s’hagi de destinar directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques i sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres d’inversió nova com de conservació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Gestió&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. El pagament d’aquest impost el realitzarà la persona contribuent en règim d’autoliquidació provisional, i la base imposable es determinarà en funció del pressupost presentat per les persones interessades (cost d’execució material). L’esmentada autoliquidació i el consegüent ingrés s’haurà de satisfer de la següent manera:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) Per a les obres menors: quan se sol·liciti la llicència preceptiva o es presenti la declaració responsable o la comunicació prèvia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) Per a les obres majors: abans de l’inici de la construcció, instal·lació o obra.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Una vegada finalitzada la construcció, instal·lació o obra, i tenint en compte el cost real i efectiu, l’Ajuntament, mitjançant l’oportuna comprovació administrativa, modificarà, si escau, la base imposable al fet a què es refereix l’apartat anterior (el pressupost presentat), practicant la corresponent liquidació definitiva i exigint del subjecte passiu o reintegrant-li, si escau, la quantitat que correspongui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Inspecció i recaptació &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La inspecció i recaptació de l’impost es farà d’acord amb el que preveuen la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i les lleis de l’Estat reguladores de la matèria, així com les disposicions dictades per desplegar-les.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Article 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Infraccions, sancions i altres no contemplats &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Pel que fa a la qualificació de les infraccions i de les sancions tributàries, així com a la determinació de les sancions que per a aquelles corresponguin en cada cas, s’aplicarà el règim regulat a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i a les disposicions que la complementen i la despleguen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició addicional &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tot el que no està previst en aquesta Ordenança es regirà pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació en el BOIB i serà d’aplicació fins que es modifiqui o derogui expressament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Contra aquest Acord, segons l’article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Alaior,a la data de la signatura digital.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Batlessa accidental,&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Isabel Rodriguez Anglada&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">28932</env:numPaginaFinal>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:dataRegistre>2014-06-20</env:dataRegistre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/8335/542337/aprovacio-defintiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulado/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2014/8335"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
