<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8242/530013/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-expedic/xml">
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8242"/>
    <dc:date>2013-12-17</dc:date>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1190"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8242/530013/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-expedic/"/>
    <env:numeroRegistre>23186</env:numeroRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Ple de l’Ajuntament d’Ariany, a la sessió ordinària de 8 de juliol de 2013, va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de “Taxa per expedició de documents administratius”, i es va publicar en el BOIB 102 de 23 de juliol de 2013.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Finalitzat el termini d’exposició pública, havent-se donat audiència als possibles interessats, i tenint en compte que no s’ha presentat cap suggeriment, al·legació o reclamació, s’entén definitivament aprovada en els termes de l’art 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es procedeix a la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes de la seva entrada en vigor:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Fonament i naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l’article 57 de l’esmentat Text Refòs.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l’Administració o les autoritats municipals expedeixin i d’expedients que els competin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de l’interessat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. No es considerarà subjecte a aquesta taxa l’expedició de documents administratius a ciutadans a qui els Serveis Socials de l’Ajuntament d’Ariany informin que manquen de recursos econòmics.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Subjecte Passiu&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Son subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l’interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Responsables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de les fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions, reduccions i modificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Conformement a l’article 9 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, en matèria d’aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament prevists a normes de rang de llei o els derivats de l’aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota tributària es determinarà segons la naturalesa dels documents o expedients que hagin de tramitar, d’acord amb les tarifes contingudes a l’annex d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. En els casos a què es refereix el número 2 de l’article 2n, la meritació es produeix quan tenen lloc les circumstàncies que originin l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense sol·licitud prèvia de l’interessat, però redundi en el seu benefici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Declaració i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Els escrits rebuts que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se’n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà a l’interessat que, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l’avís que, transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, es tindran els escrits per no presentats i s’arxivarà la sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. El certificats o documents que expedeixi l’Administració en virtut d’ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l’activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l’import corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En matèria d’infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, s’ajustarà al que disposa la Llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar-se a partir dels 15 dies posteriors a la seva publicació i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Ariany, 27 d’agost de 2013.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Batle&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Joan Ribot i Mayol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;div style="page-break-after: always"&gt; 
 &lt;span style="display: none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;
&lt;/div&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Annex&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Taxa per expedició de documents administratius&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tarifes vigents a partir de l’entrada en vigor de l’ordenança (amb euros)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Primer foli útil de cada certificat o volant d’empadronament expedit directament pel Servei de Població o a través de caixers automàtics d’entitats financeres, i d’altres certificats, quan es refereixin a fets o acords la data dels quals sigui inferior a cinc anys .........................................1,20&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Primer foli útil de cada certificat expedit quan es refereixi a fets o acords la data dels quals sigui superior a cinc anys.......................................1,20&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Certificats o informes per a fe de vida, per nom o persona .............................0,50&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Validació de poders .........................................................................................5,50&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Informes que emetin els tècnics municipals, en expedients administratius o en virtut de manament judicial a instància de part i en interès particular, sense perjudici dels drets que escaiguin, quan no impliqui desplaçament de personal, per informe....................................................................12,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. Els mateixos, quan sigui necessari el desplaçament personal, per informe ..30,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7. Segellament o visat de llibres de registre, visita o similars,&amp;nbsp; amb un mínim de 2,20 €. Per cada cent fulls útils .............................................1,50&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;8. En l’expedició de targetes d’armes.................................................................20,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;9. En els certificats de nombres d’habitants deduïts del Padró Municipal d’habitants a polígons o zones delimitades per l’interessat......................105,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;10. En els certificats de residència per a descomptes de passatges, incloent-hi la seva validació................................................0,60&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;11. Legalització de firmes, acaraments i compulses simples de títols i documents. Per full.........................................................1,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;12. Atorgament de llicència individual de publicitat dinàmica per efectuar repartiment manual a la via pública, o la seva renovació.....................15,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;13. Informe de caràcter urbanístic que emetin els tècnics municipals i no impliqui&amp;nbsp;desplaçament..............30,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;14. Informe de caràcter urbanístic que emetin els tècnics municipals i que requereixin desplaçament...............................45,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;15. Fotocòpies o còpies impreses o fotogràfiques d’expedients administratius, ordenances municipals de tota classe i de reglaments interiors que es facilitin a particulars, per cara o pàgina mida foli ...............................................................0,15&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;16. Impresos, mida quartilla, per full....................................................................0,15&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;17. Impresos, mida foli, per full ...........................................................................0,15&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;18. Impresos, mida doble foli, per full .................................................................0,25&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;19. Pels relatius a celebració de noces, o de constitució de parella estable..................................................................................100,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En aquest punt s’establirà una bonificació del 100% de la taxa quan un dels dos contraents estigui empadronat a Ariany&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;20. Llicència per tenència d’animals classificats potencialment perillosos segons la Llei 50/1999, de 23 de desembre.............15,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Ariany, 27 d’agost de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Batle&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Joan Ribot i Mayol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:dataRegistre>2013-12-13</env:dataRegistre>
    <env:dataPublicacio>2013-12-17</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">61198</env:numPaginaFinal>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">61196</env:numPaginaInicial>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:idEnviament>530013</env:idEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">660</env:ordre>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/479"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius]]</env:sumariEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:language>ca</dc:language>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
