<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/10226/556059/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">61023</env:numPaginaFinal>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:dataPublicacio>2014-12-30</env:dataPublicacio>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l’Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres]]</env:sumariEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">170</env:ordre>
    <env:idEnviament>556059</env:idEnviament>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1230"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: black;"&gt;Als efectes del que disposa l’article 17.4. del RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es publica el text íntegre de l’Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres aprovades definitivament en sessió plenària de 29 de desembre de 2014&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p align="left"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL I&lt;br /&gt;
	FONAMENT LEGAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 1.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;L’Ajuntament de Pollença, d’acord amb l’article 106.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i fent ús de la facultat reglamentària que li atribueix l’article 15.2 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, continuarà percebent l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, previst a l’article 60.2 d’aquesta Llei, d'acord amb les normes reguladores de l’impost contingudes a l’esmentada llei i amb les altres disposicions legals i reglamentaries que la completin i desenvolupin, així com per la present ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL II&lt;br /&gt;
	FET IMPOSABLE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 2&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1.Constitueix el fet imposable de l’impost la realització, dins del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s’exigeixi l’obtenció de la corresponent llicència d’obra o urbanística, s’hagi obtingut o no aquesta llicència, o per la qual s’exigeixi la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia, sempre que la seva expedició o l’activitat de control correspongui a aquest municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. Les construccions, instal·lacions o obres a què es refereix l’apartat anterior podran consistir en:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Obres de construcció d’edificacions i instal·lacions de nova planta de tota mena.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Obres de demolició.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Obres en edificis, tant les que modifiquen la seva disposició interior com les que modifiquen el seu aspecte exterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Alineacions i rasants.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Obres de fontaneria i de clavegueram.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Obres en cementiris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Qualssevol altres construccions, instal·lacions o obres que requereixin llicència&amp;nbsp; d’obra urbanística.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;CAPÍTOL III&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;SUBJECTES PASSIUS&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 3&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Són subjectes passius d’aquest impost, a títol de contribuents, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 33 de la Llei 230/1963, de 28 de desembre, general tributària, sempre que siguin propietaris de la construcció, instal·lació o obra, siguin o no propietaris de l’immoble sobre el qual s’efectuen les obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;A l’efecte previst en els paràgrafs anteriors, tendran la consideració de propietaris de la construcció, la instal·lació i l’obra els qui suportin les despeses o els costos que comporta la seva realització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. En el supòsit que la construcció, la instal·lació i l’obra no siguin realitzades pels subjectes passius contribuents, tendran la condició de subjectes passius substituts els qui sol·licitin les corresponents llicències o realitzin les construccions, les instal·lacions o les obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;El substitut podrà exigir del contribuent l'import de la quota tributària satisfeta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IV&lt;br /&gt;
	EXEMPCIONS, REDUCCIONS I BONIFICACIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 4&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. Està exempta del pagament de l’impost la realització de qualsevol construcció, instal·lació o obra de la qual en siguin propietaris l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals que, tot i estar subjecta a l’impost, es destini directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques, sanejament de poblacions i a les seves aigües residuals, encara que s’ocupin de la seva gestió organismes autònoms, tant si es tracta d’obres d’inversió nova com de conservació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. S'estableixen bonificacions sobre la quota en els supòsits i amb els percentatges següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 35.4pt"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Construcció i obres majors de rehabilitació a realitzar en sòl classificat com a Centre Històric de la Vila, el 25 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Rehabilitació d’elements etnològics i patrimoni històric, el 25 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin-left: 35.4pt"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;- Construccions, instal·lacions i obres a realitzar en l'àmbit dels programes de rehabilitació existents a les àrees de rehabilitació integrada (ARI) del municipi, el 25 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S'estableix una bonificació del 75% a favor de les construccions, les instal·lacions i les obres que incorporin sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar per a autoconsum. L'aplicació d'aquesta bonificació estarà condicionada al fet que les instal·lacions per a la producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l'administració competent. En el cas de construccions, instal·lacions i obres que incloguin altres tipus de realitzacions distintes de l'aprofitament d'energia solar, la bonificació s'aplicarà únicament sobre el cost de la construcció, la instal·lació o l’obra de l'aprofitament d'energia solar. L'atorgament d'aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, que haurà de fer juntament amb l'autoliquidació de l'impost, en la qual haurà d’acreditar, si escau, el cost específic corresponent a l’aprofitament de l'energia solar. Aquesta bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, les bonificacions previstes en els apartats anteriors.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;S'estableix una bonificació del 50% a favor de les construccions, les instal·lacions i les obres referents als habitatges de protecció oficial i de les que resultin equiparables a aquestes, d’acord amb la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'atorgament d'aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, i s’haurà de presentar juntament amb l'autoliquidació de l'impost. Aquesta bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, la bonificació prevista en el punt anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;span style="color: windowtext;"&gt;S'estableix una bonificació del 50% a favor de les construccions, les instal·lacions i les obres que afavoreixin les condicions d'accés i d’habitabilitat&amp;nbsp;de les persones discapacitades. L'atorgament d'aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, i s’haurà de presentar juntament amb l’autoliquidació de l'impost, en la qual haurà d’acreditar, si escau, el cost específic corresponent a les obres d'afavoriment de l'accés i l’habitabilitat de les persones discapacitades. Aquesta bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, la bonificació prevista en el punt anterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;D’acord amb el que estableix l’article 9 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, no es podran reconèixer altres beneficis fiscals que els expressament prevists a les normes amb rang de llei o els derivats de l’aplicació de tractats internacionals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IV&lt;br /&gt;
	BASE IMPOSABLE, QUOTA I MERITACIÓ&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 5&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. La base imposable d’aquest impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, la instal·lació o l’obra, i s'entén com a tal, a aquests efectes, el cost d'execució i el seu cost material.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;No formen part de la base imposable l'impost sobre el valor afegit i altres imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes, els preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades, en el seu cas, amb la construcció, la instal·lació o l’obra, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La quota de l’impost serà el resultat d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. El tipus general de gravamen serà el dos coma vuitanta per cent (2,80 %).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. L’impost s’acredita en el moment d’iniciar-se la construcció, la instal·lació o l’obra, encara que no s’hagi obtingut la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;5. La quota d'aquest impost quedarà limitada al pagament mínim de 60,00 €&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VI&lt;br /&gt;
	NORMES DE GESTIÓ&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;h6&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 6&lt;/span&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;1. L’impost s’exigirà en règim d’autoliquidació, d’acord amb el que estableix l’article104.3 de la Llei 39/1988. Amb aquesta finalitat, un cop atorgada la preceptiva llicència i abans del lliurament del títol acreditatiu a les persones interessades, els subjectes passius estaran obligats a presentar davant l’administració municipal una declaració-liquidació, segons model oficial, que contindrà els elements tributaris imprescindibles per a la liquidació escaient, i a fer l’ingrés simultani de la quota resultant.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En qualsevol cas, la declaració-liquidació i conseqüent ingrés de la quota hauran d’esser tramitats en el termini màxim de quinze dies hàbils comptats a partir del següent al de la recepció de l’escrit de comunicació de concessió o atorgament de la llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;2. La base imposable quedarà determinada en funció del pressupost presentat per les persones interessades, sempre que hagi estat visat pel col·legi oficial corresponent, quan això constitueixi un requisit preceptiu. En altre cas, la base imposable serà determinada pels tècnics municipals d’acord amb el cost estimat del projecte o obres a realitzar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;3. Una vegada finalitzades les construccions, les instal·lacions o les obres realitzades, l’Ajuntament en comprovarà el cost real i, segons el resultat, podrà modificar la base imposable a què es refereix l’apartat anterior, practicar la corresponent liquidació definitiva i exigir del subjecte passiu, o reintegrar-li, si correspon, la quantitat que correspongui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;4. En el cas que s’iniciïn obres gravades per l’impost sense que s’hagi sol·licitat i atorgat la preceptiva llicència, l’administració municipal practicarà la corresponent liquidació, independentment de les actuacions que puguin dur-se a terme en matèria d’infraccions urbanístiques.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VII&lt;br /&gt;
	INSPECCIÓ I RECAPTACIÓ&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;h6&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 7&lt;/span&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La inspecció i recaptació de l’impost es farà d’acord amb el que preveu la Llei general tributària i les altres lleis de l’Estat reguladores de la matèria, a més de les disposicions dictades per al seu desenvolupament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p style="text-align: center;"&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VIII&lt;br /&gt;
	INFRACCIONS I SANCIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;h6&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;ARTICLE 8&lt;/span&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;En tot allò relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries i a la determinació de les sancions que corresponguin en cada cas, s’aplicarà el règim regulat a la Llei general tributària i a les disposicions que la complementen i la desenvolupen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div style="page-break-after: always;"&gt;
	&lt;span style="display: none;"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	&lt;span style="font-family:times new roman,times,serif;font-size:12px;"&gt;La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i començarà a aplicar-se a partir de dia 1 de gener de 2015. El seu període de vigència es mantindrà fins que s’esdevingui la seva modificació o derogació expresses.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <dc:date>2014-12-30</dc:date>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2014/10226"/>
    <env:dataRegistre>2014-12-23</env:dataRegistre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2014/10226/556059/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">61020</env:numPaginaInicial>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:numeroRegistre>23248</env:numeroRegistre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
