<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237/529256/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-bens/xml">
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:date>2013-12-05</dc:date>
    <env:numeroRegistre>22403</env:numeroRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En sessió plenària de data 16/10/13 es va aprovar inicialment la modificació de &lt;strong&gt;L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L&amp;apos;IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES&lt;/strong&gt;,&amp;nbsp; que te per objecte la modificació dels següents articles i/o annexes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició general&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Conforme disposen els articles 15.2 i 60.1 del RD 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament de Capdepera exigirà l&amp;apos;impost sobre béns immobles, d’acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La natura del tribut, la configuració del fet imposable, la determinació dels subjectes passius i de la base de la tributació, la concreció del període impositiu i el naixement de l&amp;apos;obligació de contribuir o meritació, així com el règim d’administració o gestió es regulen conforme disposa la subsecció 2ª, de la secció 3ª, del capítol 2n, del títol II del RD 2/2004, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les disposicions addicionals i transitòries de la referida Llei i les altres normes que siguin d’aplicació al present impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Subjectes passius&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ARTICLE 3&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius, a títol de contribuents, les persones naturals i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, que ocupin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d’aquest impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. El domicili fiscal dels subjectes passius serà:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Per a les persones físiques, el lloc de la seva residència habitual.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Per a&amp;nbsp; les persones jurídiques, el seu domicili social.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les persones o entitats no residents a Espanya han de designar un representant amb domicili en territori espanyol i comunicar-lo l’Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tipus de gravamen i quota&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ARTICLE 4&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Conforme disposa l’article 73 del RD 2/2004, de 5 de març, del text refós de la Llei reguladora de les hisenda locals, el tipus de gravamen de l’impost sobre béns immobles aplicable a aquest municipi queda fixat en els termes establerts a l’article següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ARTICLE 5&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. De conformitat amb l’article 72 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 el tipus impositiu es fixa de la manera següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) En béns urbans:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar en béns urbans: 0,70%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar al 10 per cent dels béns immobles d’ús industrial amb major valor cadastral: 0,90%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar al 10 per cent dels béns immobles d’ús comercial amb major valor cadastral: 0,90%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar al 10 per cent dels béns immobles d’ús oci i hosteleria amb major valor cadastral: 0,90%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar al 10 per cent dels béns immobles d’ús oficines amb major valor cadastral: 0,70%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar al 10 per cent dels béns immobles d’ús esportiu amb major valor cadastral: 0,70%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) En béns rústics:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar en béns rústics: 0,60%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) En béns immobles de característiques especials:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Tipus de gravamen a aplicar en béns de característiques especials: 0,65%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. De conformitat amb l’article 74.4 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RD Legislatiu 2/2004, de 5 de març, segons estableixen les condicions previstes a aquest apartat, podran gaudir de bonificacions de la quota:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A.- Tots aquells immobles que constitueixin el domicili familiar, sempre que el seu valor cadastral no superi els 100.000€. El percentatge d’aquesta bonificació serà:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;o Bonificació del 70 per 100 per a valors cadastrals de fins a 80.000,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;o Bonificació del 30 per 100 per a valors cadastrals entre 80.000,01 € i 100.000,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Als efectes de les bonificacions anteriors, hom s’estarà al que disposa l’article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per poder gaudir d’aquesta bonificació serà necessari que ni el beneficiari ni els membres de la unitat familiar siguin subjectes passius en aquest impost per cap altre habitatge distint a l’afectat per aquesta bonificació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’entén per habitatge habitual aquell en el qual la totalitat dels membres de la unitat familiar figuren com a empadronats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta bonificació es concedirà a petició de la persona interessada i haurà d’anar acompanyada de la següent documentació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;o Document Nacional d’Identitat de la persona sol·licitant.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;o Títol de Família Nombrosa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La sol·licitud de la present bonificació s’haurà d’efectuar anualment entre l’1 de gener i el 31 març.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- Poden gaudir d&amp;apos;una bonificació del 50% de la quota els immobles residencials on s’instal·lin sistemes generals per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta bonificació està condicionada al caràcter no obligatori de les instal·lacions per a la producció de calor i han d&amp;apos;incloure col·lectors que disposin de la corresponent homologació per l’administració competent, i serà d’aplicació en els tres exercicis següents al de la seva instal·lació. Tindrà efectes, si escau, des del període següent a aquell en què se sol·liciti. Per a l’exercici en curs, els interessats poden sol·licitar la bonificació fins al 31 de març.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per poder rebre la bonificació els Serveis Tècnics Municipals hauran d’acreditar que l’habitatge inspeccionat compleix amb les mesures d’eficiència energètica requerides.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Normes de gestió&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ARTICLE 7&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’Ajuntament podrà agrupar en un únic document de cobrament totes les quotes d’aquest impost relatives a un mateix subjecte passiu quan es tracti de béns rústics situats en el municipi.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Comunicacions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ARTICLE 8&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. L’Ajuntament assumeix l’obligació de posar en coneixement del Cadastre Immobiliari els fets, actes o negocis susceptibles de generar una alta, baixa o modificació cadastral, derivats d’actuacions per les quals s’hagi atorgat la corresponent llicència municipal, amb els termes i condicions que determini la Direcció General del Cadastre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. El procediment de comunicació tindrà per objecte els següents fets, actes o negocis jurídics:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) La realització de noves construccions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) L’ampliació, rehabilitació o reforma de les construccions existents, ja sigui parcial o total.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) La demolició o enderroc de les construccions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) La modificació de l’ús o el destí d’edificis i instal·lacions.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Es posarà en coneixement de la gerència del Cadastre dels canvis de titularitat dels immobles afectats pels fets, actes o negocis objecte de dites comunicacions dels quals es tingui constància fefaent. La remissió d’aquesta informació no suposarà l’exempció de l’obligació de declarar el canvi de titularitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. L’obligació de comunicar afectarà als fets, actes o negocis relacionats amb la disposició anterior per als quals, segons correspongui en cada cas, s’atorgui de manera expressa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Llicència d’obres de construcció d’edificacions i instal·lacions de tota classe.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Llicències d’obra d’ampliació d’edificis i instal·lacions de tota classe existents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Llicència de modificació, rehabilitació o reforma que afecti l&amp;apos;estructura dels edificis i instal·lacions de tota classe existents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) Llicència de demolició de les construccions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e)&amp;nbsp; Llicència de modificació de l’ús dels edificis i instal·lacions en general.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;f) Qualsevol altra llicència o autorització equivalent a les anteriors d’acord amb la legislació aplicable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Les comunicacions a què es refereix aquest article hauran de contenir la informació gràfica i alfanumèrica necessària per a ser tramitades, d’acord amb allò determinat per la DGC, mitjançant l&amp;apos;Ordre EHA 3482/2006, de 15 de novembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Establir que la present modificació de les ordenances fiscals entrarà en vigor i&amp;nbsp; començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De conformitat al que disposa l´art. 17 del RDL 2/2004 pel qual s´aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, fou sotmès a la preceptiva informació publica, a partir de la data de publicació de&amp;nbsp; l’edicte publicat en el BOIB 146 de data 24/10/13, no es presentaren al・legacions per la qual cosa l’acord esdevingué definitiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Capdepera, 21 d’octubre de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Batle,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Rafel Fernández Mallol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:dataPublicacio>2013-12-05</env:dataPublicacio>
    <env:idEnviament>529256</env:idEnviament>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237/529256/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-bens/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre béns immobles]]</env:sumariEnviament>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">59034</env:numPaginaFinal>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">220</env:ordre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">59032</env:numPaginaInicial>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:dataRegistre>2013-12-03</env:dataRegistre>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1199"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
