<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8245/530503/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <env:dataPublicacio>2013-12-21</env:dataPublicacio>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l’Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre activitats econòmiques]]</env:sumariEnviament>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">62183</env:numPaginaInicial>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:idEnviament>530503</env:idEnviament>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">100</env:ordre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1201"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">62185</env:numPaginaFinal>
    <dc:date>2013-12-21</dc:date>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8245"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numeroRegistre>23657</env:numeroRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Atès que durant el termini d’informació pública de l’acord del Ple de l’Ajuntament adoptat en la sessió extraordinària de 29 d’octubre de 2013, pel qual s’aprovà provisionalment l’Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre activitats econòmiques, no s’han presentat reclamacions o suggeriments, l’esmentat acord s’entén definitivament aprovat, conforme allò que disposa l’article 49.c de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim local, l’art. 102, apartat d) de la Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i l’article 17.3 del Text Refós de les Hisendes Locals (Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D’acord amb l’article 17.4 de l’esmentat Text Refós es publica el text íntegre de l’ordenança (art. 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril i art. 103.1 Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre):&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L&amp;apos;IMPOST SOBRE ACTIVITATS ECONÒMIQUES&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 1.- Fonament legal &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L&amp;apos;Ajuntament de Consell, de conformitat amb l&amp;apos;article 15.2 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, fa ús de la facultat que li confereix la mateixa, en ordre a la fixació dels elements necessaris per a la determinació de les quotes tributàries de l&amp;apos;Impost sobre Activitats Econòmiques, previst en l&amp;apos;article 59.1.a), d&amp;apos;aquesta Llei, l&amp;apos;exacció de la qual s&amp;apos;efectuarà amb subjecció al disposat en aquesta Ordenança Fiscal&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 2.- Fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.1.- Constitueix el fet imposable de l’impost el simple exercici en territori espanyol d’activitats empresarials, professionals o artístiques, s’exerceixin o no en un lloc determinat i es trobin o no especificades a les tarifes de l’impost, segons l’article 78.1 del TRLRHL, amb les limitacions establertes a l’apartat segon del mateix article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.2.- La descripció del tipus d’activitats gravades és la regulada als articles 79 i 80 del TRLRHL. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 3.- Subjectes passius, exempcions i supòsits de no subjecció .&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3.1.- Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i entitats a que es refereix l’article 35.4 de la LGT, que exerceixin alguna de les activitats gravades al territori espanyol, d’acord a l’article 83 del TRLRHL. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3.2.- Els subjectes exempts de l’impost són els esmentats a l’article 82 del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3.3.- Les activitats no subjectes són les determinades per l’article 81 del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 4.- Quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4.1.- La quota tributària a exigir per l’Impost, seguint l’article 84 del TRLRHL, és el resultat d’aplicar les tarifes, coeficients i bonificacions legalment establertes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4.2.- Les tarifes de l’Impost per a cada epígraf d’activitat són aprovades pel govern estatal mitjançant les Lleis de Pressuposts Generals de l’Estat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4.3.- El coeficient de ponderació en funció de l’import net de la xifra de negocis del subjecte passiu és l’establert per l’article 86 del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4.4.- D’acord amb l’article 87 del TRLRHL, el coeficient de situació a aplicar al terme municipal de Consell, es determina en funció de la següent categoria de carrers:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1" style="width: 380px"&gt; 
 &lt;thead&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 58px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Cat.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 253px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Descripció&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 64px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Tipus&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/thead&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 48px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 243px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Activitats situades a parcel·les en sòl rústic&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 54px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;2&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 48px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;2&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 243px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Vies públiques del nucli urbà del municipi&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 54px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 5.- Bonificacions.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5.1.- Conformement al que estableix l’article 88.1.a) del TRLRHL, les cooperatives, així com les unions, federacions i confederacions d’aquestes i les societats agràries de transformació&amp;nbsp; gaudiran de la bonificació prevista a la llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre règim fiscal de les Cooperatives.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5.2.- Conformement al que estableix l’article 88.1.b) del TRLRHL, gaudiran de la bonificació del 50 per 100 de la quota corresponent per a qui iniciï l’exercici de qualsevol activitat professional, durant els cinc anys d’activitat següents a la conclusió del segon període impositiu de desenvolupament d’aquesta. El període d’aplicació de la bonificació caducarà transcorreguts cinc anys des de l’acabament de l’exempció prevista a l’article 82.1.b) del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5.3.- Conformement al que estableix l’article 88.2.a) del TRLRHL, gaudiran de la bonificació del 40 per 100 de la quota corresponent per a qui iniciï l’exercici de qualsevol activitat empresarial i tributin per quota municipal, durant els cinc anys d’activitat següents a la conclusió del segon període impositiu de desenvolupament d’aquesta, d’acord a les següents condicions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a).- L’aplicació de la bonificació requereix que l’activitat econòmica no s’hagi exercit anteriorment sota altra titularitat. S’entendrà que l’activitat s’ha exercit anteriorment sota altra titularitat, entre altres, en els supòsits de fusió, escissió o aportació de branques d’activitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b).- El període d’aplicació de la bonificació caducarà transcorreguts cinc anys des de l’acabament de l’exempció prevista a l’article 82.1.b) del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c).- La bonificació s’aplicarà a la quota tributària, descrita a l’article 4.1 de la present Ordenança Fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d).- En el supòsit que resultàs aplicable la bonificació establerta a l’apartat anterior del present article,&amp;nbsp; la bonificació prevista en aquest paràgraf s’aplicarà a la quota resultant de la bonificació anterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 6.- Meritació.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6.1.- D’acord a l’article 89 del TRLRHL l’Impost es merita el primer dia de cada any natural, excepte quan les declaracions d’alta d’activitat el dia de començament no sigui el primer dia natural. En aquest cas, la quota es calcularà proporcionalment al nombre de trimestres naturals que resten per a finalitzar l’any natural, incloent el trimestre natural d’inici de l’activitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6.2.- En el cas de baixa per cessament de l’exercici de l’activitat , les quotes seran prorratejables per trimestres naturals, excloent el del cessament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6.3.- L’article 89.3 del TRLRHL regula el règim de meritació de les activitats d’espectacles en actuacions aïllades.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 7. Gestió tributària de l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7.1.- L’Impost es gestiona a partir de la seva matrícula, elaborada per l’Administració tributària estatal i formada anualment per al terme municipal de Consell.&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7.2.- La liquidació, recaptació i revisió dels actes dictats en via de gestió tributària és competència&amp;nbsp; municipal, seguint la regulació de l’article 91.2 del TRLRHL.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7.3.- La inspecció de l’Impost és competència de l’Administració tributària de l’Estat, essent els Tribunals Econòmic Administratius els òrgans competents per a la resolució de recursos contra els actes de gestió censal i inspecció. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Disposició derogatòria única.&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.- Amb l’aprovació definitiva de la present Ordenança Fiscal es deroguen expressament els articles 10 a 15 de l’Ordenança fiscal 3/2006, reguladora dels imposts municipals regulats per la normativa d’hisendes locals aprovat pel Ple de data 25 d’abril de 2006.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;div style="page-break-after: always"&gt; 
 &lt;span style="display: none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;
&lt;/div&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Disposició final&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present ordenança entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins tant sigui derogada o modificada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Consell, 18 de desembre de 2013.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Batle,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;br /&gt; Andreu Isern Pol.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8245/530503/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:dataRegistre>2013-12-19</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
