<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8221/527218/ordenanca-fiscal-reguladora-del-recarrec-insular-d/xml">
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:date>2013-11-09</dc:date>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/174"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;De conformitat amb l’article 17.4 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es publica el text íntegre de l’Ordenança fiscal reguladora del recàrrec insular de l’impost sobre activitats econòmiques&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 1.- Fonament i naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En ús de les facultats concedides pels art. 133.2 i 142.2 de la Constitució espanyola i per l’art. 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el disposat en l’article 134 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Consell Insular estableix el recàrrec sobre l’impost d’activitats econòmiques. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 2.- Subjecte passiu&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius d’aquest recàrrec provincial les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 33 de la Llei general tributària, sempre que realitzin en territori insular d’Eivissa qualsevol de les activitats que originen el fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 3.- Fet imposable&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable el desenvolupament o l’exercici en territori insular de qualsevol activitat empresarial, professional o artística sotmesa al corresponent impost sobre activitats econòmiques.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 4.- Base imposable i liquidable&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La base imposable vendrà determinada per les quotes municipals modificades per l’aplicació del coeficient de ponderació previst en l’article 86 del RDL 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 5.- Exempcions&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Regiran les mateixes exempcions que siguin aplicables a l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 6.- Tipus de gravamen&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El tipus de gravamen del recàrrec de l’impost sobre activitats econòmiques consistirà en el 30 %.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 7.- Gestió&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La gestió del recàrrec es portarà a terme, conjuntament amb l’impost sobre el qual recau, per l’entitat que la tengui atribuïda en cada un dels municipis.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’ens gestor del recàrrec, en la condició d’administrador de recursos, la titularitat del qual pertanyi al Consell, comptabilitzarà extrapressupostàriament amb la deguda separació, la recaptació de l’impost, en relació amb el percentatge aplicat sobre les quotes mínimes municipals corregides amb el coeficient de ponderació constitutiu de la base imposable del recàrrec insular, de conformitat amb les disposicions vigents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’ens gestor podrà autoritzar, en el seu cas, a l’entitat col·laboradora, òrgan o persona que realitzi les funcions de recaptació de l’impost perquè ingressi directament en la Tresoreria del Consell l’import del recàrrec recaptat en els mateixos termes assenyalats a l’article 8 d’aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’ens gestor de l’impost comunicarà al Consell, el mes següent a cada trimestre natural, les variacions de qualsevol ordre que es produeixin en la liquidació i la recaptació de l’impost i que tengui transcendència als efectes del recàrrec insular.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les variacions a comunicar són:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;em&gt;a)&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/em&gt;Liquidació practicada per l’ens gestor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;em&gt;b)&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/em&gt;Recaptació de l’impost en període voluntari i en via de constrenyiment.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;em&gt;c)&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/em&gt;Anul·lacions de liquidacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;em&gt;d)&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/em&gt;Devolucions d’ingressos efectuats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Consell sol·licitarà a la Delegació d’Hisenda, com a administració competent per a la formació de matrícula d’impost, informació sobre la matrícula de l’impost, així com modificacions que alterin la quantia de les quotes mínimes municipals i, per tant, també la del recàrrec insular.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 8.- Entrega de la recaptació&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Durant el primer trimestre de l’exercici següent es realitzarà la liquidació definitiva dels recursos i l’ingrés de les quantitats efectivament recaptades per l’ens gestor de l’impost per compte d’aquesta corporació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’import recaptat serà transferit no més tard del 31 de març de l’exercici següent en el qual s’hagi produït la recaptació, la qual s’acreditarà mitjançant l’expedició de la pertinent certificació respecte d’això. Aquesta certificació haurà d’indicar les quantitats recaptades per l’impost d’activitats econòmiques, indicant l’exercici econòmic al qual fan referència, així com l’import del recàrrec a ingressar al Consell Insular.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En el cas que no es complissin aquestos terminis, el Consell exigirà interessos de demora, aplicant el tipus d’interès legalment previst.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 9.- Recàrrec de constrenyiment&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Consell participarà en la via executiva en la totalitat del recàrrec de constrenyiment del 5, 10, 15 o 20 % que correspongui aplicat sobre el recàrrec de l’impost, així com en la percepció de la part corresponent al recàrrec dels interessos de demora.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 10.- Devolució d’ingressos indeguts&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La devolució d’ingressos indeguts originada per l’anul·lació de les liquidacions practicades indegudament o que hagin estat motivades per ingressos duplicats o excessius, la portarà a terme l’ens gestor de l’impost, el qual haurà de notificar al Consell en el termini màxim d’un mes des que es va produir la dita devolució o anul·lació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Una vegada que s’hagi rebut la dita notificació, el Consell transferirà a l’Ajuntament l’import del recàrrec indegudament percebut. En el cas de no fer-se així, l’Ajuntament podrà retenir aquest import en futures liquidacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En la part no prevista en aquest article, s’atendrà al que resulta dels articles 155 i 156 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 11.- Compensació&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’extingiran en la part concurrent i per via de compensació els crèdits vençuts, líquids i exigibles per l’ens gestor de l’impost respecte al Consell i la quantitat que correspongui percebre al Consell en concepte de recàrrec de l’impost.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 11.- Inspecció&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El Consell realitzarà les funcions d’inspecció que consideri convenients de conformitat amb la normativa aplicable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 12.- Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries i en les sancions que els correspongui en cada cas, regirà el dispost en la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Disposició final&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança ha estat aprovada pel Ple del Consell Insular d’Eivissa en sessió ordinària de 26 d’abril de 2013, en la forma prevista en l’article 17.1 del Reial decret legislatiu 2/2004 i regirà a partir del dia següent al de la publicació en el BOIB de l’aprovació definitiva.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Eivissa, 29 d’Octubre de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La secretària tècnica d’Economia, Benestar Social i Agricultura&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Gema Marí Planells&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1143"/>
    <env:numeroRegistre>20424</env:numeroRegistre>
    <env:idEnviament>527218</env:idEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">20</env:ordre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora del recarrec insular de l’impost sobre activitats econòmiques]]</env:sumariEnviament>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">54667</env:numPaginaFinal>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:dataPublicacio>2013-11-09</env:dataPublicacio>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">54666</env:numPaginaInicial>
    <env:dataRegistre>2013-11-06</env:dataRegistre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8221/527218/ordenanca-fiscal-reguladora-del-recarrec-insular-d/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8221"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
