<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8231/528385/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-vehi/xml">
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:idEnviament>528385</env:idEnviament>
    <env:dataPublicacio>2013-11-23</env:dataPublicacio>
    <env:numeroRegistre>21620</env:numeroRegistre>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8231"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:date>2013-11-23</dc:date>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1190"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">57355</env:numPaginaFinal>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">57351</env:numPaginaInicial>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Ple de l’Ajuntament d’Ariany, a la sessió ordinària de 8 de juliol de 2013, va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de “l’impost sobre vehicles de tracció mecànica”, i es va publicar en el BOIB 102 de 23 de juliol de 2013.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Finalitzat el termini d’exposició pública, havent-se donat audiència als possibles interessats, i tenint en compte que no s’ha presentat cap suggeriment, al·legació o reclamació, s’entén definitivament aprovada en els termes de l’art 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es procedeix a la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes de la seva entrada en vigor:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L&amp;apos;IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL I&lt;br /&gt; Disposició general&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 1&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Conformement amb l&amp;apos;article 15-2, en relació amb l&amp;apos;article 59-1, tots dos del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament exigirà l&amp;apos;Impost sobre vehicles de tracció mecànica, d&amp;apos;acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL II&lt;br /&gt; Naturalesa i fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 2&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. L&amp;apos;Impost sobre vehicles de tracció mecànica és un tribut directe que grava la titularitat de vehicles d&amp;apos;aquesta naturalesa, aptes per circular per les vies públiques, qualssevol que en siguin la classe i la categoria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Es considera vehicle apte per a la circulació el que hagi estat matriculat als registres públics corresponents i mentre no se n&amp;apos;hagi donat de baixa. Als efectes d&amp;apos;aquest Impost, també es consideraran aptes els vehicles proveïts de permisos temporals i matrícula turística.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. No estan subjectes a aquest impost:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Els vehicles que, havent estat donats de baixa als registres per antiguitat del seu model, poden ser autoritzats per circular excepcionalment en ocasió d’exhibicions, certàmens o curses limitades als d’aquesta naturalesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Els remolcs i semiremolcs estirats per vehicles de tracció mecànica amb una càrrega útil no superior als 750 quilograms.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL III&lt;br /&gt; Exempcions i bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Estaran exempts de l&amp;apos;Impost;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Els vehicles oficials de l&amp;apos;Estat, comunitats autònomes i entitats locals adscrits a la defensa nacional o a la seguretat ciutadana.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Els vehicles de representacions diplomàtiques, oficines consulars, agents diplomàtics i funcionaris consulars de carrera acreditats a Espanya, que siguin súbdits dels països respectius, identificats externament i a condició de reciprocitat en l&amp;apos;extensió i el grau. Així mateix, els vehicles dels organismes internacionals amb seu o oficina a Espanya i dels seus funcionaris o membres amb estatut diplomàtic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Els vehicles respecte dels quals així se derivi del que es disposi en Tractats o convenis internacionals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) Les ambulàncies i altres vehicles directament destinats a l’assistència sanitària o al trasllat de ferits o malalts.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e) Els vehicles per a persones de mobilitat reduïda a què es refereix la lletra A de l’annex II del Reglament general de vehicles, aprovat per Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Així mateix, estan exempts els vehicles matriculats a nom de minusvàlids per al seu ús exclusiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta exempció s’aplicarà en tant es mantenguin les dites circumstàncies, tant per als vehicles conduïts per persones amb discapacitat com per als destinats al seu transport.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les exempcions previstes en els dos paràgrafs anteriors no resultaran aplicables als subjectes passius beneficiaris d’aquestes per més d’un vehicle simultàniament,&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Als efectes del que se disposa en aquest apartat, es consideraran persones amb minusvalidesa les que tenguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33%.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;f) Els autobusos, microbusos i altres vehicles destinats o adscrits al servei de transport públic urbà, sempre que tenguin una capacitat que excedeixi de nou places, inclosa la del conductor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;g) Els tractors, remolcs, semiremolcs i maquinària provists de Cartilla d’inspecció agrícola.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Per poder aplicar les exempcions a què es refereixen les lletres e) i g) de l’apartat 1 d’aquest article, els interessats hauran d’instar la seva concessió indicant les característiques del vehicle, la seva matrícula i la causa del benefici, en el període d’un mes des de la data de matriculació, o abans d’acabar el període de pagament voluntari del padró cobratori, en el cas de vehicles ja inclosos en el padró de l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Declarada l’exempció per l’Administració municipal, s’expedirà un document que acrediti la seva concessió.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En relació amb l’exempció prevista en el segon paràgraf de la lletra e) de l’apartat 1 anterior, l’interessat haurà d’aportar en certificat de minusvalidesa emès per l’òrgan competent i declarar que el vehicle és per al seu ús exclusiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’Ajuntament podrà requerir la presentació de qualsevol altre documentació que estimi necessària amb motiu de l’exempció que se sol·licita, així com efectuar comprovacions dels vehicles per constatar l’adequació als seu destí o finalitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els qui, el dia del començament de l&amp;apos;aplicació de l&amp;apos;Impost sobre vehicles de tracció mecànica gaudeixin de qualsevol classe de benefici fiscal en l&amp;apos;Impost municipal sobre circulació de vehicles, continuaran gaudint-ne en l&amp;apos;impost esmentat en primer lloc fins a la data de la seva extinció i, si no tinguessin terme de gaudi, fins el trenta-u de desembre de 1992, inclòs.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’estableix una bonificació del 100% de la quota als vehicles històrics o amb una antiguitat mínima de vint-i-cinc anys comptats a partir de la data de fabricació. Si no es coneix aquesta data, es prendrà com a tal la de la seva primera matriculació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IV&lt;br /&gt; Subjectes passius&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 6&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius d&amp;apos;aquest Impost les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l&amp;apos;article 35.4 de la Llei general tributària, a nom de les quals consti el vehicle al permís de circulació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Els subjectes passius, determinats segons l&amp;apos;apartat anterior, hauran de satisfer l&amp;apos;Impost a aquest Ajuntament quan el domicili que consti al permís de circulació del vehicle estigui situat al terme municipal d’Ariany.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Respecte dels responsables del tribut, hom s&amp;apos;ajustarà a la Llei general tributària i a tots les altres disposicions que siguin aplicables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL V&lt;br /&gt; Base imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 8&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La base imposable dels vehicles que s&amp;apos;esmenten a continuació, constituïda per la magnitud en unitats de quantitat o pes del fet imposable, sobre les quals s&amp;apos;aplicarà la tarifa que correspongui, serà la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a. Per a turismes, el nombre de cavalls fiscals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b. Per a autobusos, el nombre de places.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c. Per a camions, remolcs i semiremolcs, els quilograms de càrrega útil.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d. Per a tractors, el nombre de cavalls fiscals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e. Per a motocicletes, els centímetres cúbics de cilindrada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Per a ciclomotors, el deute tributari vindrà determinat per una quantitat fixa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VI&lt;br /&gt; Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Les quotes tributàries es determinaran per aplicació de les tarifes que figuren a l&amp;apos;annex d&amp;apos;aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Pel que fa al concepte de les diverses classes de vehicles i a l&amp;apos;aplicació de les tarifes, s&amp;apos;hauran de tenir en compte les següents regles:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A. Als efectes d&amp;apos;aquest Impost, el concepte de les diverses classes de vehicles relacionades a les tarifes d&amp;apos;aquest, serà el que es recull a l’Annex II del RD 2822/98, de 23 de desembre, pel qual s’aprovà el Reglament general de vehicles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B. En tot cas, la rúbrica genèrica de &amp;quot;tractors&amp;quot; a què es refereix la lletra D) de les dites tarifes, comprèn els &amp;quot;tracto-camions&amp;quot; i els &amp;quot;tractors d&amp;apos;obres i serveis&amp;quot;.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C. La potència fiscal expressada en cavalls fiscals s&amp;apos;establirà d&amp;apos;acord amb l&amp;apos;article 260 del Codi de la circulació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D. Els “derivats de turisme” i els &amp;quot;vehicles mixts adaptables&amp;quot;, definits als números 30 i 31 de l&amp;apos;apartat B de l&amp;apos;Annex II del citat RD 2822/98, es classificaran, als efectes de l&amp;apos;aplicació de les tarifes de l&amp;apos;Impost, d&amp;apos;acord amb els següents criteris:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Com turismes, si la càrrega útil autoritzada és inferior o igual a 525 Kg.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 80px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Com camions si el vehicle està autoritzat per transportar més de 525 Kg de&amp;nbsp; càrrega útil.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VII&lt;br /&gt; Període impositiu i meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 10&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. El període impositiu coincideix amb l&amp;apos;any natural, tret del cas de primera adquisició dels vehicles. En aquest cas, el període impositiu començarà el dia que es produeixi aquesta adquisició.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. L&amp;apos;impost es merita el primer dia del període impositiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. L’import de la quota de l’impost es prorratejarà per trimestres naturals en els casos de primera adquisició o baixa definitiva del vehicle. També serà aplicable l’esmentat prorrateig en els casos de baixa temporal per sostracció o robatori del vehicle, comptant des del moment en què es produeixi la citada baixa temporal en el registre públic corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL VIII&lt;br /&gt; Gestió de l&amp;apos;impost&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 11&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Als efectes del que disposa l&amp;apos;article 98.2 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es consideraran com instruments acreditatius del pagament de l&amp;apos;impost els rebuts tributaris o cartes de pagament, degudament diligenciats de cobrament per la Recaptació municipal, o les seves entitats col·laboradores.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. En el cas de primera adquisició dels vehicles, els subjectes passius presentaran a l&amp;apos;oficina gestora corresponent, dins el termini de trenta dies comptats des de la data de l&amp;apos;adquisició, una declaració-liquidació, segons el model determinat per aquest Ajuntament, que contindrà els elements de la relació tributària imprescindibles per a la liquidació normal o complementària que escaigui, com també la realització d&amp;apos;aquesta. S&amp;apos;adjuntarà la documentació que acrediti la compra, certificat de les característiques tècniques i el Document nacional d&amp;apos;identitat o el Codi d&amp;apos;identificació fiscal del subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Simultàniament a la presentació de la declaració-liquidació a què es refereix l&amp;apos;apartat anterior, el subjecte passiu ingressarà l&amp;apos;import de la quota de l&amp;apos;impost que en resulti. Aquesta autoliquidació tindrà la consideració de liquidació provisional, mentre que l&amp;apos;oficina gestora no comprovi que s&amp;apos;ha fet mitjançant l&amp;apos;aplicació correcta de les normes reguladores de l&amp;apos;impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Els qui sol·licitin la matriculació d&amp;apos;un vehicle hauran de presentar alhora a la Prefectura Provincial de Trànsit, per triplicat, l&amp;apos;esmentada declaració-liquidació que acrediti el pagament de l&amp;apos;Impost o l&amp;apos;exempció, degudament diligenciada de cobrament per la recaptació municipal o revisada per l&amp;apos;oficina gestora col·laboradora, respectivament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Una vegada resolt favorablement l&amp;apos;expedient relacionat amb el vehicle de què es tracti, un exemplar del document al·ludit, segellat per la Prefectura de Trànsit, amb indicació de la data de presentació i de la matrícula del vehicle, es trametrà a aquest Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Els qui sol·licitin davant la Prefectura de Trànsit la reforma d&amp;apos;un vehicle, sempre que alteri la seva classificació als efectes d&amp;apos;aquest Impost, així com la transferència o la baixa d&amp;apos;un vehicle, o el canvi del domicili que consti al Permís de circulació del vehicle, hauran d&amp;apos;acreditar prèviament el pagament del darrer rebut presentat a cobrament de l&amp;apos;Impost, sense perjudici de que sigui exigible per via de gestió i inspecció el pagament de tots els deutes meritats, liquidats, presentats al cobrament i no prescrits, per citat concepte. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. En tots els casos prevists a l&amp;apos;apartat anterior, els subjectes passius hauran de presentar davant la Prefectura Provincial de Trànsit una declaració als efectes d&amp;apos;aquest Impost, conformement al model establert o al que s&amp;apos;estableixi en el futur.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7. En els casos de vehicles ja matriculats o declarats aptes per a la circulació, el pagament de les quotes anuals de l&amp;apos;Impost es farà dins el primer semestre de cada exercici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;8. En el supòsit regulat a l&amp;apos;apartat anterior, la recaptació de les quotes corresponents es farà mitjançant el sistema de padró anual en què figuraran tots els vehicles subjectes a l&amp;apos;Impost que estiguin inscrits al corresponent registre públic a nom de persones o entitats domiciliades en aquest terme municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;9. El padró o la matrícula de l&amp;apos;Impost s&amp;apos;exposarà al públic durant el termini d&amp;apos;un mes, per tal que els legítims interessats el puguin examinar i, si s&amp;apos;escau, formular les reclamacions oportunes. L&amp;apos;exposició al públic s&amp;apos;anunciarà al Butlletí de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i produirà els efectes de notificació de la liquidació a cadascun dels subjectes passius.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 12&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El que disposa l&amp;apos;article anterior en relació a la gestió de l&amp;apos;Impost, s&amp;apos;entendrà modificat quan normes de rang superior disposin altrament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 13&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les prefectures provincials de Trànsit no tramitaran els expedients si no s’acredita el pagament de l’impost, en els termes definits a l’article 11 d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;CAPÍTOL IX&lt;br /&gt; Disposició final&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2014 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIO MECÀNICA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ANNEX&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Tarifes vigents a partir de l&amp;apos;1 de gener del 2014&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Conformement a l&amp;apos;article 95-4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març. Les tarifes resultants de l&amp;apos;aplicació del coeficient d’increment a les quotes vigents segons el citat Text Refós, són les següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Classe de vehicle i potència Quota (Euros)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A)&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;span&gt;&lt;strong&gt;Turismes &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De menys de 8 cavalls fiscals ...............................................12’62&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 8 a 11&amp;apos;99 cavalls fiscals....................................................34’08&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 12 a 15&amp;apos;99 cavalls fiscals..................................................71’94&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 16 a 19,99 cavalls fiscals .................................................89’61&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 20 o més cavalls fiscals..................................................112’00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B) &lt;strong&gt;Autobusos&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De menys de 21 places .........................................................83’30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 21 a 50 places ................................................................118’64&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De més de 50 places ...........................................................148’30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C) &lt;strong&gt;Camions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De menys de 1.000 kg de càrrega útil ..................................42’28&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De més de 1.000 a 2.999 kg de càrrega útil..........................83’30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De més de 2.999 a 9.999 kg de càrrega útil........................118’64&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De més de 9.999 kg de càrrega útil ....................................148’30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D) &lt;strong&gt;Tractors&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De menys de 16 cavalls fiscals .............................................17’67&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 16 a 25 cavalls fiscals ......................................................27’77&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De més de 25 cavalls fiscals .................................................83’30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E) &lt;strong&gt;Remolcs i semiremolcs estirats per vehicles de tracció mecànica&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De menys de 1.000 kg i més de 750 kg de càrrega útil ..........17’67&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De 1.000 a 2.999 kg de càrrega útil ........................................27’77&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De més de 2.999 kg de càrrega útil ........................................83’30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;F) &lt;strong&gt;Altres vehicles&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Ciclomotors...............................................................................4’42&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Motocicletes fins a 125 cc ........................................................4’42&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Motocicletes de més de 125 cc fins a 250 cc............................7’57&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Motocicletes de més de 250 cc fins a 500 cc..........................15’15&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Motocicletes de més de 500 cc fins a 1.000 cc.......................30’29&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Motocicletes de més de 1.000 cc............................................60’58&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 35.4pt"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 35.4pt; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Ariany, 27 d’agost de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 35.4pt; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;El Batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; Joan Ribot i Mayol&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre vehícles de tracció mecànica]]</env:sumariEnviament>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8231/528385/ordenanca-fiscal-reguladora-de-l-impost-sobre-vehi/"/>
    <env:dataRegistre>2013-11-21</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
