<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237/529260/ordenanca-reguladora-de-la-taxa-per-l-obertura-de-/xml">
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237/529260/ordenanca-reguladora-de-la-taxa-per-l-obertura-de-/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">59046</env:numPaginaFinal>
    <env:idEnviament>529260</env:idEnviament>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">59044</env:numPaginaInicial>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numeroRegistre>22407</env:numeroRegistre>
    <env:dataRegistre>2013-12-03</env:dataRegistre>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">250</env:ordre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1199"/>
    <dc:date>2013-12-05</dc:date>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança reguladora de la taxa per l'obertura de sondatges i rases en terrenys d'ús públic i qualsevol remoció del paviment o voravia a la via pública.]]</env:sumariEnviament>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;En sessió plenària de data 16/10/13 es va aprovar inicialment la modificació de &lt;/span&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;L’ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER L&amp;apos;OBERTURA DE SONDATGES I RASES EN TERRENYS D’ÚS PÚBLIC I QUALSEVOL REMOCIÓ DEL PAVIMENT O VORAVIA A LA VIA PÚBLICA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;,&amp;nbsp; que te per objecte la modificació dels següents articles i/o annexes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Fonament i naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 1&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;En ús de les facultats conferides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l&amp;apos;article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d&amp;apos;abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per a l’obertura de sondatges i rases en terrenys d´´us públic i qualsevol remoció del paviment o voravia a la via pública, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s&amp;apos;avenen al que disposa l&amp;apos;article 58 de l&amp;apos;esmentat R.D. 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Fet imposable&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 2&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l&amp;apos;aprofitament especial que es derivi de la utilització del sòl de la via pública segons allò que disposa l’article que regula les tarifes a aplicar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Subjecte passiu&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 3&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l&amp;apos;article 36 de la Llei general tributària a favor dels quals s&amp;apos;atorguin llicències, o les que es beneficiïn de DIT aprofitament, si aquest es va procedir sense l&amp;apos;autorització oportuna.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Responsables&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 4&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l&amp;apos;abast que assenyala l&amp;apos;article 43 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Quota tributària&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 5&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;La quota tributària es determinarà d&amp;apos;acord amb les tarifes contingudes a l&amp;apos;annex d&amp;apos;aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Exempcions i bonificacions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 6&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Meritació&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 7&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;1. Conforme disposa l&amp;apos;article 26 del R.D. 2/2004, de 5 de març, la taxa es meritarà en el moment de sol·licitar l&amp;apos;ús privatiu o l&amp;apos;aprofitament especial, que no es tramitarà si no s&amp;apos;ha efectuat el pagament corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;2. Quan es produeixi l&amp;apos;ús privatiu o l&amp;apos;aprofitament especial sense sol·licitar llicència, la taxa es meritarà en el moment d&amp;apos;inici de l&amp;apos;aprofitament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Període Impositiu&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 8&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;La duració de l’aprofitament estarà definida a l’autorització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Declaració i ingrés&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 9&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;1. Les persones o entitats interessades en els aprofitaments regulats en aquesta Ordenança hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, liquidar la taxa, conformement a l&amp;apos;article 27 del R.D. 2/2004, de 5 de març, i formular una declaració en què constin els elements necessaris per a la fixació de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;2. En cas de denegar-se les autoritzacions, els interessats podran sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l&amp;apos;import corresponent, sempre que no s&amp;apos;hagués gaudit, utilitzat o aprofitat especialment el domini públic local i també quan per causes no imputables al subjecte passiu, el dret a la utilització o aprofitament del domini públic no s&amp;apos;exerceixi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;3. No es consentirà l&amp;apos;ocupació de la via pública fins que no s&amp;apos;hagi liquidat la taxa i els interessats hagin obtingut la corresponent llicència. L&amp;apos;incompliment d&amp;apos;aquest mandat podrà comportar la no-concessió de la llicència, sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que pertoqui.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ARTICLE 10&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Per a tot el que es refereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que en cada cas els correspongui, hom s&amp;apos;ajustarà al que disposa l&amp;apos;Ordenança fiscal general i als articles 191 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenvolupin i complementin.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;div style="page-break-after: always"&gt; 
 &lt;span style="display: none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;
&lt;/div&gt; 
&lt;p&gt; &lt;br /&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;A N N E X&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A OBERTURA DE SONDATGES I RASES EN TERRENYS D’ÚS PÚBLIC I QUALSEVOL REMOCIÓ DEL PAVIMENT O VORAVIA EN LA VIA PÚBLICA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;QUADRE DE TARIFES&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt; 
 &lt;thead&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 475px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;EPÍGRAF&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 101px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Euros&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/thead&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 475px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Per cada llicència per construir o suprimir passos de carros o per obrir sondatges o rases, per reparar avaries, noves preses, etc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 101px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;10,59&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 475px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Obertura de sondatges per reparar avaries produïdes, en canalitzacions o preses de gas, electricitat, clavegueram, etc., per cada metre lineal o fracció&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 101px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;4,24&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 475px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Obertura de sondatges per realitzar noves preses de gas, electricitat, aigua, estesa de fils o canonades, col·locació de riells, i pals d’electricitat, o per suprimir els que ja hi ha, així com aixecar canonades, condemnar preses d’aigua, etc., per cada metre lineal o fracció i dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 101px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;1,06&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td colspan="2" style="width: 576px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Quan l’amplada del sondatge o rasa passi d’un metre les tarifes consignades als dos apartats anteriors s’incrementaran en un 100%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Quan la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic, produït en els termes definits per aquesta Ordenança, suposi la destrucció o el deteriorament del domini públic, el beneficiari, a part del pagament de la taxa, estarà obligat a reintegrar el cost total de les despeses de reconstrucció o reparació. Com a conseqüència, i per garantir que una vegada realitzada l’obertura de sondatges i rases en terrenys d’ús públic o qualsevol remoció del paviment o voravia a la via pública es realitzaren les obres necessàries de reposició del paviment o via pública, es realitzarà un dipòsit de 175,00 €, que s’hauran d’abonar en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;De conformitat al que disposa l´art. 17 del RDL 2/2004 pel qual s´aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, fou sotmès a la preceptiva informació publica, a partir de la data de publicació de&amp;nbsp; l’edicte publicat en el BOIB 146 de data 24/10/13, no es presentaren al&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family: arial unicode ms"&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;・&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;legacions per la qual cosa l’acord esdevingué definitiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Capdepera 21 d’octubre de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-size: 9pt"&gt;El Batle&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; &lt;span style="font-size: 9pt"&gt;Rafel Fernández Mallol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237"/>
    <env:dataPublicacio>2013-12-05</env:dataPublicacio>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
