<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8177/521991/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-taxa-vehicle/xml">
    <env:dataPublicacio>2013-08-08</env:dataPublicacio>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">37961</env:numPaginaInicial>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8177/521991/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-taxa-vehicle/"/>
    <dc:date>2013-08-08</dc:date>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva ordenança fiscal taxa vehicles pesants]]</env:sumariEnviament>
    <env:numeroRegistre>15136</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1197"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/204"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">37962</env:numPaginaFinal>
    <env:idEnviament>521991</env:idEnviament>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Provisionalment aprovada pel Ple de la Corporació, en sessió de data 10 de juny de 2013, la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’aprofitament especial derivat de la circulació i l’estacionament de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet, i sotmès a exposició pública, l’acord provisional adoptat, per termini de 30 dies, mitjançant la publicació de l’anunci corresponent al BOIB Nº 87 de data 20 de juny de 2013, a efectes de reclamacions, sense que s’hagi presentat cap objecció, l’acord, fins a les hores provisional, s’entén definitivament adoptat, conformement l’article 17 de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (RDLG 2/2004), fent-se públic a continuació el text definitiu de l’articulat de l’ordenança: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Ordenança reguladora de la taxa per a l’aprofitament especial derivat de la circulació i l’estacionament de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 1. Fonament i naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta Ordenança, aprovada d’acord amb els articles 133.2 i 142 de la Constitució, el 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i els 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, regula la taxa per a l’aprofitament especial derivat del pas de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 2. Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable d’aquesta ordenança l’aprofitament especial derivat de la circulació i l’estacionament de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Es considera justificada la sol·licitud i la posterior autorització de la circulació de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat, tret de circumstancies derivades de causes majors que es puguin produir en un moment donat, en els següents casos:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-subministrament de materials per a la construcció&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-transport d’enderrocs&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-transports i càrrega i descàrrega de camions grua o vehicles especials&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-subministrament de carburants per a calefacció domèstica&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-mudances&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-altres serveis imprescindibles a judici de l’Ajuntament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els horaris d’autorització de l’aprofitament, llevat de justificació excepcional, són de 8.00 a 19.00 els dies feiners.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El transport col·lectiu urbà ha de demanar autorització però queda exempt de pagar la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Subjectes passius&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius d’aquesta ordenança, totes les persones físiques o jurídiques i les Entitats que es beneficien de la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic amb el pas de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies de circulació de Campanet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Respondran del deute tributari els deutors principals junt amb d’altres persones o entitats. A aquests efectes es consideraran deutors principals els obligats tributaris de l’apartat 2 de l’article 35 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària. Llevat precepte legal exprés en contrari, la responsabilitat serà sempre subsidiària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En relació a la responsabilitat solidària i subsidiària del deute tributari ens atindrem al que estableixen els articles 42 i 43, respectivament, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Quota tributària i meritació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota tributària consistirà en una quantitat fixa assenyalada atenent a l’activitat objecte de l’aprofitament del domini públic, derivada de la circulació i l’estacionament de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet sempre i quan impliquin tall de carrer, tant a petició del sol·licitant com per informe policial quan així&amp;nbsp; ho exigeixi les circumstàncies de les vies o del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La tarifa derivada de la circulació i l’estacionament de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet que impliquin tallar la circulació del carrer serà de 25 euros. L’horari de tall de carrer vindrà determinat per un informe de la policia local.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La taxa es meritarà quan se sol·liciti la utilització privativa o l’aprofitament especial amb qualsevol dels conceptes que constitueixen l’objecte d’aquesta Ordenança, es trobi o no autoritzada, tot això sense perjudici de la possibilitat d’exigir el dipòsit previ del seu import total o parcial, d’acord amb l’article 26.1 i 2 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Procedirà la devolució de les taxes que s’haguessin exigit, quan no es realitzi el seu fet imposable per causes no imputables al subjecte passiu, atès el tenor de l’article 12 de la Llei 8/1989, de 13 d’abril, de Taxes i Preus Públics.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Atès el tenor de l’article 24.5 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, quan la utilització privativa o l’aprofitament especial porti aparellada la destrucció o deteriorament del domini públic local, el beneficiari, sense perjudici del pagament de la taxa que pertoqui, estarà obligat al reintegrament del cost total de les respectives despeses de reconstrucció o reparació i al dipòsit previ del seu import.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Si els danys fossin irreparables, l’Entitat serà indemnitzada en quantia igual al valor dels béns destruïts o a l’import de la deterioració dels danyats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L&amp;apos;Ajuntament no podrà condonar totalment ni parcialment les indemnitzacions i reintegraments a què es refereix aquest apartat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Sol·licitud i atorgament de l’aprofitament de circulació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El subjecte passiu ha de fer la sol·licitud d’autorització derivada de la circulació i l’estacionament de vehicles de pes, altura o volum superior a l’autoritzat per les vies públiques de Campanet a les dependències de l’Ajuntament amb una antelació mínima de 3 dies hàbils, amb model de sol·licitud normalitzat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Si en el moment de sol·licitar la autorització de circulació, també sol·licita el tall de la via, la quota s’ha de pagar en el moment de fer dita&amp;nbsp; sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A la sol·licitud ha d’indicar la data per la qual es sol·licita l’autorització, les característiques del vehicle, la matrícula, altura, el pes màxim autoritzat del vehicle, el lloc de circulació i/o estacionament i el període de temps per qual sol·licita autorització d’aprofitament de la circulació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El permís serà concedit pel batle o el regidor delegat, amb l’informe previ de la Policia Local.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 6. Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Pel que fa a infraccions tributàries i a la determinació de sancions és d’aplicació el règim regulat a la Llei general tributària i Reglament General de Circulació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança fiscal, deroga la anterior y entrarà en vigor quan es publiqui definitivament al BOIB i hi estarà en vigor fins que es modifiqui o derogui.”&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Campanet, 31 / juliol / 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La Batlessa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Magdalena Solivellas&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8177"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">50</env:ordre>
    <env:dataRegistre>2013-08-06</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
