<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237/529146/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-situar-/xml">
    <env:dataRegistre>2013-12-02</env:dataRegistre>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">58997</env:numPaginaInicial>
    <dc:date>2013-12-05</dc:date>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237/529146/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-situar-/"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:idEnviament>529146</env:idEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:dataPublicacio>2013-12-05</env:dataPublicacio>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1199"/>
    <env:numeroRegistre>22318</env:numeroRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En sessió plenària de data 16/10/13 es va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la&lt;strong&gt; TAXA PER SITUAR PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS EN TERRENY D’ÚS PÚBLIC I INDÚSTRIES DEL CARRER I RODATGE CINEMATOGRÀFIC&lt;/strong&gt;,&amp;nbsp; que te per objecte la modificació dels següents articles i/o annexes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Fonament i naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En ús de les facultats conferides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R. D. 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per situar parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions en terrenys d’ús públic i indústries del carrer i rodatge cinematogràfic, que s’ha de regir per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que disposa l’article 58 de l’esmentat R.D. 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El fet imposable de la taxa consisteix en la utilització privativa o aprofitament especial de la via pública en els termes establerts a l’article 6 d’aquesta Ordenança, on es regulen les tarifes a aplicar. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Subjecte passiu&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l’article 36 de la Llei general tributària a favor de les quals s’atorgui la corresponent llicència per gaudir de l’aprofitament especial, o qui es beneficiï de l’aprofitament, si aquest es va concedir sense la corresponent autorització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Responsables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu totes les persones que siguin causants o col·laborin en la realització d’una infracció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Els copartícips o cotitulars de les entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària respondran solidàriament de les obligacions tributàries de les esmentades entitats en proporció a les seves respectives participacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Els administradors de persones jurídiques que no varen realitzar els actes de la seva incumbència per fer-los complir les obligacions tributàries respondran subsidiàriament dels següents deutes:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; - quan s’hagi comès una infracció tributària simple, de l’import de la sanció.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; - quan s’hagi comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; - en els casos de finalització de l’activitat de la societat&lt;strong&gt;, &lt;/strong&gt;de l’import de les obligacions tributàries pendents fins a la data de finalització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. La responsabilitat s’exigirà en tot cas en els termes i d’acord amb allò establert a la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions, reduccions i modificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. L’Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals no estaran obligades a pagar la taxa quan sol·licitin llicència per gaudir dels aprofitaments especials, sempre que siguin necessaris per als serveis públics de comunicació que explotin directament i per a altres usos que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La Junta de govern local podrà concedir exempcions i bonificacions quan hi hagi raons socials, benèfiques, culturals o d’interès públic que així ho aconsellin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada en la tarifa continguda a l’apartat següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La tarifa es basa en la superfície ocupada pels elements o aprofitaments que constitueixen l’objecte d’aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. La tarifa serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt; 
 &lt;thead&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 495px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Llicència o permís&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
   &lt;th scope="col" style="width: 81px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Euros/m2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/thead&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 495px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions, indústries del carrer. Per dia.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 81px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;0,90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 495px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Circs. Preu únic per m2 d’ocupació total (per ocupacions d’una setmana o fracció)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 81px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;0,90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 495px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Rodatge cinematogràfic. Per dia&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 81px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;0,90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En el cas de les festes patronals la tarifa es veurà reduïda en un 50% per als nuclis de Capdepera i Canyamel.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La taxa es meritarà quan s’iniciï l’ús privatiu o l’aprofitament especial, moment que s’entén que coincideix amb el de concessió de la llicència, si aquesta va ésser sol·licitada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Sense perjudici de l’establert a l’apartat anterior, es podrà exigir dipositar l’import de la taxa quan es presenti la sol·licitud d’autorització per gaudir especialment del domini públic local en benefici particular.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Quan s’ha produït l’ús privatiu o l’aprofitament especial sense sol·licitar la llicència, la meritació es produirà en el moment de l’inici de l’aprofitament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. La duració de l’autorització ve definida a la llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Declaració i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Les quantitats exigibles d’acord amb les tarifes es liquidaran per cada aprofitament demanat o realitzat i seran irreductibles pel període autoritzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança, i no trets a licitació pública, hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit corresponent i formular una declaració on consti la superfície de l’aprofitament i els elements que s’hi instal·laran, així com un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i la seva situació dins del municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En els casos de fires, festes o altres esdeveniments que puguin donar lloc a l’aprofitament de la via pública regulat a aquesta Ordenança, les persones interessades hauran de sol·licitar l’autorització amb un mes d’antelació. Si no es compleix aquest requisit la Corporació podrà denegar dita autorització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els serveis tècnics d’aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, i concediran les autoritzacions si no s’hi troben diferències. Si se n’hi trobessin, es notificaran a les persones interessades i, si fos el cas, es giraran les liquidacions complementàries que pertoquin; les autoritzacions es concediran una vegada reparades les diferències i, si fos el cas, realitzats els ingressos complementaris que corresponguin. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En cas de denegar les autoritzacions, les persones interessades podran sol·licitar a l’Ajuntament la devolució de l’import ingressat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Els emplaçaments, les instal·lacions, les parades, etc. es podran treure a licitació pública abans de la celebració de les Fires, i el tipus de licitació serà la quantia fixada a les tarifes d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Es procedirà, amb antelació a la subhasta, a la formació d’un plànol dels terrenys disponibles per ser subhastats, numerant les parcel·les que hagin de ser objecte de licitació, i assenyalant-ne la superfície. Així mateix, s’indicaran les parcel·les que puguin ser dedicades a autos de xoc, circs, teatres, exposicions d’animals, restaurants, conservadores, bijuteries, etc.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Si algun concessionari dels aprofitaments utilitzés una superfície major de l’adjudicada en subhasta per cada metre quadrat utilitzat de més satisfarà el 100% de l’import de la licitació, a més de la quantia fixada a les tarifes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. No es consentirà cap ocupació de la via pública fins que no s’hagi abonat i obtingut la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Les autoritzacions tendran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a terceres persones. L’incompliment d’aquest mandat comportarà l’anul·lació de la llicència, sense perjudici de les quanties que les persones interessades hagin d’abonar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les Infraccions i sancions en matèria tributària es regiran pel que disposa la Llei general tributària i la seva normativa de desenvolupament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De conformitat al que disposa l’art. 17 del RDL 2/2004 pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, fou sotmès a la preceptiva informació publica, a partir de la data de publicació de&amp;nbsp; l’edicte publicat en el BOIB 146 de data 24/10/13, no es presentaren al・legacions per la qual cosa l’acord esdevingué definitiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Capdepera 21 d’octubre de 2013 &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;El Batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; Rafel Fernández Mallol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa per situar parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions en terreny d'ús públic i indústries del carrer i rodatge cinematogràfic]]</env:sumariEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">90</env:ordre>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8237"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">58999</env:numPaginaFinal>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
