<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8232/528393/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-cons/xml">
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">57666</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:dataPublicacio>2013-11-26</env:dataPublicacio>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1190"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">57663</env:numPaginaInicial>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres]]</env:sumariEnviament>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:idEnviament>528393</env:idEnviament>
    <dc:date>2013-11-26</dc:date>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8232/528393/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-cons/"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8232"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:dataRegistre>2013-11-21</env:dataRegistre>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Ple de l’Ajuntament d’Ariany, a la sessió ordinària de 8 de juliol de 2013, va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de “l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres”, i es va publicar en el BOIB 102 de 23 de juliol de 2013.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Finalitzat el termini d’exposició pública, havent-se donat audiència als possibles interessats, i tenint en compte que no s’ha presentat cap suggeriment, al·legació o reclamació, s’entén definitivament aprovada en els termes de l’art 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es procedeix a la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes de la seva entrada en vigor:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L&amp;apos;IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL I&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició general&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Conformement a l&amp;apos;article 15.1, en relació amb l&amp;apos;article 59.2, del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, l&amp;apos;Ajuntament d’Ariany estableix i exigirà l&amp;apos;Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, l&amp;apos;exacció del qual es farà subjectant-se al que disposa aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Les construccions, instal·lacions o obres a què es refereix l&amp;apos;apartat anterior podran consistir en:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A. Obres de construcció d&amp;apos;edificacions i instal·lacions de totes classes de nova planta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B. Obres de demolició.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C. Obres a edificis, tant aquelles que en modifiquin la disposició interior com l&amp;apos;aspecte exterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D. Alineacions i rasants.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E. Obres de llanterneria i clavegueram.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;F. Obres a cementiris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;G. Qualssevol altres construccions, instal·lacions o obres que requereixin llicència d&amp;apos;obra urbanística.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Aquest Impost és independent i compatible amb la Taxa per llicències urbanístiques, en el cas que fos implantada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL II&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable de l&amp;apos;Impost la realització, dins el terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s&amp;apos;exigeixi l&amp;apos;obtenció de la corresponent llicència d&amp;apos;obres o urbanística, s&amp;apos;hagi obtingut o no aquesta llicència, sempre que la seva expedició correspongui a l&amp;apos;Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;div style="page-break-after: always"&gt; 
 &lt;span style="display: none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;
&lt;/div&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL III&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Subjectes passius i responsables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius d&amp;apos;aquest Impost, a títol de contribuents, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l&amp;apos;article 35.4 de la Llei general tributària, propietàries de la construcció, instal·lació o obra, siguin o no propietaris de l’immoble sobre el que es realitza aquella. Tendrà la condició de propietari de la construcció, instal·lació o obra el qui suporti les despeses o el cost que comporti la seva realització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. En el supòsit de que la construcció, instal·lació o obra no sigui realitzada pel subjecte passiu contribuent, tenen la consideració de subjectes passius substituts els qui sol·licitin les corresponents llicències o realitzin les construccions, instal·lacions o obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El substitut podrà exigir del contribuent l’import de la quota tributària satisfeta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41.1 i 42 de la Llei general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l&amp;apos;abast que assenyala l&amp;apos;article 43 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IV&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions, reduccions i bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Estaran exemptes del pagament de l’impost la realització de qualsevol construcció, instal·lació o obra de la qual siguin propietaris l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals que, subjectes a aquest impost, s’hagin de destinar directament a carreteres, obres hidràuliques, sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la seva gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres de nova inversió com de conservació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. S’estableix una bonificació del 95% de la quota de l’impost a favor de les construccions, instal·lacions i obres d’especial interès o utilitat municipal. Per gaudir d’aquesta bonificació serà indispensable, prèvia sol·licitud de l’interessat, que el Ple municipal, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres, declari expressament que la construcció, instal·lació o obra és d’especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l’ocupació que així ho justifiquin. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, qui haurà d’expressar-la amb l’autoliquidació de l’impost, en la qual haurà d’acreditar l’obtenció de la declaració d’especial interès o utilitat municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. S’estableix una bonificació del 95% de la quota de l’impost, i una subvenció del 5% restant, a les construccions, instal·lacions o obres a Àrees de Rehabilitació Integrada, regulades pel Decret 76/2000 de la Conselleria d’Obres Públiques, Habitatge i Transports del Govern de les Illes Balears, que es refereixin a:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Rehabilitació d’habitatges o edificis ubicats a l’Àrea.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Promocions d’habitatges de protecció oficial de nova construcció.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Urbanització o reurbanització d’espais lliures (places, jardins, pavimentació de carrers i enllumenat públic).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d)Supressió de barreres arquitectòniques en els edificis d’ús públic i a la via pública.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e) Renovació i millora de las xarxes infraestructurals bàsiques.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;f) Soterrament de línies aèries telefòniques, de gas i d’electricitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. S’estableix una bonificació del 95% a les construccions, instal·lacions o obres per incorporar sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar per a l’autoconsum. Aquesta bonificació està condicionada a que les instal·lacions de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l’Administració competent. En el cas de construccions, instal·lacions o obres que incloguin altres tipus de realitzacions distints del d’aprofitament d’energia solar, la bonificació s’aplicarà únicament sobre el cost de la construcció, instal·lació o obra d’aprofitament de l’energia solar. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, qui haurà d’expressar-la amb l’autoliquidació de l’impost, en la qual haurà d’acreditar, si s’escau, el cost específic corresponent a l’aprofitament de l’energia solar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta bonificació s’aplicarà a la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions previstes en els punts anteriors.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. S’estableix una bonificació del 50% a les construccions, instal·lacions o obres referides a les vivendes de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquests conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, qui haurà d’expressar-la amb l’autoliquidació de l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta bonificació s’aplicarà a la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions previstes en els punts anteriors.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. S’estableix una bonificació del 90% a les construccions, instal·lacions o obres per afavorir l’accés i habitabilitat dels discapacitats. En el cas de construccions, instal·lacions o obres que incloguin altres tipus de realitzacions distints dels d’afavorir l’accés i habitabilitat dels discapacitats, la bonificació s’aplicarà únicament sobre el cost de la construcció, instal·lació o obra d’afavoriment de l’accés i habitabilitat dels discapacitats. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, qui haurà d’expressar-la amb l’autoliquidació de l’impost, en la qual haurà d’acreditar, si s’escau, el cost específic corresponent a l’afavoriment de l’accés i habitabilitat dels discapacitats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta bonificació s’aplicarà a la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions previstes en els punts anteriors.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL V&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Base imposable, quota i meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La base imposable d&amp;apos;aquest impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La quota de l&amp;apos;Impost serà el resultat d&amp;apos;aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. El tipus general de gravamen serà el &lt;strong&gt;2’4%&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. L&amp;apos;impost es merita en el moment d&amp;apos;iniciar-se la construcció, instal·lació o obra, encara que no s&amp;apos;hagi obtingut la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VI&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Normes de gestió&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. L&amp;apos;impost s&amp;apos;exigirà en règim de autoliquidació, conformement a l&amp;apos;article 103.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La referida autoliquidació i el consegüent ingrés de la quota s&amp;apos;hauran de fer quan s&amp;apos;iniciï la construcció, instal·lació o obra, si bé s&amp;apos;haurà d&amp;apos;abonar dins els tres mesos de l&amp;apos;adopció de l&amp;apos;acord de concessió o atorgament de la llicència d&amp;apos;obres o urbanística encara que no es dugui a terme l&amp;apos;esmentat inici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Als efectes d&amp;apos;aquest impost, i en el supòsit de començar les obres abans del termini fixat en el paràgraf anterior, els interessats hauran de comunicar l&amp;apos;inici de la construcció, instal·lació o obra, amb escrit dirigit al senyor Batle i presentat en el Registre General de l&amp;apos;Ajuntament d’Ariany.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La base imposable quedarà determinada en funció del pressupost presentat pels interessats, sempre que aquest hagi estat visat pel col·legi professional corresponent. Altrament, la base imposable serà determinada pels tècnics municipals, d&amp;apos;acord amb el cost estimat del projecte o obres que s&amp;apos;hagin de realitzar.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. A la vista de les construccions, instal·lacions o obres realitzades efectivament, l&amp;apos;Ajuntament en comprovarà el cost real i, com a resultat de la comprovació, podrà modificar la base imposable a què es refereix l&amp;apos;apartat anterior, practicarà la liquidació definitiva i exigirà del subjecte passiu la quantitat que pertoqui, o la hi reintegrarà, si escau.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. En cas que s&amp;apos;iniciïn obres gravades per l&amp;apos;Impost sense que s&amp;apos;hagi sol·licitat i concedit la llicència preceptiva, les actuacions que puguin dur-se a terme en matèria d&amp;apos;infraccions urbanístiques seran independents de les previstes en aquesta Ordenança sobre gestió i infracció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. La denegació, caducitat o desistiment de l&amp;apos;oportuna llicència d&amp;apos;obres o urbanística donarà dret a la devolució de les quotes ingressades, sempre que no s&amp;apos;hagin realitzat les corresponents obres o instal·lacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VII&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Inspecció i recaptació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La inspecció i recaptació d&amp;apos;aquest impost es farà d&amp;apos;acord amb la Llei general tributària i amb les altres lleis de l&amp;apos;Estat que regulen la matèria, com també amb les disposicions dictades per desplegar-les.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VIII&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per a tot el que es refereix a la qualificació de les infraccions tributàries i també per a la determinació de les sancions que per aquelles escaiguin en cada cas, hom s&amp;apos;ajustarà a la Llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IX&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar-se a partir dels 15 dies posteriors a la seva publicació i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Ariany, 27 d’agost de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Batle&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Joan Ribot i Mayol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:numeroRegistre>21646</env:numeroRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
