<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/10226/556144/modificacio-de-l-ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-/xml">
    <env:dataPublicacio>2014-12-30</env:dataPublicacio>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’Ajuntament en Ple va aprovar provisionalment, en sessió de dia 16 d’octubre de 2014, la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre Béns immobles. &amp;nbsp;L’expedient, d’acord amb l'establert a l’article 17 del Real Decret Legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, ha estat sotmès a informació pública per mitja d’ anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma. El Ple va resoldre les reclamacions presentades, en sessió de dia 18 de desembre&amp;nbsp; de 2014, conforme el següent Acord:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;PRIMER.-&lt;/strong&gt; Desestimar les reclamacions formulades per l’Agrupació Empresarial Hotelera d’Alcúdia (reg. d’entrada núm. 8.965, de 27 de novembre de 2014) i la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (reg. d’entrada núm. 9.009, de 28 de novembre de 2014) contra l’acord d’aprovació provisional de modificació de la ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre béns immobles adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària celebrada el 16 de octubre de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;SEGON.-&lt;/strong&gt; Aprovar definitivament la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre béns immobles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;TERCER.-&lt;/strong&gt; Notificar el present acord a les entitats reclamants, adjunt a l’informe que el fonamenta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;QUART.-&lt;/strong&gt; Publicar el present acord i el text íntegre de l’ordenança fiscal al Butlletí Oficial de les Illes Balears. La modificació acordada entrarà en vigor el dia de la seva publicació, d’acord amb l’article 17.4 del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CINQUÈ.-&lt;/strong&gt; D’acord amb l’article 19.1 del TRLRHL, contra el present acord podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo contenciós-administratiu del Tribunal Superior de Justícia, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació.”&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Contra l’aprovació definitiva, les persones legitimades podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos des de l’endemà de la publicació d’aquest anunci.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Fonament i Naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’ajuntament d'Alcúdia, de Balears, de conformitat amb l’article 15.2 de la Real Decret legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, exigirà l’Impost sobre Bens Immobles, d’acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Elements de la relació tributària fixats per llei&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 2&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La naturalesa del tribut, la configuració del fet imposable, la determinació dels subjectes passius i de la base de tributació, l’aplicació de beneficis tributaris, la concreció del període impositiu i el naixement de l’obligació de contribuir, així com el règim d’administració i gestió, se regula de conformitat amb els preceptes continguts al Real Decret legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i per la resta de disposicions legals i reglamentàries que la complementin i siguin d’aplicació al present impost, així com per la present Ordenança Fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Tipus impositius i quota&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 3&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. De conformitat amb l’article 72 del Real Decret legislatiu 2/2004 el tipus impositiu es fixa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) En béns urbans:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tipus de gravamen a aplicar en béns urbans..........................................0,54%&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) En béns rústics:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tipus de gravamen a aplicar en béns rústics ..........................................0,3%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) En béns immobles de característiques especials:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Tipus de gravamen a aplicar en béns de característiques especials.........1,3%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La quota d’aquest impost és la resultant d’aplicar a la base imposable:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a) En béns urbans el tipus de gravamen del 0,54%, segons l’apartat a) de l’article anterior&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;b) En béns rústics el tipus de gravamen del 0,3%, segons l’apartat b) de l’article anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c) En béns immobles de característiques especials el tipus de gravamen de l'1,3% segons l’apartat c) de l’article anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 4&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. S’aplicaran tipus incrementats atenent als usos establerts a la normativa cadastral per a la valoració de les construccions d’acord amb la següent escala d’usos i valors:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Dins l’ús comercial, als béns immobles amb un valor cadastral superior o igual a 600.000 euros se’ls hi aplicarà el tipus de 1,155%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Dins l’ús industrial i de magatzem, als béns immobles amb un valor cadastral superior o igual a 600.000 euros se’ls hi aplicarà el tipus de 1,155%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;c)&amp;nbsp; Dins l’ús d’oci i hostaleria, als béns immobles amb un valor cadastral superior o igual a 600.000 euros se’ls hi aplicarà el tipus de 0,77%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;d) Dins l’ús d’oficines, als béns immobles amb un valor cadastral superior o igual a 600.000 euros se’ls hi aplicarà el tipus de 1,16%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Dins l’ús d’espectacles als béns immobles amb un valor cadastral superior o igual a 600.000 euros se’ls hi aplicarà el tipus de&amp;nbsp;&amp;nbsp; 1,155%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Dins l’ús esportiu, als béns immobles amb un valor cadastral superior o igual a 600.000 euros se’ls hi aplicarà el tipus de&amp;nbsp;&amp;nbsp; 1,155%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Quan els immobles tenguin atribuïts varis usos s’aplicarà el tipus corresponent a l’ús de l’edificació o dependència principal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 5&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Estaran exempts de l’impost:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;a)&amp;nbsp; Els immobles relacionats a l’article 64, del Real Decret legislatiu 2/2004. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 6&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A més, prèvia sol·licitud, estaran exempts els bens declarats expressa i individualitzadament monument o jardí històric d’interès cultural, mitjançant Reial Decret en la forma establerta per l’article 9 de la Llei 16/1985, de 25 de juny,del Patrimoni Històric Espanyol, i inscrits en Registre General a què es refereix l’article 12 com a integrants del Patrimoni Històric Espanyol,&amp;nbsp; així com els compresos a les disposicions addicionals primera, segona i cinquena de l’esmentada Llei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Aquesta exempció no abrasarà a qualsevol classe de béns urbans situats dins del perímetre delimitatiu de les zones arqueològiques i llocs i conjunts històrics, globalment integrats&amp;nbsp;&amp;nbsp; en&amp;nbsp; els&amp;nbsp; mateixos,&amp;nbsp;&amp;nbsp; sinó,&amp;nbsp;&amp;nbsp; exclusivament,&amp;nbsp;&amp;nbsp; als&amp;nbsp; que&amp;nbsp; reuneixin&amp;nbsp; les&amp;nbsp; següents condicions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En zones arqueològiques, els inclosos com a objecte d’especial protecció en l’instrument de planejament urbanístic a què es refereix l’article 20 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En llocs o conjunts històrics, els que comptin amb una antiguitat igual o superior a cinquanta anys i estiguin inclosos en el catàleg previst en el Reial Decret 2159/1978, de 23 de juny, pel que s’aprova el Reglament de Planejament pel desenvolupament i aplicació de la Llei sobre Règim del Sòl i Ordenació Urbana, com objecte de protecció integral en els termes prevists a l’article 21 de la Llei 16/1985, de 25 de juny.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;Bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 7&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Tendran dret a una bonificació del 90% en la quota íntegra de l'impost, sempre que així se sol·liciti pels interessats abans de l’inici de les obres, els immobles que constitueixin l’objecte de l’activitat de les empreses d’urbanització, construcció i promoció immobiliària tant d’obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El termini d’aplicació d’aquesta modificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en que s’iniciïn les obres fins el posterior a la finalització de les mateixes, sempre que durant aquest termini se realitzin obres d’urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, pugui excedir de tres períodes impositius.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Tendran dret a una bonificació del 50% de la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents al&amp;nbsp; de l’atorgament de la qualificació definitiva, les vivendes de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquestes conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació se concedirà a sol·licitud de l’interessat, la qual podrà efectuar-se en qualsevol moment anterior a la finalització dels tres períodes impositius de duració de la mateixa i sortirà efectes, en el seu cas, des del període impositiu següent a aquell en què se sol·liciti.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Tendran dret a una bonificació del 95% de la quota íntegra, i en el seu cas del recàrrec de l'impost a què es refereix l’article 134 de la present Llei, els béns rústics de les cooperatives agràries i d’explotació comunitària de la terra en els termes establerts a la Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre Règim Fiscal de les Cooperatives.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. Tendran dret a una bonificació del 90% de la quota íntegra, els subjectes passius que ostentin&amp;nbsp; la&amp;nbsp; condició&amp;nbsp; de&amp;nbsp; titulars&amp;nbsp; de&amp;nbsp; família&amp;nbsp; nombrosa.&amp;nbsp; Aquesta bonificació&amp;nbsp; serà d’aplicació en el cas d’immobles que constitueixen el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral no superi els 145.000 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’esmentada bonificació s’atorgarà per un termini d’un any i se concedirà a petició de l'interessat que haurà d’efectuar-la abans del 31 de març de l’exercici pel que se sol·liciti la bonificació, acreditant el compliment de les condicions pel seu gaudiment, havent d’aportar:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;-&amp;nbsp; Escrit de sol·licitud, identificant l’immoble mitjançant fotocòpia del darrer rebut de l'impost sobre béns immobles. Certificat de família nombrosa. Certificat de convivència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. Podran gaudir de una bonificació del 50 % de la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions dels apartats anteriors d’aquest articles, els immobles on s’hagin instal·lat sistemes generals per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar. Aquesta bonificació està condicionada al caràcter no obligatori de les instal·lacions per a la producció de calor i que aquestes incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació per l’administració competent, i és d’aplicació els tres exercicis següents al de la seva instal·lació. Tindrà efectes, si s’escau, des del període següent a aquell en què se sol·liciti.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Alcúdia, 22 de desembre de 2014&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La Batlessa ,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;Coloma Terrasa Ventayol.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">60958</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:date>2014-12-30</dc:date>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">60956</env:numPaginaInicial>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/10226/556144/modificacio-de-l-ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-/"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Modificació de l'ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre béns immobles]]</env:sumariEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">50</env:ordre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2014/10226"/>
    <env:numeroRegistre>23313</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1187"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:idEnviament>556144</env:idEnviament>
    <env:dataRegistre>2014-12-29</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
